Pagina 1 van 1
Home Connect, nu veilig voor over te stappen ?
Geplaatst: 05 aug 2008, 12:54
door Coop
Ik wil Home Connect voor mijn ouders nemen.
Maar ik heb hier op het forum gelezen dat het nog veel problemen oplevert en heb daarom nog even afgewacht.
Is de tijd nu rijp voor Home Connect te nemen ?
Geplaatst: 05 aug 2008, 13:00
door Tommyboy3
Ik zou nu wel overstappen. De grootste problemen zijn van de baan. Het is enkel nog wachten op snelheidsverhoging + domeinnaam.
Geplaatst: 05 aug 2008, 13:06
door broli
Ehm neen. De problemen zijn totaal niet van de baan vooral voip. Ik zou nog een tijdje wachten tot dommel dat probleem heeft opgelost vooraleer je weken zonder telefoon zit.
Geplaatst: 05 aug 2008, 13:50
door Coop
ze delen nu dus domeinnamen uit.
Jammer dat ik er niets mee ben.
Geplaatst: 05 aug 2008, 15:48
door rpr
hoe kan je eraan geraken?
Geplaatst: 05 aug 2008, 17:41
door liger
ik zou ten minste wachten tot hun nieuwe software
want nu lees je overal dat mensen moeten bellen.... naar onderbemande helpdesk
Geplaatst: 05 aug 2008, 18:24
door verb
Ik ken iemand die Homeconnect heeft, is er helemaal tevreden van er is alleen een probleem met Mobistar. Hij kan met zijn gsm met Mobistar abo zijn vaste lijn niet opbellen, dat zou een gekend probleem zijn.
Geplaatst: 05 aug 2008, 23:16
door Coop
verb schreef:Ik ken iemand die Homeconnect heeft, is er helemaal tevreden van er is alleen een probleem met Mobistar. Hij kan met zijn gsm met Mobistar abo zijn vaste lijn niet opbellen, dat zou een gekend probleem zijn.
Ga ik toch even wachten tot dit verholpen is, zo is ook maar niks.
ook tevreden
Geplaatst: 05 aug 2008, 23:22
door Jippe
Ik ken iemand die Homeconnect heeft, is er helemaal tevreden van er is alleen een probleem met Mobistar. Hij kan met zijn gsm met Mobistar abo zijn vaste lijn niet opbellen, dat zou een gekend probleem zijn.
Ik ben ook tevreden; had ook dàt probleem dat men via mobistar mij niet kon bereiken. Maar dat is opgelost. Ik denk dat dit invidueel is: iedere nieuwe homeconnecter zal dit mogelijk in het begin hebben: volgens mij ligt dat bij mobistar zelf...
Re: Home Connect, nu veilig voor over te stappen ?
Geplaatst: 06 aug 2008, 00:08
door kamagurka
Coop schreef:Ik wil Home Connect voor mijn ouders nemen.
Wanneer je graag veel tijd bij je ouders doorbrengt, raad ik je Homeconnect aan. Het is nog steeds niet probleemloos en een helpdesk is zo goed als onbestaande bij Dommel. Er zit wel personeel, maar op dezelfde vraag geven ze telkens een ander antwoord aan de telefoon, op vragen via email/tickets wordt helemaal niet gereageerd.
Geplaatst: 06 aug 2008, 02:33
door Zuttasoxx
Wel iedereen die zit te bashen op de helpdesk. Ik vind het zeer bekwame personen die er iets van kennen en ook zeer goeie raad geven integenstelling tot sommige helpdesks zoals belgacom of telenet. Maar je moet je wel eerst eens aan de lijn krijgen (en dat kan soms wel eventjes duren). En zaken waar ze ook niets kunnen aan doen, mag je nog zo veel bellen ze gaan het ook niet weten.
Onderbemand zijn ze zeker. Maar ik denk dat het vooral nu is dat het onderbemand is, met homeconnect en zijn kinderziektes. Ik snap dus ook waarom ze hun helpdesk niet vergroten, omdat verhelpen van de problemen waarschijnlijk niet echt versneld.
Re: Home Connect, nu veilig voor over te stappen ?
Geplaatst: 06 aug 2008, 02:46
door silencer
kamagurka schreef:Coop schreef:
Wanneer je graag veel tijd bij je ouders doorbrengt, raad ik je Homeconnect aan.
Ik breng veel tijd bij mn ouders door en ik zou het zeker niet aanraden!
Neem netconnect+discoveryline+een voip modem/ATA toestel(liefst met fxo) en je bent nog goedkoper af en je blijft je vaste lijn behouden(je kan gebelt worden als er problemen zijn met internet,wat altijd wel eens kan gebeuren)!
Bellen aan 0.005c/min,7,7c/min mobiel of FREE calls via betamax clones is nogal wat interessanter.
En je moet die dure siemens niet kopen.
Als er nu plots een interessanter alternatief is kun je nog gewoon veranderen (en de ata gebruiken bij evt. bij homeconnect goedkoper te bellen).
Re: Home Connect, nu veilig voor over te stappen ?
Geplaatst: 06 aug 2008, 11:30
door Coop
silencer schreef:kamagurka schreef:Coop schreef:
Wanneer je graag veel tijd bij je ouders doorbrengt, raad ik je Homeconnect aan.
Ik breng veel tijd bij mn ouders door en ik zou het zeker niet aanraden!
Neem netconnect+discoveryline+een voip modem/ATA toestel(liefst met fxo) en je bent nog goedkoper af en je blijft je vaste lijn behouden(je kan gebelt worden als er problemen zijn met internet,wat altijd wel eens kan gebeuren)!
Bellen aan 0.005c/min,7,7c/min mobiel of FREE calls via betamax clones is nogal wat interessanter.
En je moet die dure siemens niet kopen.
Als er nu plots een interessanter alternatief is kun je nog gewoon veranderen (en de ata gebruiken bij evt. bij homeconnect goedkoper te bellen).
Het lijkt me dat jou oplossing ingewikkelder is, ook voor betalingen en als er iets niet klopt aan de instellingen.
Re: Home Connect, nu veilig voor over te stappen ?
Geplaatst: 06 aug 2008, 16:57
door silencer
Coop schreef:silencer schreef:kamagurka schreef:Coop schreef:
Wanneer je graag veel tijd bij je ouders doorbrengt, raad ik je Homeconnect aan.
Ik breng veel tijd bij mn ouders door en ik zou het zeker niet aanraden!
Neem netconnect+discoveryline+een voip modem/ATA toestel(liefst met fxo) en je bent nog goedkoper af en je blijft je vaste lijn behouden(je kan gebelt worden als er problemen zijn met internet,wat altijd wel eens kan gebeuren)!
Bellen aan 0.005c/min,7,7c/min mobiel of FREE calls via betamax clones is nogal wat interessanter.
En je moet die dure siemens niet kopen.
Als er nu plots een interessanter alternatief is kun je nog gewoon veranderen (en de ata gebruiken bij evt. bij homeconnect goedkoper te bellen).
Het lijkt me dat jou oplossing ingewikkelder is, ook voor betalingen en als er iets niet klopt aan de instellingen.
ingewikkelder?je koopt een ata, maakt ergens een account(bvb justvoip.com) en vult enkele regels in.Was elders in 5 min gefixt+dan nog dialplans.
Feit is wel dat ik goedkoper kan bellen via mn gsm(0.15Cent/BGC tov 8.5cent &12c op gsm) dus die discovery zal wellicht niet meer gebruikt worden(dan moet je ook geen dialplans instellen).
Geplaatst: 06 aug 2008, 17:41
door rte968
Coop schreef:verb schreef:Ik ken iemand die Homeconnect heeft, is er helemaal tevreden van er is alleen een probleem met Mobistar. Hij kan met zijn gsm met Mobistar abo zijn vaste lijn niet opbellen, dat zou een gekend probleem zijn.
Ga ik toch even wachten tot dit verholpen is, zo is ook maar niks.
Ik gebruik Mobistar Tempo en kan van de eerste dag dat mijn VOIP werkt mijn eigen vast nummer bellen en omgekeerd.
Geplaatst: 06 aug 2008, 19:15
door Zuttasoxx
rte968 schreef:
Ik gebruik Mobistar Tempo en kan van de eerste dag dat mijn VOIP werkt mijn eigen vast nummer bellen en omgekeerd.
one of the happy few I guess
Kveronderstel dat in augustus alle ziektes verwerkt zullen worden en dus in september het vrij veilig zou moeten zijn om om te schakelen
Geplaatst: 06 aug 2008, 19:22
door metaldeth
Zuttasoxx schreef:rte968 schreef:
Ik gebruik Mobistar Tempo en kan van de eerste dag dat mijn VOIP werkt mijn eigen vast nummer bellen en omgekeerd.
one of the happy few I guess
Kveronderstel dat in augustus alle ziektes verwerkt zullen worden en dus in september het vrij veilig zou moeten zijn om om te schakelen
Tzou wel mogen zeker
Geplaatst: 06 aug 2008, 20:38
door SniFManS
voip bij dommel trekt op niks ! Nu iets meer dan een maand homeconnect in huis en niks werkt fatsoenlijk ! Belgacomnummers kunnen mij nog altijd niet bereiken wat eerst zo wel was tot telenet werkte dan was het net andersom . Helpdesk werkt te traag en lost de problemen niet of slecht op. Hopeloos zolang er geen degelijk volk bij komt bij dommel .
Men betaald voor diensten die niet werken !
Geplaatst: 06 aug 2008, 21:11
door frado
helpdesk is de laatste dagen verbeterd hoor qua wachttijden. Vind ik toch...
En die gast zei dat het aantal mensen met mijn probleem(totaal geen voip, nog nooit gehad, met 1e modem) 8 bedraagt.
Geplaatst: 06 aug 2008, 21:12
door Zelete
Hier werkt alles wel goed eigenlijk. Zelfs vanaf de dag van de activatie kon ik al VOIP bellen. Een 2 of 3 dagen later kon ik opgeroepen worden door Mobistar én Belgacom.
Geplaatst: 06 aug 2008, 23:35
door THDBASED
Sniffie schreef:voip bij dommel trekt op niks ! Nu iets meer dan een maand homeconnect in huis en niks werkt fatsoenlijk ! Belgacomnummers kunnen mij nog altijd niet bereiken wat eerst zo wel was tot telenet werkte dan was het net andersom . Helpdesk werkt te traag en lost de problemen niet of slecht op. Hopeloos zolang er geen degelijk volk bij komt bij dommel .
Men betaald voor diensten die niet werken !
Ligt aan Belgacom/Telenet en niet aan Dommel.
Geplaatst: 06 aug 2008, 23:53
door liger
THDBASED schreef:Sniffie schreef:voip bij dommel trekt op niks ! Nu iets meer dan een maand homeconnect in huis en niks werkt fatsoenlijk ! Belgacomnummers kunnen mij nog altijd niet bereiken wat eerst zo wel was tot telenet werkte dan was het net andersom . Helpdesk werkt te traag en lost de problemen niet of slecht op. Hopeloos zolang er geen degelijk volk bij komt bij dommel .
Men betaald voor diensten die niet werken !
Ligt aan Belgacom/Telenet en niet aan Dommel.
als telenet heeft eerst gewerkt en daarna niet, hoe kom je tot deze conclusie?
hebben ze met opzet dommel nummer uit hun tabellen verwijderd
VOIP is blijkbaar verre van stabiel
Geplaatst: 07 aug 2008, 08:36
door staartmees
Als ik kijk hoeveel problemen er zijn met VOIP-telefonie (Tele2 in België maar ook geregeld KPN in Nederland), dan kan ik alleen maar besluiten dat, ondaks alle beloftes, VOIP-telefonie allesbehalve stevig en stabiel is. Wat er nu met HomeConnect gebeurt, is net hetzelfde verhaal als toen Tele2 met zijn All-In formule begon: bij de ene wel, bij een overgrote meerderheid van soms tot ooit.
Geplaatst: 07 aug 2008, 08:48
door Goztow
iTalk by Belgacom werkt anders wel perfect en dat is ook voip.
Geplaatst: 07 aug 2008, 09:17
door liger
Goztow schreef:iTalk by Belgacom werkt anders wel perfect en dat is ook voip.
als ik mij niet vergis was dat niet van int begin zo. Maar dan was het toen ook niet echt geadverteerd
iTalk
Geplaatst: 07 aug 2008, 09:18
door staartmees
tja, maar die kost je eigenlijk evenveel als een gewone vaste lijn (Happy Time formule) en je hebt meer electriciteitsverbruik op een jaar omdat je modem constant aan staat. Geen electriciteit = niet meer bellen, heb je niet met een vaste lijn. Dus wat is het voordeel?
Re: iTalk
Geplaatst: 07 aug 2008, 10:39
door Goztow
staartmees schreef:tja, maar die kost je eigenlijk evenveel als een gewone vaste lijn (Happy Time formule) en je hebt meer electriciteitsverbruik op een jaar omdat je modem constant aan staat. Geen electriciteit = niet meer bellen, heb je niet met een vaste lijn. Dus wat is het voordeel?
Classic + nummerherkenning = 20 € per maand
iTalk met nummerherkenning = 15 € per maand, bij mij zelfs 10 € per maand gedurende anderhalf jaar want ik heb ingeschreven op een promotiemoment in juli.
Verschil voor mij: de helft in het abo. Mijn vrouw en ik werken beiden van 8 tot 17u, die router gaat dus wel degelijk nog af. Als wer thuis zijn, ligt hij toch aan voor BGC TV en Internet dus dat maakt geen verschil.
Geplaatst: 07 aug 2008, 12:16
door THDBASED
liger schreef:THDBASED schreef:Sniffie schreef:voip bij dommel trekt op niks ! Nu iets meer dan een maand homeconnect in huis en niks werkt fatsoenlijk ! Belgacomnummers kunnen mij nog altijd niet bereiken wat eerst zo wel was tot telenet werkte dan was het net andersom . Helpdesk werkt te traag en lost de problemen niet of slecht op. Hopeloos zolang er geen degelijk volk bij komt bij dommel .
Men betaald voor diensten die niet werken !
Ligt aan Belgacom/Telenet en niet aan Dommel.
als telenet heeft eerst gewerkt en daarna niet, hoe kom je tot deze conclusie?
hebben ze met opzet dommel nummer uit hun tabellen verwijderd
Niet met opzet nee...
Geplaatst: 07 aug 2008, 19:49
door JanY
Hoe lang duurt een activatie van homeconnect tegenwoordig? Genomen dat ik het contract ed zo snel mogelijk terugfax? Wat is uw ervaring, is vijf dagen haalbaar?
Geplaatst: 07 aug 2008, 19:55
door chaoske
lol, aan telefoon werd me verteld dat dit met netconnect haalbaar is, maar voor homeconnect mag je rekenen op 30 dagen/1 maand.
Dit wordt trouwens bevestigd door de cijfers uit het topic "poll Homeconnect"!
Geplaatst: 07 aug 2008, 22:07
door Tommyboy3
chaoske schreef:lol, aan telefoon werd me verteld dat dit met netconnect haalbaar is, maar voor homeconnect mag je rekenen op 30 dagen/1 maand.
Dit wordt trouwens bevestigd door de cijfers uit het topic "poll Homeconnect"!
Dan heb jij wel grote pech. Ik was binnen de 9 dagen aangesloten. Het is nu alleen nog wachten op de VOIP.
Geplaatst: 08 aug 2008, 01:20
door Ninjai
Sniffie schreef:voip bij dommel trekt op niks ! Nu iets meer dan een maand homeconnect in huis en niks werkt fatsoenlijk ! Belgacomnummers kunnen mij nog altijd niet bereiken wat eerst zo wel was tot telenet werkte dan was het net andersom . Helpdesk werkt te traag en lost de problemen niet of slecht op. Hopeloos zolang er geen degelijk volk bij komt bij dommel .
Men betaald voor diensten die niet werken !
Ik kan dit beamen, spijtig genoeg.
Geplaatst: 08 aug 2008, 03:38
door Zuttasoxx
JanY schreef:Hoe lang duurt een activatie van homeconnect tegenwoordig? Genomen dat ik het contract ed zo snel mogelijk terugfax? Wat is uw ervaring, is vijf dagen haalbaar?
hmm zo een 14 dagen den kik.. rond de 10e opgestuurd en 24 juli was account actief