Pagina 1 van 3

dommel=hopeloos....

Geplaatst: 31 jul 2008, 01:52
door go2bonsai
ik wil mijn dommel netconnectplus lijn afsluiten omdat ik naar het buitenland verhuis, maar dat schijnt ONMOGELIJK te zijn bij dommel tegenwoordig...
ik heb nu al in een periode van DRIE WEKEN drie maal gebeld en in totaal een uur aan de lijn gehangen maar geen gehoor, enkel muziek, ik heb twee brieven verstuurd waarvan 1 aangetekend, ik heb minstens 10 emails verstuurd, maar niemand van dommel heeft nog maar één letter gereageerd, volgende week ben ik niet meer in het land en dan weet ik echt niet wat ik moet doen, is er ergens een organisatie die zich hiermee bezighoudt, ombudsdienst voor internet of zo waar ik terecht kan? opmerkelijk: afsluiten bij belgacom was op 1 dag geklaard!

een hopeloze dommelaar (was nochtans content van de lijn)

Geplaatst: 31 jul 2008, 02:03
door Lord Utopia
Gewoon je opzegbrief versturen naar dommel, één maand opzegtermijn in acht nemen. Binnen een week zal je verbinding er uitliggen.

Geplaatst: 31 jul 2008, 03:06
door kamagurka
En zeker niet vergeten je domiciliëring te schrappen indien je er één hebt.

Geplaatst: 31 jul 2008, 05:06
door liger
aangetekend versturen
bewijs bijhouden
stoppen met betaling na 1 maand

->je bent gedekt

Geplaatst: 31 jul 2008, 09:16
door dietervanb
Als je naar het buitenland verhuisd zou ik me daar allemaal geen bal meer van aantrekken. Niet meer betalen en weg :twisted:

niet betalen?

Geplaatst: 31 jul 2008, 09:28
door staartmees
woaw Dieter, op zo'n mentaliteit mag je fier zijn hoor :roll:

Geplaatst: 31 jul 2008, 09:41
door nonkie
Lord Utopia schreef:Gewoon je opzegbrief versturen naar dommel, één maand opzegtermijn in acht nemen. Binnen een week zal je verbinding er uitliggen.


Dat is toch ook verre van juist? Je betaald die opzeg maand nog en ze sluiten drie weken eerder af? Of begrijp ik het verkeerd?

Re: niet betalen?

Geplaatst: 31 jul 2008, 09:44
door dietervanb
staartmees schreef:woaw Dieter, op zo'n mentaliteit mag je fier zijn hoor :roll:


Kijk Go2bonsai wil het spel correct spelen, en doet alles wat hij moet doen. Hem valt niets te verwijten, dus zou ik in zijn plaats zeggen : FOERT ! ben hier toch weg.

Waarom moet je altijd correct blijven als de anderen dat niet voor jou zijn ?

Geplaatst: 31 jul 2008, 12:09
door Rimson
ze mogen er ginder eens iets aan doen, sinds ik mijn problemen hier heb aangekaart blijft het escaleren met de problemen bij Dommel.... :roll:

Re: niet betalen?

Geplaatst: 31 jul 2008, 12:25
door kaween
dietervanb schreef:
staartmees schreef:woaw Dieter, op zo'n mentaliteit mag je fier zijn hoor :roll:


Kijk Go2bonsai wil het spel correct spelen, en doet alles wat hij moet doen. Hem valt niets te verwijten, dus zou ik in zijn plaats zeggen : FOERT ! ben hier toch weg.

Waarom moet je altijd correct blijven als de anderen dat niet voor jou zijn ?


... compleet overbodig, maar ter verdediging van Dieter : die man heeft het geduld van een engel en heeft dat in het verleden echt al bewezen.

Als zelfs hij dit soort uitspraken begint te doen, zit er _ten gronde echt iets mis_. Ik denk dat ik mijn migratieplannen naar Dommel toch maar even in de koelkast steek, want het groeiende aantal van dit soort klachten staat me totaal niet aan. Better the devil you know than the devil you don't, nietwaar.

Geplaatst: 31 jul 2008, 12:44
door alfadude
Tja, ik was zinnens om in september naar homeconnect over te gaan maar ik wacht wel tot de storm gaat liggen.
Met mijn netconnect met boostpack heb ik ook unlimited en ik kan weg wanneer ik wil.
Die maand annulatiekost staat mij ook helemaal niet aan. Bij andere providers heb ik nog nooit van zulk een praktijken gehoord.
Ook ben ik gestopt met Dommel aan te raden aan andere mensen.
Als het misloopt ben jij diegene die het heeft gedaan.

Geplaatst: 31 jul 2008, 14:07
door Goztow
Tja, niet elke vooruitgang is een verbetering, alfadude...

Geplaatst: 31 jul 2008, 17:28
door ljd
Je moet toch niet bellen om je internet op te zeggen?

Zoals al eerder gezegd, aangetekend schrijven + domi stopzetten en klaar is kees.

Geplaatst: 31 jul 2008, 17:45
door fieldoxide
Loop je dan geen gevaar dat ze je een schadevergoeding aan je been lappen als je vroegtijdig opzegt ?
Ik dacht dat je verplicht was om je eerste jaar volledig uit te doen , maar misschien omdat je naar het buitenland vertrekt .

Geplaatst: 31 jul 2008, 17:53
door Lord Utopia
fieldoxide schreef:Loop je dan geen gevaar dat ze je een schadevergoeding aan je been lappen als je vroegtijdig opzegt ?
Ik dacht dat je verplicht was om je eerste jaar volledig uit te doen , maar misschien omdat je naar het buitenland vertrekt .
Als je een aangetekende brief hebt verstuurd, dan mag er geen probleem zijn :)

Geplaatst: 31 jul 2008, 18:20
door fieldoxide
Ook niet als je opzegt in je eerste jaar voor je contract afgelopen is ? :???:

Geplaatst: 31 jul 2008, 18:22
door Lord Utopia
fieldoxide schreef:Ook niet als je opzegt in je eerste jaar voor je contract afgelopen is ? :???:
dan ge je de rest van de maanden verschuldigd blijven lijkt me :p

Re: niet betalen?

Geplaatst: 31 jul 2008, 19:28
door Burny
kaween schreef:... compleet overbodig, maar ter verdediging van Dieter : die man heeft het geduld van een engel en heeft dat in het verleden echt al bewezen.

Als zelfs hij dit soort uitspraken begint te doen, zit er _ten gronde echt iets mis_. Ik denk dat ik mijn migratieplannen naar Dommel toch maar even in de koelkast steek, want het groeiende aantal van dit soort klachten staat me totaal niet aan. Better the devil you know than the devil you don't, nietwaar.


Ik heb 5 weken geleden de laatste 2 mensen Dommel laten nemen. Het is al véél te ver gekomen.

@ staartmees: als je dat al het verkeerde keelgat inschiet, wacht maar totdat ze je afsluiten ondanks dat je betaald hebt, en telefonisch de verzekering hebt gekregen dat het allemaal in orde is. Dát is pas een foute 'mentaliteit'.

Geplaatst: 31 jul 2008, 19:36
door Fireblade
Ik vind dat de topicnamen wat beter mogen gekozen worden, bijvoorbeeld wat het probleem is. Dommel=hopeloos is weer zo.. nja, het heeft niks te maken met het feitelijke probleem. + het is amateuristisch. (en ik durf wedden dat er nu een reactie gaat komen van: 'dommel is dat ook' of 'waar bemoei jij je mee?')

Geplaatst: 31 jul 2008, 19:41
door Lord Utopia
Och, het is het zoveelste topic dat op de kar springt om Dommel nog maar eens te bashen he ;)

Geplaatst: 31 jul 2008, 19:56
door THDBASED
Hopelijk zijn ze snel failliet en kunnen we weer naar de normale topics als "Weeral op smallband" en "Die hatelijke limieten..." gaan. :roll:

Geplaatst: 31 jul 2008, 20:26
door bwx
Tja, ik kan hem geen ongelijk geven. Aangetekende brief is zelfs helemaal niet nodig. In hun algemene voorwaarden die ik met het contract gekregen heb staat namelijk (art 13.3) dat dit kan vanaf het bij hen gekende mailadres. Andere voorwaarden zijn niet te vinden op hun website.

Hieronder mijn laatste mail, na 10 keer hetzelfde gemaild te hebben. Hopelijk hebben ze het nu begrepen... En hun boekhouding kan me aan mijn reet roesten.

Beste

Dank voor alweer eenzelfde reactie. Zoals reeds vermeld wordt er dus GEEN aangetekende brief geschreven, tenzij jullie mij 10 euro storten om mijn administratieve kosten daartoe te dekken. In jullie algemene voorwaarden staat nl. duidelijk vermeld onder 13.3 dat dit kan per fax of per mail. En jullie vlotte boekhouding-verwerking is jullie probleem, niet het mijne. Ook het personeelsprobleem is jullie probleem, niet het mijne. Ik betaal voor een vlotte service, maar dat is dus duidelijk niet zo eenvoudig. Een gehandtekende fax hebben jullie intussen ook gekregen op 19 juli 2008. Hopelijk is die wel bij de boekhouding geraakt.

Gelieve dus te noteren dat ik reeds mijn domiciliëring geannuleerd heb en dus ook verder geen facturen meer aanvaard, waarvan ik intussen wel zeker ben dat jullie er nog zullen opsturen.

Daarbovenop heb ik de laatste factuur reeds betaald via domiciliering, voor de periode van 2008/08/02 tem 2008/09/02. (Bewijs in bijlage) De afsluiting mag dus gebeuren op 2 september. Wat weliswaar rijkelijk laat zal zijn voor een afsluiting die gevraagd is op 19 juni (!!!!), maar ik vermoed dat als jullie boekhouding al niet in staat is om een mail te aanvaarden voor afsluiting dit zeker wel niet zal lukken om een intussen gerechtvaardigde terugstorting te doen.

De contracten hebben jullie reeds, in bijlage het bewijs van mijn factuur.

Dus, voor alle duidelijkheid, stopzetten op 2 september, tenzij jullie er in slagen van toch een terugstorting te doen en mijn abonnement stop te zetten op 2 augustus, maar daar heb ik de grootste twijfels bij.

Met vriendelijke groeten
Bruno De Vrieze

Geplaatst: 31 jul 2008, 20:42
door Burny
Lord Utopia schreef:Och, het is het zoveelste topic dat op de kar springt om Dommel nog maar eens te bashen he ;)


Toen het goed was, werd dat hier in 1000'en topics verteld. Daar heb ik zelf hier en daar ook aan meegedaan. Terecht lijkt me.
Nu de service onbestaande is geworden moet dat ook gezegd worden. Waar zouden mogelijke toekomstige klanten dit anders vernemen? En misschien dringt het dan bij Dommel ook door dat het probleem nu té ver is gekomen.

Geplaatst: 31 jul 2008, 21:18
door Fireblade
Als iedereen in het begin niet zo opgetogen was over dommel maar eerder neutraal, hadden we nu dit probleem niet gehad.

Geplaatst: 01 aug 2008, 00:36
door liger
THDBASED schreef:Hopelijk zijn ze snel failliet en kunnen we weer naar de normale topics als "Weeral op smallband" en "Die hatelijke limieten..." gaan. :roll:

nah dan gaan mensen gewoon naar andere providers die WEL goeie service bieden.

Geplaatst: 01 aug 2008, 00:50
door Fireblade
En dat zijn..? Noem mij eens 1 provider die feilloos is i.v.m. service.

Geplaatst: 01 aug 2008, 00:50
door THDBASED
liger schreef:
THDBASED schreef:Hopelijk zijn ze snel failliet en kunnen we weer naar de normale topics als "Weeral op smallband" en "Die hatelijke limieten..." gaan. :roll:

nah dan gaan mensen gewoon naar andere providers die WEL goeie service bieden.


En die gaan dan perfect zijn? Geen steken laten vallen? Realistisch blijven hé. Telenet / Belgacom hebben honderden werknemers in dienst en toch lees je nog steeds horrorverhalen van sommige klanten. Face it, "perfect" bestaat niet, je bent dan ook nog steeds met mensen bezig.

Edit: Fireblade was me voor. :)

Geplaatst: 01 aug 2008, 00:57
door Jan_B
Fireblade schreef:En dat zijn..? Noem mij eens 1 provider die feilloos is i.v.m. service.


Je legt liger woorden in de mond die hij niet gezegd heeft ...

Er is natuurlijk een verschil tussen feilloos (hetgeen waarschijnlijk niet bestaat) en goed.

In de categorie "goed" zou ik toch EDPnet plaatsen (eigenlijk zelfs zeer goed) en voorzover ik hier kan lezen ook dxADSL.

Ikzelf verwacht geen feilloze service van een ISP provider, maar zeker wel een goede.

Geplaatst: 01 aug 2008, 05:10
door liger
oh lol, hoe zijn jullie van goeie service naar utopische service gesprongen?

hoe dan ook: Edpnet, dxadsl kan ik uit eigen ervaring aanraden. Tickets worden binnen paar uur geantwoordt tot max 1 werkdag.

PS: had ik enkel keuze uit dommel en telenet zou ik zonder twijfel momenteel voor telenet gaan hoor. Je betaalt in totaal bij dommel makkelijk 3x meer/jaar als er een probleem optreedt. En hopelijk wordt uw probleem opgelost binnen 2weken-maand.

PPS: en kunnen jullie nu eindelijk stoppen met extreme vb'en en altijd overdrijven? Tussen wit en zwart is er nog minstens grijs

Geplaatst: 01 aug 2008, 08:04
door staartmees
@Burny: is zelfde redenering als 'ik tank en rij door zonder te betalen want de oliemaatschappijen zullen er geen honger om lijden". Ik betaal al jaren via domiciliering, nog nooit nergens problemen gehad. En zoals je ziet gaat het meestal mis met manuele overschrijvingen die te laat uitgevoerd worden of waar de gestructureerde mededeling in het foute vak gezet wordt of verkeerd wordt overgenomen als vrije mededeling.

Geplaatst: 01 aug 2008, 10:10
door dietervanb
Dommel biedt een goed product aan, maar heeft de laatste tijd zo'n houding van "wees blij dat je bij ons mag komen".
Tickets worden niet beantwoord, telefoon ook niet.
Merk nu ook dat via digitel het nummer 1919 niet meer kan gevormd worden. Het gaat blijkbaar van kwaad naar erger.

Geplaatst: 01 aug 2008, 10:51
door fieldoxide
Dommel op zich heeft wel een goed produkt , ik heb in het begin ook vele problemen gehad (dlink modem ,linksys modem ) , geen van de twee kon mijn verbinding stabiel houden , splitter vervangen , nieuwe binnenbekabeling geplaatst , niets hielp echt , toen heeft dommel zelf voorgesteld om de siemens modem te testen , resultaat verbinding veel stabieler , weinig tot geen disconnects meer , synchronistatie op een 9 Mbps profiel , afstand tot de centrale 2800 meter , ik heb in het begin ook serieus zitten vloeken dat het hier niet goed ging maar na een aantal maanden is alles toch nog goed gekomen, juist de service kan een pak beter naar de klanten toe indien er zich problemen voordoen (tickets , telefonische support ) maar als er enkele mensen bijkomen bij hun support team zal dat ook wel verbeteren, ik begrijp de frustratie van sommige mensen maar al te goed maar geef het een kans .Zo een product voor die prijs vind je niet op een ander.

Geplaatst: 01 aug 2008, 11:03
door driesel
Of de service op korte termijn veel kan verbeteren betwijfel ik wel, hoor.
Schedom is een nv (sowieso al slechte zet in hun geval als je het mij vraagt) en dus zijn de jaarrekeningen en -resultaten vrij beschikbaar. Als je die cijfers er even bijneemt zie je dat het eigenlijk een vrij mager beestje is.
Of de nodige investeringen zomaar kunnen gebeuren en of het nodige kapitaal kan worden aangetrokken is maar zeer de vraag.
btw, zit trouwens zelf op HomeConnect en heb zelf enkel positieve ervaringen met Dommel.

Geplaatst: 01 aug 2008, 12:07
door unexpected
ik ben ook tevreden, maar ik moet wel toegeven dat de service de laatste maanden bergaf aan het gaan is... heb meer dan anderhalve maand terug een ticket geopend met vragen over homeconnect... ik wacht nog op antwoord en heb het al eens geupdate met de vraag of er nog reactie zal komen (wat ondertussen ook alweer 3 weken geleden is).

Homeconnect mogen ze houden, want als er een probleem is en ik krijg zo een service...

Geplaatst: 01 aug 2008, 12:39
door Goztow
Ik zou nu persoonlijk ook gewoon effe houden wat je hebt, als het werkt...

Geplaatst: 01 aug 2008, 12:47
door Uzzi
fieldoxide schreef:Zo een product voor die prijs vind je niet op een ander.


Das het enigste dat Dommel momenteel overeind houdt. De dag (als die er ooit komt) dat een andere provider hetzelfde kan aanbieden, zal het snel bergaf gaan met Dommel. Een bedrijf het enkel van zijn product moet hebben (Dommel) of enkel van zijn dienstverlening (mogen we Belgacom tot deze categorie rekenen ?) zijn op termijn gedoemd om te verliezen.

Geplaatst: 01 aug 2008, 13:07
door cloink
Uzzi schreef:Das het enigste dat Dommel momenteel overeind houdt. De dag (als die er ooit komt) dat een andere provider hetzelfde kan aanbieden, zal het snel bergaf gaan met Dommel.

Misschien een tip voor Destiny?

Succesformule:
- men neme een Turboline
- men neme een voldoende aan datavolume (75GB should do it) + nachtsurfen
- men zorge ervoor dat er mediumband is bij overschrijding
- men include een Giganews-newsserver (of alternatief met voldoende retentie)
- en men zorge voor een relatief scherpe prijs en "OK" support

Et voila: goudmijntje! :D

Geplaatst: 01 aug 2008, 13:13
door Toxeh
cloink schreef:Et voila: goudmijntje! :D


Met de voorwaarden die je aangeeft: vergeet het maar

1919

Geplaatst: 01 aug 2008, 13:16
door staartmees
@dietervanb: die 1919 is een dienstnummer van belgacom, logisch dat die het niet doet terwijl je telefoon op Dommel zit.

Geplaatst: 01 aug 2008, 13:18
door Maglor
Toxeh schreef:
cloink schreef:Et voila: goudmijntje! :D


Met de voorwaarden die je aangeeft: vergeet het maar


cloink doelt gewoon op de voorwaarden van Dommel (met hun oude, lager limiet weliswaar), maar dan mét (betere) support.