Pagina 1 van 1

Raw Copper

Geplaatst: 28 jul 2008, 14:36
door GunSmoke007
Hey mensen

Ik heb de volgende vraag, woensdag 6 augustus komt er een technieker langs, die mail heb ik ontvangen van dommel. Nu heb ik Homeconnect gevraagd maar mijn contract van BGC loopt nog. (Digitale tv + internet fictieve lijn). Ze gaan mij dus op Raw Copper aansluiten. Nu is mijn vraag ofdat die persoon dat gaat langskomen van BGC of Dommel gaat zijn? Of ze die Raw Copper DAN gaan installeren of wat gaan ze doen? En hoelang het dan nog duurt voor ik kan activeren (of internetten) via Dommel??

Groetjes en thx voor jullie komende antwoorden.

Geplaatst: 28 jul 2008, 15:20
door broli
Als hij een raw copper gaat aansluiten is het wrss van bgc. In jouw geval zal je dan twee actieve lijnen hebben naast je huidige voor digitale tv zal er dan een nieuwe komen voor dommel.

Geplaatst: 28 jul 2008, 15:30
door GunSmoke007
broli schreef:Als hij een raw copper gaat aansluiten is het wrss van bgc. In jouw geval zal je dan twee actieve lijnen hebben naast je huidige voor digitale tv zal er dan een nieuwe komen voor dommel.
Dus waarschijnlijk zal ik dan achteraf "zelf" mijn BGC moeten opzeggen, want kheb ondertussen al digitv van Telenet :p en 2 providers voor tv en internet is nogal onnozel.

Geplaatst: 28 jul 2008, 16:05
door broli
Ehm als je al bij telenet zit en geen bgc tv meer wilt is er dan geen reden om een technieker langs te laten komen. Je moest gewoon bgc opzeggen en bij homeconnect installatie software gekozen hebben voor de "geen actieve lijn" optie.

Je hebt toch zo'n telefoon stekker in huis van belgacom? Zoja dan zou je best op 1 of ander manier die afspraak aflassen. En dommel bellen om het inorde te krijgen.

Geplaatst: 28 jul 2008, 16:40
door GunSmoke007
Ja maar dan zit ik x-aantal dagen zonder internet. En het is gebeurt zoals Dommel het heeft gezegd. Ik heb hun gezegd dat ik BGC internet en TV heb en dus een fictieve lijn. En ze hebben gezegd dat ze mij dan op de Raw Copper zullen zetten. En dat ze nu op 6 augustus iemand zullen laten langskomen maar er staat niet bij voor wat.

En ja ik heb idd een telefoonstekker anders zou ik geen internet van BGC hebben hé. Maar ik denk dat het probleem gewoon aan die digitale tv van BGC ligt. blijkbaar doen ze moeilijk en daarom zal dommel gezegd hebben we zullen dat dan via Raw Copper doen

Geplaatst: 28 jul 2008, 16:45
door broli
Ok je hebt dus internet bij bgc. Dat "+ internet fictieve lijn" was een beetje verwarrend. Maar mijn standpunt blijft hetzelfde. Ik zie geen reden waarom er iemand moet langskomen als je een goed werkend bgc lijn hebt.

Wanneer heb je je contract door gestuurd? En werd dat afspraak automatisch gemaakt met de homeconnect wizard?

Geplaatst: 28 jul 2008, 16:50
door GunSmoke007
broli schreef:Ok je hebt dus internet bij bgc. Dat "+ internet fictieve lijn" was een beetje verwarrend. Maar mijn standpunt blijft hetzelfde. Ik zie geen reden waarom er iemand moet langskomen als je een goed werkend bgc lijn hebt.

Wanneer heb je je contract door gestuurd? En werd dat afspraak automatisch gemaakt met de homeconnect wizard?
Wel om compleet te zijn:

Ik ben de box gaan kopen en heb die cd toepassing gedaan, daar had ik ingetypt dat ik aan "actieve" lijn had. Maar achteraf bleek dat ik een fictieve lijn heb (mijn idee bij actief is dat hij werkt en dit is het geval met bgc). Dus ik heb naar Dommel gebeld en mijn verhaal gedaan. Toen zeiden ze dat ik idd fictieve lijn had moeten aanduiden en dat dit dus een probleem was. Vandaar dat ze me denk ik op de Raw Copper gaan zetten. En het contract is 3 weken geleden "foutief" opgestuurd omdat ik actief had aangeduid en sindsdien heb ik alles telefonisch geregeld (mits enige dreigingen omdat ik al 3 weken niets had gekregen van oplossingen). Met resultaat dat ik vorige vrijdag een mail kreeg met de melding dat ze een technieker gaan langssturen op 6 augustus. Maar daar staat niet bij of het iemand van BGC of Dommel is of wat ze komen doen.
Maar ik kan niets anders bedenken dan die Raw Copper. En idd ik zou dit kunnen laten annuleren maar dan kan het zijn dat ik weer 3 a 4 weken moet wachten???

Exacte Mail:
Geachte, Hartelijk dank voor uw e-mail! Wij hebben een installatie datum ontvangen voor de oplevering van uw homeconnect lijn . 06/08/2008 (14.00u - 18.00u) We raden u aan op deze dag ervoor te zorgen dat er iemand aanwezig is op het installatie adres Mocht dit niet duidelijk zijn, kan u onze helpdesk telefonisch contacteren tijdens kantooruren.

Geplaatst: 28 jul 2008, 17:10
door broli
Wat een soep zeg. Fictieve lijn...Je hoort elke dag iets nieuws. Waarschijnlijk dat iemand met wat meer bgc kennis hier meer info over kan geven.

Volgens mij had je niets verkeerd gedaan met de wizard. Als ik me het goed kan herinneren moet je eerst kiezen of je een lijn hebt en dan de provider. Hoe dit bij jouw verkeerd was begrijp ik niet.