Pagina 1 van 1
enkele vragen voor L-army
Geplaatst: 28 jul 2008, 13:54
door droopy
in de andere posts wordt er gezegd dat we tevreden mogen zijn de L-army ons kan helpen met een blik achter de schermen. Wel dan zou ik daar graag gebruik van maken met enkele vragen:
L-army kan je me antwoorden op volgende vragen:
- weet je wat nu het standpunt is van dommel in heel de zaak van activatiekosten? Blijkbaar krijgen de ene kosten aangerekend en anderen krijgen compensatie maar een duidelijk standpunt is er niet en blijkbaar is niet elke klant gelijk voor hen.
- Waarom kan er geen creditnota gemaakt worden? Dit lijkt me toch een duidelijk probleem want elke firma moet creditnota's kunnen maken. Dus wil men geen maken of heeft men gewoon een crappy systeem die ze niet willen/kunnen aanpassen.
- In de verkoopsovereenkomst staat dat er geen compensaties mogelijk zijn maar blijkbaar kan het voor sommigen wel. Zelf heeft men bij mijn activatie die maanden op zich liet wachten de aanrekening ook verschoven naar een latere datum en bij andere kan het dan niet. Wie beslist dit? Blijkbaar hangt het af van de goodwill van wie je aan de lijn krijgt.
- Waarom komt er zo weinig communicatie van dommel naar de klanten? Beseffen ze niet dat de klanten informeren een belangrijk punt is van klantenservice? Als ze nu eens duidelijkheid zouden scheppen in de tickets en laten weten "sorry we hebben een achterstand maar we werken eraan aan tegen die datum zal de achterstand weggewerkt worden" of "we hebben nieuwe mensen aangenomen en we werken aan de bereikbaarheid". Het zijn kleine dingen maar die heel veel frustratie kunnen wegwerken. Nu komen ze gewoon arrogant over en wie weet zijn ze dit ook. En zeg niet dat ze geen tijd hebben voor een klein berichtje dit klein berichtje zou hen veel tijd besparen.
- waarom behandelen ze hun klanten als onwetenden? Er is nooit iemand die ze kunnen raadplegen, of die zijn net weg of op vakantie. Of ze vertellen je gewoon leugens. Waarom kunnen ze niet gewoon zeggen hoe het is. vb ik mag niet doorverbinden of uw ticket is nog niet behandeld.
alvast bedankt voor het antwoord.
Geplaatst: 28 jul 2008, 14:42
door a3ke
Zeer benieuwd hiernaar , denkelijk kan/mag hier niet concreet op geantwoord worden
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Re: enkele vragen voor L-army
Geplaatst: 28 jul 2008, 14:52
door gr4vity
Ik snap eigenlijk niet waarom dit rechtstreeks aan mij gesteld word. Ik ben al meer dan een jaar weg bij dommel, dus recente dingen kan ik weinig of niets over zeggen. Maar ik zie het als een uitdaging.
droopy schreef:- weet je wat nu het standpunt is van dommel in heel de zaak van activatiekosten? Blijkbaar krijgen de ene kosten aangerekend en anderen krijgen compensatie maar een duidelijk standpunt is er niet en blijkbaar is niet elke klant gelijk voor hen.
Ik heb geen idee over welke activatiekost het gaat. Maar het is vrij simpel wat heel de activatiekost betreft. Dommel dient Belgacom voor elke aanpassing/activatie van een lijn te betalen, deze kost rekent dommel dan ook door (indien deze te groot word).
droopy schreef:- Waarom kan er geen creditnota gemaakt worden? Dit lijkt me toch een duidelijk probleem want elke firma moet creditnota's kunnen maken. Dus wil men geen maken of heeft men gewoon een crappy systeem die ze niet willen/kunnen aanpassen.
Ik ken jou situatie niet, dus kan hier niet over oordelen.
droopy schreef:- In de verkoopsovereenkomst staat dat er geen compensaties mogelijk zijn maar blijkbaar kan het voor sommigen wel. Zelf heeft men bij mijn activatie die maanden op zich liet wachten de aanrekening ook verschoven naar een latere datum en bij andere kan het dan niet. Wie beslist dit? Blijkbaar hangt het af van de goodwill van wie je aan de lijn krijgt.
Ik beschik niet over de juist informatie om hierop een antwoord te verlenen. Ook ben ik niet het management van dommel hé
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ik heb daar gewerkt, dat is alles.
droopy schreef:
- Waarom komt er zo weinig communicatie van dommel naar de klanten? Beseffen ze niet dat de klanten informeren een belangrijk punt is van klantenservice? Als ze nu eens duidelijkheid zouden scheppen in de tickets en laten weten "sorry we hebben een achterstand maar we werken eraan aan tegen die datum zal de achterstand weggewerkt worden" of "we hebben nieuwe mensen aangenomen en we werken aan de bereikbaarheid". Het zijn kleine dingen maar die heel veel frustratie kunnen wegwerken. Nu komen ze gewoon arrogant over en wie weet zijn ze dit ook. En zeg niet dat ze geen tijd hebben voor een klein berichtje dit klein berichtje zou hen veel tijd besparen.
Kan ik je geen antwoord op geven spijtig genoeg, maar ik zou zeggen: bel eens en stel het voor?
droopy schreef:
- waarom behandelen ze hun klanten als onwetenden? Er is nooit iemand die ze kunnen raadplegen, of die zijn net weg of op vakantie. Of ze vertellen je gewoon leugens. Waarom kunnen ze niet gewoon zeggen hoe het is. vb ik mag niet doorverbinden of uw ticket is nog niet behandeld.
Vraag het eens? Ik kan daar niet op antwoorden
Toen ik voor dommel werkte heb ik in ieder geval elke klant als gelijk behandeld en nooit onwaarheden verteld.
Geplaatst: 28 jul 2008, 14:53
door Coop
Ik denk dat moest Dommel hier iets aan doen ze wel eens de 3de grootste provider van Vlaanderen kunnen worden.
Hopelijk doen ze er iets aan.
Re: enkele vragen voor L-army
Geplaatst: 28 jul 2008, 15:40
door droopy
'k heb in vet ertussen geantwoord iets makkelijker
L-army schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom dit rechtstreeks aan mij gesteld word. Ik ben al meer dan een jaar weg bij dommel, dus recente dingen kan ik weinig of niets over zeggen. Maar ik zie het als een uitdaging.
zoals ik al zei omdat jij het meest weet van de interne werking en je blijkbaar nog contact hebt met mensen binnen dommel
droopy schreef:- weet je wat nu het standpunt is van dommel in heel de zaak van activatiekosten? Blijkbaar krijgen de ene kosten aangerekend en anderen krijgen compensatie maar een duidelijk standpunt is er niet en blijkbaar is niet elke klant gelijk voor hen.
Ik heb geen idee over welke activatiekost het gaat. Maar het is vrij simpel wat heel de activatiekost betreft. Dommel dient Belgacom voor elke aanpassing/activatie van een lijn te betalen, deze kost rekent dommel dan ook door (indien deze te groot word).
Sorry de activatiekost die ik bedoelde was die voor een homeconnect die uitvoerig aangehaald werd in een andere post.
droopy schreef:- Waarom kan er geen creditnota gemaakt worden? Dit lijkt me toch een duidelijk probleem want elke firma moet creditnota's kunnen maken. Dus wil men geen maken of heeft men gewoon een crappy systeem die ze niet willen/kunnen aanpassen.
Ik ken jou situatie niet, dus kan hier niet over oordelen.
Ik heb het niet over mijn situatie maar in het algemeen. Ik lees in verschillende posts dat dommel geen cn kan maken. Klopt dit? Lijkt me heel onwaarschijnlijk voor een fakturatiesysteem.
droopy schreef:- In de verkoopsovereenkomst staat dat er geen compensaties mogelijk zijn maar blijkbaar kan het voor sommigen wel. Zelf heeft men bij mijn activatie die maanden op zich liet wachten de aanrekening ook verschoven naar een latere datum en bij andere kan het dan niet. Wie beslist dit? Blijkbaar hangt het af van de goodwill van wie je aan de lijn krijgt.
Ik beschik niet over de juist informatie om hierop een antwoord te verlenen. Ook ben ik niet het management van dommel hé
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ik heb daar gewerkt, dat is alles.
Terug... dit is een algemene vraag. In de tijd toen je er gewerkt hebt heb je toch al de vraag gekregen voor een compensatie of erover gehoord. Wat is hun standpunt dan? Blijkbaar is dit van persoon tot persoon anders.
droopy schreef:
- Waarom komt er zo weinig communicatie van dommel naar de klanten? Beseffen ze niet dat de klanten informeren een belangrijk punt is van klantenservice? Als ze nu eens duidelijkheid zouden scheppen in de tickets en laten weten "sorry we hebben een achterstand maar we werken eraan aan tegen die datum zal de achterstand weggewerkt worden" of "we hebben nieuwe mensen aangenomen en we werken aan de bereikbaarheid". Het zijn kleine dingen maar die heel veel frustratie kunnen wegwerken. Nu komen ze gewoon arrogant over en wie weet zijn ze dit ook. En zeg niet dat ze geen tijd hebben voor een klein berichtje dit klein berichtje zou hen veel tijd besparen.
Kan ik je geen antwoord op geven spijtig genoeg, maar ik zou zeggen: bel eens en stel het voor?
droopy schreef:
- waarom behandelen ze hun klanten als onwetenden? Er is nooit iemand die ze kunnen raadplegen, of die zijn net weg of op vakantie. Of ze vertellen je gewoon leugens. Waarom kunnen ze niet gewoon zeggen hoe het is. vb ik mag niet doorverbinden of uw ticket is nog niet behandeld.
Vraag het eens? Ik kan daar niet op antwoorden
Toen ik voor dommel werkte heb ik in ieder geval elke klant als gelijk behandeld en nooit onwaarheden verteld.
Zoals gezegd dit is niet op mijn persoonlijk geval maar algemeen. Ik zie weinig lijn in hun handelen. De ene kan dit krijgen de andere moet dan meer betalen en krijgt het niet... Heel verwarrend en daarmee de vraag wat de richtlijnen zijn. Wat als een klant je vroeg om compensatie wat werd er dan van je verwacht? Doorgeven aan de ombudsdienst of bestaat die er niet?
Geplaatst: 28 jul 2008, 15:44
door gr4vity
Ik ben technisch, dergelijke dingen zijn voor facturatie of sales
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik ben trouwens niet de juiste persoon om dergelijke vragen te beantwoorden. Ik en dommel zijn 2
Technisch mag je mij heel veel vragen, maar administratief/facturatie hoef je mij niet veel te vragen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: 29 jul 2008, 11:18
door WilliamM
ok L-Army, dan heb ik een vraagje voor jouw... technisch...
ik betaalde een downgrade in maart, tot begin JULI was die nog steeds niet uitgevoerd, is dat écht veel werk? of gewoon 1 spreekwoordelijke muisklik???
dus issed een kwestie van ni willen of onderbemand en dus niet (tijdig) kunnen. (al vind ik 100 dagen wachten enorm veel, maar dat buiten beschouwing)
als je wil, mag je ook PM antwoorden
Geplaatst: 29 jul 2008, 15:40
door Lord Utopia
dat is volgens mij nog steeds facturatie
Geplaatst: 29 jul 2008, 16:53
door gr4vity
Dat is inderdaad nog steeds administratief.
Het mag nu wel stoppen, ik ben niet dommel.
Geplaatst: 29 jul 2008, 17:32
door WilliamM
ah hmm... administratief, sorry. ik dacht dat werkelijk een technieker iets moesten wijzigen in servers of dergelijke...
kwesite facturatie leek alles ok, ik deed een aanvraag, ik kreeg een proforma, welke ik betaalde, bijgevolg kreeg ik een factuur ter bevestiging, dus was het enkel nog wachten op de uitvoering... DUS dacht ik dat dát iets technisch was en niet administratief.
nogmaals sorry, het is een algemene vraag hé, zelfs voor andere providers lijkt het me dat die een gelijkaardige procedure hebben.
ik weet alleen dat er bij mij een telefoonlijn binnenkomt, welke belgacom onderhoudt, meer snap ik niet van structuur of netwerk enz... ook niet echt mijn probleem, so please don't shoot me.
Geplaatst: 29 jul 2008, 20:56
door gr4vity
Geen probleem hoor, was ook niet persoonlijk naar jou gericht. Ik wil gewoon aantonen dat ik hier ben als moderator en niet als vertegenwoordiger van dommel.
Wat jou probleem betreft zou ik eens bellen en vragen naar een verantwoordelijke. Want dit probleem zou toch niet mogen.
Geplaatst: 30 jul 2008, 10:35
door WilliamM
Thnx voor uw toelichting.
Ik ben ondertussen weg van Dommel. Vrijdag krijg ik nieuwe aansluiting. Heb dit probleem meerdere malen aangekaart via tickets en minstens 15 keer telefonisch, telkens hetzelfde liedje te horen gekregen "dit lossen we deze week zeker op."
Maar goed, jij bent verre van Dommel, ik ga niet opnieuw beginnen zagen over hoe slecht hun support is. Ik betreur bovenal dat ik bij hen weg ga, hun dienst is wel goed!
Heb in 18 maanden Dommel mss 3 keer even offline gezeten. Verder nooit te klagen! Int begin kon ook alles, vast IP gevraagd, was toen binnen de week in orde.
Spijtig dat ze nu volledig de mist ingaan met dit voorval.
(meer info over gans mijn verhaal circuleert hier reeds :
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20004)
Geplaatst: 30 jul 2008, 10:45
door droopy
L-army soms reageer je toch raar ze. Eerst zeg je dat we vragen mogen stellen en als we dan vragen stellen reageer je geprikkeld. Wel als je dan niets van dommel afweet dan vind ik ook niet dat je in andere posts moet zeggen "ik probeer een inzicht te geven in de achterliggende werken en als dat niet past voor de persoon dan is het zo". Al ben je technisch je zal toch wel van de werking afweten. Je begrijpt toch ook dat je zo juist de reactie in de hand werkt dat je enkel dommel verdedigt. Als er kritiek komt reageer je met wat je weet maar als er directe vragen komen dan weet je niets.
Geplaatst: 30 jul 2008, 11:06
door icekiller2k6
droopy schreef:L-army soms reageer je toch raar ze. Eerst zeg je dat we vragen mogen stellen en als we dan vragen stellen reageer je geprikkeld. Wel als je dan niets van dommel afweet dan vind ik ook niet dat je in andere posts moet zeggen "ik probeer een inzicht te geven in de achterliggende werken en als dat niet past voor de persoon dan is het zo". Al ben je technisch je zal toch wel van de werking afweten. Je begrijpt toch ook dat je zo juist de reactie in de hand werkt dat je enkel dommel verdedigt. Als er kritiek komt reageer je met wat je weet maar als er directe vragen komen dan weet je niets.
zucht waar heb je hem ergens geprikkeld zienr eageren? ik niet hoor.. enigste wat hij zei is dat hij op de technische dienst werkt en niet op de facturatie dienst... je weet wel je moet als je belt zo kiezen welke van de twee..
Vergeet niet dat L-Army er al ff weg is... Dus veranderingen die ondertussen gebeurt zijn weet hij 'niets' van af.. (protocol etc)
Hij geeft inzicht in hoe dommel & belgacom werken.
Daarmee wil ik zeggen.. Dat als iemand zegt waarom kan dommel niet meteen die kabel insteken voor mij
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
, dan kan l-army dat verklaren omdat hij weet dat dommel een verzoek moet doen aan belgacom, en dan belgacom een reactie moet geven...
Feit is dat technisch en facturatie 2 werelden zijn..
Dat is zoals.. als je uw auto laat repareren.. Dan weet de garagist die aan uw auto aan het sleutelen nog niet noodzakelijk hoeveel dit gaat kosten of hoe je moet betalen...
Geplaatst: 30 jul 2008, 11:09
door gr4vity
Ik vind toch niet dat ik geprikkeld reageer. Het komt bij mij alleen een beetje over als "we hebben een probleem met dommel, dommel wil niet luisteren dus nemen we het oud personeel even tussen". Als ik je kan helpen dan doe ik dat ook, maar daar hoeft niet speciaal een topic over geopend te worden lijkt mij. En zoals ik al minstens 2 keer gezegd heb: ik != dommel.
Geplaatst: 30 jul 2008, 11:23
door droopy
mijn vraag stond in een post maar blijkbaar heb je het niet gezien of niet op geantwoord dus was de enige mogelijkheid om een afzonderlijke post te maken.
Het is toch normaal dat we vragen stellen als we van dommel zelf geen antwoord krijgen. Als je het antwoord niet weet geen probleem. 'k Vind het gewoon raar dat je in posts wel reageerd met info over dommel (niet enkel technisch) en als we dan vragen of je een antwoord weet op bepaalde vragen je antwoord met ik ben dommel niet.
Geplaatst: 30 jul 2008, 12:59
door gr4vity
Een mens kan gelukkig niet alles weten
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ik hoop dat je dat begrijpt.
Geplaatst: 30 jul 2008, 16:07
door Robbe
droopy schreef:L-army soms reageer je toch raar ze. Eerst zeg je dat we vragen mogen stellen en als we dan vragen stellen reageer je geprikkeld. Wel als je dan niets van dommel afweet dan vind ik ook niet dat je in andere posts moet zeggen "ik probeer een inzicht te geven in de achterliggende werken en als dat niet past voor de persoon dan is het zo". Al ben je technisch je zal toch wel van de werking afweten. Je begrijpt toch ook dat je zo juist de reactie in de hand werkt dat je enkel dommel verdedigt. Als er kritiek komt reageer je met wat je weet maar als er directe vragen komen dan weet je niets.
droopy schreef:mijn vraag stond in een post maar blijkbaar heb je het niet gezien of niet op geantwoord dus was de enige mogelijkheid om een afzonderlijke post te maken.
Het is toch normaal dat we vragen stellen als we van dommel zelf geen antwoord krijgen. Als je het antwoord niet weet geen probleem. 'k Vind het gewoon raar dat je in posts wel reageerd met info over dommel (niet enkel technisch) en als we dan vragen of je een antwoord weet op bepaalde vragen je antwoord met ik ben dommel niet.
Er is een verschil tussen vragen stellen aan Dommel en aan onze mod L-army.
Namelijk dat hij achtergrond informatie kan aanbieden die je een beter idee geven van hoe het allemaal in zijn werk gaat.
Niet van waarom het nu zo allemaal scheef aan het lopen is en de dingen niet gebeuren zoals ze zouden moeten gebeuren.
Het is dan ook niet geoorloofd om bij gebrek aan respons van Dommel daar L-army over aan te pakken.
Iemands goedheid tot het geven van potentieel nuttige informatie moet je in dank leren aanvaarden.
Los van het feit wat die persoon daarvoor ook zou mogen gedaan hebben.
Als je iets kwijt wilt over de support van Dommel dan bestaan daar topics voor, zoals
deze bijvoorbeeld.