Pagina 1 van 1

verliezen van verbinding (Oostende)

Geplaatst: 27 jul 2008, 20:28
door dr.trimble
ik heb al de hele avond dat mijn verbinding na enkele minuten wegvalt. Het enige wat ik kan doen is de gigaset router herstarten en dan kan ik weer enkele minuten op het net.
Ik zit sinds vorige week op homeconnect en heb dit probleem nog niet eerder gehad.
Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Dit zijn trouwens mijn waarden:

G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 5408 kbps (downstream) / 1064 kbps (upstream)
Ruismarge: 9.2 dB (downstream) / 20 dB (upstream)
Lijndemping: 46.1 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.5 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

Het is wel zo dat mijn maximale lijnwaarde niet steeds dezelfde is na een reboot. Is dit normaal?

Geplaatst: 27 jul 2008, 21:25
door geert
Hoi,

heb ik laatst ook eens gehad. Eerst dacht ik aan een slechte lijn na een zomerse onweersbui maar ik kwam erachter dat de splitter van mindere kwaliteit was als hierop ook de telefoon werd aangesloten.
De ruismarge daalde toen zelfs tot 1 dB wat de lijn doet uitvallen; vanaf minder dan 6dB als ik mij niet vergis.

Dus : kijk de splitter eens na en zijn de basisinstellingen nog ok?

succes

Geplaatst: 28 jul 2008, 12:31
door dr.trimble
raar, rond 21 u was het probleem volledig opgelost en heb sindsdien geen connection lost meer gehad.
Een collega die in de buurt (Oostende-stene) woont en ook bij dommel zit heeft net dezelfde problemen gehad. Later in de avond was het ook opgelost.

Ik vermoed dat we nooit zullen weten wat de oorzaak is, ik hoop alleen dat we dit niet te vaak zullen meemaken.

Geplaatst: 28 jul 2008, 20:06
door Praetorian
Brugge had op hetzelfde moment hetzelfde probleem...
Ik had het vanaf 16.30 tot rond 21.00.

Geplaatst: 28 jul 2008, 20:10
door dr.trimble
Praetorian schreef:Brugge had op hetzelfde moment hetzelfde probleem...
Ik had het vanaf 16.30 tot rond 21.00.
tof van dommel op dit te vermelden op hun site (ik veronderstel toch dat het probleem bij dommel lag)

Geplaatst: 29 jul 2008, 18:37
door dean3009
Ik heb hier de laatste tijd ook last van. (zone 058, Netconnect)
Onregelmatige disconnects... Ik moet dan een paar minuten wachten voor m'n modem weer synchroniseert (word toch zo geschreven hé? :oops: ) In mijn modem staat er dan ook Physical Down.. Als het een 36 uren disconnect zou zijn, staat er meestal Physical Up, en kan ik manueel direct weer connecten.

Geplaatst: 29 jul 2008, 19:18
door Praetorian
ik kreeg nu een adsl physical up, de volledige periode... Modem bleef hangen bij sending PADI.
Stramien: eerst 50 minuten down, dan weer 10 minuten inet, weer half uur down... Jojo op en neer voor de hele periode.
Nu is de verbinding genormaliseerd

jouw probleem is dus anders van aard...

Geplaatst: 30 jul 2008, 10:50
door droopy
hier hetzelfde probleem zone 051 af en toe verlies van verbinding en dan na reset van de modem lukt alles terug.

Geplaatst: 30 jul 2008, 20:05
door dean3009
Hopelijk wordt dit snel opgelost. Je wilt dan eens een spelletje spelen, dan zie je dat de players niet meer bewegen, en zeg je weer van: "Is 't internet nu weeral uitgevallen!?"...