Pagina 1 van 1

nieuwe woonst -> hoe gebeurt aansluiting?

Geplaatst: 27 jul 2008, 14:58
door chaoske
Hey,

Ik vroeg me af hoe het met een nieuwe woonst in z'n werk gaat...

situatie A: discovery van belgacom + netconnect

-> belgacom komt de lijn installeren

Situatie B: Dommel homeconnect

-> wie komt de lijn leggen??

Alvast bedankt voor reacties :)

Geplaatst: 27 jul 2008, 16:22
door iblisskun
ik ben voor optie A gegaan.. en dan blijkbaar pech met de lijn waar ze mij op gezet hebben... (att is ok voor de afstand dat ik zit, maar qua snr margin geraak ik nooit boven de 8, en dat op een bedroevende snelheid van 2.7MBit.

Nuja... wachten op beterschap later zeker?

Geplaatst: 27 jul 2008, 17:17
door chaoske
en wat als je voor optie B kiest? Wie komt dan die lijn leggen?

of moet je eerst een discovery lijn laten leggen door BGC en na 2 dagen opzeggen dan... :/

(afstand tot centrale is 550m, dus daar heb ik geluk)

Geplaatst: 27 jul 2008, 17:24
door BBB
chaoske schreef:en wat als je voor optie B kiest? Wie komt dan die lijn leggen?

Belgacom in opdracht van dommel

Geplaatst: 27 jul 2008, 17:31
door mala
Belgacom gaat zeker in beide gevallen de lijn moeten komen leggen. Volgens de brochure op de Belgacom site
http://selfcare.belgacom.net/static/pc/private/phone/data/versionNL.pdf
is de installatie gratis ....

Er staan ook nuttige tips ivm met de binneninstalatie (die jij moet voorzien).

Ik zou in elk geval contact opnemen met BGC.

Geplaatst: 27 jul 2008, 18:02
door chaoske
Bedankt Mala & BBB, ik was niet 100% zeker of ik BGC nu nog nodig had of niet...

Ik zal er eens binnen springen en hen gewoon vragen om een lijn te installeren op ons (gekocht, geen nieuwbouw, dus geen verbouwingen..) appt. en zeggen dat ik nog niet weet welke formule ik (normaal niet) bij hen neem.

BGC of Dommel

Geplaatst: 27 jul 2008, 19:30
door staartmees
BGC zal die lijn enkel gratis bij jou thuis leggen als ze jou een abonnement kunnen verpatsen; wees gerust dat ze zullen wachten tot je beslist hebt. Dus neem je HomeConnect dan regel je dat bij je registratie en komt BGC die lijn leggen in opdracht van Dommel.

Geplaatst: 27 jul 2008, 22:38
door chaoske
ik denk dat je gelijk kunt hebben, ik zal het misschien toch eens proberen..

en anders:

a) homeconnect bestellen en proberen de helpdesk van dommel te bereiken (oh nee..) om een lijn te laten leggen.

b) BGC contacteren om een lijn te komen leggen met discovery lijn, en na 3 dagen opzeggen... (omdat ze idd anders niet rap geneigd gaan zijn)

optie b vind ik persoonlijk een slechte oplossing, maar als dommel het niet voor mekaar krijgt...

Geplaatst: 29 jul 2008, 18:25
door chaoske
Goed nieuws!

1) belgacom rekent mininimum 66 € aan voor de aansluiting als je geen abo neemt van hen.

2) Dommel (na 10 mins opgenomen, was een succes, wel crapmuziek als wachttoon) bevestigt dat de installatie gratis is wanneer er een verdeelkast in het appt. aanwezig is, supernieuws!

Ik moet wel de activatie vanaf 15/08 aanvragen om 20/09 pas internet+telefonie te hebben, maar dat nemen we er graag bij zeker :)

netconnect was een standaard 5-10 werkdagen, homeconnect zei de helpdesk dat het onzeker was & veel langer durfde duren..