Pagina 1 van 1

Dommel webhosting ligt er weer uit ...

Geplaatst: 18 jul 2008, 08:24
door ubremoved_983
Nog iemand met die problemen ?

Geplaatst: 18 jul 2008, 09:14
door meon
Cathoo doet het wél, Hamley doet het niet...

Re: Dommel webhosting ligt er weer uit ...

Geplaatst: 18 jul 2008, 11:21
door Turbocom
ditCh schreef:Nog iemand met die problemen ?



IDD ligt plat

Geplaatst: 18 jul 2008, 11:26
door cloink
Nog altijd? :eek:

Hebben ze daar een uptime-garantie? ;)

Geplaatst: 18 jul 2008, 11:35
door on4bam
cloink schreef:Nog altijd? :eek:

Hebben ze daar een uptime-garantie? ;)


Nadat mijn site er een tijdje geleden voor de 4e keer op korte tijd uitgelegen had kreeg ik dit als antwoord:

Geachte,



Hartelijk dank voor uw email !


Wij hebben uw site probleemloos kunnen benaderen en
konden geen outages reproduceren.
Compensaties kunnen we met onze concurentiele
prijzen helaas niet voorzien.


Indien u hierbij nog verdere vragen heeft,
raden we u aan deze telefonisch aan onze helpdesk te richten.

Zij helpen u hier graag mee verder.

U kan hen bereiken op het nummer 070 224 305 tijdens kantooruren.

Geplaatst: 18 jul 2008, 11:36
door KK
cloink schreef:Nog altijd? :eek:

Hebben ze daar een uptime-garantie? ;)

Neen, als je daarover begint, word je afgescheept met een antwoord a la 'Voor die prijs kan je geen uptime garanties verwachten'.
Trouwens de reden waarom ik mijn hosting verhuisd heb naar Priorweb, waar ik zeer tevreden van ben. Bij mij komt er niks meer binnen van Dommel, zolang alles goed werkt is er niks aan de hand, maar als er iets scheelt vallen ze uit de lucht en proberen ze je op een arrogante manier af te schepen.

Het lijkt wel of het motto van Dommel is 'Betaal elke maand je rekening en laat ons voor de rest met rust' :x

Edit: on4bam was mij net voor :-) In die mail is het wel duidelijk dat ze iedereen proberen pushen om naar hun duur 070 nummer te bellen.

Geplaatst: 18 jul 2008, 11:56
door meon
Ik vind dat als ik bijna 200 euro betaal per jaar voor 800 MB (een pakket dat nu niet meer bestaat: unix gold hosting -- pro edition) wel degelijk recht heb op uptimegarantie en compensatie. Concurrentiële prijs? Nop.

Helaas, als ge hun daarover aanspreekt vragen ze uw gederfde inkomsten te bewijzen. Ja hallo....

Geplaatst: 18 jul 2008, 11:57
door noctris
Pff.. de afgelopen maanden op hun windows hosting een downtime van 55%(! gehad -> sinds februari.. daarvoor nooit problemen op 5 jaar tijd)


problemen oplossen (lees: server reboot) liet vaak 2 tot 3 dagen op zich wachten ( of een volledig verlengd weekend van 5 dagen)

De unix hosting is stabieler maar durft ook wel eens happeren (of het control panel is bijvoorbeeld een volledig weekend niet beschikbaar (ehmilia). Heel fijn als je een dringende aanpassing wil maken.

Ik ben nu op vervaldag mijn 40tal hostings aan het verhuizen naar Nucleus. Tot nu toe zeer tevreden. Hun control panel is wel veel beperkter maar alles werkt simpewel en dat is voor mij belangrijker dan toeters en bellen. De helpdesk neemt zijn telefoon op, mails worden binnen het uur beantwoord, etc.

Ik heb het echt gehad met dommel. En dan zwijg ik nog maar over hun helpdesk.

Geplaatst: 06 aug 2008, 22:55
door fredmatrack
Op één van de support tickets de ik had geopend na een heleboel problemen: downtimes, versies van php die al eeuwen niet meer zijn bijgewerkt en vol met veiligheidsgaten zitten, een betaalde quota-verhoging die maar niet doorgevoerd werd (en ondertussen maar mails krijgen dat we over de limiet zaten)... kreeg ik volgend antwoord van de support afdeling:

Geachte,

Het spijt ons u te moeten melden dat al onze hostingproducten vanaf volgende
week end of life zullen geplaatst worden.
Dwz dat er geen verdere aanpassingen en upgrades zullen gebeuren aan het
hosting-gamma. Er zullen ook geen nieuwe accounts meer besteld kunnen
worden.
Voor php5 wijzen wij u dan ook graag door naar onze ex-concurrenten.

met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,

dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service


Deze mail ontving ik op 27 februari 2008!

We hebben vervolgens gewacht tot het contract afliep en overgestapt naar Hostbasket waar we wel goede support krijgen. Het probleem is nu wel dat we geen authorisatiecode krijgen van Dommel om het domein ook werkelijk over te dragen naar Hostbasket. Iemand ideeën?

Geplaatst: 06 aug 2008, 23:02
door frado
bellen he, dat kunnen wij niet oplossen.

Geplaatst: 06 aug 2008, 23:04
door fredmatrack
Ik heb deze 'grote vakantie' al ettelijke uren gebeld. Ik ken ondertussen dat muziekje al uit m'n hoofd en geraak niet binnen. Voor de vakantie is dat wel gelukt en dan kreeg ik steeds de melding van een mail te sturen. Die mails heb ik ondertussen al met hopen gestuurd en ook mijn ticket blijft onbeantwoord.

Geplaatst: 06 aug 2008, 23:58
door liger
fredmatrack schreef:Ik heb deze 'grote vakantie' al ettelijke uren gebeld. Ik ken ondertussen dat muziekje al uit m'n hoofd en geraak niet binnen. Voor de vakantie is dat wel gelukt en dan kreeg ik steeds de melding van een mail te sturen. Die mails heb ik ondertussen al met hopen gestuurd en ook mijn ticket blijft onbeantwoord.

ernaartoe rijden
in gebreke stellen

Geplaatst: 06 aug 2008, 23:59
door on4bam
We hebben vervolgens gewacht tot het contract afliep en overgestapt naar Hostbasket waar we wel goede support krijgen. Het probleem is nu wel dat we geen authorisatiecode krijgen van Dommel om het domein ook werkelijk over te dragen naar Hostbasket. Iemand ideeën?


Zelf doen bij joker.com, de registrar die Dommel gebruikt. Ik heb hetzelfde gehad, problemen met hosting, geen antwoord op tickets niet telefonisch binnengeraken en dan maar zelf de AUTH code aangevraagd (staat waarschijnlijk nog ergens in een topic). Alles werkt daar automatisch dus zeer snel en correct.

Geplaatst: 07 aug 2008, 07:50
door fredmatrack
Schitterend! Heel erg bedankt voor de tip.