Pagina 1 van 1

"Telefoon pesterijen"

Geplaatst: 10 jul 2008, 19:43
door Waxterz
Gegroet,


We hebben hier thuis last van een trut da altijd belt om half negen. Heb geen weergave oproep, maar als ik de 1919 bel zeggen ze dat ze geen nummer gevonden hebben( en nee, ik heb niet opgenomen want anders werkt de 1919 niet)

Dus dat mens heeft een "geheim" nummer dienst ofzoiets, vind ik persoonlijk wel schandalig want welk nut heeft zo'n optie in feite. Werkt zo'n stalkerijen alleen maar in de hand dan ze te voorkomen.
Men vraag is nu: als ik zelf n weergave oproep dienst activeer, kan ik dan zien wie er belt, of blijft dat nummer voor eeuwig geheim.

En ja, excuseer mij voor t komische gehalte, tis eens iets anders dan al die klachten over ADSL

Geplaatst: 10 jul 2008, 19:47
door Astralon
Ik weet niet of het nog altijd kan maar tot een paar jaar geleden kon je d.m.v. een éénvoudig verzoek alle inkomende gesprekken bij Belgacom opvragen tot 3 maand terug.

Dus ik zou de klantendienst eens bellen en anders klacht indienen bij de politie.

Geplaatst: 10 jul 2008, 19:49
door meon
Over wat voor pesterijen heb je het? Uitschelden? Gewoon niks zeggen en blijven luisteren?
Je kan in elk geval proberen bij je telefonie-aanbieder dit aan te kaarten, zij hebben normaal mogelijkheden om dergelijk gedrag te controleren en eventueel in te grijpen na voldoende motivering en vaststelling.

Geplaatst: 10 jul 2008, 19:50
door Waxterz
klantendienst Belgacom, als dat maar goed afloopt

0800 22 808 is dit toch eh?

Geplaatst: 10 jul 2008, 19:54
door Waxterz
Niet uitschelden, eerder vaag.

Neem op, soms zeggen ze niets, dan een onnozel vraag en afleggen

tis nogal een debiel gedoe eerlijk gezegd

Maar t duurt nu toch wel lang genoeg

Geplaatst: 10 jul 2008, 20:04
door Matthias_VL
Je kan ook instellen dat je nummer niet verschijnt bij bestemmeling door code vooraf in te toetsen. Kan ook via Sim-kaart gebeuren prepaid en moeilijk te achterhalen.... wss een oud lief :oops:

Geplaatst: 10 jul 2008, 20:10
door Waxterz
Wat voor code?

Verandert toch helemaal niets, ik weet niet eens wie de bestemmeling is en dan kan hij mij toch altijd bellen

En t gaat hier om een gewone telefoonlijn, geen gsm.

Geplaatst: 10 jul 2008, 20:12
door meon
Matthias bedoelt dat je met ik dacht *31*<nummer># anoniem kon bellen. Het hoeft dus niet per sé een echt geheim nummer te zijn.
Klantendienst is 0800 22 800 .

Geplaatst: 10 jul 2008, 20:19
door Waxterz
Achzo, wist ik niet.

Maakt in ieder geval weinig uit hoe ze geheim bellen, snap gewoon niet dat dat mag

Zal morge eens belle naar klantendienst, merci voor t juiste nummer

Geplaatst: 10 jul 2008, 20:33
door Goztow
Jah, dit is inderdaad heel vervelend en je kan er mar moeilijk veel tegen doen. Als het niet anders kan: je kan oproepen van geheime nummers blokkeren maar dat is wel betalend: een aar euro per maand. Je kan dit activeren in je e-services.

Re: "Telefoon pesterijen"

Geplaatst: 10 jul 2008, 20:59
door Fre.C
Waxterz schreef:Men vraag is nu: als ik zelf n weergave oproep dienst activeer, kan ik dan zien wie er belt, of blijft dat nummer voor eeuwig geheim.


Stel dat de trut in kwestie een tel.nr bij belgacom heeft, dab is het best mogelijk dat ze een privé nummer heeft. Onze vaste lijn is ook privé, hebben we privé laten zetten na soortgelijk voorval. Een of ander kreng dat niet ophield met bellen... dat ze nu maar probeert lol

Geplaatst: 10 jul 2008, 21:16
door hollebollegijs
Astralon schreef:Ik weet niet of het nog altijd kan maar tot een paar jaar geleden kon je d.m.v. een éénvoudig verzoek alle inkomende gesprekken bij Belgacom opvragen tot 3 maand terug.

Dus ik zou de klantendienst eens bellen en anders klacht indienen bij de politie.


inkomende gesprekken kunnen alleen worden opgevraagd door een onderzoeksrechter wanneer er een misbedrijf is gebeurd. dit is de enige mogelijkheid en dit is al jaren zo.

als je echter gestalkt wordt of gestoord wordt door oproepen is er een dienst binnen belgacom die dit onderzoekt. je moet dan 3 tijdstippen opgeven wanneer dit is gebeurd.
Men zal nagaan wie dit geweest is en deze persoon zal door belgacom gecontacteerd worden met de vraag hiermee te stoppen.
de naam van deze persoon zal belgacom aan u niet bekend maken.
mocht het probleem zich daarna nog voordoen, kan je het best klacht indienen bij de politie.

Geplaatst: 10 jul 2008, 21:41
door peewee
of je nummer gratis laten wisselen

Geplaatst: 10 jul 2008, 21:54
door Sloppy Joe
We hebben dit hier ook aan de hand gehad.

In de Belgacom shop hebben ze ons de procedure uitgelegd die Hollebollegijs hierboven beschijft.
De tijdstippen genoteerd en doorgegeven, naderhand geen van die telefoontjes meer gekregen.


Joe

Geplaatst: 11 jul 2008, 18:43
door Waxterz
aha, dat is wel interessant van die 3 tijdstippen doorgeven
zal morgen eens gaan naar de shop
vandaag gebeld naar klantendienst, was een serieuze miserie, uiteindelijk weinig wijzer geworden

zeg maar, kan t ook niet van een gsm zijn, kunt toch kiezen om uw nummer niet door te geven?

kan t evengoed van verschillende nrs zijn ... en dan kan die dienst weinig maken

Geplaatst: 12 jul 2008, 01:06
door Fustigateur
Iedereen kan mits een klacht bij ombudsman telecom weten wie je belde.

http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-53-.html

Je vult het formulier in. Faxt het door of stuurt het op. Na een 6-tal weken kom je te weten wie de eigenaar is van het telefoonnummer.

Daarna kan je bij de politie klacht neerleggen als je dat noodzakelijk acht.

Nadat ze ontmaskerd zijn heb je geen last meer van dergelijke criminelen.

Geplaatst: 12 jul 2008, 14:38
door blidi
Kan ook iemand zijn die met skype of Voip belt.
Zal moeilijk te achterhalen zijn vrees ik.