Pagina 1 van 1
Van Dommel Netconnect naar Homeconnect
Geplaatst: 08 jul 2008, 14:41
door cagorus
Hoi,
Heeft iemand reeds ervaring met het overstappen van dommel netconnect + voip naar de homeconnect ?
Ik heb nu een discoverylijn van belgacom, maar zou deze willen opzeggen? netconnect + discovery = 46euro, homeconnect is 49euro met gratis bellen naar vaste lijnen...
Kan dommel mijn abbonement gewoon upgraden ? (kheb nu een fritz modem in hun beheer)
Mijn contract is nog geen jaar oud, wordt dat een probleem ?
alvast bedankt voor de info.
Geplaatst: 08 jul 2008, 14:43
door silentkiller
Lees eerst eens andere posts of gebruik de search functie. Er is genoeg over te vinden !
Geplaatst: 08 jul 2008, 14:45
door DimaX
ik heb zelfde situatie ook fritzbox van dommel, ik ben nog aan het wachten op gigaset van loveno. Ik ben ook nog geen jaar klant. Maar er zijn veel mensen hier op het forum dat ook overgestapt zijn van netconnect naar homeconnect en geen probleem
.
Geplaatst: 08 jul 2008, 15:26
door drernie
Ik zit met dezelfde situatie. Ik heb met dommel gebeld en zij zeiden dat het geen probleem was en dat je de fritzbox kan terugsturen zodat je de 100 euro waarborg terug krijgt. Ben alleen huiverig of het wel goed gaat met belgacom.
Geplaatst: 08 jul 2008, 16:15
door broli
drernie schreef:Ik zit met dezelfde situatie. Ik heb met dommel gebeld en zij zeiden dat het geen probleem was en dat je de fritzbox kan terugsturen zodat je de 100 euro waarborg terug krijgt. Ben alleen huiverig of het wel goed gaat met belgacom.
Ze zeggen je disc lijn voor je op. Alleen opletten dat je hem al langer dan een jaar hebt.
Geplaatst: 08 jul 2008, 17:13
door cagorus
broli schreef:drernie schreef:Ik zit met dezelfde situatie. Ik heb met dommel gebeld en zij zeiden dat het geen probleem was en dat je de fritzbox kan terugsturen zodat je de 100 euro waarborg terug krijgt. Ben alleen huiverig of het wel goed gaat met belgacom.
Ze zeggen je disc lijn voor je op. Alleen opletten dat je hem al langer dan een jaar hebt.
ik heb discovery line sinds december, maar is hun plotse verdubbeling van de prijs geen reden om het contract op te zeggen ?
Geplaatst: 08 jul 2008, 17:17
door Uzzi
De verhoging van de prijs is meer dan excuus genoeg. Ik heb de mijne opgezegd zonder enig probleem.
Geplaatst: 08 jul 2008, 18:20
door drernie
De prijsverhoging is een reden om voortijdig onder het contract uit te komen. Volgens belgacom kan ik opzeggen tot 30 september zonder verdere kosten.
Geplaatst: 08 jul 2008, 20:05
door xenne
cagorus schreef:ik heb discovery line sinds december, maar is hun plotse verdubbeling van de prijs geen reden om het contract op te zeggen ?
idem hier. prijsverhoging is zeker een geldige reden om op te zeggen. alleen heb ik m'n twijfels als ge dommel laat opzeggen of je dan geen opzegvergoeding aan het been gaat hebben
Geplaatst: 08 jul 2008, 21:54
door MJ
Uzzi schreef:De verhoging van de prijs is meer dan excuus genoeg. Ik heb de mijne opgezegd zonder enig probleem.
Ik ben er ook sterk aan het denken om dit te doen, anders zit ik nog een klein jaar vast bij BGC...
Uzzi hoe heb jij de opzeg gedaan, gewoon gebeld?
Geplaatst: 09 jul 2008, 09:33
door dietervanb
Ook ik wil overschakelen naar homeconnect, en heb voor mezelf even de rekening gemaakt : (bedragen afgerond).
NETCONNECT : nu : 35 euro + 10 euro abon Belgacom = 45 euro/maand
DOMMEL HOMECONNECT = 48 EURO/MAAND maar alle gesprekken gratis.
NODIG : EEN GIGABOX : kost 129 euro.
Maar : 1 maand gratis inbegrepen, en Fritzbox+Belkin terugsturen = 149 euro terugkrijgen.
Dus op basis van 1 jaar geeft dit :
NU : 45 x 12 = 540 euro
HOMMECONNECT : 48 x 12 = 576 - (149 - 129) toestellen - 48 (1 maand gratis) = 508 € + telefoneren naar vaste lijnen gratis + hogere snelheid.
Zie ik dit correct ?
Geplaatst: 09 jul 2008, 13:13
door cagorus
Ik heb ondertussen dommel dezelfde vraag gesteld, ik hou jullie op de hoogte van hun antwoord
en inderdaad dieter, dat is ook de reden waarom ik wou overstappen
Geplaatst: 09 jul 2008, 13:30
door BBB
dietervanb schreef:Ook ik wil overschakelen naar homeconnect, en heb voor mezelf even de rekening gemaakt : (bedragen afgerond).
NETCONNECT : nu : 35 euro + 10 euro abon Belgacom = 45 euro/maand
DOMMEL HOMECONNECT = 48 EURO/MAAND maar alle gesprekken gratis.
NODIG : EEN GIGABOX : kost 129 euro.
Maar : 1 maand gratis inbegrepen, en Fritzbox+Belkin terugsturen = 149 euro terugkrijgen.
Dus op basis van 1 jaar geeft dit :
NU : 45 x 12 = 540 euro
HOMMECONNECT : 48 x 12 = 576 - (149 - 129) toestellen - 48 (1 maand gratis) = 508 € + telefoneren naar vaste lijnen gratis + hogere snelheid.
Zie ik dit correct ?
Als je van netconnect komt, of een ander dommelabonnement, en je betaalt normaal met domiciliëring dan raad ik u aan deze eerst te annuleren enkele dage te wachten en dan pas homeconnect aanvragen (of misschien beter uw opzeg van 30 dagen en die dagen nog uw huidig abonnement te houden)
want anders moet je toch nog een maand extra betalen, dit is wat ik nu voor heb
Geplaatst: 19 jul 2008, 14:15
door lcars8467
Is dit mogelijk?
1) ik zeg nu al mijn abonnementen af (Telenet, Belgacom, Netconnect) met als ingangsdatum 01/09
2) rond 20 augustus start ik de activatie van homeconnect
3) +- 10 dagen later ben ik geactiveerd en zit ik op homeconnect waarvan ik dan een maand gratis heb.
Jammer dat het allemaal zo ingewikkeld is om ten volle van alle voordelen te kunnen genieten.
Geplaatst: 19 jul 2008, 20:21
door kamagurka
Je kan idd beter zelf je internetabonnement opzeggen en de domiciliëring stoppen, ik heb het Dommel laten doen met als gevolg dat ze een maand teveel hebben aangerekend en weigeren terug te betalen.
Start de registratie van je Homeconnect maar halfweg augustus, bij mij had Dommel 13 werkdagen nodig om het aan te maken en te activeren, bij sommige anderen maar 5 werkdagen.
Geplaatst: 20 jul 2008, 00:28
door Loveno
Let wel op, als je je huidige abo opzegt vooraleer je Dommel Home Connect actief is, dan kan er wel geen nummeroverdracht gebeuren (voor zover ik weet)!
Geplaatst: 20 jul 2008, 21:08
door UB_removed1963
Loveno schreef:Let wel op, als je je huidige abo opzegt vooraleer je Dommel Home Connect actief is, dan kan er wel geen nummeroverdracht gebeuren (voor zover ik weet)!
Waarom niet? Gewoon je discovery line niet opzeggen lijkt me toch voldoende? Dan bij aanvraag Homeconnect gewoon alles ingeven en de overdracht aanvragen...
Geplaatst: 21 jul 2008, 11:51
door lcars8467
Maja bij mij is het nog iets moeilijker
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=
Dus als ik het goed begrijp zou het misschien mogelijk zijn om Telenet telefoonnummer te behouden wanneer ik de activatie midden augustus start?