Pagina 1 van 1

problemen met dommel cityconnect lite

Geplaatst: 03 jul 2008, 16:57
Ik heb normaal een adsl snelheid van 24 mbit/sec , maar in de prakijk is dit maar 4mbit/sec.Ik woon in Leuen op 500 meter van de dommel centrale.
Als ik soms telefoneer,hoor ik gekraak.
Ligt het probleem dan bij mijn telefoonlijn dat ok zo traag internet heb?
Ik heb een speedtouch 516v6 modem.

Geplaatst: 03 jul 2008, 17:01
door deej
Bedoel je dat je maar synchroniseert aan 4 Mbit /s?

Als ik jou was zou ik je modem eens upgraden naar de laatste firmware. Die vind je hier (7.4.3.2 international). Daarnaast moet je eens kijken waar je modem net aan de telefoonlijn hangt want een slechte binnenbekabeling kan ook snelheidsproblemen veroorzaken.

Geplaatst: 03 jul 2008, 17:08
Ja ik bedoel dat ik ongeveer 4mbit/sec downloadsnelheid krijg als ik test doe op www.speedtest.nl.
Ik heb al een upgrade naar de laatste firmware gedaan,maar dat helpt niet ,dat heeft de klantendienst van dommel trouwens ook al gezegd.
Als het probleem aan mijn binnenbekabeling zit, moet ik dan naar belgacom bellen?,want ik zit nu bij belgacom voor telefonie.

Geplaatst: 03 jul 2008, 17:15
door Lord Utopia
speedtest.nl is niet echt de beste speedtester hoor, probeer eens die van userbase zelf :)

binnenbekabeling is volgens mij je eigen probleem en niet die van Belgacom

kun je anders eens je modemwaarden posten?

Geplaatst: 03 jul 2008, 17:41
Dat zal niet gaan, ik ben momenteel niet in Leuven en op userbase.be heb ik de waarden ook al is gemeten,maar die waarden wist ik niet meer ,maar ik heb ook telenet express net waar ik nu op zit en dat is duidelijk veel sneller dan cityconnect.
Kan het ook zijn dat ik een fout heb gemaakt via de installatie en dat daarom het internet traag is?

Re: problemen met dommel cityconnect lite

Geplaatst: 03 jul 2008, 17:43
door PowerSoft
[email protected] schreef:Ik heb normaal een adsl snelheid van 24 mbit/sec , maar in de prakijk is dit maar 4mbit/sec.Ik woon in Leuen op 500 meter van de dommel centrale.
Als ik soms telefoneer,hoor ik gekraak.
Ligt het probleem dan bij mijn telefoonlijn dat ok zo traag internet heb?
Ik heb een speedtouch 516v6 modem.


heb je op ieder telefoontoestel een splitter zitten?

In het begin toen adsl nog 1mbs was, synchte ik ook maar aan 300kbps. Toen we belden hoorden we gekraak. Dit bleek toen te liggen aan zo een bel in de tuin (zo een irritant lawaaierig ding). Daar zat namlijk geen splitter tussen. Splitter ertussen en alles was opgelost

Geplaatst: 03 jul 2008, 17:54
door Joro
Als eens geprobeert om de splitter(s) te verwijderen, eventjes niet bellen en testen ? Bij mij (Cityconnect Lite) heb ik een nieuwe splitter moeten steken en toen werkte het goed.

Geplaatst: 03 jul 2008, 23:02
Ik dacht dat ik dat al is geprobeerd had ,maar ik ben iet zeker.
Dus ik zal het wel nog eens probere maar kben morgen wel op vakantie .

Geplaatst: 09 jul 2008, 09:10
door vanwouwe.f
heb heztzelfde voor in kessel-lo
woon ook dicht bij centrale
modem, lijn splitter etc is OK
geen antwoord van dommel
waar ligt het probleem ???

Geplaatst: 09 jul 2008, 11:44
door bc547
vanwouwe.f schreef:heb heztzelfde voor in kessel-lo
woon ook dicht bij centrale
modem, lijn splitter etc is OK
geen antwoord van dommel
waar ligt het probleem ???

mijn lijngegevens:
Internet
Verbindingsstatus: Verbonden (0:22:18:41)

IP-adres: 83.101.57.49
MAC-adres: 00:01:E3:88:C9:07
Standaard gateway: 83.101.57.1
Voorkeurs-DNS-server: 193.109.184.72
Alternatieve DNS-server: 193.109.184.75
Downstream-snelheid: 5081 kbps
Upstream-snelheid: 1009 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 5452 kbps (downstream) / 1044 kbps (upstream)
Ruismarge: 8.8 dB (downstream) / 10.9 dB (upstream)
Lijndemping: 19.2 dB (downstream) / 9.9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.2 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)
Status: Ingeschakeld
Dynamische DNS
Status: Uitgeschakeld


Met de lijnwaarden die je in je post in de andere thread hebt gepost (en die ik hier gerepost heb) zou je toch op zijn minst 15Mbit moeten kunnen halen lijkt mij (rekening houdende met een ruime marge).

Ik heb 23db lijndemping downstream en ik haal 18Mbit effectief. De beste manier om te zien wat je probleem is, is een SNR/tone of bits/tone grafiek te bekijken. Ik heb zelf geen siemens, dus ik heb geen idee hoe je dat met die modem kan doen.

Het zou kunnen dat je modem een heel aantal tones niet kan gebruiken om een of andere reden. Tones die een te lage SNR hebben om data over te sturen, worden niet meegeteld in de berekening van de gemiddelde lijndemping. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een lage demping te hebben en toch geen hoge syncsnelheden te halen.

Aangezien je in een andere thread zegt dat belgacom alles al eens heeft nagekeken (inclusief splitters in je huis) lijkt het me waarschijnlijker dat het een probleem met je modem is. Heb je al eens met een andere modem geprobeerd? Heb je je modem al eens als enige toestel aan het telefoonnet gehangen (bij voorkeur zo dicht mogelijk waar je telefoonlijn binnenkomt)?

Geplaatst: 09 jul 2008, 15:47
door vanwouwe.f
ik zal vanavond eens met een andere modem proberen
het eigenaardige is dat ie soms een snelheid van 12 à 13 aangeeft ( heel kort) en dan plots weer omslaat naar 4 à 5
zou dus een modem probleem kunnen zijn, gebruik de modem aangekocht bij loveno ( Siemens Gigaset)

Geplaatst: 09 jul 2008, 16:29
door Fireblade
Sommige mensen hebben inderdaad problemen met hun siemens gigaset box. Volgens mij was deze absoluut niet klaar om verkocht te worden. Ik vind het erg dat het juist bij siemens zo moet lopen, een bedrijf dat toch wel een heel hoge reputatie te houden heeft.

Geplaatst: 09 jul 2008, 22:23
door vanwouwe.f
Probeerde met een Philips modem-router van Belgacom, maar blijkbaar moet je hier een gebruikersnaam en paswoord invullen, wat je bij cityconnect niet nodig heb
Had vandaag weer 5 minuten ongeveer 15 mbits
Zou dit toch niet aan BGC kunnen liggen
Van dommel hoor ik niets, spijtig, ben pas overgeschakeld en heb er al veel spijt van....

Geplaatst: 09 jul 2008, 22:25
door ljd
Het is nu ook geen ramp dat je terugvalt op 4à5mbit. Je hebt nog steeds internet en onbeperkt.

Het valt toch niet terug nadat je gebelt hebt?

Geplaatst: 09 jul 2008, 22:38
door vanwouwe.f
De lijn is verder stabiel en valt niet uit, wat ik bij skynet Go wel constant had, dus in die zin is dommel beter
Ik wil alleen van dommel weten of er inderdaad een probleem is in de centrale van kessel-lo, ok dan wacht ik wel en moet ik me niet zot zoeken om te zien of er iets scheelt aan mijn ( nieuwe) dommel-goedgekeurde modem

Geplaatst: 09 jul 2008, 22:40
door b012145214
vanwouwe.f schreef:De lijn is verder stabiel en valt niet uit, wat ik bij skynet Go wel constant had, dus in die zin is dommel beter
Ik wil alleen van dommel weten of er inderdaad een probleem is in de centrale van kessel-lo, ok dan wacht ik wel en moet ik me niet zot zoeken om te zien of er iets scheelt aan mijn ( nieuwe) dommel-goedgekeurde modem

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19552

Geplaatst: 10 jul 2008, 11:17
door vanwouwe.f
Probleem opgelost !
Domweg een teledoon met antwoordapparaat ( NB van het merk Philips) uitgetrokken en plots kreeg ik:

Internet

Verbindingsstatus: Verbonden (0:00:09:49)

IP-adres: 83.101.57.49
MAC-adres: 00:01:E3:88:C9:07
Standaard gateway: 83.101.57.1
Voorkeurs-DNS-server: 193.109.184.72
Alternatieve DNS-server: 193.109.184.75
Downstream-snelheid: 13245 kbps
Upstream-snelheid: 1185 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 13156 kbps (downstream) / 1189 kbps (upstream)
Ruismarge: 7.8 dB (downstream) / 9.3 dB (upstream)
Lijndemping: 23.4 dB (downstream) / 10.1 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 17.7 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)
Status: Ingeschakeld
Dynamische DNS
Status: Uitgeschakeld

Geplaatst: 10 jul 2008, 18:28
door ljd
Waarschijnlijk ben je ergens vergeten een splitter te zetten.