Pagina 1 van 1
Dommel homeconnect opzeggen
Geplaatst: 03 jul 2008, 10:21
door rpr
Beste,
ben reeds 1 jaar en 5 maanden dommel netconnect plus klant.
Recentelijk wou ik overschakelen naar netconnect omdat de plus buiten vast ip adres geen voordelen meer had.
Momenteel ben ik dus nog altijd netconnect plus na 5 maanden van constant bellen/mailen voor een overschakeling.
Vorige week dan homeconnect aangeschaft maar dit is tot op heden ook nog niet geactiveerd. Is het nog mogelijk om die homeconnect te annuleren? Is het dan nog mogelijk om de router apart te verkopen?
Reden dat ik toch niet homeconnect zou willen is de ervaring van een vriend met de router. Daar werkt de router alleen maar redelijk wanneer het wireless wordt uigeschakeld. Momenteel maak ik gebruik van een asus wl 500gp met openwrt op en die is zeer stabiel. En stabiliteit is voor mij heel belangrijk. Ook zou ik willen overschakelen naar een andere provider doordat de helpdesk van dommel dus veel beloofd en niets uitvoerd en die heeft mij dus al 150€ gekost!
Alvast hartelijk bedankt voor de info.
Geplaatst: 03 jul 2008, 10:25
door Goztow
Je kan je huidige router ook achter de Siemens router zetten en die dus blijven gebruiken voor het wireless gedeelte. En de helpdesk, tja...

Geplaatst: 03 jul 2008, 11:26
door rpr
Goztow schreef:Je kan je huidige router ook achter de Siemens router zetten en die dus blijven gebruiken voor het wireless gedeelte. En de helpdesk, tja...

Ja je kan ook je ferrari laten voortrekken door een traktor hé...
niemand die het weet hoe ik dit best zou aanpakken?
Re: Dommel homeconnect opzeggen
Geplaatst: 03 jul 2008, 11:30
door Rimson
rpr schreef:
Momenteel ben ik dus nog altijd netconnect plus na 5 maanden van constant bellen/mailen voor een overschakeling.
Heel herkenbaar...

Geplaatst: 03 jul 2008, 12:01
door SniFManS
rpr schreef:Goztow schreef:Je kan je huidige router ook achter de Siemens router zetten en die dus blijven gebruiken voor het wireless gedeelte. En de helpdesk, tja...

Ja je kan ook je ferrari laten voortrekken door een traktor hé...
niemand die het weet hoe ik dit best zou aanpakken?
Vind ik geen slecht voorstel !
Het wireles gedeelte afzetten van de siemens en ergens elders je ferrari plaatsen en daarvan de ap gebruiken . Zie hier geen nadeel in dan want dan heb je toch je ferrari ingebruik
Natuurlijk je ervaring met de helpdesk is minder leuk om te horen . Aangetekent schrijven naar dommel helpt ook niet ? Zeker eisen dat je binnen de 5 dagen reactie wilt na de datum van ontvangst. En anders eens naar de ombudsdienst bellen voor telecom .
Geplaatst: 03 jul 2008, 13:48
door Matthias_VL
De zoveelste slachtoffer van Dommel

bezin eer ge begint

Geplaatst: 03 jul 2008, 13:51
door silentkiller
zucht
Moet da nu in elke post ? Zeggen da ge der nie content van zijt ? We weten het ondertussen wel. Maar goed, mij niet gelaten, dan zeg ik ook in elke post dat ik er wel content van ben !
Geplaatst: 03 jul 2008, 13:58
door mala
silentkiller schreef:zucht
Moet da nu in elke post ? Zeggen da ge der nie content van zijt ? We weten het ondertussen wel. Maar goed, mij niet gelaten, dan zeg ik ook in elke post dat ik er wel content van ben !
2nd that

Geplaatst: 03 jul 2008, 14:27
door Robbe
De draadjes zijn inderdaad bedoeld om bij te dragen aan het onderwerp.
Dat niet iedereen (on)gelukkig is weten we, maar dat heeft inderdaad niks met het topic te maken.
Een draadje met bijvoorbeeld als titel "mening over Dommel" zou dan weer iets heel anders zijn ...
Geplaatst: 03 jul 2008, 18:31
door Rimson
silentkiller schreef:zucht
Moet da nu in elke post ? Zeggen da ge der nie content van zijt ? We weten het ondertussen wel. Maar goed, mij niet gelaten, dan zeg ik ook in elke post dat ik er wel content van ben !
Eigenlijk wel, de ombudsman contactpersoon die ik heb kan soortgelijke gebeurtenissen zeker gebruiken, daarom heb ik deze persoon de contact gegevens van die persoon doorgegeven.
Geplaatst: 03 jul 2008, 18:34
door silentkiller
Rimson schreef:silentkiller schreef:zucht
Moet da nu in elke post ? Zeggen da ge der nie content van zijt ? We weten het ondertussen wel. Maar goed, mij niet gelaten, dan zeg ik ook in elke post dat ik er wel content van ben !
Eigenlijk wel, de ombudsman contactpersoon die ik heb kan soortgelijke gebeurtenissen zeker gebruiken, daarom heb ik deze persoon de contact gegevens van die persoon doorgegeven.
Doe dat dan via pm maar spam niet elke topic vol. Het is heel irritant als je mensen hun topic probeert te lezen en om de twee seconden tegenkomt 'dommel is slecht'. Als je dat één keer zegt hebben we dat ook wel gezien
Geplaatst: 03 jul 2008, 18:45
door Rimson
is gebeurd via pm

wou gewoon aan de mensen laten weten dat dit
GEEN alleenstaand geval is...
Geplaatst: 03 jul 2008, 18:47
door silentkiller
Dit heb je ondertussen al wel duidelijk gemaakt hoor ..
Geplaatst: 03 jul 2008, 18:48
door Matthias_VL
Waarom een forum anders en het is aan de moderatie om users op de vinger tikken.
Het is net goed dat mensen hun goede of slechte ervaringen met één der welke provider neerpoten,zo andere klanten niet in de ellende van Dommel terecht komen.
Vele mensen googelen,komen op userbase terecht en maken dan een keuze... die die daar problemen mee hebben,moeten maar de berichten overslaan.
Er is hier veel te leren op allerlei gebieden.
Geplaatst: 03 jul 2008, 18:56
door silentkiller
Matthias_VL schreef:Waarom een forum anders en het is aan de moderatie om users op de vinger tikken.
Het is net goed dat mensen hun goede of slechte ervaringen met één der welke provider neerpoten,zo andere klanten niet in de ellende van Dommel terecht komen.
Vele mensen googelen,komen op userbase terecht en maken dan een keuze... die die daar problemen mee hebben,moeten maar de berichten overslaan.
Er is hier veel te leren op allerlei gebieden.
That's not my point. Tuurlijk is het goed dat hier ook de slechte kanten van dommel naar boven komen. Maar moet dat echt in elke post opnieuw en opnieuw ?
En ik tik niemand op de vingers, ik zeg ook gewoon mijn mening. Als een moderator het tegen jullie zou zeggen spammen jullie alle posts vol dat je je mening niet kwijt kan.
Geplaatst: 03 jul 2008, 18:56
door Lord Utopia
Matthias_VL schreef:Waarom een forum anders en het is aan de moderatie om users op de vinger tikken.
Het is net goed dat mensen hun goede of slechte ervaringen met één der welke provider neerpoten,zo andere klanten niet in de ellende van Dommel terecht komen.
Vele mensen googelen,komen op userbase terecht en maken dan een keuze... die die daar problemen mee hebben,moeten maar de berichten overslaan.
Er is hier veel te leren op allerlei gebieden.
Ge doet het klinken als Dommel één en al problemen zijn? Kun je je écht niet neutraal opzetten ofzo?
Geplaatst: 03 jul 2008, 22:52
door rpr
Dommel is goed maar vanaf als je problemen hebt vind ik het een pak minder. Recentelijk ook eens veel disconnects gehad samen met mijn buren wie nog bij belgacom zatten.
Bel naar dommel. Ja slechte lijn best eens modem vervangen terwijl ik al 3 modems geprobeerd had. Ja meneer dat zullen dan alle 3 slechte geweest zijn. Mijn buur belt naar belgacom. En binnen de 2 uur kon ik en hem terug normaal surfen.
Dommel zou beter met reseller beginnen werken zoals telenet. Dat je een technieker kunt laten komen en dat die dan met een speciale support van dommel eens belt om het probleem op te lossen zonder dat ze iedereen als pc noob beschouwen.
Geplaatst: 03 jul 2008, 23:18
door mala
Dommel zou beter met reseller beginnen werken zoals telenet. Dat je een technieker kunt laten komen en dat die dan met een speciale support van dommel eens belt om het probleem op te lossen zonder dat ze iedereen als pc noob beschouwen.
En wie gaat dat betalen denk je???? Dommel niet, dus prijs van het abo omhoog en bij elke tussenkomst van de "technieker" extra kosten voor de klant ..... 't zal hier schoon worden ......

Geplaatst: 04 jul 2008, 09:09
door rpr
mala schreef:Dommel zou beter met reseller beginnen werken zoals telenet. Dat je een technieker kunt laten komen en dat die dan met een speciale support van dommel eens belt om het probleem op te lossen zonder dat ze iedereen als pc noob beschouwen.
En wie gaat dat betalen denk je???? Dommel niet, dus prijs van het abo omhoog en bij elke tussenkomst van de "technieker" extra kosten voor de klant ..... 't zal hier schoon worden ......

Niemand.
Dommel kan zijn prijs met 2€ laten zaken zodat een reseller 2€ per klant per maand verdient. Die 2€ die ze minder winst maken zal gecompenseerd worden door de betere support dat de eindgebruiker krijgt en dat ze minder simpele problemen moeten oplossen.
Geplaatst: 04 jul 2008, 10:33
door mala
En de reseller moet dan geen winst maken, enig idee wat de loonkost van een techniekers is??? Als er al te vinden zijn ......
Geplaatst: 04 jul 2008, 12:02
door gr4vity
Matthias_VL schreef:Waarom een forum anders en het is aan de moderatie om users op de vinger tikken.
Robbe is eigenlijk wel Admin/crew hé, maar inderdaad zijn admin bar is even weg. Daarom beaam ik het met mijn fancy groene balk

Geplaatst: 04 jul 2008, 16:32
door dopke
rpr schreef:
Bel naar dommel. Ja slechte lijn best eens modem vervangen terwijl ik al 3 modems geprobeerd had. Ja meneer dat zullen dan alle 3 slechte geweest zijn. Mijn buur belt naar belgacom. En binnen de 2 uur kon ik en hem terug normaal surfen.
Dan had je ook naar BGC moeten bellen

. Bgc kan als eigenaar van het netwerk met 1 vinger op de knop zien of er al dan niet problemen zijn op hun netwerk (zeker als het bij meerdere personen is ). Bij dommel of welke andere isp ook , is dit niet het geval .
En je weet ondertussen ook al wel dat BGC zich echt niet gaat haasten om die hun problemen gaan op te lossen , want elke klant die daar zit brengt hun niet zoveel op .
Geplaatst: 04 jul 2008, 21:32
door Rimson
Wat ook logisch is, zou jij je naaste concurrent helpen ?
trouwens er zou altijd iemand bij dommel moeten zijn die de lijnen via hun programma kan nakijken. Is het fpc met belgacom die toegang heeft tot abd en de andere tools van bgc ...
toen ik nog bij versatel werkte kon ik ook lijnen nakijken (en dit is reeds enige jaren geleden)
Geplaatst: 04 jul 2008, 22:37
door icekiller2k6
Rimson schreef:Wat ook logisch is, zou jij je naaste concurrent helpen ?
trouwens er zou altijd iemand bij dommel moeten zijn die de lijnen via hun programma kan nakijken. Is het fpc met belgacom die toegang heeft tot abd en de andere tools van bgc ...
toen ik nog bij versatel werkte kon ik ook lijnen nakijken (en dit is reeds enige jaren geleden)
belgacom kan nauwkeuriger meten...