Pagina 1 van 1

United telecom

Geplaatst: 28 jun 2008, 15:03
door daruda
Hoi,

De provider met alle mogelijke problemen volgens mij.
Zitten hier minder dan een jaartje bij, maar hebben alles al meegemaakt dat maar kon.

Eerst zaten we op hun unlimited 3mbit/s lijn met telefonie erbij, maar hierbij viel internet zeer vaak weg.

Nu zijn we op hun max 10 gig 6Mbit/s lijn gezet.
Enkel internet valt soms nog weg.
Gewoon plots dat internet wegvalt en dat router opnieuw connectie moet maken.

Woensdag komt hier installateur voor kijken wat probleem kan zijn, enkel vraag ik me af of het mogelijk is om hier logs van te nemen? Om te laten zien aan de installateur dat het gebeurt, want waarschijnlijk gaat het niet plaatsvinden als hij aanwezig is.

Verder is onze snelheid geen 6Mbit/s waardig...

We halen amper meer dan toen we 3Mbit/s hadden
down
Your DOWNLOAD Speed:
3385 kbps or 423 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
405 kbps or 51 KB/sec
Hoop dat iemand weet hoe we logs ofzo kunnen laten zien als internet wegvalt en dat we een hogere snelheid kunnen opeisen!

alvast bedankt

Geplaatst: 28 jun 2008, 15:06
door Lord Utopia
Die logs zitten in je modem.

Geplaatst: 28 jun 2008, 15:13
door daruda
het is zo een philips wireless adsl router.

Waar te vinden dan? :)

Re: United telecom

Geplaatst: 29 jun 2008, 00:06
door Devilzown
daruda schreef:Hoi,

De provider met alle mogelijke problemen volgens mij.
Zitten hier minder dan een jaartje bij, maar hebben alles al meegemaakt dat maar kon.

Eerst zaten we op hun unlimited 3mbit/s lijn met telefonie erbij, maar hierbij viel internet zeer vaak weg.

Nu zijn we op hun max 10 gig 6Mbit/s lijn gezet.
Enkel internet valt soms nog weg.
Gewoon plots dat internet wegvalt en dat router opnieuw connectie moet maken.

Woensdag komt hier installateur voor kijken wat probleem kan zijn, enkel vraag ik me af of het mogelijk is om hier logs van te nemen? Om te laten zien aan de installateur dat het gebeurt, want waarschijnlijk gaat het niet plaatsvinden als hij aanwezig is.

Verder is onze snelheid geen 6Mbit/s waardig...

We halen amper meer dan toen we 3Mbit/s hadden
down
Your DOWNLOAD Speed:
3385 kbps or 423 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
405 kbps or 51 KB/sec
Hoop dat iemand weet hoe we logs ofzo kunnen laten zien als internet wegvalt en dat we een hogere snelheid kunnen opeisen!

alvast bedankt
Bij adsl kan je geen hogere snelheid eisen, dit is puur afhankelijk van de kwaliteit van je lijn.
Afgaande op je verhaal hebben ze je op een hoger snelheidsprofiel gezet, maar kan je verbinding dit niet aan, waardoor je synchro wegvalt. Het enige dat de reparateur zal kunnen doen is kijken of het signaal op je intro beter is. Indien dit niet het geval is zal je het met 3.3 moeten doen.

Geplaatst: 29 jun 2008, 10:07
door fluppie
Hoever zit je van de Belgacom centrale???

Geplaatst: 29 jun 2008, 19:29
door daruda
zoals ik had gehoord via dommel rond de 1km

Geplaatst: 29 jun 2008, 19:47
door Lord Utopia
daruda schreef:zoals ik had gehoord via dommel rond de 1km
1 km en maar 3.3 zelfs mét telefonie? Dat is zeer zwak, als ze het niet kunnen oplossen heb je twee opties. Je blijft of je schakelt over naar een betere :)

Geplaatst: 29 jun 2008, 23:41
door daruda
mijn snelheid vroeger bij scarlet met 3.3 was even snel als nu bij united telecom met 6..