Pagina 1 van 1
opzeggen contract proximus
Geplaatst: 23 jun 2008, 21:48
door userbase_gebruiker
hallo allen,
ik heb 15 maand geleden een smile tariefplan bij proximus gesloten.
dit is een contract voor bepaalde duur, nl 18 maand.
Dit wordt echter stilzwijgend verlengd voor onbepaalde duur als het niet 1 maand op voorhand wordt opgezegd.
Wat zet ik in die opzeg brief? Ik wil absoluut vermijden dat men dit ziet als het verbreken van het contract gezien je dan schadevergoeding moet betalen. Ik wil van het contract gewoon de 18 maand gebruik maken.
Of heeft iemand een voorbeeld brief?
alle tips meer dan welkom!
Lisa
Geplaatst: 23 jun 2008, 21:50
door Astralon
Als je van plan bent om naar een andere provider over te stappen dan kunnen die dat voor jou regelen.
Geplaatst: 23 jun 2008, 21:57
door userbase_gebruiker
Ik weet nu nog niet welke provider ik na afloop zal kiezen.
Ik zou willen ff de kat uit de boom kijken en dan de juiste tariefformule kiezen.
Lisa.
Geplaatst: 23 jun 2008, 22:06
door Astralon
Dan gewoon de klantendienst bellen, duidelijk vermelden dat je het contract niet wilt verlengen en vragen dat ze een bevestiging sturen dat je het contract niet wilt verlengen.
Als ze dat niet willen dan eventueel een fax nummer vragen zodat je de opzeg kunt faxen.
Geven ze dat ook niet dan kom je maar terug naar dit forum en zal ik je een faxnummer geven.
Geplaatst: 23 jun 2008, 22:15
door userbase_gebruiker
okee, tnx zal ik proberen !
Maar fax of brief verandert niet zo veel.
Wat zet ik erin qua juiste formulering?
Geplaatst: 23 jun 2008, 22:29
door Astralon
Eh, kan vrij kort denk ik...
Code: Selecteer alles
Woonplaats, Datum
Geachte Mevrouw, Mijnheer,
Gelieve te noteren dat we besloten hebben ons contract (eventueel naam vermelden)
met nummer (zal wel ergens op een factuur staan) niet wensen te verlengen.
Met vriendelijke groet,
Lisa xxxxxxxxx
Adres
GSM nummer
Dus zeker vermelden:
- Datum van schrijven
Contractnummer
Volledige naam en adres
GSM nummer
Geplaatst: 23 jun 2008, 22:44
door userbase_gebruiker
super!!!!
heel erg bedankt Astralon voor alle hulp!!
Lisa
Geplaatst: 23 jun 2008, 22:54
door Ken
En tegelijk van provider veranderen, anders ben je je nummer kwijt niet?
Geplaatst: 23 jun 2008, 22:57
door Astralon
Ja, maar ze wil eerst even de kat uit de boom kijken
Geplaatst: 23 jun 2008, 22:58
door Ken
Astralon schreef:Ja, maar ze wil eerst even de kat uit de boom kijken
kan leuk zijn, een nieuw GSM nummer
Geplaatst: 23 jun 2008, 23:40
door userbase_gebruiker
hi,
bedoel je dat ik mijn nummer dan definitief kwijt ben na afloop van het contract?
Lisa
Geplaatst: 23 jun 2008, 23:44
door meon
Als je opzegt: ja.
Als je éérst een nummeroverdracht doet (via een andere provider -- en dat moet dus op tijd in orde zijn!) en daarna je abonnement opzegt zou je safe moeten zitten. Je zit dus met een periode dat je 2x abonnement betaalt.
Geplaatst: 24 jun 2008, 00:28
door userbase_gebruiker
mijn contract loop af 15 september.
Als ik nu al aangeef dat ik het contract niet wens te verlengen na 15 september, maar begin september een nieuw abonnement bv bij mobistar vind, zal dat dan niet meer lukken?
Geplaatst: 24 jun 2008, 09:12
door meon
Ik zou uw mobistar-abo eerder laten ingaan om nummeroverdracht mogelijk te maken.
Geplaatst: 24 jun 2008, 12:47
door Ken
meon schreef:Ik zou uw mobistar-abo eerder laten ingaan om nummeroverdracht mogelijk te maken.
2 weken op voorhand zou goed moeten zijn. 1 week is ietsje te krap...
Geplaatst: 24 jun 2008, 12:51
door Steven7
Proximus-contract wordt automatisch van onbepaalde duur. Waarom zou je dan een brief sturen om te vragen dat dit gebeurt?
Stel dat je bv. tot 15 september vast hangt bij Proximus, dan schakel je op 15 september over met nummeroverdracht naar een concurrent met nummerbehoud.
Het enige waar je tot die datum moet op letten is dat je steeds duidelijk zegt als ze je enkele weken op voorhand opbellen om te verlengen dat je dit niet wenst. Krijg je toch een korting aangeboden op je factuur waarbij aan een contractverlenging gerefereerd wordt, dan bel je zo snel mogelijk terug naar proximus om te zeggen dat je dat niet wil.
Geplaatst: 24 jun 2008, 23:58
door userbase_gebruiker
Eens het van onbepaalde duur is (in casu dus na 15 sept), bedoel je dan dat ik op elk moment een ander abonnement kan nemen? En zonder schadevergoeding?
Geplaatst: 27 jun 2008, 10:56
door userbase_gebruiker
Eens het van onbepaalde duur is (in casu dus na 15 sept), bedoel je dan dat ik op elk moment een ander abonnement kan nemen? En zonder schadevergoeding?
iemand die weet hoe dat zit?
Geplaatst: 27 jun 2008, 11:21
door yuan_lee86
ja, als je het een maand (of zoiets) hen op voorhand meldt; staat normaal gezien op de algemene voorwaarden van uw contract