Pagina 1 van 1
Slechte lijnwaarden
Geplaatst: 16 jun 2008, 15:17
door Uzzi
Synchro measurement result for circuit 100081038783
SynchroState not synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 2048 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 11 dB (fluctueert tussen 5 en 12dB)
UpstreamNoiseMargin 15 dB
DownstreamAttenuation 38 dB
UpstreamAttenuation 15 dB
4TEL measurement result for circuit 100081038783
DiagnosticMessage FAULT_STATION (modem stond niet aan)
CableLength 3610 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 10 MOHMS
BA_Insulation 10 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 290 nF
BE_Capacitance 293 nF
AB_Capacitance 140 nF
BA_Capacitance 143 nF
CableCapacitance 162 nF
MutualCapacitance 288 nF
Dit zijn de lijnwaarden die ik een tijdje geleden in handen gekregen heb. Ik vind het triestig dat ik op 4,7 kilometer van de centrale met moeite een 2,2Mbit/s verbinding kan krijgen. Kan hier iets aan gedaan worden of ligt dit gewoon aan de rotte BGC kabels in de straat ? Bij mij thuis staat de modem rechtstreeks aangesloten op de plaats waar de BGC kabel binnenkomt.
Geplaatst: 16 jun 2008, 17:57
door a3ke
op die afstand is het veelal kwestie van geluk spreken
het serieus schommelen van je noise margin op download is wel niet echt bevorderlijk , moest ie stabiel op 12 blijven zou een 3.3 profiel wel gaan normaal
Re: Slechte lijnwaarden
Geplaatst: 16 jun 2008, 19:02
door Devilzown
Uzzi schreef:Synchro measurement result for circuit 100081038783
SynchroState not synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 2048 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 11 dB (fluctueert tussen 5 en 12dB)
UpstreamNoiseMargin 15 dB
DownstreamAttenuation 38 dB
UpstreamAttenuation 15 dB
4TEL measurement result for circuit 100081038783
DiagnosticMessage FAULT_STATION (modem stond niet aan)
CableLength 3610 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 10 MOHMS
BA_Insulation 10 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 290 nF
BE_Capacitance 293 nF
AB_Capacitance 140 nF
BA_Capacitance 143 nF
CableCapacitance 162 nF
MutualCapacitance 288 nF
Dit zijn de lijnwaarden die ik een tijdje geleden in handen gekregen heb. Ik vind het triestig dat ik op 4,7 kilometer van de centrale met moeite een 2,2Mbit/s verbinding kan krijgen. Kan hier iets aan gedaan worden of ligt dit gewoon aan de rotte BGC kabels in de straat ? Bij mij thuis staat de modem rechtstreeks aangesloten op de plaats waar de BGC kabel binnenkomt.
Die waardes zijn anders wel goed voor die afstand.
(edit: had uw post niet goed gelezen )
Als de waardes blijven fluctueren, probeer dan een keer met andere splitter/modem en kijk of je lijn dan wel een stabiele ruiswaarde heeft.
Geplaatst: 16 jun 2008, 22:02
door Uzzi
Ik heb er geen splitter opzitten aangezien het hier om een Discoverylijn gaat die alleen gebruikt wordt voor ADSL (geen telefonie). Ik zal mijn oude Speedtouch 510i eens bovenhalen en daarmee proberen.
Je zegt dat de lijnwaarden niet zo slecht zijn voor de afstand. Als ik echter naar lijnwaarden van andere mensen kijk dan halen die met dezelfde line attenuation (of zelfs hoger) toch betere noise margins en hogere profielen. Waar zit dan het verschil ?
Geplaatst: 16 jun 2008, 22:20
door bmattijs
volgens mij moet ge toch steeds een splitter gebruiken, niet? Of ik kom nog uit het stenen tijdperk
Geplaatst: 16 jun 2008, 23:58
door Uzzi
Met of zonder splitter maakt blijkbaar geen verschil uit. Ik heb hem er toch maar voor de zekerheid laten tussensteken.
Met de speedtouch 510 is mijn downstream noise margin steeds 12dB. De fluctuerende download noise margin die ik had met de Linksys Wag200G lijkt volledig verdwenen. Een mens zou verwachten dat hij met nieuwer materiaal betere verbindingswaarden zou halen
Ik ga aan Edpnet vragen of ze mijn profiel kunnen verhogen naar 3,3Mbit/s. Ze zullen waarschijnlijk wel weigeren omdat de noise margin te laag is, maar ik ben dat 2,2Mbit/s profiel kotsbeu. Ik vind de passiviteit van zowat alle ISP's ronduit schandalig. De enigste reactie die je krijgt als je belt met problemen is 'tja we zullen je op een 1,1Mbit/s profiel zetten'. Dat noemen ze dan een helpdesk.
Ik besef ook wel dat dit voor een groot stuk de schuld is van BGC. Zij doen absoluut geen moeite om de rotte kabels te vervangen, tenzij ze absoluut moeten. Enfin, de klant is zoals altijd de pineut. Hij betaalt de volle pot voor een halve aansluiting.
Geplaatst: 17 jun 2008, 14:43
door Dave
Slechte lijnwaarden ... ik heb 5 jaar lang al een 3,3 Mbps profiel op een gelijkaardige lijn ...
Alleen heb ik nu sinds zaterdag (zonder aanwijsbare reden) geen internet meer - heb al een andere splitter, andere modem/router en andere kabels geprobeerd, maar niets helpt.
Heb gisterenochtend ook dadelijk de helpdesk ingeschakeld, maar dat duurt - heb nog altijd geen oplossing, ik moest een fax ondertekenen voor het geval het probleem toch bij mijn installatie zou liggen (dat ik dan voor de kosten opdraai) ... Is dat normaal dat dit zo lang duurt ??? Ik begrijp dat ze afhangen van Belgacom, maar ik verwacht toch ten laatste morgen een oplossing ...
Synchro measurement result
SynchroState not synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 0.0 Kbps
UpstreamBitRate 0.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 0.0 dB
UpstreamNoiseMargin 5.0 dB
DownstreamAttenuation 38.0 dB
UpstreamAttenuation 21.0 dB
LineProfile adsl_3328_384_416_192
4TEL measurement result
DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 3280 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 10 MOHMS
BA_Insulation 10 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 265 nF
BE_Capacitance 265 nF
AB_Capacitance 872 nF
BA_Capacitance 870 nF
CableCapacitance 147 nF
MutualCapacitance 1309 nF
Geplaatst: 20 jun 2008, 12:30
door Dave
Schandalig, 5 jaar lang geen probleem.
Nu ineens geen connectie meer vanaf zaterdag al.
Ik bel maandag om 9u - eerste reactie zoek een andere modem en test of het de modem niet is. Heb dit gedaan, teruggebeld. Dan eerst nog papier ondertekenen dat ik voor de kosten opdraai indien het toch aan mij ligt. Heb ik gedaan. Nadien toch nog even gebeld om te checken of er nu actie ondernomen werd, nee nog niets gedaan, men ging actie ondernemen en mij informeren.
2 dagen later toch nog maar eens zelf gebeld, nog niets gebeurd, dan toch eindelijk actie, maar welke actie?????
Men gaat op 22/06 (ja, dan pas !!!!, dus meer dan een week nadat het probleem is ontstaan) mijn profiel verlagen om te kijken of dat het probleem oplost (terwijl dit profiel al 5 jaar zonder probleem heeft gewerkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!).
En als dat niet helpt zal er pas binnen de x werkdagen iemand naar gaan kijken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RONDUIT SCHANDALIG!!!!
Betaal ik hiervoor geld?
Dit trekt op niets!
Ik wil dat mijn probleem opgelost wordt en niet pas na 2 weken, maar dadelijk en wel zo snel mogelijk, is dta teveel gevraagd, waarom betaal ik eigenlijk abonnementsgeld?
Geplaatst: 20 jun 2008, 12:52
door liger
Dave schreef:Schandalig, 5 jaar lang geen probleem.
Nu ineens geen connectie meer vanaf zaterdag al.
Ik bel maandag om 9u - eerste reactie zoek een andere modem en test of het de modem niet is. Heb dit gedaan, teruggebeld. Dan eerst nog papier ondertekenen dat ik voor de kosten opdraai indien het toch aan mij ligt. Heb ik gedaan. Nadien toch nog even gebeld om te checken of er nu actie ondernomen werd, nee nog niets gedaan, men ging actie ondernemen en mij informeren.
2 dagen later toch nog maar eens zelf gebeld, nog niets gebeurd, dan toch eindelijk actie, maar welke actie?????
Men gaat op 22/06 (ja, dan pas !!!!, dus meer dan een week nadat het probleem is ontstaan) mijn profiel verlagen om te kijken of dat het probleem oplost (terwijl dit profiel al 5 jaar zonder probleem heeft gewerkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!).
En als dat niet helpt zal er pas binnen de x werkdagen iemand naar gaan kijken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RONDUIT SCHANDALIG!!!!
Betaal ik hiervoor geld?
Dit trekt op niets!
Ik wil dat mijn probleem opgelost wordt en niet pas na 2 weken, maar dadelijk en wel zo snel mogelijk, is dta teveel gevraagd, waarom betaal ik eigenlijk abonnementsgeld?
IMO aandringen dat er geen enkele verandering is gebeurd aan uw kant en eisen dat er zelfde lijn wordt opgeleverd.
Geplaatst: 20 jun 2008, 21:42
door lithion
Aandringen helpt imho niet. Als uw lijn binnen de waarden van Belgacom valt, dan kan EDPNET op zijn kop gaan staan. Zelfs als heeft een profiel jaren aan een stuk gewerkt zonder problemen.
Geplaatst: 30 jun 2008, 08:42
door FezzFest
Dave schreef:Schandalig, 5 jaar lang geen probleem.
Nu ineens geen connectie meer vanaf zaterdag al.
Ik bel maandag om 9u - eerste reactie zoek een andere modem en test of het de modem niet is. Heb dit gedaan, teruggebeld. Dan eerst nog papier ondertekenen dat ik voor de kosten opdraai indien het toch aan mij ligt. Heb ik gedaan. Nadien toch nog even gebeld om te checken of er nu actie ondernomen werd, nee nog niets gedaan, men ging actie ondernemen en mij informeren.
2 dagen later toch nog maar eens zelf gebeld, nog niets gebeurd, dan toch eindelijk actie, maar welke actie?????
Men gaat op 22/06 (ja, dan pas !!!!, dus meer dan een week nadat het probleem is ontstaan) mijn profiel verlagen om te kijken of dat het probleem oplost (terwijl dit profiel al 5 jaar zonder probleem heeft gewerkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!).
En als dat niet helpt zal er pas binnen de x werkdagen iemand naar gaan kijken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RONDUIT SCHANDALIG!!!!
Betaal ik hiervoor geld?
Dit trekt op niets!
Ik wil dat mijn probleem opgelost wordt en niet pas na 2 weken, maar dadelijk en wel zo snel mogelijk, is dta teveel gevraagd, waarom betaal ik eigenlijk abonnementsgeld?
Wij ondervinden hier thuis ook zo'n probleem, wij hebben hier thuis al jaren Scarlet (van de tijd dat het nog Planet Internet was). Een jaar terug hebben ze ons op een 4mbps profiel gezet (4096/512kbps down/up). Sinds begin deze maand hebben we regelmatig last van disconnects en tragere snelheden. Wat ook vreemd is, is dat de lijn soms aan rare snelheden gesynched is (zichtbaar in modem). Bvb nu hebben we 3424/512 kbps. Na een dosconnect wordt dit weer terug 4096/512. Jaren dus nooit last gehad en nu plots wel
Geplaatst: 30 jun 2008, 10:00
door lithion
FezzFest schreef:Wij ondervinden hier thuis ook zo'n probleem, wij hebben hier thuis al jaren Scarlet (van de tijd dat het nog Planet Internet was). Een jaar terug hebben ze ons op een 4mbps profiel gezet (4096/512kbps down/up). Sinds begin deze maand hebben we regelmatig last van disconnects en tragere snelheden. Wat ook vreemd is, is dat de lijn soms aan rare snelheden gesynched is (zichtbaar in modem). Bvb nu hebben we 3424/512 kbps. Na een dosconnect wordt dit weer terug 4096/512. Jaren dus nooit last gehad en nu plots wel
Het kan goed zijn dat je jaren geen enkel probleem ondervindt en dat het dan plots misloopt. Dit heeft meestal te maken met andere mensen die ook ADSL nemen en er teveel overspraak is tussen uw koperpaar en het andere. Het kan dus goed zijn als uw buur zijn adsl modem inschakelt, dat jij een disconnect krijgt en een lagere sync.
Geplaatst: 04 jul 2008, 21:01
door CronoS
Ik zit ook bij EDPnet en mijn buurman heef ook EDPNET... Nu heeft mijn buurman precies hetzelfde probleem gekregen, dus ook continue disconnects.. Als test hebben we de splitter ertussen uit gehaald en internet geprobeerd via mijn modem... Ook rechtstreeks de modem aan de belgacom kastje gehangen, dit alles zonder resultaat
Dit zijn zijn Lijnwaardes:
SynchroState not synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 3328.0 Kbps
UpstreamBitRate 384.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 6.0 dB
UpstreamNoiseMargin 23.0 dB
DownstreamAttenuation 45.0 dB
UpstreamAttenuation 23.0 dB
DslamName 03HOO0000-2
LineProfile adsl_3328_384_416_192
AccessLine 003360267
SwitchedVP 132
XC1_NetworkVP 216
XC1_NetworkVC 1552
XC1_AtmDown UBR_63_0
XC1_AtmUp UBR_63_0
XC1_LineVP 8
XC1_LineVC 35
Ook hij gaat belgacom inschakelen om naar het probleem te kijken, want ik verwacht dat je aan onze kant er niet veel meer aan kan doen... Helaas heeft hij al 3 dagen geen internet meer...
Ik vind het dus ook belachelijk dat je voor je voor die Belgacom technieker moet betalen.. Ik kwam uit een ver verleden van een Telenet aansluiting, daar heb ik ook een keer een probleem gehad en daar kwam de technieker mooi gratis langs... Ik vind dit dus echt belachelijk dat je voor 150 euro aansprakelijk gesteld kan worden... Het kan natuurlijk ook aan die belgazuigers liggen, dat weet ik natuurlijk niet helemaal.. maar dit moet een gratis dienst zijn, zeker als alles al geprobeerd is...
We zien in elk geval wel waar het schip strand...
Groetjes...