Pagina 1 van 1

niet gestart GSM contract opzeggen na 1,5 maand? (Euphony)

Geplaatst: 14 jun 2008, 12:43
door thib
Hallo,

Eind april tekende ik via Euphony een Mobistar One Office Voice Pack contract waar een aantal gsm's en een aantal vaste lijnen inzitten. Ik kreeg toen direct de nodige sim-kaarten, en er werd mij gezegd dat deze binnen maximaal 10 dagen actief gingen zijn. Nu half juni is er nog steeds niets actief en vraag ik mij af wat ik kan ondernemen...
Ik belde al naar de klantendienst van Euphony en Mobistar (ik vroeg steeds naar iemand die op de hoogte was van business abonnementen) maar ze vinden daar zelfs nooit iets terug ivm met mijn gsm-nummers of sim-kaart nummers. Ze vinden zelfs niets dat op mijn naam staat.
Nu begin ik al dat gedoe zo beu te worden dat ik zin heb om dat contract op te zeggen wegens het niet nakomen van de verplichtingen door Euphony/Mobistar. Ik las namelijk ergens in het Belgisch Staatsblad dat de overdracht van mijn gsm nummers een complexe overdracht is, en maximaal maar 3 dagen mag duren... Ik heb ook geen zin om op vakantie plots mijn gsm niet meer te kunnen gebruiken doordat die nieuwe sim-kaarten niet geactiveerd worden in het buitenland ofzo.
Kan ik dat contract opzeggen? Wat denken jullie?

Mvg,
Thib.

Geplaatst: 14 jun 2008, 12:49
door Ken
Overdracht van je nummers kan op iedere werkdag zelf gebeuren vanaf dat je intekend op een contract bij een nieuwe provider.

Geplaatst: 14 jun 2008, 13:31
door thib
Ken schreef:Overdracht van je nummers kan op iedere werkdag zelf gebeuren vanaf dat je intekend op een contract bij een nieuwe provider.
Ja, inderdaad, maar er is blijkbaar nog geen enkele overdacht gestart. Mijn oude provider (Proximus), heeft nog geen overdrachtsaanvraag ontvangen. En 1,5 maand om enkele papieren in orde te maken lijkt mij toch lang. Bestaat hier geen maximumtermijn voor?

Geplaatst: 14 jun 2008, 15:40
door Ken
Ze kunnen bij Euphony/Mobistar zelf moeilijk iets doen als ze je niet in hun klantenbestand hebben en Proximus zal evenmin iets doen als ze geen aanvraag binnen hebben gekregen van deze eerst twee.

Geplaatst: 14 jun 2008, 16:39
door thib
ja, maar wat kan ik dan doen...? Niemand weet van iets, maar ik heb wel een contract ondertekend!

Contacteer je verkoper-tussenpersoon

Geplaatst: 14 jun 2008, 18:09
door Funfile
Volgens mij heeft je zelfstandige Euphony verkoper zijn papierwinkel niet helemaal afgehandeld en weten ze daarom bij Euphony van niks.

Geplaatst: 14 jun 2008, 18:56
door BasMSI
Je kan het contract gewoon ontbinden, ze leveren immers geen service.
Een contract is wel enkel geldig als beide zijden de boel nakomen.
Wel aangezien Euphony niets weet, schrijf je ze gewoon een aangetekend schrijven dat je de boel ongedaan maakt.
Had die verkoper maar zijn werk? moeten doen.

Ik heb met Mobistar ook ooit zoiets aan de hand gehad, gewoon opzeggen wegens niet naleven contract.