Pagina 1 van 1

problemen dit weekend

Geplaatst: 09 jun 2008, 09:46
door droopy
zaterdag zat ik constant met onderbrekingen, lage snelheden 40kb, volledig geen aansluiting ...

omgeving roeselare

heeft nog iemand problemen ondervonden?

Re: problemen dit weekend

Geplaatst: 09 jun 2008, 10:07
door PowerSoft
droopy schreef:zaterdag zat ik constant met onderbrekingen, lage snelheden 40kb, volledig geen aansluiting ...

omgeving roeselare

heeft nog iemand problemen ondervonden?


enkel de newsserver was wat traag bij mij. Verder ging alles aan maximale snelheid. Geen enkele onderbreking gehad (behalve de 36u disconnect dan)
Dit was in Gent trouwens.

Geplaatst: 10 jun 2008, 07:41
door droopy
ben ik dan echt de enige met problemen. Deze nacht viel internet er terug helemaal uit en deze morgen had ik nog steeds geen internet :cry:

Geplaatst: 10 jun 2008, 12:41
door jade767
Kan ook aan je modem/router/bekabeling liggen he ;) hier nog geen problemen gehad!

Geplaatst: 10 jun 2008, 13:18
door droopy
binnenbekabeling heb ik vorige week nog helemaal opnieuw gelegd omdat de snelheid al laag was. Snelheid blijft laag, telefoon werkt perfect. Raar. 'k Ga toch eens moeten bellen voor een check.

thx

Geplaatst: 10 jun 2008, 14:59
door saffie
Er waren dit weekend problemen bij Belgacom en Telenet volgens hln.be.

mss had Dommel ook die problemen?

Geplaatst: 19 jun 2008, 14:15
door yurifedov
Nog iemand met connectie problemen in regio KEssel-Lo. Sinds 12u30 plots geen verbinding. Op ADSL2 modem, LEDs van sync blijft af.

Ben sinds vorige maand overgestapt naar Cityconnet.

Geplaatst: 19 jun 2008, 14:59
door ubremoved_983
yurifedov schreef:Nog iemand met connectie problemen in regio KEssel-Lo. Sinds 12u30 plots geen verbinding. Op ADSL2 modem, LEDs van sync blijft af.

Ben sinds vorige maand overgestapt naar Cityconnet.


Geen problemen in Leuven met cityconnect.

Geplaatst: 19 jun 2008, 15:03
door bc547
yurifedov schreef:Nog iemand met connectie problemen in regio KEssel-Lo. Sinds 12u30 plots geen verbinding. Op ADSL2 modem, LEDs van sync blijft af.


Geen probleem hier... centrale Kessel-Lo, cityconnect plus

Geplaatst: 19 jun 2008, 16:10
door yurifedov
bc547 schreef:Geen probleem hier... centrale Kessel-Lo, cityconnect plus


OK bedankt, een ticket maken dan.

Geplaatst: 20 jun 2008, 08:47
door wimpie3
Ja hoor, toch wel, sinds donderdag 12u geen cityconnect meer in Kessel-Lo!!

Geplaatst: 20 jun 2008, 10:58
door GaGo
wimpie3 schreef:Ja hoor, toch wel, sinds donderdag 12u geen cityconnect meer in Kessel-Lo!!


klopt, vanmorgen gebeld met de helpdesk, blijkbaar een probleem met de centrale van Kessel-Lo, volgens de vriendelijke man van Dommel gingen ze het zo snel mogelijk in orde (laten) brengen...

laten we hopen dat "zo snel mogelijk" vandaag is, anders zitten mijn kids van het weekend zonder internet :lol:

Geplaatst: 20 jun 2008, 11:03
door bc547
wimpie3 schreef:Ja hoor, toch wel, sinds donderdag 12u geen cityconnect meer in Kessel-Lo!!


Das wel heel veralgemenend :-)

Ik heb hier geen enkel probleem... anders zou ik dit niet kunnen posten.

Fysieke lokatie: op ongeveer 50 meter van kruispunt Martelarenlaan/tiensesteenweg

Mijn reverse dnsnaam eindigt op: 16kes0-1.cityconnect.schedom-europe.net

Geplaatst: 20 jun 2008, 11:14
door wimpie3
Dan is er ergens misschien een probleem met 1 rack ofzo, want ik zit vlakbij waar jij woont...

Geplaatst: 20 jun 2008, 13:56
door yurifedov
bc547 schreef:Fysieke lokatie: op ongeveer 50 meter van kruispunt Martelarenlaan/tiensesteenweg

Mijn reverse dnsnaam eindigt op: 16kes0-1.cityconnect.schedom-europe.net


Dat is wel raar, maar ik ben ook 50m van Tiensesteeweg(straat van GB). Volgens zelfde vriendelijke man van Dommel er is een algemene storing in Kessel-Lo en ze zijn er mee bezig.

Mijn reverse dns kan ik spijtig genoeg nu niet zien.

Geplaatst: 20 jun 2008, 17:22
door wimpie3
Intussen zijn we al bijna 30 uur verder en is er nog altijd geen spoor van internet te bekennen bij Dommel... :-(

Geplaatst: 20 jun 2008, 19:32
door yurifedov
wimpie3 schreef:Intussen zijn we al bijna 30 uur verder en is er nog altijd geen spoor van internet te bekennen bij Dommel... :-(


Niet goed. vooral in mijn geval. Ben een dikke maand klant bij Dommel, overstap van EDPnet(2 jaar klant en geen probleem).

Ergste vind ik dat er bij Dommel nergens iets te vinden is dat er in regio Kessel-Lo storingen zijn. Je moet bellen 12 min aan music luisteren en dan een vriendelijke persoon meld je "Sorry er zijn problemen en we zijn er mee bezig". Is dat niet simpler om gewoon op hun site laten weten dat er problemen zijn.
Ik had het op een ander forum vermeld, "ben zeker zodra ik EDPnet verlaat, gaan ze iets beter aanbidden"
Damn, I should have kept my mouth shut :evil:

Geplaatst: 21 jun 2008, 08:27
door wimpie3
Goed en slecht nieuws. De dommel mannen zijn tot bij mij thuis geweest (laat op de avond!) en hebben de lijn nagekeken tot in de centrale. Blijkt een probleem van Belgacom te zijn dat alle 24 klanten op 1 switch treft in Kessel-Lo... en wellicht gaat het nog tot maandag duren eer Belgacom zijn fout rechtzet.

Geplaatst: 21 jun 2008, 10:40
door icekiller2k6
wimpie3 schreef:Goed en slecht nieuws. De dommel mannen zijn tot bij mij thuis geweest (laat op de avond!) en hebben de lijn nagekeken tot in de centrale. Blijkt een probleem van Belgacom te zijn dat alle 24 klanten op 1 switch treft in Kessel-Lo... en wellicht gaat het nog tot maandag duren eer Belgacom zijn fout rechtzet.


wat noem je laat op de avond..?

Geplaatst: 21 jun 2008, 13:54
door rtl
ik haal vandaag ook maar ~15KB/s :?
wtf?

edit: mijn connectie opnieuw gemaakt en nu loopt alles vlot... vreemd

Geplaatst: 21 jun 2008, 14:47
door gerree
    heb eens een vraagje tis wel meer offtopic:


kan het kwaad dat mijn lijnwaarden enz.. hoog zijn?
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 19 db
Downstream Line Attenuation: 40 db
Upstream Line Attenuation: 10.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 19 db

kan hier dan ook iets aan gedaan worden?

Geplaatst: 21 jun 2008, 22:10
door BBB
_rEuTeL_ schreef:ik haal vandaag ook maar ~15KB/s :?
wtf?

edit: mijn connectie opnieuw gemaakt en nu loopt alles vlot... vreemd

ik heb nu constant timeouts (ben wel op mediumband nu) maar heb hier nog nooit een probleem met gehad.
in de log van mijn router zie ik dat hij een nieuwe PPPoE verbinding maakt en dan krijg ik af en toe ook een nieuw IP toegewezen
het hoeft voor mij niet al te snel te zijn op mediumband, maar ik kan sommige websites zelfs niet volledig laden
hier zal ik binnenkort hopelijk geen last meer met hebben

edit: het gaat ondertussen terug vlotter

Geplaatst: 23 jun 2008, 15:38
door wimpie3
Status update Kesel-Lo: nog altijd geen verbinding. Zit al meer dan vier dagen zonder internet.

Geplaatst: 23 jun 2008, 15:45
door bc547
wimpie3 schreef:Status update Kesel-Lo: nog altijd geen verbinding. Zit al meer dan vier dagen zonder internet.


En nog geen idee van ETR (Estimated Time for Repair)?

Geplaatst: 23 jun 2008, 16:30
door yurifedov
bc547 schreef:
wimpie3 schreef:Status update Kesel-Lo: nog altijd geen verbinding. Zit al meer dan vier dagen zonder internet.


En nog geen idee van ETR (Estimated Time for Repair)?


Ze zij er in ieder geval mee bezig. Heb al een paar keer connectie gehad(2 minuten elk keer).
Sync op 3Mbit down en 384Kbit up.

Het is idd meer dan 4 dagen, Krijgen we een korting op ons faktuur?

Het is toch alleen probleem met cityconnect, of zijn err ook mensen met netconnect die probleem hebben?

Geplaatst: 23 jun 2008, 17:40
door wimpie3
Call desk zegt: we zijn er mee bezig.
Compensatie: "was da??"

Vind dit in ieder geval niet kunnen. Akkoord dat er technische onderbrekingen zijn maar geen vijf dagen (en het einde is nog niet in zicht).

Geplaatst: 23 jun 2008, 19:06
door verdickt
ik geraak vandaag niet online met dommel, ppoe auth. failed ...

Regio dendermonde

Onbetaalde factuur ?? Of zijn er nog met problemen ???

Geplaatst: 23 jun 2008, 21:30
door yurifedov
verdickt schreef:ik geraak vandaag niet online met dommel, ppoe auth. failed ...

Regio dendermonde


Kijk eens naar je account via crm.

Geplaatst: 23 jun 2008, 22:04
door yurifedov
wimpie3 schreef:Call desk zegt: we zijn er mee bezig.
Compensatie: "was da??"

Vind dit in ieder geval niet kunnen. Akkoord dat er technische onderbrekingen zijn maar geen vijf dagen (en het einde is nog niet in zicht).


Het is al paar uurtjes dat ik connectie heb hier in Kessel-Lo, maar ... een foto is soms beter dan duizend woorden.
Cityconnect!!! Dat is zelf geen netconnect.
Wimpie zei 24 klanten op een switch hebben dit probleem. Als ze die switch niet kunnen vervangen dan tenminste ons op een ander switch zetten en 24 andere klanten laten lijden :twisted:

Van compensatie gesproken, 4 dagen geen cityconnect is exact 3 euro, plus iets meer dan 12min aan de lijn gehangen voor helpdesk(070 nummer) is ook 6 euro

Een ISP moet je oordelen op zijn service bij problemen.

Heel spijtig dat ik al die griezelverhalen van Dommel moet toch bevestigen.

Geplaatst: 23 jun 2008, 23:26
door liger
oh neen, niet weer van die vergoeding :-(