Pagina 1 van 1

Netconnect + constante disconnects

Geplaatst: 02 jun 2008, 17:30
door Damarus
Hoi

Ik ben nieuw op dit forum, en heb nu niet meteen zo'n superieure kennis in Internetsettings nzo.

Ik ga even mijn probleem zo duidelijk mogelijk uitleggen.

Ik zit nu ongeveer 15 maand bij Dommel en heb geen problemen ondervonden met mijn Internet. Sinds begin Mei heb ik last van constante disconnects.
Deze begonnen van de ene dag op de andere 'zomaar'. In het begin kon ik zelfs geen 2min. surfen, zonder een disconnect te hebben.

Dan maar naar Dommel gebeld. Die hadden een eerste technieker in de centrale alles laten bekijken, en het probleem zou opgelost moeten zijn.
Niet dus.
De lijn bleef +- 15-20min. online tot de volgende disconnect.

Ondertussen zijn er 2 lasploegen van Belgacom langsgeweest en een aparte Operator. Nog steeds is het probleem niet opgelost. De disconnects blijven gwn.

Dus gezien mijn lijn in orde zou moeten zijn, mijn laptop in orde is, de bekabeling in orde is begin ik te vermoeden dat het mss wel eens aan mijn router of instellingen zou kunnen liggen.

Ik kan niet meteen een nieuwe router testen, gezien er niemand in mijn omgeving eentje kan uitlenen, en ik ga ook geen nieuwe kopen louter om dat even te testen.

Ik weet niet welke gegevens ik jullie kan/moet verschaffen zodat jullie er iets meer mee zijn, maar je zegt het maar en ik probeer het te posten.

Wat kan ik atm al meegeven:

Modem: Philips Wireless SNA6600/18 (De blauwe modem van Belgacom)
Lijn: Netconnect 2.2Mbit +- 4,5Km vd centrale
Zowel draadloos, als in LAN blijven de disconnects.

Modem en Internet zijn destijds door mij geinstalleerd en alles werkte naar behoren tot vorige maand.

Geplaatst: 02 jun 2008, 18:30
door icekiller2k6
en waar woon je ergens...?

Geplaatst: 02 jun 2008, 18:40
door Damarus
Oudegem, Dendermonde

Geplaatst: 02 jun 2008, 18:45
door MaRtO
Een paar maanden geleden had ik hetzelfde probleem. Van de ene dag op de andere had ik disconnects.
Toen heb ik mijn oude adsl usb modem uit de kast gehaald en bleek dat mijn internet wel naar behoren werkte.
Oorzaak = een kapotte modem dus

Geplaatst: 02 jun 2008, 19:54
door Damarus
En is er toevallig een manier om dat te onderzoeken? Zonder een andere modem weliswaar.

Geplaatst: 02 jun 2008, 23:26
door icekiller2k6
niet echt.. zoek iemand in de buurt.. als je in limburg woonde wou ik u wel een modem van mij lenen..

Geplaatst: 03 jun 2008, 09:12
door ljd
De goedkoopste modem op het internet/winkel kopen .