Pagina 1 van 1
scarlet op blacklist?
Geplaatst: 02 jun 2008, 10:55
door speciall
Scarlet op blacklist?
Kan zoiets ASAP gefixt worden bij Scarlet?
Wanneer ik een mailtje zend naar een bedrijf waar een barracuda firewall / mailfilter actief is krijg ik dit terug:
<<< 554 Service unavailable; Client host [eir.is.scarlet.be] blocked by
> safe.dnsbl.sorbs.net; Dynamic IP Addresses See:
>
http://www.sorbs.net/lookup.shtml?212.239.146.x
> 554 5.0.0 Service unavailable
Re: scarlet op blacklist?
Geplaatst: 02 jun 2008, 17:40
door cygeus
speciall schreef:Scarlet op blacklist?
Kan zoiets ASAP gefixt worden bij Scarlet?
Ik wil je niet beledigen, maar misschien zal het sneller gefixt worden als je dit probleem bij Scarlet zelf meldt. Indien je dat al gedaan hebt en ons enkel dit nieuws wilt laten weten, trek ik mijn commentaar terug

Hou ons in ieder geval op de hoogte, ben wel benieuwd naar wat hier de oorzaak van is, en hoe goed en snel Scarlet dit oplost.
Re: scarlet op blacklist?
Geplaatst: 02 jun 2008, 18:52
door X-2datop
cygeus schreef:speciall schreef:Scarlet op blacklist?
Kan zoiets ASAP gefixt worden bij Scarlet?
Ik wil je niet beledigen, maar misschien zal het sneller gefixt worden als je dit probleem bij Scarlet zelf meldt. Indien je dat al gedaan hebt en ons enkel dit nieuws wilt laten weten, trek ik mijn commentaar terug ;) Hou ons in ieder geval op de hoogte, ben wel benieuwd naar wat hier de oorzaak van is, en hoe goed en snel Scarlet dit oplost.
Erger nog, dit is geen "scarlet" probleem, maar een config probleem langs jouw kant. Best practices voor mailservers zeggen dat je je reverse-ns record moet laten verwijzen naar de/een hostname op jouw domein.
Dat barracuda dit blokt is niet meer als terecht, daar reverse-ns lookups die dynamic hosts teruggeven door bijna alle goede anti-spam filters automatisch een hoge score krijgen.
Dat ze jou effectief niet toelaten is dan weer een beetje overdreven :)
grtz,
X
Geplaatst: 03 jun 2008, 15:08
door selder
als je dit niet zelf kan oplossen, roep dan de hulp in van een professional, bv
www.optima-solutions.be ?
Geplaatst: 03 jun 2008, 15:13
door Jan_B
selder schreef:als je dit niet zelf kan oplossen, roep dan de hulp in van een professional, bv
www.optima-solutions.be ?
Hm, deze heren vermelden de prijzen voor particulieren exclusief BTW.
Is dat niet illegaal ?
Geplaatst: 15 jun 2008, 13:22
door speciall
selder schreef:als je dit niet zelf kan oplossen, roep dan de hulp in van een professional, bv
www.optima-solutions.be ?
@ selder: Dank voor de gratis reclame maar als ik dit wist zou ik het hier niet vragen. Beter dan dat ik beweer in alles specialist te zijn, niet?
Webhosting is voor ons bijzaak om ons pakket naar de klanten toe te vervolledigen. Onze klanten zijn op de hoogte dat dit niet onze specialiteit is en geavanceerde hosting projecten besteden wij zeer eerlijk uit aan mensen die er iets van kennen.
Jan_B schreef:[
Hm, deze heren vermelden de prijzen voor particulieren exclusief BTW.
Is dat niet illegaal ?
Was een fout op onze site, 't is ondertussen aangepast, dank voor de melding.
X-2datop schreef:
Erger nog, dit is geen "scarlet" probleem, maar een config probleem langs jouw kant. Best practices voor mailservers zeggen dat je je reverse-ns record moet laten verwijzen naar de/een hostname op jouw domein.
Dat barracuda dit blokt is niet meer als terecht, daar reverse-ns lookups die dynamic hosts teruggeven door bijna alle goede anti-spam filters automatisch een hoge score krijgen.
Dat ze jou effectief niet toelaten is dan weer een beetje overdreven
Thankx X-2datop, ik laat dit nakijken, dit is een uitleg waar we verder mee kunnen.
Ik zal het voor de volledigheid ook even aan scarlet melden
