Pagina 1 van 1
vraagje snelheid afstand
Geplaatst: 28 mei 2008, 20:30
door droopy
Ik heb deze middag naar Belgacom gebeld (via storing) en daar vertelden ze me dat ik 1.4km van de centrale zit. Mijn snelheid vind ik heel laag voor zo'n korte afstand:
als ik de snelheid test via userbase kom ik op snelheden van 28kb/sec en een andere keer 312kb/sec
van de newsgroups haal ik maar een snelheid van 170kb/sec
vroeger had ik met netconnect een snelheid van 400-450kb/sec. Heeft er nog iemand anders hetzelfde probleem of een oplossing?
Geplaatst: 28 mei 2008, 22:07
door Rogue
Wat heb je veranderd? Definieer "vroeger".
Re: vraagje snelheid afstand
Geplaatst: 28 mei 2008, 22:25
door Devilzown
droopy schreef:Ik heb deze middag naar Belgacom gebeld (via storing) en daar vertelden ze me dat ik 1.4km van de centrale zit. Mijn snelheid vind ik heel laag voor zo'n korte afstand:
als ik de snelheid test via userbase kom ik op snelheden van 28kb/sec en een andere keer 312kb/sec
van de newsgroups haal ik maar een snelheid van 170kb/sec
vroeger had ik met netconnect een snelheid van 400-450kb/sec. Heeft er nog iemand anders hetzelfde probleem of een oplossing?
Op welke waardes syncht uw modem?
Geplaatst: 29 mei 2008, 09:35
door droopy
-> verandering is een verhuis maar afstand tot de centrale is gelijk gebleven wel natuurlijk een andere centrale
-> zelfde router behouden met zelfde instellingen.
Het schommelt heel erg en zelfs heel lage waarden van 20-50-70kb/sec als ik hier de speedtest doe. Rare is de newsgroups constant blijven op 160-170kb/sec
Geplaatst: 29 mei 2008, 09:47
door Uzzi
Post de waarden van je modem eens : line attenuation, SNR, snelheid synchronisatie ....
Geplaatst: 29 mei 2008, 10:27
door margaaas
@ droopy
Mag er verondersteld worden dat u al contact hebt opgenomen met uw provider ?
Ik denk dat die het best aangewezen is om uw vraag te beantwoorden,
wat niet wegneemt dat het slim is,hier op het forum ook nog eens raad te vragen.
Geplaatst: 29 mei 2008, 10:47
door droopy
[quote="margaaas"]@ droopy
Mag er verondersteld worden dat u al contact hebt opgenomen met uw provider ?
quote]
ik zou het met veel plezier regelen met de dommel maar zoals we al weten zijn die niet echt vlug om te reageren
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
dus heb ik meer vertrouwen in hulp van buitenaf. Jammergenoeg maar het is zo.
Geplaatst: 29 mei 2008, 10:48
door droopy
ik zit nu op het werk maar vanavond kijk ik voor de specs van de modem.
Geplaatst: 29 mei 2008, 11:14
door margaaas
Daar wachten nu, ik weet niet hoeveel,behulpzame forumgangers op,
om u dan met raad en daad bij te kunnen staan.
'n hoop doet leven
of zoiets
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
Geplaatst: 29 mei 2008, 17:57
door droopy
General Information
3C number 3CRWDR101A-75
Software version 1.00.00 (USA) (Apr 21 2006 19:10:53)
Boot loader version 0.70.1
Wireless version N.A.
ADSL modem version 05.00.03.00A
Hardware version 01
Serial number YAVD7RJCAA710
Access From The Internet
Firewall Low Level
Universal Plug & Play Disabled
Discard ping from the Internet Yes
Internet Settings
WAN Connection Type PPPOA
Status CONNECTED
Internet IP address 83.101.29.63
Subnet Mask 255.255.255.255
ISP Gateway Address 83.101.29.1
Primary DNS 193.109.184.75
Secondary DNS 193.109.184.72
WAN MAC Address 00-18-6E-CA-A7-11
LAN Settings
LAN IP address 192.168.1.1
LAN Subnet Mask 255.255.255.0
DHCP Server Enabled
DHCP Range 192.168.1.50 - 192.168.1.70
LAN MAC Address 00-18-6E-CA-A7-10
Wireless Settings
Wireless Networking Enabled
Wireless Encryption WPA-PSK (no server)
Channel 2
WLAN MAC Address 00-18-6E-CA-A7-10
Hardware Status
Port Speed Duplex
LAN Port #1 No Link No Link
LAN Port #2 No Link No Link
LAN Port #3 No Link No Link
LAN Port #4 No Link No Link
Copyright (c) 2006 3Com Corporation. All Ri
Geplaatst: 29 mei 2008, 18:13
door xenne
met die gegevens worden we niet veel wijzer. graag line attenuation, SNR, snelheid synchronisatie etc
Geplaatst: 29 mei 2008, 18:55
door BasMSI
Hij bedoelt dit soort van gegevens, awel, zo ziet het er bij mij uit in mijn modem:
Geplaatst: 29 mei 2008, 19:43
door margaaas
ik heb 2 speedtouch 536 v6 modems en ik ken er praktisch niks van.
hoe geraak ik aan hetgeen je toont in uw ScreenShot044.png ?
Ik weet niet of de TS weet hoe het moet,en zijn modem zal waarschijnlijk geen speedtouch zijn.
Geplaatst: 29 mei 2008, 19:52
door droopy
ok hopelijk is dit beter
Geplaatst: 30 mei 2008, 00:13
door liger
je synct aan 1,6 mbit wat betekent dat modem zelf moet snelheid verlagen om connectie te kunnen behouden. Slechte lijnwaarden. Heb je mss iets onlangs verandert aan installatie?
Geplaatst: 30 mei 2008, 07:27
door droopy
nee enkel verhuisd dus dat is wel een grote verandering. Blijkbaar zit ik op 1.4km van de centrale en ik dacht dat dit niet zo ver was maar blijkt dat dit toch nog ver is. Kan ik Belgacom vragen om de lijn te testen en verbeteren of eventueel op een andere centrale aangesloten te worden? of doet men dat altijd op de dichts bijzijnde?
alvast bedankt voor het antwoord
Geplaatst: 30 mei 2008, 07:48
door Goendi
Slechte filter/binnenbekabeling. Modem aansluiten aan eerste contactpunt met nieuwe filter en dan de waarden opnieuw bekijken.
Geplaatst: 30 mei 2008, 08:34
door droopy
thx goendi zal ik doen, ik hou jullie op de hoogte. De bekabeling is nieuw en laten doen dus ik ging ervan uit dat dit inorde is maar inderdaad een mogelijkheid. 'k Ben weg voor het weekend dus volgende week een update!
Geplaatst: 30 mei 2008, 08:52
door margaaas
droopy schreef:Kan ik Belgacom vragen om de lijn te testen en verbeteren
Als je een discovery of classic abo hebt zou dat geen probleem mogen zijn
Betaal je een raw copper bij uw provider,dan zal waarschijnlijk de provider de panne bij BC moeten melden en vragen om de testen en eventuele verbeteringen uit te voeren.
Ik hoop heel heel hard,dat u het eerste hebt of de gevolgen zijn niet te over(voor)zien.
Geplaatst: 30 mei 2008, 08:57
door ubremoved_983
margaaas schreef:Als je een discovery of classic abo hebt zou dat geen probleem mogen zijn
Betaal je een raw copper bij uw provider,dan zal waarschijnlijk de provider de panne bij BC moeten melden en vragen om de testen en eventuele verbeteringen uit te voeren.
Ik hoop heel heel hard,dat u het eerste hebt of de gevolgen zijn niet te over(voor)zien.
Zelfs als je een discovery of classic hebt en een DSL abonnement hebt bij een andere provider, moet je provider nog altijd contact opnemen met BGC als je problemen hebt met je lijn. Dit heeft niets te maken met je telefonie abonnement en je bent dusdanig ook geen klant van Belgacom betreffende ADSL.
Geplaatst: 02 jun 2008, 19:40
door droopy
update:
ik heb een nieuwe kabel getrokken maar snelheid blijft gelijk... 160kb/sec :'(
Geplaatst: 02 jun 2008, 21:23
door margaaas
droopy schreef: Kan ik Belgacom vragen om de lijn te testen en verbeteren of eventueel op een andere centrale aangesloten te worden? of doet men dat altijd op de dichts bijzijnde?
alvast bedankt voor het antwoord
Een stomme vraag van mij waarschijnlijk,:Heb je al aan Belgacom gevraagd of ze de lijn kunnen of willen testen ?
En wat is hun antwoord ?
Geplaatst: 02 jun 2008, 21:54
door Devilzown
Heb je al getest op de intro (waar de lijn binnenkomt).
Probeer het daar eens, als het daar hetzelfde is, je isp contacteren. Zij zullen dan een bgc repair moeten aanvragen.
Normaal gezien garandeerd bgc toch zeker 4mbit op 1.4 km.
Geplaatst: 10 jul 2008, 10:41
door droopy
opgelost
'k wou jullie toch het resultaat laten weten. Blijkbaar was de adsl filter defect en met het plaatsen van de nieuwe filter is ook de snelheid opgelost. 485kb/sec is nu de downloadsnelheid ipv 170kb/sec dus bijna 3x zoveel.
Bedankt voor de reacties, tips en mogelijke oplossingen!
Geplaatst: 10 jul 2008, 11:22
door margaaas
Stoort het als men vraagt,hoe je het hebt opgelost ? ?
Geplaatst: 10 jul 2008, 11:24
door Maglor
Hij zegt het toch? Nieuwe ADSL filter geplaatst en het probleem was opgelost.
Geplaatst: 10 jul 2008, 11:33
door margaaas
Zo'n filter vervangen duurt een uurtje.
Het slachtoffer heeft sinds zijn verhuis,meer dan 1 en een 1/2 maand geleden met een slechte verbinding gezeten.
En die nieuwe filter,zal hij niet zelf gestoken hebben.
Geplaatst: 10 jul 2008, 11:45
door Maglor
LOL, ik weet niet met wat voor een ADSL filters jij werkt, maar ik denk toch dat ik er zo eentje kan veranderen in, let's say, 10 seconden?
![Afbeelding](http://www.loveno.be/image/productbig/383790185401e4bff6e821c09935440b.gif)
Geplaatst: 10 jul 2008, 11:54
door Gent32m
Maglor schreef:LOL, ik weet niet met wat voor een ADSL filters jij werkt, maar ik denk toch dat ik er zo eentje kan veranderen in, let's say, 10 seconden?
droopy, ik ben blij dat hiermee je probleem opgelost is. internet en netwerken ('t is soms een complexe materie). Zo ben ik onlangs erin geslaagd twee pc's
eindelijk aan gigabit snelheden met elkaar te kunnen verbinden. Heb hiervoor wel de laatste drivers van de onboard netwerkkaart moeten downloaden en installeren. Plus een degelijke CAT6 kabel aanschaffen.
Het probleem zit hem soms in verschillende hoekjes.
En we kunnen niet voor alles Dommel verantwoordelijk stellen.
Niet waar, margaas
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: 10 jul 2008, 12:44
door margaaas
Gent32m schreef:
En we kunnen niet voor alles Dommel verantwoordelijk stellen.
Niet waar, margaas
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Als ze iets
goed doen,zeg ik het ook.
Ze hebben er ondertussen,toch weer een paar tegelijk,
goed bij hun k**t*n !
Zo vanaf,:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 561#237561
En ik denk niet dat het met Maglor zijn splitterke is opgelost geweest.
Geplaatst: 10 jul 2008, 12:50
door Gent32m
margaaas schreef:Als ze iets goed doen,zeg ik het ook.
Dan zal ik vast liggen slapen hebben.
Want is me nog niet opgevallen...
Geplaatst: 11 jul 2008, 14:17
door droopy
Daarom dat ik ook niet enkel de vraag maar ook de oplossing laat weten. 't Was niet mogelijk om gewoon zo'n nieuwe filter te plaatsen zoals op de afbeelding hierboven. 't Is wel zo een filter geworden maar dan gedemonteerd en binnenkomende en uitgaande draadjes gesoldeerd aan de printplaat die erin zit. Vandaar dat ik het niet zelf kon. En dan blijf ik er liever af.
wat lang geduurd maar vriend van me heeft het opgelost en die had het heel druk dus gewacht tot hij kon komen.
Blij dat het opgelost is en zo weten jullie ook direct de oplossing.
Geplaatst: 11 jul 2008, 14:58
door margaaas
Allee,ben content dat het dommel zijn schuld eens niet is.
Maar dat pleit ze niet vrij voor de resterende (vul maar in) !
![Judge :judge:](./images/smilies/icon_judge.gif)