Pagina 1 van 3
Dell Orders
Geplaatst: 30 apr 2008, 19:09
door Erik
Hallo,
Ik heb de maandag een bestelling geplaatst bij computergigant Dell.Ik heb betaald met een bankoverschrijving en ik kan zien dat het volledige bedrag van mijn rekening afgegaan is.Dell laat echter op zich wachten met de orderbevestiging.Ik probeer al de ganse dag op hun chat te geraken maar de "Dell experts" (zijn al de ganse dag) andere klanten aan het helpen.Nu vraag ik mij een beetje af wat ik moet doen.Ergens is het mogelijk dat de vertraging komt door de feestdag morgen (feest van de arbeid) maar ik vind als je geld afhaalt van iemand zijn rekening moet je onmiddellijk de desbetreffende emails versturen dat ik niet de enige klant ben dat is ten eerste mijn probleem niet en ten tweede is het commercieel gezien niet netjes dat je nieuwe klanten laat wachten.Ik heb een Dell klantenummer hun website toont zelfs wanneer (ongeveer) het systeem gaat geleverd worden enkel hun bevestiging laat op zich wachten.
Vermits het over een pak geld gaat ben ik ook een beetje ongerust dat ze der mee men geld vandoor zijn anderszijds denk ik ook dat de grootste computerleverancier ter wereld niet zal "foefelen".
de groeten !,
Erik
Geplaatst: 30 apr 2008, 19:19
door meon
Vergis je niet: als je iets per overschrijving over maakt gaat het misschien meteen van je eigen rekening af, maar daarom wordt dat nog niet meteen bijgeschreven bij de bank van de begunstigde. Rekening houdend met werkdagen kan dat makkelijk 3 dagen duren.
Geplaatst: 30 apr 2008, 19:35
door Erik
he meon,
Ik zat net naar het nieuws te kijken op de VTM en daar zag ik dat onze nederlandse geburen vandaag de "koninginnedag" vieren (nederlandse feestdag)Mijn Dell accountmanager is Nederlands dat zou ook een rede kunnen zijn .... Waarschijnlijk ben ik weer veel te ongedurig en ongeduldig.Een volle drie dagen zijn nog niet gapasseerd.
Geplaatst: 30 apr 2008, 19:49
door AgentVortex
Ik zou je geen zorgen maken, ik doe al heel lang zaken met Dell, nog nooit geen miserie met meegemaakt, steeds correct, mooie service na verkoop ...
Zal gewoon lastige datum zijn, tzijn geen dieven via een malafide website of zo eh

Geplaatst: 30 apr 2008, 19:56
door rowan
tenzij dat je besteld hebt op een phishing site,
maar mijn ervaringen met dell zijn ook zeer positief,
geduld is een schone deugd hé

Geplaatst: 30 apr 2008, 20:44
door Astralon
Erik schreef:he meon,
Ik zat net naar het nieuws te kijken op de VTM en daar zag ik dat onze nederlandse geburen vandaag de "koninginnedag" vieren (nederlandse feestdag)Mijn Dell accountmanager is Nederlands dat zou ook een rede kunnen zijn .... Waarschijnlijk ben ik weer veel te ongedurig en ongeduldig.Een volle drie dagen zijn nog niet gapasseerd.
Ja, en morgen Hemelvaart en vrijdag een brugdag (ook voor veel bedrijven in Nederland

)
Geplaatst: 01 mei 2008, 01:22
door Blue-Sky
Eric schreef:beetje ongerust dat ze der mee men geld vandoor zijn anderszijds denk ik ook dat de grootste computerleverancier ter wereld niet zal "foefelen".
Gewoon geduld Eric, 'n bedrijf als Dell zal wel te vertrouwen zijn, je schreef het zelf al in quote.
Geplaatst: 01 mei 2008, 09:53
door Erik
Hallo,
Vandaag is eigenlijk de "derde" dag na mijn overschrijving maar tis geen werkdag vandaag he .... dat kan goe Maandag of later volgende week zijn dat ik hier van iets weet

zou dat process niet geautomatiseerd zijn of zouden ze dat "manueel" controleren
Geplaatst: 01 mei 2008, 10:04
door Astralon
Aan de kant van Dell is het misschien geautomatiseerd maar bij de banken is het volgens mij niet zo.
Op zaterdagen, zondagen en feestdagen worden geen elektronische overschrijvingen verwerkt.
Ten minste dat is wat ik merk. Ik heb nog nooit geld gestort gekregen op een zaterdag of een zondag en ik kan mij moeilijk voorstellen dat mijn klanten alleen maar op maandag en dinsdag overschrijvingen doen

Geplaatst: 01 mei 2008, 12:52
door Erik
Hallo,
Hemelvaart ? da is nu nog ni zenne.Vandaag feest van de arbeid ja (voor de belgen tenminste)Maar de hollanders hebben precies ook al hun schup afgekuist voor deze week want de Dell chat zegt dat em niet beschikbaar is.Ik wist dat dit een lastige datum ging zijn maar ik heb gebruik van een kortingscode die maar geldig was tot 30 april so ..... Veel keuze had ik niet
Ik ga gewoon mijn kas zitten opfretten tot die verdomde email hier is

Geplaatst: 01 mei 2008, 13:32
door dupondje
The boy wants his new toy

Geplaatst: 01 mei 2008, 14:18
door Astralon
Erik schreef:Hallo,
Hemelvaart ? da is nu nog ni zenne.Vandaag feest van de arbeid ja (voor de belgen tenminste)Maar de hollanders hebben precies ook al hun schup afgekuist voor deze week want de Dell chat zegt dat em niet beschikbaar is.Ik wist dat dit een lastige datum ging zijn maar ik heb gebruik van een kortingscode die maar geldig was tot 30 april so ..... Veel keuze had ik niet
Ik ga gewoon mijn kas zitten opfretten tot die verdomde email hier is

Het is wel degelijk ook Hemelvaart en ja dat "vieren" ze ook in Nederland en ja de kans is groot dat de meesten morgen (vrijdag) een brugdag hebben.
Ik heb iets gelijkaardigs gehad met een bestelling op 31 december jl, ook met kortingen en ook niemand bereikbaar.
Op 2 januari contact opgenomen met m'n accountmanager en ik heb de voorziene korting (die liep t.e.m. 31 december) gekregen en een extra korting voor de extra moeite die ik moest doen.
Geplaatst: 01 mei 2008, 14:57
door Erik
Hallo,
Ik kreeg net een email."Dell Order geanulleerd" ik kreeg bijna een hartaanval.Gelukkig gaat het om een order die ik eerder geplaatst had en probeerde met mijn kredietkaart te betalen maar blijkbaar zijn mijn bank en Dell niet zo een beste vriendjes want de transactie faalde.Ik had nochtans meer dan voldoende eurokes voorzien.Ik ben dan de maandag op de Dell chat geweest en die vent daar zei mij dat hij omwille van privacy redenen niet precies kan zien wat de reden was dat men kaart geweigerd was en hij stelde dan bankoverschrijving voor.Ik reageerde ja maar dat vertraagd het hele proces.Hij reageerde dat dit klopte ....
Ik heb zo een idee waarom Dell men Kredietkaart weigerde
- Uw kredietkaart moet uitgegeven zijn door een belgische bank
- In uw Dell account moet een betaalde email opgegeven zijn (dus geen hotmail,yahoo,gmail en dergelijke)
- Je moet een vast telefoonnummer opgeven (geen mobiele)
- Het accountadres en het factuuradres moet hetzelfste zijn
- Kredietlaartgegevens moeten die zijn die bij uw bank geregistereerd staan
- ... iets vergeten ?
as zemen kredietkaart aanvaard hadden was dat allang inorde maar soit ik had in mijn account mijne gsmnummer gezet en dat zou der wel is mee te maken kunnen hebben.
dupondje schreef:The boy wants his new toy

Ja maar ik kan wachten normaliter duurt een Dell order ongeveer 10 (werk)dagen.Ik wil alleen de bevestiging dat mijn betaling correct gebeurd is daarna zal ik wel wachten zoals iedereen dat moet doen
Geplaatst: 01 mei 2008, 15:24
door meon
De Belgische banken werken trouwens morgen ook niet waardoor je vandaag, morgen en het hele weekend mogelijk geen verwerking hebt van betalingsgegevens.
Geplaatst: 01 mei 2008, 16:25
door ljd
Je neemt het toch niet

Mijn loon van staat al 2 dagen in de wacht, en ik ga er nog 3 mogen wachten.
Geplaatst: 01 mei 2008, 16:28
door meon
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/de ... 49812B0%7D
Zo te zien enkel de loketten dicht op 2 mei. Aangezien dat voor de rest technische gezien gewoon een werkdag is zullen morgen denk ik wél verwerkingen gebeuren. Ik neem aan dat daar weinig manuele interventies aan te pas komen

Geplaatst: 01 mei 2008, 16:33
door Erik
hallo,
mja ik vind 2 dagen stilliggen voor een bedrijf als Dell toch teveel maar ja ik ben Michael Dell niet ...
Geplaatst: 01 mei 2008, 16:45
door KK
Dit heeft volgens mij niks te maken met 'stil liggen' van Dell, eerder met banken die tot eind deze week stil liggen. Zolang Dell je betaling niet ontvangen heeft, zullen ze ook niks doen.
Je hebt gewoon een zeer ongelukkig moment en betaalwijze uitgekozen om te bestellen vrees ik. Als je bv met VISA had betaald, dan was de betaling zo goed als onmiddellijk geregeld. Met overschrijving ben je afhankelijk van de werktijden in de banken.
Geplaatst: 01 mei 2008, 17:15
door Erik
heb ik geprobeerd mijn MasterCard werd geweigerd
Geplaatst: 01 mei 2008, 20:26
door Kartouch
meon schreef:http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/default.asp?art=%7BC291D450-FC93-402C-BC5B-D9EAB49812B0%7D
Zo te zien enkel de loketten dicht op 2 mei. Aangezien dat voor de rest technische gezien gewoon een werkdag is zullen morgen denk ik wél verwerkingen gebeuren. Ik neem aan dat daar weinig manuele interventies aan te pas komen

De banken gebruiken die dagen voor andere geautomatiseerde verwerkingen. En vooral niet om overschrijvingen te doen.
Geplaatst: 02 mei 2008, 10:07
door Erik
Hallo,
Bij Dell werken ze want ik krijg email van mijn accountmanager.Ze bevestigde mij dat men betaling hoogstwaarschijnlijk in de loop van vandaag zal binnenkomen(dit in verband met twee vrije dagen)Ok ik ben weer een beetje gerustgesteld maar toch bij Dell werken ze blijkbaar hun bank is belgisch .... dus tzou alsnog volgende week kunnen worden
Geplaatst: 02 mei 2008, 10:10
door Blue-Sky
Vergis u niet Eric, vandaag zijn de postkantoren gesloten. (hier toch)
Electronische overschrijvingen zal wel lukken.
Geplaatst: 02 mei 2008, 10:59
door Astralon
Erik schreef:Ok ik ben weer een beetje gerustgesteld maar toch bij Dell werken ze blijkbaar hun bank is belgisch .... dus tzou alsnog volgende week kunnen worden
Ik vrees dat er vandaag geen transacties gebeuren...
Geplaatst: 02 mei 2008, 12:01
door Erik
Hallo,
Ik ben net op de Dell chat geweest.De betaling kan gebeurd zijn en al op Dell hun rekening staan en al maar Dell moet dat "verwerken" dat is wat ik als uitleg kreeg.Ik ben vast niet de enige klant...
Die krijgt u als de betaling verwerkt is.
Komaan Dell wakker worden
tzal de maandag of later worden die banken moeten ook altijd profiteren he

Geplaatst: 03 mei 2008, 00:16
door UB_removed1963
Hier vandaag een Dell Vostro 1510 Laptop besteld. Bij configuratie werd er nergens naar keyboard (Azerty/Qwerty) gevraagd..blijkt bij de order bevestiging opeens dat een Belgische laptop met een Qwerty keyboard wordt geleverd?! Het e-mail adres
[email protected] dat op hun orderbevestiging staat werkt al evenzeer niet. Lange leve Dell

Geplaatst: 03 mei 2008, 09:06
door Astralon
Bij mij is het altijd net omgekeerd...
Veel moeite doen en altijd goed opletten want ik wil namelijk altijd een QUERTY toetsenbord.
Ik weet niet wat je bedoelt met
Het e-mail adres
[email protected] dat op hun orderbevestiging staat werkt al evenzeer niet
maar probeer eens
[email protected].
Geplaatst: 03 mei 2008, 11:37
door UB_removed1963
Astralon schreef:Ik weet niet wat je bedoelt met
Het e-mail adres
[email protected] dat op hun orderbevestiging staat werkt al evenzeer niet
maar probeer eens
[email protected].
Dat is het e-mail adres voor de customer care dat op hun orderbevestiging staat, het gaat erom dat dit e-mail adres niet werkende is.
Geplaatst: 03 mei 2008, 11:39
door UB_removed1963
Geplaatst: 03 mei 2008, 16:39
door Erik
hmmmz gij hebt al een orderbevestiging gehad en ik moet dagen wachten op wa trekt da nu ?
vostro is zover ik weet enkel zakelijk ...
Geplaatst: 03 mei 2008, 17:25
door Astralon
Als je met een betaalkaart betaalt dan krijg je (bijna) onmiddellijk een orderbevestiging.
Geplaatst: 03 mei 2008, 17:42
door UB_removed1963
Erik schreef:vostro is zover ik weet enkel zakelijk ...
Je kan gewoon zakelijke producten bestellen als particulier hoor.
Geplaatst: 03 mei 2008, 17:44
door hollebollegijs
hoe zit het met de levering?
kan ik die dag zelf kiezen?
rekeninghoudend met de tijd die ze nodig hebben voor mijn gekozen configuratie.
Geplaatst: 03 mei 2008, 17:49
door UB_removed1963
hollebollegijs schreef:kan ik die dag zelf kiezen?
Neen. Je krijgt een geschatte afleverdatum.
Geplaatst: 03 mei 2008, 18:07
door Erik
hollebollegijs schreef:hoe zit het met de levering?
kan ik die dag zelf kiezen?
rekeninghoudend met de tijd die ze nodig hebben voor mijn gekozen configuratie.
op de website van Dell bij "status van mijn bestelling" kan je uw geschatte leveringsdatum zien.Deze kan in overleg met Dell nauwkeuriger bepaald worden hiervoor moet ge contact opnemen met "customer care" (je hebt uw klantenummer en ordernummer nodig)op dezelfde website kan je ook zien wie verantwoordelijk is voor de levering van uw bestelling (dit is de laatste fase in het hele proces)
Let wel hoe wel het mogelijk is de datum van de levering te laten aanpassen zal Dell niet toestaan op een adres te leveren dan uw factuuradres (asde mee en kredietkaart betaald hebt) das om fraude tegen te gaan ...
Geplaatst: 03 mei 2008, 18:09
door Erik
sail0rbe schreef:Erik schreef:vostro is zover ik weet enkel zakelijk ...
Je kan gewoon zakelijke producten bestellen als particulier hoor.
aan de lagere prijzen voor bedrijven ? dat bewtijfel ik ten zeerste
Geplaatst: 03 mei 2008, 22:12
door UB_removed1963
Erik schreef:aan de lagere prijzen voor bedrijven ? dat bewtijfel ik ten zeerste
Uiteraard dien je BTW te betalen, maar bestellen gaat zonder probleem.
Als jij als klant een Latitude of Vostro wilt dan is dat toch geen probleem veronderstel ik? Het mag dan wel een zakelijk product zijn maar de klant is koning...
Geplaatst: 04 mei 2008, 09:28
door ljd
Vostro kan je zeker bestellen als non business. Gewoon samenstellen en de details kan je doormailen naar de customer care .
Geplaatst: 04 mei 2008, 15:54
door rowan
Dell is in Europa tijdelijk gestopt met de levering van twee modellen uit de Vostro-serie. Op de Vostro 1310- en 1510-laptops blijkt de indeling van het toetsenbord niet altijd te kloppen.
Een klant in Groot Brittannië die op 30 april een gloednieuwe Vostro 1310 ontving, bemerkte al snel dat de onderste rij toetsen naar rechts was verschoven. De linker shifttoets bleek extra groot te zijn uitgevallen. Ook was de '\'-toets tussen de shift- en de 'z'-toets geplaatst, waardoor de traditionele qwerty-indeling niet meer klopt. Een foutloze tekst opstellen was volgens de verbijsterde Dell-bezitter vrijwel onmogelijk geworden.
Inmiddels heeft Dell bevestigd dat een beperkt aantal Vostro's met typenummer 1310 en 1510, die sinds 15 april in Europa worden uitgeleverd, een verkeerde toetsenindeling hebben. Het bedrijf zal de laptops die nog voor verzending klaarlagen niet versturen tot het probleem is verholpen. Ook zal Dell naar eigen zeggen de getroffen klanten helpen met het opsturen van een nieuwe keyboard kit en een benodigde bios-upgrade, of door het langssturen van een reparatiemedewerker.
Een marktanalist noemt tegenover Computer World de niet kloppende toetsenborden van de Vostro's een blunder van de eerste orde. "Het pleit niet voor de kwaliteitscontrole van Dell," aldus Jim McGregor van de firma In-Stat. "Vooral zakelijke klanten worden hier niet vrolijk van." Jacob Gordon, de Brit die het toetsenbordprobleem op zijn weblog aanhangig maakte, sloot zijn vlammende betoog af met de tekst: "If abyobe's axtually read this whole thibg a nassice xobgratulatiobs to you!"
bron: tweakers.net
Geplaatst: 04 mei 2008, 19:55
door Kartouch
sail0rbe schreef:Erik schreef:aan de lagere prijzen voor bedrijven ? dat bewtijfel ik ten zeerste
Uiteraard dien je BTW te betalen, maar bestellen gaat zonder probleem.
Als jij als klant een Latitude of Vostro wilt dan is dat toch geen probleem veronderstel ik? Het mag dan wel een zakelijk product zijn maar de klant is koning...
Ook Latitude kan je bestellen als particulier, maar het moest wel telefonisch
Geplaatst: 05 mei 2008, 10:08
door Erik
en we zijn nog altijd aan het wachten

de eerste keer per overschrijving en meteen ook de laatste keer duurt me veel te lang