Pagina 1 van 1

Verbruik Scarlet One

Geplaatst: 15 apr 2008, 18:40
door DonRaveN
Periode Download Upload Totaal
14 maart 2008 - 13 april 2008 62 GB 11,2 GB 73,2 GB

Verbruik Scarlet One
14/03/08-13/04/08 Trafiek ADSL ( raven007 ) 19,57
Totaal 19,57

die kl**tzakken rekenen mij 19.57€ extra aan terwijl ik 100GB mag downloaden?
Mod Blue-Sky , let op taal a.u.b.

wa is da nu weer voor zever??

ik zal niet de enigste zijn wie dit probleem zal hebben geloof ik,
morgenvroeg bel ik naar die klojo's!

Geplaatst: 15 apr 2008, 18:42
door Lord Utopia
Is die 100 GB wel standaard geworden in de maand maart? :)

Geplaatst: 15 apr 2008, 18:44
door DonRaveN
sinds 4 april dacht ik...

ik begrijp er niks van :evil:

Geplaatst: 15 apr 2008, 20:11
door gr4vity
Dit zal pas vanaf de volgende periode na 4 april zijn doorgevoerd veronderstel ik.

Geplaatst: 16 apr 2008, 10:05
door fluppie
Inderdaad,ik vrees dat je niet anders zal kunnen of betalen(toch voor de betreffende maand).Vanaf nu zal je meer geluk hebben,en ga je die 100 gb wel kunnen gebruiken.
Mijn teller is maar aangepast op 12/4.Mocht ik in de periode 12/3 tot 12/4 meer dan 50gb verbruikt hebben,ik zou ook wel moeten bijbetalen.(gelukkig niet het geval.)
Ik zou mij niet kwaad maken,(slecht voor de tikker) en vanaf nu proberen te genieten van uw 100gb.
U kan altijd wel iets proberen met de helpdesk,maar ik denk dat u beter eens meespeeld met Euro Millions,de kans dat u daar iets uit de brand sleept is immers veel groter.

Geplaatst: 16 apr 2008, 10:22
door DonRaveN
Net scarlet aan de lijn gehad (2 minuten moeten wachten MUST BE A RECORD)

volgends hen begin ik nu pas van die volle 100 gig te genieten (de 14de)
terwijl het bekend was van 4 april

in mijn ogen is dit puur bedrog en moesten ze er duidelijk bij zetten van welke datum of de volgende periode ofzo

soit, tis gebeurt niks aan te doen maar 1 ding weet ik zeker: op mijn volgende factuur heb ik er zeker een extra 50 euro doorgebelt op hun kosten!! vrienden/familie genoeg om eens tegen te zeveren tijdens de piekuurtjes :twisted:

Geplaatst: 16 apr 2008, 12:52
door rolandvc
Wraak kan zoet zijn, maar het blijft een lelijke gedachte.
Ik begrijp niet goed waarom iedereen na de aankondiging van die 100 Gb plots de volgende dagen als gek gaat zitten downloaden. Na al die tijd met 50 Gb ben ik uiteraard blij dat het nu naar 100 gaat, maar daarom ga ik plots mijn internetgewoonten niet veranderen. Die paar weken verschil zullen mij dus zeker niet hinderen.

Geplaatst: 16 apr 2008, 13:20
door fusionbe
op de site van Scarlet staat thans toch klaar en duidelijk

De Scarlet abonnees genieten vanaf nu van:
ADSL Light - 1GB/maand
ADSL 6 en 20 – 60 GB/maand
One 6 en 20 – 100 GB/maand


Misschien een keertje naar de ombudsman mailen...

Geplaatst: 16 apr 2008, 16:09
door fluppie
Nog een geluk dat u met 'one 6 of 20' gratis kan bellen naar de helpdesk,naar het schijnt zijn er ook providers(geweest??) waar men moest betalen om naar de helpdesk te bellen.
Betalen om te klagen noemde men dit vroeger.
Verder met ik wel tevreden over Scarlet,u ook??

Geplaatst: 16 apr 2008, 21:53
door cygeus
Persoonlijk vind ik dit ook niet kunnen. Er stond duidelijk vermeld dat de wijzigingen vanaf nu ingingen. Bovendien hebben ze zelf automatisch de volume meter aangepast naar 1/60/100 GB. Ik heb er geen probleem mee dat de wijziging pas in werking treed vanaf volgende facturatiemaand. Maar dat had men dan wel duidelijk moeten vermelden. En dus niet zeggen dat het nu ingaat en dan achteraf toch nog met een factuur afkomen. STUG, werk aan de winkel, ...

Geplaatst: 16 apr 2008, 22:34
door Rudi.$
DonRaveN schreef:Net scarlet aan de lijn gehad (2 minuten moeten wachten MUST BE A RECORD)

volgends hen begin ik nu pas van die volle 100 gig te genieten (de 14de)
terwijl het bekend was van 4 april

in mijn ogen is dit puur bedrog en moesten ze er duidelijk bij zetten van welke datum of de volgende periode ofzo

soit, tis gebeurt niks aan te doen maar 1 ding weet ik zeker: op mijn volgende factuur heb ik er zeker een extra 50 euro doorgebelt op hun kosten!! vrienden/familie genoeg om eens tegen te zeveren tijdens de piekuurtjes :twisted:
Ik heb nog iemand gehad die was aangerekend, de facturatiedienst heeft hem een kredietnota opgestuurd na zijn klacht en na het niet willen betalen van zijn meerverbruik.

Nogmaals, de limieten zijn van kracht vanaf men dit gemeld heeft en niet gelinkt aan je factuurdatum. Indien men dit wel doet is men verkeert bezig en zie ik niet in waarom je zou betalen.

Ik zegt dit niet zelf maar wel diegene die het bij Scarlet wel voor het zeggen hebben, klaarblijkelijk lukt het op sommige diensten daar niet om up to date te zijn.

Wil het niet lukken, geef mij je gegevens door per PM en ik kaart het alsnog aan. Iets wat je niet moet betalen betaal je niet punt uit.

Geplaatst: 17 apr 2008, 07:08
door DonRaveN
Jammer genoeg is het geld al van mijn rekening gegaan..
lang leve de domiciliering grrrrzzz

Geplaatst: 17 apr 2008, 08:38
door neon
cygeus schreef:Persoonlijk vind ik dit ook niet kunnen. Er stond duidelijk vermeld dat de wijzigingen vanaf nu ingingen. Bovendien hebben ze zelf automatisch de volume meter aangepast naar 1/60/100 GB. Ik heb er geen probleem mee dat de wijziging pas in werking treed vanaf volgende facturatiemaand. Maar dat had men dan wel duidelijk moeten vermelden. En dus niet zeggen dat het nu ingaat en dan achteraf toch nog met een factuur afkomen. STUG, werk aan de winkel, ...
Ik vind dit eveneens niet kunnen... nu ik zat er niet over maar iemand die ik ken wel. En hij heeft dit aangekaart bij Scarlet en zij zeggen dat het pas vanaf zijn volgende facturatieperiode ingaat. Het kan volgens mij niet dat er dan op de site "vanaf nu" staat... :x

Geplaatst: 17 apr 2008, 21:11
door tooslow
Mja , om eerlijk te zjn dit is toch wel de fout van de gebruiker zelf omdat die zelf zijn limiet heeft gewijzigd.

Er stond duidelijk dat het automatisch zou gebeuren .... een paar dagen geduld en dan had je dit probleem niet gehad.

Geplaatst: 17 apr 2008, 23:20
door Rudi.$
DonRaveN schreef:Jammer genoeg is het geld al van mijn rekening gegaan..
lang leve de domiciliering grrrrzzz
Kredietnota is snel gemaakt, waarom neem je geen actie? Of zijn dat geen goede princiepes?

Klagen ok, maar als je er iets aan wil doen en je krijgt de kans dan moet je die kans grijpen en anders niet klagen. Mijn idee.

Geplaatst: 18 apr 2008, 09:57
door neon
tooslow schreef:Mja , om eerlijk te zjn dit is toch wel de fout van de gebruiker zelf omdat die zelf zijn limiet heeft gewijzigd.

Er stond duidelijk dat het automatisch zou gebeuren .... een paar dagen geduld en dan had je dit probleem niet gehad.

Mijn collega heeft zijn limiet niet gewijzigd. Hij zat er 5gb boven ofzo, maar omdat het twee dagen voor het einde van de maand was heeft hij het gelaten.

Geplaatst: 18 apr 2008, 09:58
door neon
Rudi.$ schreef:
DonRaveN schreef:Jammer genoeg is het geld al van mijn rekening gegaan..
lang leve de domiciliering grrrrzzz
Kredietnota is snel gemaakt, waarom neem je geen actie? Of zijn dat geen goede princiepes?

Klagen ok, maar als je er iets aan wil doen en je krijgt de kans dan moet je die kans grijpen en anders niet klagen. Mijn idee.
Mijn collega heeft hiervoor naar Scarlet gebeld en zowel op de technische als op de facturatiedienst zeiden ze dat er niets aan te doen valt.

Geplaatst: 18 apr 2008, 10:22
door Rudi.$
neon schreef:
Rudi.$ schreef:
DonRaveN schreef:Jammer genoeg is het geld al van mijn rekening gegaan..
lang leve de domiciliering grrrrzzz
Kredietnota is snel gemaakt, waarom neem je geen actie? Of zijn dat geen goede princiepes?

Klagen ok, maar als je er iets aan wil doen en je krijgt de kans dan moet je die kans grijpen en anders niet klagen. Mijn idee.
Mijn collega heeft hiervoor naar Scarlet gebeld en zowel op de technische als op de facturatiedienst zeiden ze dat er niets aan te doen valt.
Ok, laat maar dan, ik kan je niet verplichten het op te lossen.

Geplaatst: 18 apr 2008, 10:59
door neon
Rudi.$ schreef:
neon schreef:
Rudi.$ schreef:
DonRaveN schreef:Jammer genoeg is het geld al van mijn rekening gegaan..
lang leve de domiciliering grrrrzzz
Kredietnota is snel gemaakt, waarom neem je geen actie? Of zijn dat geen goede princiepes?

Klagen ok, maar als je er iets aan wil doen en je krijgt de kans dan moet je die kans grijpen en anders niet klagen. Mijn idee.
Mijn collega heeft hiervoor naar Scarlet gebeld en zowel op de technische als op de facturatiedienst zeiden ze dat er niets aan te doen valt.
Ok, laat maar dan, ik kan je niet verplichten het op te lossen.
Inderdaad, als er van Scarlet ostentatieve onwil is, kan ik moeilijk hem aanraden een aangetekende brief te gaan schrijven die zoveel kost als het verschil dat hij erboven zit hé

Geplaatst: 18 apr 2008, 18:49
door Hercules
Bij mij hebben ze ook 45 euro aan extra traffic aangerekend.
Dit gaat natuurlijk nergens over.
In het persbericht en op mijn scarlet staat sinds 4 april dat men vanaf nu 100GB heeft.
Bij de keuze van traffic per maand is 100GB de laagste optie.
En zelfs telefonisch werd mij destijds meegedeeld dat het direct inging.
Een kijken of ik onze scarlet vrienden weet te overtuigen om die 45 pleuro terug te storten of te verrekenen met toekomstige facturen.

Geplaatst: 18 apr 2008, 23:37
door DonRaveN
Oei :!: gij zijt der wel dik boven gegaan dan :p

maar zoals ik ga je in een doodlopende straat terecht komen als je scarslet aan de lijn hebt.

Geplaatst: 19 apr 2008, 00:11
door SantaSCSI
Hier is het beperkt gebleven tot nog geen 2Gb :). Vandaag reset.

Geplaatst: 19 apr 2008, 08:38
door booker
hier hetzelfde, 20 euro aan mijn broek. :evil:
Heb al gebeld en een mail gestuurd, afwachten maar.
Misschien toch wel een item voor STUG

Geplaatst: 19 apr 2008, 09:43
door fluppie
Ik denk dat er weinig zal aan te doen zijn,omdat het waarschijnlijk bekeken word in termijnen van elk 1 maand.
Wettelijk gezien valt er geen speld tussen te krijgen.(maandelijkse betalingen weet je)
Vb.Abbo van 11 Maart tot 11 April, moet je nog bijbetalen omdat je abbo altijd per maand gerekend word,dus 30 dagen.
Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat dit absoluut niet leuk is,maar ik zou er toch over waken,niet te veel kosten te doen,want een aangetekend schrijven e.d. kost ook subiet een pak t.o.v. het bedrag dat ge moet bijbetalen.

Geplaatst: 19 apr 2008, 11:42
door neon
Hercules schreef:Bij mij hebben ze ook 45 euro aan extra traffic aangerekend.
Dit gaat natuurlijk nergens over.
In het persbericht en op mijn scarlet staat sinds 4 april dat men vanaf nu 100GB heeft.
Bij de keuze van traffic per maand is 100GB de laagste optie.
En zelfs telefonisch werd mij destijds meegedeeld dat het direct inging.
Een kijken of ik onze scarlet vrienden weet te overtuigen om die 45 pleuro terug te storten of te verrekenen met toekomstige facturen.
ja wadde, da s**** big time

maarja, misleidende reclame zijn we van scarlet gewend
zeg mij anders eens wie er al 20mbit heeft?

Geplaatst: 21 apr 2008, 15:06
door Hercules
Telefonisch werd mij meegedeeld:
Het ligt eraan hoe ver je van de centrale af woont of je die 100GB gaat krijgen :)
Tegen zoveel doms kan ik echt niet.
Na wat navragen beweerden ze ineens dat het pas bij de volgende periode in zou gaan, dus in mei!
Ik neem hier dus geen genoegen mee en zal ze per fax een klacht sturen.
Straks betaal je 12 maanden lang 50 euro bij, omdat het niet 4 april 2008 maar 2009 moest zijn...

Geplaatst: 21 apr 2008, 20:14
door Fluppeke
booker schreef:hier hetzelfde, 20 euro aan mijn broek. :evil:
Heb al gebeld en een mail gestuurd, afwachten maar.
Misschien toch wel een item voor STUG
Gelet op het feit dat scarlet communiceert dat de wijzigingen 'vanaf NU' worden doorgevoerd (lees mijn.scarlet.be) + het feit dat een limiet lager dan 100Gb (Scarlet one) niet meer kan ingesteld worden ben ik ook te vinden voor de veronderstelling dat de nieuwe limiet reeds van toepassing was.
Anders had scarlet moeten communiceren 'vanaf de volgende factuurdatum' of 'vanaf de volgende reset van de meter'.
Ik heb het dan ook binnen STUG op de tafel gelegd en zal het blijven opvolgen.

Geplaatst: 08 mei 2008, 07:40
door DonRaveN
de 14de mei is het zover hier, ben benieuwd of ze hetgeen ik te veel betaald heb vorige maand zullen aftrekken deze maand...

klaat nog iets weten als het zover is..

Geplaatst: 16 mei 2008, 08:10
door DonRaveN
DonRaveN schreef:de 14de mei is het zover hier, ben benieuwd of ze hetgeen ik te veel betaald heb vorige maand zullen aftrekken deze maand...

klaat nog iets weten als het zover is..
Hmmmz, mijn teller is gereset van de 13de op de 14de mei, zoals altijd..
maar normaal gezien kan ik de 15de mijn factuur bekijken via mijn.scarlet.be en sturen ze deze via email ook nog eens door, wat nu duidelijk het geval niet is, blijkbaar hebben ze probleemkes mee de facturen ... hopelijk geen miserie deze keer ...

Ik post nog eens als ik mijn fatuur te zien krijg, untill then........ :wink:

Geplaatst: 19 mei 2008, 18:50
door DonRaveN
DonRaveN schreef:
DonRaveN schreef:de 14de mei is het zover hier, ben benieuwd of ze hetgeen ik te veel betaald heb vorige maand zullen aftrekken deze maand...

klaat nog iets weten als het zover is..
Hmmmz, mijn teller is gereset van de 13de op de 14de mei, zoals altijd..
maar normaal gezien kan ik de 15de mijn factuur bekijken via mijn.scarlet.be en sturen ze deze via email ook nog eens door, wat nu duidelijk het geval niet is, blijkbaar hebben ze probleemkes mee de facturen ... hopelijk geen miserie deze keer ...

Ik post nog eens als ik mijn fatuur te zien krijg, untill then........ :wink:
daarnet mijn factuur gekregen en tis NADA, geen korting of terug betaling!!!

ik dacht dat scarlet alles ging terugbetalen? blijkbaar niet pffft

Geplaatst: 26 mei 2008, 19:41
door Hercules
Ik open zojuist mijn factuur (ligt hier al 1,5 week) en zie dat ze de teveel gerekende traffic (43GB) keurig hebben verrekend met de nieuwe factuur.
Ik had overigens wel een schriftelijke klacht gefaxt, maar daar (nog) nooit antwoord op gehad.
Maar het resultaat is in elk geval goed.