Pagina 1 van 1

Foutief gedomicilieerd door EDPNET

Geplaatst: 15 apr 2008, 10:17
door JurgenC79
In december en januari werden ineens bedragen gedomicilieerd van de onze rekening waar we niets van wisten. We hebben toen contact opgenomen. Wat bleek, er was ergens iets fout gelopen bij het ingeven van een nieuw contract. Er was er een persoon met dezelfde naam en voornaam, en ze hadden aan die persoon ons domiciliatienummer gekoppeld. Met als gevolg dat de bedragen die die persoon moest betalen bij ons werden gedomicilieerd.

Ik heb dit in Januari al kunnen aantonen. Ik moest toen enkel de rekening uitreksels sturen, zodat zij het bedrag konden terugstoren?

Nu, toch al weer een 3-tal maanden verder, en enkele mails verder, nog steeds geen cent teruggezien. Ofwel was de persoon die op de hoogte was van het probleem niet aanwezig, ofwel gingen ze het zo snel mogelijk in orde brengen.

Ik wou hier even mijn ongenoegen uitschreeuwen. Ze mogen alvast enkele annulaties verwachten.

En ik wou even horen of er nog mensen zijn die dit probleem hebben meegemaakt en hoe zij hun geld dan terug hebben gekregen.

Onterecht domicilieren is toch diefstal? Of niet?

Geplaatst: 15 apr 2008, 12:36
door khsw
Heb je gewoon al eens gebeld naar EDPnet, met één telefoontje naar de juiste persoon bereik je soms meer dan met tig emails...

Geplaatst: 15 apr 2008, 12:38
door JurgenC79
Is inderdaad al eens gebeurt om het probleem uit te leggen.
Heb toen toch een hele tijd aan de lijn gehangen.
Het is toen dat ze me verteld hebben dat ze het gingen terugstorten.

Geplaatst: 15 apr 2008, 12:42
door Uzzi
JurgenC79 schreef:Is inderdaad al eens gebeurt om het probleem uit te leggen.
Heb toen toch een hele tijd aan de lijn gehangen.
Het is toen dat ze me verteld hebben dat ze het gingen terugstorten.


Neem gewoon eens opnieuw telefonisch contact op.

Geplaatst: 15 apr 2008, 12:43
door Goztow
12 % nalatigheidsintrest mag je daarop vragen, zeker?

Geplaatst: 15 apr 2008, 14:11
door khsw
Goztow schreef:12 % nalatigheidsintrest mag je daarop vragen, zeker?

Je _mag_ dat altijd vragen... of je het ook gaat krijgen is een ander issue... :wink:

Geplaatst: 15 apr 2008, 14:29
door Maglor
[off-topic]
Zeggeuh, wat is dat toch de laatste tijd met dat _ge-underscore_ van woordjes waarop je de _nadruk_ wil leggen?

Het valt me op dat meer en meer mensen dit beginnen te gebruiken. Ik krijg er eerlijk gezegd de _rietepetiet_ van. :wink:

[/off-topic]

Carry on.

Geplaatst: 15 apr 2008, 15:03
door khsw
[eveneens off-topic]
Maglor schreef:[off-topic]
Zeggeuh, wat is dat toch de laatste tijd met dat _ge-underscore_ van woordjes waarop je de _nadruk_ wil leggen?

Het valt me op dat meer en meer mensen dit beginnen te gebruiken. Ik krijg er eerlijk gezegd de _rietepetiet_ van. :wink:
[/off-topic]

IK VIND DIE UNDERSCORES MINDER IRRITANT DAN HET SCHREEUWEN OM AANDACHT DOOR HET GEBRUIK VAN HOOFDLETTERS.
Als je in Outlook underscores gebruikt, dan zet hij het woordjes zelfs nog mooi in _italic_. 8)
[/eveneens off-topic]

Geplaatst: 15 apr 2008, 15:15
door meon
en asteriskjes voor *vet*. (wat ben ik goed in het mee offtopic gaan :angel:)

Geplaatst: 15 apr 2008, 15:41
door Avenger 2.0
Als je het mij vraagt doet Edpnet de laatste tijd goed hun best om klanten weg te jagen. Ik snap niet waarom...

Geplaatst: 15 apr 2008, 16:01
door xenne
Avenger 2.0 schreef:Als je het mij vraagt doet Edpnet de laatste tijd goed hun best om klanten weg te jagen. Ik snap niet waarom...
zou er een overname in de lucht hangen? veel toekomst/evolutie lijkt er in EDPnet niet meer te zitten

Geplaatst: 15 apr 2008, 16:04
door Uzzi
Avenger 2.0 schreef:Als je het mij vraagt doet Edpnet de laatste tijd goed hun best om klanten weg te jagen. Ik snap niet waarom...


Bof, ik heb niet echt het gevoel dat ze mensen proberen weg te jagen. Ze doen gewoonweg niets .... totale windstilte bij Edpnet met uitzondering misschien van hun nieuwe verbruiksmeter dan. Voor sommige misschien irritant, maar volgens mij gewoon een storm in een glas water.

Stilstaan betekent echter achteruitgaan, zeker als je ziet wat de anderen aan het fabriceren zijn. Hun 20GB limiet begint toch stilletjesaan wel zeer beperkt te worden.

Eén pluspunt moet ik ze wel geven : op tickets wordt vrij snel geantwoord. Je krijgt niet altijd wat je vraagt, maar tickets staan geen dagen/weken open.

Geplaatst: 15 apr 2008, 22:32
door Jolly Roger
Vandaag een bericht van achterstallige betaling van twee fakturen gekregen, inclusief 7.5 euro administratie-kost om me die brief te sturen.

Ik had echter nog maar 1 faktuur gekregen, in januari, waarmee ik voor half januari tot half maart betaald had. Ik vond het al wel raar dat ik nog geen tweede faktuur gekregen had, maar nu blijkt dat het abonnementsgeld vooruit betaald moet worden, en dat ik dus reeds twee extra fakturen gekregen moest hebben. Zoals gezegd had ik echter nog niets ontvangen. Zelfs geen emailtje. Moet ik dan opdraaien voor hun fouten ?

En dan die clausule op het formulier over het inschakelen van een incasso-bureau als ik de faktuur niet wil betalen... Zonder dat ze enig bewijs hebben van kwader trouw. Mijn verstandhouding met EDPNet heeft alweer een knauw gekregen. De eerste keer wat toen ze de term "spammer" bovenhaalden in antwoord op mijn vraag waarom hun Spamassassin embedded graphics blokkeerde.

Geplaatst: 15 apr 2008, 22:40
door Joris84
Ik wacht ook nog steeds op een uitbetaling van een creditnota door edpnet van januari! Als het geld in de omgekeerde richting moet vloeien, is het daar blijkbaar de kunst om het zo lang mogelijk te rekken. Maar o wee als ge zelf ooit een factuur te laat betaald...

Geplaatst: 15 apr 2008, 23:18
door bmattijs
ah, ik ben niet de enigste. Vandaag nogmaals contact opgenomen, maar dan krijg ik een antwoord naast de kwestie.

Vervelend ...

Geplaatst: 16 apr 2008, 11:48
door JurgenC79
Jolly Roger schreef:Vandaag een bericht van achterstallige betaling van twee fakturen gekregen, inclusief 7.5 euro administratie-kost om me die brief te sturen.

Ik had echter nog maar 1 faktuur gekregen, in januari, waarmee ik voor half januari tot half maart betaald had. Ik vond het al wel raar dat ik nog geen tweede faktuur gekregen had, maar nu blijkt dat het abonnementsgeld vooruit betaald moet worden, en dat ik dus reeds twee extra fakturen gekregen moest hebben. Zoals gezegd had ik echter nog niets ontvangen. Zelfs geen emailtje. Moet ik dan opdraaien voor hun fouten ?

En dan die clausule op het formulier over het inschakelen van een incasso-bureau als ik de faktuur niet wil betalen... Zonder dat ze enig bewijs hebben van kwader trouw. Mijn verstandhouding met EDPNet heeft alweer een knauw gekregen. De eerste keer wat toen ze de term "spammer" bovenhaalden in antwoord op mijn vraag waarom hun Spamassassin embedded graphics blokkeerde.


Net even dit bericht aan mijn collega's laten zien. We komen niet meer bij van het lachen.
Die 2 facturen die foutief zijn gedomicileerd bij ons, waren 2 facturen van iemand uit Tessenderlo. 1 voor een be domein. En 1 voor een mailbox en hosting. Zijn dat misschien die 2 facture die jij nog moet betalen?


Bij nader inzien toch niet. Ik zag gewoon dat je van Tessenderlo was :).

Geplaatst: 18 apr 2008, 16:28
door JurgenC79
Als we komen klagen als iets slecht loopt. Mag het positieve nieuws ook wel vermeld worden.
Het is dus een kwestie van op de één of andere manier de juiste persoon te bereiken.
Vandaag ben ik gecontacteerd geweest door EDPNET, we hebben alles nog eens vluchtig overlopen en er is me beloofd dat het nu snel in orde zal komen.

Jammer dat het soms zo lang duurt, maar als het uiteindelijk toch weer in orde komt zijn we weer een tevreden klant.

Geplaatst: 18 apr 2008, 17:08
door Maglor
Wacht eerst maar tot het geld effectief terug op je rekening staat. :wink:

Geplaatst: 20 apr 2008, 20:02
door Insom
Het bedrijf waar ik soms voor werk had ook een adsl van EDPnet aangevraagd op een isdn.

Dit gebeurde in november.

De request werd altijd afgekeurd en men stelde het bedrijf voor om dit op hun tweede isdn te nemen. (maar daar stond EDPnet al op :S).

Na zéér lang wachten en véél communicaties viel plots de adsl van skynet weg (6 MAART, 5 maand na de aanvraag). Wij natuurlijk bellen en bleek dat EDPnet wel de aanvraag had gedaan. Maar na 3 dagen wachten kwam er nog niets...

Het bedrijf heeft in totaal 2 weken mogen wachten op de oplevering.

Op de vraag voor een officiële schadeclaim hebben ze een CN opgemaakt van nog geen maand.

Sorry, maar ik zal NOOIT of te nimmer EDPnet aan een firma aanraden...