Pagina 1 van 10

E-Leven problemen

Geplaatst: 04 apr 2008, 12:55
door cordoso
E-Leven heeft nu al meer dan een week de snelheid omlaag gegooid van een veel gebruikers waaronder ik.
Hun helpdesk is altijd moeilijk te bereiken, en de emails beantwoorden ze niet.
Hun vertelden dat er problemen waren aan de lijnen van Scarlet, en dat daarom de snelheid omlaag is gegaan, het zou einde de week weer in orde zijn. Echter als ik Scarlet spreek, hebben hun geen problemen en ligt het toch echt bij E-Leven.

Dit is voor mij een beetje de druppel.
De aansluiting was namelijk ook al een drama.
Nooit een contract ontvangen/getekend. Pas een maand dat ik online was kreeg ik een papier met de inloggegevens.

Ik zou graag onder het abonnement uit willen, maar heb d.m.v. de volgende redenen een poot om op te staan?

- internet nu al een week langzaam, zonder enig bericht. (bij meerdere klanten)
- Word niet geantwoord op mails, die naar de helpdesk worden verstuurd.
- Vertellen aan de telefoon dat het aan de lijnen ligt van de maatschappij waar ze de lijnen gebruiken, echter zegt deze maatschappij (scarlet) dat er geen enkele problemen zijn.
- geen contract opgestuurd.
- Algemene voorwaarden niet beschikbaar in het Nederlands/Engels.
- Als de download limiet wordt bereikt, zullen ze de downloadsnelheid omlaag brengen, als dit het geval zou zijn, staat er in de voorwaarden dat ze je eerst waarschuwen via de mail. Dit is ook nooit gebeurd.

Helaas zijn de algemene voorwaarden in het frans, en dat spreek ik helaas niet.
http://www.e-leven.be/pdf/cond_gen_res.pdf

Kan iemand mij wat tips geven, of zijn er andere hier met dezelfde problemen?

Alvast bedankt!

Geplaatst: 04 apr 2008, 13:10
door Goztow
Enkel de taalwetgeving kan je helpen, denk ik. Gegarandeerde snelheid zal wsl 1 mbit zijn, alles erboven is "luxe".

Geplaatst: 04 apr 2008, 14:37
door cordoso
Ik zit ruim onder die 1 mbit.

Weet je toevallig waar ik iets over die taalwetgeving van algemene voorwaarden kan vinden?

Alvast bedankt!

Geplaatst: 08 apr 2008, 23:16
door Robots
En ze blijven maar facturen sturen....

Geplaatst: 09 apr 2008, 00:38
door Ken
Contracten kan je enkel tekenen in de talen die van kracht zijn in het land waar je je bevindt.

Als je als Vlaming een contract in het Frans tekend dan is dat jou probleem het mag gewoon. Maar als je een Engels contract tekend in België dan is dat gewoonweg ongeldig en niet van kracht, alhoewel dit betwist kan worden naargelang het product/dienst.

Ik spreek nu enkel voor het binnenland.

Geplaatst: 09 apr 2008, 08:35
door Goztow
Je kan alstijd de ombudsman Telecom contacteren en vragen om de betalingen te mogen opschorten tot er een uitspraak is.

Ben je lid bij testaankoop?

Wat taalwetgeving betreft kan je het Ministerie van economische zaken eens contacteren (mineco.fgov.be).

Geplaatst: 09 apr 2008, 08:48
door cloink
Dat (eentalig) Franse contract was nét de reden waarom mijn gesprekken (nouja!) met e-leven zijn afgesprongen en ik in extremisch voor Dommel gekozen heb. Onbegrijpelijk eigenlijk, wat kan het kosten om dat eens te laten vertalen? :?

Geplaatst: 09 apr 2008, 12:50
door cordoso
Ze zijn nu een dossier bij de ombudsman Telecom aan het maken.
Ben benieuwd.

Maar hun hebben nu al bijna 3 weken de snelheid drastisch verlaagd, dit kan toch niet zomaar?

Ze zeggen 3mbit abbo, daar moet toch wel een minimale snelheid aanhangen wat ze moeten waarmaken?

Geplaatst: 09 apr 2008, 13:07
door selder
Cordoso, geef is uw IP+timestamp of username ofzo...

Geplaatst: 09 apr 2008, 18:39
door cordoso
selder schreef:Cordoso, geef is uw IP+timestamp of username ofzo...
Waarom??

Geplaatst: 09 apr 2008, 18:58
door selder
Dan kan ik laten uitvogelen wat er aan de hand is tiens.

Geplaatst: 08 mei 2008, 10:56
door keethar
Mijn ADSL2+ snelheid is ook verlaagd, van 17Mbit tot 10Mbit. Sinds gisteren heb ik zelfs geen verbinding meer. Heb net mail gestuurd (telefoonlijn was bezet) en kreeg dit 15min later terug.

Hi,

Since yesterday we have a major problem with the servers of internet connexions and that it could take some days to be fixed.

As soon as I get feedback from our technician on site I’ll inform you.


Sorry for this inconvenience.


Kind regards.

Adil.Ghazli

Second Line Support

-------------------

Tel: 02/709.08.70

Bd Barthélemy, 20

B-1000 Bruxelles.
SOME DAYS! WTF!!!

Geplaatst: 08 mei 2008, 11:20
door ubremoved_539
keethar schreef:SOME DAYS! WTF!!!
Vanaf dag één dat ik hun beloftes zag kreeg ik meteen zo'n A2F, RealDSL gevoel bij deze provider. Laat ons hopen dat het niet zo is voor de klanten, maar "some days" is in ieder geval onaanvaardbaar.

Geplaatst: 08 mei 2008, 13:47
door cloink
keethar schreef:SOME DAYS! WTF!!!
Hahaha, pure kolder, ik heb mijn portie gelach weer gehad vandaag.

Ben al blij dat ik op het laatste nippertje heb afgezien van een E-Leven connectie (wel jammer dat ik het aan mijn schoonbroer eerst had aangeraden en dat die er wél op ingegaan is, goed voor de familierelaties, zoiets...).

Geplaatst: 08 mei 2008, 16:14
door Jan_B
keethar schreef:
As soon as I get feedback from our technician on site I’ll inform you.
Tof dat ze op zoiets maar 1 enkele technieker zetten ...

Geplaatst: 08 mei 2008, 17:38
door saffie
Paar vrienden hebben ook probleem ...

Blijkbaar hebben ze meer dan technische problemen, er zou meer aan de hand zijn, weet niet wat precies ...

bij teveel problemen, ik kan dxADSL aanraden
8)

Geplaatst: 08 mei 2008, 23:51
door ChelloExtremer
mja, geen zin om alles te vertalen ... dus in't frans:
Nous apprenons cet après-midi que tous les clients ADSL2+ (20 Mbps) de l’opérateur E-leven ont eu hier la désagréable surprise de se voir coupés net. Bon nombre de ceux-ci sont situés à Louvain-la-Neuve. Les clients ADSL 3 et 6 Mbps ne seraient pas affectés.

D’après E-leven, il s’agit d’un gros problème technique de réseau qui devrait rentrer dans l’ordre dans les prochains jours.

D’après Belgacom, c’est Belgacom qui a délibérément coupé tous les clients ADSL2+ d’E-leven, pour cause de non paiement de ses factures par E-leven.
Source: http://astel.be/Tous-les-clients-ADSL2- ... oupes_2945

Geplaatst: 09 mei 2008, 08:27
door cloink
Oeps, geld op? :D

Geplaatst: 09 mei 2008, 08:34
door Blue-Sky
Jan_B schreef:Tof dat ze op zoiets maar 1 enkele technieker zetten ...
Ja, men kon de bui al zien aankomen, zonder poen niets de doen :!:

Geplaatst: 09 mei 2008, 08:51
door hollebollegijs
ze zijn bijna dood.

Geplaatst: 09 mei 2008, 09:04
door Goztow
Jammer voor de klanten... Waarschijnlijk echter niet veel Nederlandstalige klanten, gezien hun totaal gebrek aan kennis van de taal van Vondel.

Geplaatst: 09 mei 2008, 12:31
door keethar
Ja deze klant (uit Leuven) is dus wel gesch*ten , ik hoop dat ze vooralsnog hun rekeningen (aan belgacom) kunnen betalen. Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario. :?

Geplaatst: 09 mei 2008, 12:34
door cloink
Welk geld zou je precies willen terugzien?

Geplaatst: 09 mei 2008, 12:45
door Blue-Sky
keethar schreef:Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario. :?
Je geld terugzien, moeilijk te voorspellen.
Je kunt het eventueel aankaarten bij de De Ombudsdienst voor Telecommunicatie .

Geplaatst: 09 mei 2008, 12:59
door keethar
@cloinc
Het geld van mijn jaarabo.
@Blue-Sky
Ik weet dat het een long-shot is, maar toch bedankt :)

Kan dit als nieuwstopic gepost worden, ik denk dat het toch heel wat klanten aangaat.

Geplaatst: 09 mei 2008, 13:00
door cloink
keethar schreef:@cloinc
Het geld van mijn jaarabo.
Hebt gij 1 jaar vooraf betaald? :eek:

Geplaatst: 09 mei 2008, 13:16
door Blue-Sky
keethar schreef:Kan dit als nieuwstopic gepost worden, ik denk dat het toch heel wat klanten aangaat.
Op vraag van keethar
Verplaats ik dit topic even naar Ander nieuws.

Geplaatst: 09 mei 2008, 13:31
door Goztow
Hmmmm dit is toch duidelijk breedband nieuws?

Geplaatst: 09 mei 2008, 13:45
door Goztow
Update: effe de Franstalige variant van userbase doorgelezen: het lijkt erop dat meerdere e-leven werknemers opstappen. Alle adsl2+ cliënten van 11 zitten nu blijkbaar zonder Internet omdat BGC zou afgesloten hebben omwille van niet betaling van de facturen.

De officiële info van 11 is dat er een algemeen technisch probleem is maar meer en meer bronnen spreken van een betalingsachterstand.

Geplaatst: 09 mei 2008, 15:14
door Rafken
keethar schreef:Ja deze klant (uit Leuven) is dus wel gesch*ten , ik hoop dat ze vooralsnog hun rekeningen (aan belgacom) kunnen betalen. Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario. :?
je mag dit vergeten.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.

Geplaatst: 09 mei 2008, 15:17
door keethar
Rafken schreef:
keethar schreef:Ja deze klant (uit Leuven) is dus wel gesch*ten , ik hoop dat ze vooralsnog hun rekeningen (aan belgacom) kunnen betalen. Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario. :?
je mag dit vergeten.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.
Vanwaar haal je die informatie? :eek:

Geplaatst: 09 mei 2008, 15:46
door Goztow
Rafken werkt bij BGC. Dus hij kan het weten ;).

Geplaatst: 09 mei 2008, 17:01
door deej
Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?

Geplaatst: 09 mei 2008, 17:05
door hollebollegijs
deej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?
ik kijk enkele personen die er werken, allee werkten :cry: , want ze zitten nu zonder job, helaas.

Geplaatst: 09 mei 2008, 17:43
door keethar
k Heb voordien nog zitten twijfelen tss Dx en E-Leven. Blijkbaar op het verkeerde paard gewed. Damn, wat nu? k Heb maar een half jaarke van mijn 440,50euro kunne genieten. :cry: *lost*

Geplaatst: 09 mei 2008, 18:35
door ubremoved_539
deej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?
Ik had reeds zo'n voorgevoel toen ze op de markt verschenen... meteen unlimited, het kon allemaal niet op, ... gaf me meteen een A2F en RealDSL gevoel.

Beter een provider die het rustig aan doet...

Geplaatst: 09 mei 2008, 18:51
door Trivial
Rafken schreef: je mag dit vergeten.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.
Ik begrijp dat Belgacom probeert hun gelden te innen.Dat is niet meer dan normaal.
Maar ik vind het heel erg dat op deze manier alle eindklanten meegegijzeld worden.
Die klanten hebben immers wel correct betaald voor hun abonnement en zijn nu de dupe.
Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.
Aan de andere kant weten we natuurlijk niet wat hieraan vooraf ging en welke kansen E-leven al dan niet al gekregen heeft van Belgacom.
Het is gewoon triestig.

Just my 2cents
Trivial

Geplaatst: 09 mei 2008, 19:05
door Vieten
Trivial schreef: Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.
Het is niet onderkbaar dat dat van die "avonturiers" zijn die snel rijk willen worden om dan failliet te gaan.
Zo lang ze niet afgesloten worden kunnen ze abonnementsgelden blijven innen van hun klanten en toch niet betalen aan hun leverancier.
Dat zou wel heel dom zijn.

Geplaatst: 09 mei 2008, 19:12
door Lord Utopia
r2504 schreef:
deej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?
Ik had reeds zo'n voorgevoel toen ze op de markt verschenen... meteen unlimited, het kon allemaal niet op, ... gaf me meteen een A2F en RealDSL gevoel.

Beter een provider die het rustig aan doet...
'k denk niet dat we het direct moeten steken op unlimited hoor... ze kunnen gewoon hun rekeningen niet betalen, dataverbruik is niet noodzakelijk de grootste factor.

Geplaatst: 09 mei 2008, 19:21
door saffie
keethar schreef:k Heb voordien nog zitten twijfelen tss Dx en E-Leven. Blijkbaar op het verkeerde paard gewed. Damn, wat nu? k Heb maar een half jaarke van mijn 440,50euro kunne genieten. :cry: *lost*
Damn, moest je daar per jaar betalen mss?