Pagina 1 van 1
miseri met edpnet
Geplaatst: 04 apr 2008, 11:41
door no name
ben al goede 2 jaar klant bij edpnet zonder problemen. Had een max 6 abonn en haalde daar de volledige snelheid. Nu heb ik 3 maanden terug de overstap gedaan naar een max24 en uiteindelijk na vele testen bleek dat het technisch onmogelijk was om adsl2+ bij mij te hebben. Heb dan gevraagd terug mijn vorig abonn actief te zetten en nu heb ik maar een snelheid van 3.5Mbit ipv 6Mbit...
Uitleg van edpnet is dat dit niet hun schuld is en zij niets kunnen doen, dus daar zit ik dan met mijn achteruitgang ipv een vooruitgang
nu mijn vragen:
Hoe kan dit zomaar terwijl het 2 jaar goed heeft gewerkt? bij mij thuis is er niets veranderd.
Ik heb veel zin om over te schakelen naar andere ISP(Dommel) maar volgens mij is mijn huidige Max6 abonn een nieuw contract door die overschakkelingen en hang ik dus weer een jaar vast aan edpnet of is dit niet het geval?
Iemand een idee wat ik mss kan doen?
Greetz
Geplaatst: 05 apr 2008, 21:24
door Vinny
Blijven zagen en tickets met snelheids testen bijvoegen
Geplaatst: 05 apr 2008, 22:33
door lithion
Hoe kom je aan die 3.5Mbit? Snelheid getest via een website of synct je modem aan deze snelheid?
Geplaatst: 06 apr 2008, 14:07
door no name
Vinny schreef:Blijven zagen en tickets met snelheids testen bijvoegen
ik ben al maanden ni anders bezig, om de 2 dagen belles, tickets maken maar het is niet hun fout...
lithion schreef:Hoe kom je aan die 3.5Mbit? Snelheid getest via een website of synct je modem aan deze snelheid?
is de snelheid waarmee men modem synct en ook de snelheid die ze bij edpnet kunden trg vinden.
Geplaatst: 06 apr 2008, 23:40
door Sven.VdS
Misschien een domme opmerking (ken er ook zooo veel niet van) maar misschien hebben ze je op een andere centrale / kaart gezet die een 6Mbit profiel niet aankan?
Gelieve iemand mij te verbeteren indien dit klinkklare onzin is

Geplaatst: 07 apr 2008, 04:11
door nogChoco
Bij een 'aankoop op afstand' (via telefoon of internet) heb je 7 werkdagen de tijd (vanaf de dag na het opleveren van het produkt of afsluiten van dienstenovereenkomst) om ervan af te zien dus als je nog binnen die termijn zit, kan je het opzeggen.
Max24 is een ander abonnement/produkt, dus ik denk ook dat dit een nieuw Max6 contract is, maar best eens informeren bij EDPnet over hoe zij die overschakeling zagen. Als je terugviel op je oude contract, en je was al langer dan een jaar klant, dan is er een opzegperiode van 1 maand (zie de algemene voorwaarden).
Geplaatst: 07 apr 2008, 08:40
door no name
ik heb contact gehad met edpnet en gevraagd naar de opzegtermijn en kan opzeggen wanneer ik wil. Door de technische problemen gaan ze er vanuit dat ik nooit een max24 heb gehad en het max6 dus niet als nieuw beschouwen.
Dit weekend nog wat getest:
Ik vind het al vanaf de heroverschakeling verdacht dat mijn lijnwaarden en ook snelheid dezelfde zijn als toen ze men max24 aan het testen waren (toen geconnecteerd met adsl2+ centrale) nu met men max6 zou ik dus terug aan een adsl1 centrale moeten hangen en mag ik niet kunnen connecteren met expliciet adsl2+ modulatie ingesteld. Raad eens hoe ik hier nu op dit forum zit??? Volgens mij heeft bgc de overschakeling tussen de centrales niet uitgevoerd waardoor ik deze probs heb en ook dezelfde lijnwaarden heb.
Geplaatst: 07 apr 2008, 11:17
door lithion
Indien je van een ADSL2+ teruggeschakeld wordt naar een ADSL verbinding gaan ze u waarschijnlijk niet op een andere DSLAM steken. Ze behouden de DSLAM, maar steken een andere DSL profiel op uw lijn. Zoniet moet er terug aan Belgacom betaald worden voor de verandering.
Geplaatst: 07 apr 2008, 11:24
door no name
lithion schreef:Indien je van een ADSL2+ teruggeschakeld wordt naar een ADSL verbinding gaan ze u waarschijnlijk niet op een andere DSLAM steken. Ze behouden de DSLAM, maar steken een andere DSL profiel op uw lijn. Zoniet moet er terug aan Belgacom betaald worden voor de verandering.
Ja da heb ik ook al gedacht, ma zoiets zeggen ze niet aan de tele, ze zeggen dat ze een complete hebben gekregen van bgc...
In ieder geval weigeren ze om de overschakeling terug te maken ondanks ik nu dus zeer slechte lijnwaarden heb en lage snelheid.
Straks nog 1 maal proberen bellen en ze tot reden te brengen anders hebben ze overmorge opzegbrief in de bus!
Geplaatst: 07 apr 2008, 17:11
door no name
net gebeld en nu vinden ze plots geen completed meer van belgacom voor de overschakkeling van max24 naar max6! Ik ben dus nog steeds geconnecteerd met de adsl2+ centrale, vandaar dus de slechte waarden en snelheden.
nog even afwachten dus...