Pagina 1 van 1

Constante disconnects

Geplaatst: 01 apr 2008, 08:56
door gdornez
Vandaag (01/04) omstreeks 07:30 uur, constante disconnects in de zone 050/81.....
Nog lotgenoten?

Ook de mail liet het afweten.

Geplaatst: 01 apr 2008, 18:13
door AeroFury
Ik heb iets raars aan de hand.
Vanmiddag disconnect gehad.
Nu kan ik geen verbinding meer maken met teamspeak servers en krijg ik geen servers te zien in counter-strike: source.
Ik kan wel nog op websites e.d.

Geplaatst: 01 apr 2008, 19:26
door Rogue
AeroFury schreef:Ik heb iets raars aan de hand.
Vanmiddag disconnect gehad.
Nu kan ik geen verbinding meer maken met teamspeak servers en krijg ik geen servers te zien in counter-strike: source.
Ik kan wel nog op websites e.d.


switch pppoe <=> pppoa?

Geplaatst: 01 apr 2008, 23:43
door AeroFury
Kan je iets meer info geven, ben nu niet echt een genie op gebied van internet connecties.

Geplaatst: 02 apr 2008, 01:01
door Rogue
Ik bedoel dat je eens kan proberen van connectietype te veranderen in je modeminstellingen. Over welke router/modem hebben we het? Hoe is het overigens gebeurd? Opeens plots anders, of isde modem gerest of iets dergelijke?

Geplaatst: 02 apr 2008, 03:48
door gr4vity
gdornez,

Ik denk dat er gewoon even werken waren van belgacom ofzo. Want er blijken toch geen andere mensen getroffen. Misschien eens aan een buurman ofzo gaan vragen of hij problemen gehad heeft met ADSL?

Geplaatst: 02 apr 2008, 08:23
door gdornez
Gisteravond rond 22:00 uur had ik er terug last van. Belgacom zal dan wel niet meer aan het werken zijn. Maar ik doe in elk geval in het gebuurte.

Geplaatst: 02 apr 2008, 12:28
door AeroFury
Gewoon gisterenmiddag viel m'n verbinding even weg. (msn enzo viel uit)

En wanneer ik terug verbinding had, kan ik bv geen verbinding maken met steam friends, vind hij geen counter-strike: source server meer. Ook teamspeak kan hij niet meer connecteren.

Geplaatst: 02 apr 2008, 17:55
door ljd
Vandaag heeft Easynet er ook 4à5 uur uitgelegen.

Geplaatst: 02 apr 2008, 20:48
door Rogue
AeroFury schreef:Gewoon gisterenmiddag viel m'n verbinding even weg. (msn enzo viel uit)

En wanneer ik terug verbinding had, kan ik bv geen verbinding maken met steam friends, vind hij geen counter-strike: source server meer. Ook teamspeak kan hij niet meer connecteren.


en na een tijdje komt het weer goed? (hier had je trouwens mss beter even een ander topic over gemaakt)

Geplaatst: 02 apr 2008, 22:12
door AeroFury
Nee, het herstelde zich niet vanzelf.
Maar ik heb het zelf kunnen oplossen.
Door mijn firewall af te leggen. Nochtans gebruik ik die firewall al een maand en nog nooit problemen mee gehad (NOD32). Wss een update ofzo?

Toch bedankt om te helpen.

Geplaatst: 03 apr 2008, 08:15
door gdornez
Deze disconnects blijven aanhouden. Volgens de log van mijn router verliest hij constant de DSL synchronisatie.
Gezien ik nog nooit problemen gehad heb met Dommel, heb ik hem via het contropanel een mail gestuurd, is dit voldoende, meestal wordt hier van een "ticket aanmaken" gesproken. Hoe doe ik dit?

Geplaatst: 03 apr 2008, 08:16
door gdornez
Deze disconnects blijven aanhouden. Volgens de log van mijn router verliest hij constant de DSL synchronisatie.
Gezien ik nog nooit problemen gehad heb met Dommel, heb ik hem via het contropanel een mail gestuurd, is dit voldoende, meestal wordt hier van een "ticket aanmaken" gesproken. Hoe doe ik dit?

Geplaatst: 03 apr 2008, 10:32
door ljd
Heb je alle kabels eens uitgetrokken en opnieuw ingeduwd?

Geplaatst: 03 apr 2008, 11:24
door Thallyos
Hier ook in regio 051 de laatste dagen heel frequent disconnects gehad. Op dit moment lijkt alles wel terug te werken, al een tijdje stabiel nu terug.

Geplaatst: 03 apr 2008, 14:50
door xenne
gdornez schreef:Gezien ik nog nooit problemen gehad heb met Dommel, heb ik hem via het contropanel een mail gestuurd, is dit voldoende, meestal wordt hier van een "ticket aanmaken" gesproken. Hoe doe ik dit?
je zal ondertussen wel een ticketnummer gekregen hebben zeker. gaat automatisch, je hebt dus je eerste ticket aangemaakt. ik moet wel zeggen dat dommel traag reageert op zijn tickets, voor dergelijk probleem zou je misschien beter eens bellen, niet dat ik de kans hoog inschat dat het iets zal opleveren :|

Geplaatst: 04 apr 2008, 00:40
door Silence
Thallyos schreef:Hier ook in regio 051 de laatste dagen heel frequent disconnects gehad. Op dit moment lijkt alles wel terug te werken, al een tijdje stabiel nu terug.

Inderdaad. Vandaag rond 13 a 14u was het terug van dat.

Geplaatst: 04 apr 2008, 09:12
door gdornez
Volgens de logfile waren de disconnects deze nacht minder, slechts twee met een tussenperiode van 4 uur.
Gisteren reeds telefonisch contact gehad met Dommel. Gezien ook bij de disconnects het powerlichtje van de FritzBox uitging, raden zij mij aan even de router te vervangen en opnieuw te bekijken.
Deze avond afspraak met zoon die gelijkaardig toestel heeft.
Houden jullie op de hoogte.

Geplaatst: 04 apr 2008, 10:27
door Thallyos
Volgens mijn routerlogs heb ik hier geen problemen meer gehad. Laatste disconnect was gisterenmorgen en sindsdien een stabiele verbinding gehad.

Wat de problemen ook waren, ik denk dat ze hier opgelost zijn.

Geplaatst: 05 apr 2008, 19:36
door skynetbbs
Thallyos schreef:Volgens mijn routerlogs heb ik hier geen problemen meer gehad. Laatste disconnect was gisterenmorgen en sindsdien een stabiele verbinding gehad.

Wat de problemen ook waren, ik denk dat ze hier opgelost zijn.


ik heb vandaag continue last.. per toeval 051/30 telefoonzone/centrale
om de 2min valt de sessie zelf weg ; en het publiek ip binnen de ppoe sessie al na 10s....
momenteel op Mobistar Everywhere aan't werken :-)

alle bekabeling al uit&in gestoken; adsl modem al gerestored;
toestel al vervangen door backup toestel...
geen verbetering aan deze kant...

is er eigenlijk wel telefonische support in de weekends?

System Up Time

Message Contents
02:48:09

PPP link down (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:48:09

xDSL linestate down
02:48:02

PPP link up (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:47:59

PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:47:58

PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:46:53

xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:46:30

xDSL linestate down
02:45:14

xDSL linestate up (downstream: 4608 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:44:50

xDSL linestate down
02:43:34

xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:43:06

PPP link down (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:43:06

xDSL linestate down
02:41:58

PPP link up (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:41:58

PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:41:57

PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:41:50

xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:41:26

xDSL linestate down
02:40:08

xDSL linestate up (downstream: 4608 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:39:46

PPP link down (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:39:46

xDSL linestate down
02:38:36

PPP link up (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:38:36

PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:38:35

PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:37:48

xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:37:24

xDSL linestate down
02:36:06

xDSL linestate up (downstream: 4640 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:35:41

PPP link down (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:35:41

xDSL linestate down
02:34:30

PPP link up (PPPoE_1) [83.101.28.xx
02:34:30

PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:34:29

PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:34:26

xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:33:57

xDSL linestate down
02:32:42

xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:32:18

PPP link down (PPPoE_1) [83.101.15.xxx]
02:32:18

xDSL linestate down
02:31:43

PPP link up (PPPoE_1) [83.101.15.xxx]
02:31:43

PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:31:42

PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:31:02

xDSL linestate up (downstream: 4608 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:30:35

xDSL linestate down
02:29:20

xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:28:51

PPP link down (PPPoE_1) [83.101.15.xxx
02:28:51

xDSL linestate down

Geplaatst: 05 apr 2008, 19:37
door meon

Geplaatst: 09 apr 2008, 11:50
door gdornez
Morgen komt een technieker van BCG langs, probleem is nog steeds niet opgelost. Reeds alles vervangen: router, splitter.

Geplaatst: 09 apr 2008, 14:11
door skynetbbs
gdornez schreef:Morgen komt een technieker van BCG langs, probleem is nog steeds niet opgelost. Reeds alles vervangen: router, splitter.


idem... heb ook alles vervangen ze komen vrijdag in de voormiddag langs...
heb al bij iemand enkele straten verder geweest die ook bij dommel zit en daar vloog het...
bij mij elke minuut een disconnect nu... surfen valt mee...een F5 gaat;
de meeste IM kunnen de disconnect nog overbruggen...
maar ssh/terminal server/VOIP/VPN sessies en P2P hebben er lastig mee

Geplaatst: 09 apr 2008, 23:34
door murda
Bij schoonouders ook altijd disconnects gehad. Mensen van Belgacom langs geweest enz en het is na 4 maand nog niet opgelost en van miserie een andere provider genomen...

Geplaatst: 10 apr 2008, 14:11
door skynetbbs
murda schreef:Bij schoonouders ook altijd disconnects gehad. Mensen van Belgacom langs geweest enz en het is na 4 maand nog niet opgelost en van miserie een andere provider genomen...

wie weet is dit een methode voor "veel" verbruikers buiten te jagen...
beetje gelijk adsl2fit vroeger?

Geplaatst: 10 apr 2008, 17:02
door gr4vity
Nee nee, dommel zal niet snel grootverbruikers buiten jagen. De reden van die disconnects zal wel aan andere factoren liggen.

Geplaatst: 11 apr 2008, 08:52
door gdornez
Na het plaatsen van een nieuwe kabel tussen stopcontact BCG en splitter was het volgens BCG opgelost. Zij kregen geen disconnects op hun router die zij geïnstalleerd hadden. Terug geswitcht op mijn router, niet onmiddellijk disconnects, maar na het bestuderen van de log deze morgen, om de 4 uur opnieuw disconnects. Zelfde foutmeldingen, dus we zijn terug naar af. Nu nog bang de factuur van BCG afwachten.

Geplaatst: 11 apr 2008, 09:35
door ljd
Andere modem?

Geplaatst: 11 apr 2008, 10:32
door gdornez
Reeds getest met de modem van mijn zoon, wel eens waar, zelfde merk en type. Foutmelding waren gelijk.

Geplaatst: 11 apr 2008, 14:27
door ljd
welke modem gebruik je?

Geplaatst: 11 apr 2008, 20:31
door murda
gdornez schreef:Na het plaatsen van een nieuwe kabel tussen stopcontact BCG en splitter was het volgens BCG opgelost. Zij kregen geen disconnects op hun router die zij geïnstalleerd hadden. Terug geswitcht op mijn router, niet onmiddellijk disconnects, maar na het bestuderen van de log deze morgen, om de 4 uur opnieuw disconnects. Zelfde foutmeldingen, dus we zijn terug naar af. Nu nog bang de factuur van BCG afwachten.


U zit in het zelfde bootje als ik met Dommel. Ik heb 4 maanden gewacht op fantsoenlijk internet na talloze interventies van GBC technieker.
Ik kon amper aan 100kbs downloaden en had om de zoveel minuten een disconnect. Dan nog maar te zwijgen over de newsserver die willekeurig connecte.

De facturen begonnen torenhoog op te stapelen en ik had zelfs geen fantsoenlijk internet en na 4 maanden had ik zelfs nog geen telefoonmodem ontvangen!

Hun installatie hing met haken en draden in elkaar, echt zo amateuristisch van die BGC technieker.

Die shit opgezegd en Telenet terug laten komen. Op een half uur had hij zijn Installatie keurig afgewerkt getest en vriendelijk info gegeven.
Feit is als die mannen langskomen het fantsoenlijk is en werkt.

Geplaatst: 11 apr 2008, 22:53
door Goztow
De BGC techniekers die bij mij langskwamen hebben mijn probleem altijd kunnen oplossen. Zal ook wel beetje afhangen van wat het probleem is en wie komt, zeker ;).

Geplaatst: 21 apr 2008, 08:54
door gdornez
Rekening tussen komst BCG ontvangen: €69.91, niet slecht hé voor zo'n interventie!!!