Priorweb down?
Geplaatst: 31 maa 2008, 20:10
Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=18308
Die dingen zijn wel vaker waardeloos. Een vriend van me werkt in een nogal groot datacenter waar ze enkele jaren geleden de ganse kelder vol UPS gestoken hebben: miljoenen gekost. Bij de eerste de beste stroomuitval: UPS mee down.kUmbro schreef:(toch handig, die backupgenerators )
Errr ... wrong De kangaroot room is onder andere nog volledig up ( it-ss ook trouwens ).kUmbro schreef: Heel LCL Diegem is plat (toch handig, die backupgenerators )
Alles was down behalve 2 rooms die op het oude stroomnet zitten.
Zowel Ups'sen als dieselgeneratoren als de master powerswitch zijn gefaald.
Sinds 20 minuten is er weer stroom en zijn ze alles weer aan het starten.
...is gewoon gepruts van het hoogste niveau.Mr.V schreef:Zowel Ups'sen als dieselgeneratoren als de master powerswitch zijn gefaald.
Gelukkig sta ik colocated in IX ( hoewel daar vorig jaar ook wel eens een stroompanne geweest is )PriorWeb tijdelijk onbereikbaar
Beste klant,
Omwille van een ernstig stroomprobleem in het datacenter waar PriorWeb haar servers gecoloceerd heeft, kan u samen met ons een onbereikbaarheid vaststellen van onze servers. Dit is een probleem dat niet alleen PriorWeb treft, maar ook elk bedrijf dat hier haar servers coloceert waaronder verschillende grote sectorgenoten.
Op dit moment doen wij alles om de servers en diensten terug online te krijgen. Wij vragen hiervoor beleefd uw geduld. We werken nauw samen met alle betrokken partijen om spoedig het probleem op te lossen. We willen graag herhalen dat deze stroomuitval volledig buiten de wilskracht van PriorWeb ligt, en veroorzaakt werd door een probleem in het datacenter LCL.
Wij zullen u nog verder informeren over de specifieke oorzaak en verloop van de huidige problemen.
Nogmaals willen we u bedanken voor u geduld en het vertrouwen dat u stelt in PriorWeb.
Met vriendelijke groet,
PriorWeb
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, als er een kortsluiting is geweest op het hoofd circuit starten de UPS'en of de generatoren ook niet he. Ik ben natuurlijk geen elektricien, dus kan het niet met zekerheid zeggen.cloink schreef:...is gewoon gepruts van het hoogste niveau.
En ik die dacht dat we bij dezelfde provider zaten ?Sub Zero schreef:Eigenlijk zit de stroompanne van LCL vooral in de meet-me room. De colo zaal is ook nog up. Maar onze provider ginder is down. Ze waren net demo's aan 't geven in India op onze omgeving ginder
Meeste mailservers proberen toch een tijdje (24uur?) om mails opnieuw af te leveren als de ontvangstserver down is dacht ik.kUmbro schreef:Hoe komt het trouwens dat er geen mails verloren zijn gegaan? Of zouden die servers verspreid staan? Want alles was onbereikbaar, maar de meeste mails zijn nu toch al toegekomen.
Dit is het bij combell :kUmbro schreef:Hoe komt het trouwens dat er geen mails verloren zijn gegaan? Of zouden die servers verspreid staan? Want alles was onbereikbaar, maar de meeste mails zijn nu toch al toegekomen.
De e-mail en DNS infrastructuur van COMBELL is verspreid over verschillende geografische locaties. Hierdoor is COMBELL echter wel bestand tegen dergelijke pannes om geen e-mail verloren te laten gaan. Alle e-mail die u toegestuurd krijgt zal met vertraging van 12-24 uur nadat alle servers terug online zijn toekomen in uw mailbox. U zal dus geen e-mail verliezen. De verzender van e-mail zal hoogstens een waarschuwing ontvangen dat de mailserver tijdelijk onbereikbaar is, echter zal de mailserver van de provider van de verzender uw e-mail opnieuw proberen opsturen nadat de mailservers van COMBELL opnieuw bereikbaar zijn. De verzender hoeft zijn e-mail dus niet opnieuw op te sturen.
Ai ai ai en dat noemt zich een serieuze provider? Zorgen voor een geografisch verschillende backup-MX lijkt me toch het minste hé?L-army schreef:Dit is het resultaat als ik een mx lookup doe bij priorweb.be dus ze hebben geen geografisch geplaatste mx servers lijkt mij.
Op zich is dit niet volledig de schuld van Priorweb hé, als je je mailserver configureert dat die het niet na 1 of 2 maal proberen opgeeft ... priorweb is hoogstens een uur of 6 down geweest.L-army schreef:Avanger 2.0 heeft mij zo net zijn domein doorgestuurd. Vermoedens bevestigen het, priorweb heeft geen fallback buiten hun eigen netwerk. Dit wil zeggen dat er 1000de tot 10.000 mailtjes verloren zijn gegaan.
Vind het straf van een toch wel gerenommeerde hosting provider.
Toch zijn er bij priorweb een paar dingen extra misgelopen. Zo stuurde hun mailserver doodleuk een bericht terug met 'no mailbox here by that name'. Mails zijn verstuurt van gmail, welke volgens mij toch wel deftig is ingesteld. Verwachte een paar mailtjes die ik zeker ben kwijtgeraakt. Had toch iets meer verwacht, daar de prijzen bij priorweb ook niet de goedkoopste zijn...ditCh schreef:Op zich is dit niet volledig de schuld van Priorweb hé, als je je mailserver configureert dat die het niet na 1 of 2 maal proberen opgeeft ... priorweb is hoogstens een uur of 6 down geweest.L-army schreef:Avanger 2.0 heeft mij zo net zijn domein doorgestuurd. Vermoedens bevestigen het, priorweb heeft geen fallback buiten hun eigen netwerk. Dit wil zeggen dat er 1000de tot 10.000 mailtjes verloren zijn gegaan.
Vind het straf van een toch wel gerenommeerde hosting provider.
Ik zeg ook niet dat ze geen schuld treffen hé ...Avenger 2.0 schreef: Toch zijn er bij priorweb een paar dingen extra misgelopen. Zo stuurde hun mailserver doodleuk een bericht terug met 'no mailbox here by that name'. Mails zijn verstuurt van gmail, welke volgens mij toch wel deftig is ingesteld. Verwachte een paar mailtjes die ik zeker ben kwijtgeraakt. Had toch iets meer verwacht, daar de prijzen bij priorweb ook niet de goedkoopste zijn...
Jullie zitten achter Hostbasket, die op hun beurt Telenet in Lochristi hebben en MCI in LCL. Tussen de 2 zit nog eens een BGC leased line. Ik dacht gehoord te hebben dat ze over de leased line en dus over Telenet in Lochristi naar buiten gingen ipv via MCI die in LCL ligt.wwdj schreef:En ik die dacht dat we bij dezelfde provider zaten ?Sub Zero schreef:Eigenlijk zit de stroompanne van LCL vooral in de meet-me room. De colo zaal is ook nog up. Maar onze provider ginder is down. Ze waren net demo's aan 't geven in India op onze omgeving ginder
Wij hebben nml niets van probs ondervonde
Beste klant,
Via deze e-mail willen wij u graag informeren over de problemen die zich gisterenavond (31/03) hebben voorgedaan.
Zoals u wellicht hebt gemerkt, waren de PriorWeb servers en diensten gedurende verschillende uren niet bereikbaar. De reden hiervan was een ernstig stroomprobleem in het datacenter waar PriorWeb haar servers coloceert. Uiteraard zijn onze racks en servers voorzien van twee onafhankelijke stroombronnen die, in een noodsituatie, het van elkaar kunnen overnemen zonder onderbreking. Omstreeks 16.15u is er een stroomtoevoer weggevallen, en met uitzondering van enkele servers is de omschakeling naar de secundaire stroomtoevoer vlekkeloos verlopen.
Helaas hebben wij moeten vaststellen dat na ongeveer een half uur ook de tweede stroomtoevoer wegviel. Op dat moment zou een backupsysteem van batterijen en dieselgeneratoren dit onmiddellijk moeten opvangen zonder onderbreking, maar ook dit is niet verlopen zoals het hoort. Het gevolg was dat er geen stroom beschikbaar was op geen enkele stroombron. Dit was niet alleen het geval in de ruimte van PriorWeb, maar voor heel het datacenter. Een groot aantal van onze sectorgenoten werd ook getroffen door deze panne met gigantische downtimes tot gevolg, een aanzienlijk deel van de Belgische websites waren daarom onbereikbaar.
De oorzaak van deze problemen is toe te schrijven aan een opeenvolging van gebeurtenissen in het datacenter LCL, en ligt volledig buiten de wil en macht van PriorWeb. LCL voert maandelijks uitvoerige controles uit en het heeft op dit vlak ook een goede reputatie, maar voor een nog onbekende reden heeft deze heel specifieke samenloop van omstandigheden bij hen gezorgd voor een totale blackout.
Onze technici waren bij de eerste problemen quasi onmiddelijk ter plaatse om een eerste inschatting te maken van de problemen en de gevolgen voor PriorWeb. De informatie die we ter plaatse te horen kregen was zeer beknopt en helaas niet concreet genoeg om een exact tijdstip te communiceren. We hebben iets later op de avond al het verkeer naar onze website www.priorweb.be afgeleid naar een PriorWeb- server in het buitenland, met een korte boodschap over wat er aan de hand was. Ook hebben wij ons algemeen telefoonnummer van onze helpdesk na de kantooruren beschikbaar gemaakt, zo kon u ons bellen voor meer informatie tot 22h.
Omstreeks middernacht was er een duidelijk positieve uitspraak over de stabiliteit van het elektriciteitsnet en waren de meeste PriorWeb- servers en diensten opnieuw online. Deze ochtend zijn er nog kleine problemen opgedoken in de nasleep van de downtime die wij, naar aanleiding van de feedback van onze klanten, op een bijzonder snel tempo hebben opgevolgd en opgelost.
De e-mails die tijdens de downtime naar u werden verstuurd zal u in de komende 24 uur naar alle waarschijnlijkheid nog ontvangen. Het meerendeel van de verzendende mailservers heeft namelijk het probleem met onze servers vastgesteld, en houdt uw mail vast om deze later opnieuw aan te bieden aan PriorWeb. Op dat moment aanvaarden wij de e- mail wel en zal deze worden afgeleverd in uw mailbox.
Het spreekt voor zich dat wij verontwaardigd zijn over de gang van zaken. Wij zullen, in samenspraak met alle betrokken partners en partijen, al het nodige doen om een glashelder beeld te krijgen over de situatie en de uitbater van het datacenter interpelleren over de toekomstige gang van zaken. Om verder op de hoogte te worden gehouden over meer nieuws en vooral de reactie van het datacenter, kan u terecht op onze statuspagina (http://status.priorweb.be) waar wij alle nieuwigheden zullen bekendmaken.
Wij vinden het belangrijk u over het standpunt van PriorWeb duidelijk en gedetailleerd te informeren, alsook over feit dat wij er alles aan gedaan hebben om alle servers en diensten zo snel als mogelijk weer online te brengen, maar hierdoor helaas beperkt werden door het toedoen van derde partijen.
Graag willen we van deze gelegenheid ook gebruik maken om u te bedanken voor uw geduld en vertrouwen in PriorWeb. Aarzel niet om onze helpdesk te contacteren moest u nog verdere vragen hebben.