Pagina 1 van 1
Te hoge framerate
Geplaatst: 31 maa 2008, 05:43
door Kheopsys
Ik ben vorige maand terug overgeschakeld van Windows Vista Home Premium 64 naar Windows XP Professional 64x. Sindsdien heb ik bij 2 games een veel te hoge framerate (of hoe je het ook mag noemen) - de beelden gaan veel te snel - zijnde bij Half-Life 1 en alle mods en Need for Speed Carbon. Dit probleem had ik niet in Vista. Enig idee?
bedankt alvast
ik post even men systeem:
AMD Athlon x2 64
2GB DDR2
Asus EAH 3850
Geplaatst: 31 maa 2008, 08:22
door hellsnake
Bij opties kan je normaal de framerate limiter aanzetten.
Geplaatst: 31 maa 2008, 09:34
door Mahimahi
de beelden gaan veel te snel
Noch nooit van gehoord, een hoge framerate maakt juist dat je soepeler kan spelen = geen schokkerige weergave van de beelden.
Zie je dan echt de mannetjes sneller lopen of gebeurt er iets onvoorziens?
Zoals bijvoorbeeld dat je tegenspeler plots op een andere plaats is dan waar hij de seconde daarvoor was.
Geplaatst: 31 maa 2008, 11:19
door crapiecorn
vsync aanzetten ?
Geplaatst: 31 maa 2008, 12:23
door Goztow
Euhm nvm...
Geplaatst: 31 maa 2008, 12:50
door selder
Je framerate zal wel normaal zijn, maar er zal ergens een bug zijn tussen de game-engine en XP64...
Die engine zal zich vergapen op die XP64, en de "ingame snelheid" sneller laten lopen dan de bedoeling is.
Ik weet nog dat er ten tijde van Quake3 ook een bug inzat, hoe sneller je FPS, hoe sneller je ingame kon voortbewegen (rocketjumps die niet werkte met een framerate onder de 100, maar ineens wel als je 128 FPS haalde (getallen zullen wel niet kloppen)) Da's ook de reden dat je in Quake4 zonder een variable aan te passen niet hoger dan 60FPS geraakt, omdat de engine ook maar aan 60Hz werkt (een "item" (kogel, player,...) kan maar maximaal 60 keer per seconde van positie wisselen...)
Staat XP64 tussen de goedgekeurde OSsen voor dat game?Kijk eens op de websites van de game-developers, misschien hebben die wel een patch voor XP64?
Geplaatst: 31 maa 2008, 13:14
door DaNi0
Half-Life 1 (Steam versie, that is) werkt prima hier onder WinXP x64. Ik zou ook eens voorstellen om vsync in te schakelen.
Geplaatst: 31 maa 2008, 14:22
door matx5
Ik heb dit ook gehad bij need for speed, en bij mij was het op te lossen door alt-ctrl-del te drukken, dan bij de processen op het proces van need for speed rechts klikken en bij affiniteit instellen ofwel 0 of 1 kiezen maar niet beide.
Geplaatst: 31 maa 2008, 15:40
door nogChoco
De AMD X2 processoren hebben een patch nodig om de timer juist te laten lopen, en ook om te voorkomen dat Windows bij bepaalde handelingen slechts 1 core meer herkend (tot je de computer herstart).
Dit is de driver:
AMD Processor Driver Version 1.3.2.0053 for Windows XP and Windows Server 2003 (x86 and x64) (onderaan de pagina)
De "AMD Dual-Core Optimizer" driver bovenaan de pagina gaf bij mij problemen, geloof ik, maar je kan die ook zelf eens proberen.
Geplaatst: 31 maa 2008, 17:04
door Kheopsys
Mahimahi schreef:de beelden gaan veel te snel
Noch nooit van gehoord, een hoge framerate maakt juist dat je soepeler kan spelen = geen schokkerige weergave van de beelden.
Zie je dan echt de mannetjes sneller lopen of gebeurt er iets onvoorziens?
Zoals bijvoorbeeld dat je tegenspeler plots op een andere plaats is dan waar hij de seconde daarvoor was.
nee, het lijkt gewoon of je alles speelt in 'fast forward'.
Geplaatst: 31 maa 2008, 17:25
door Kheopsys
Ik heb zowel de dual core optimizer geïnstalleerd als triple buffering aangezet bij opengl settings. Een van beide moet het dan toch geweest zijn want het probleem in half-life is opgelost, nu need for speed carbon nog
alvast bedankt.
Geplaatst: 31 maa 2008, 19:55
door gr4vity
Misschien een domme vraag, maar waarom draai je in godsnaam x64? Je hebt maar 2GB dus is het al niet voor het geheugen.
Geplaatst: 31 maa 2008, 19:58
door SantaSCSI
Ik heb dit indertijd ook gehad met Supaplex. Die draaide ook gewoon dol op mijn desktop (Athlon64 X2). Misschien dat compatibiliteitsmodus helpt?