Pagina 1 van 1

Scarlet box onderbrekingen (deel 2)

Geplaatst: 29 maa 2008, 11:39
door neon
Frustratie wederom... nadat ik

(a) eerst een volledig defecte Scarlet box had en bijna een week zonder internet heb gezeten;
(b) de nieuwe box 6 of 7 keer per dag volledig uitgeschakeld en opnieuw aangezet moest worden omdat internet & telefonie plots wegvallen, waarna men nogmaals langs moeten komen is en de adapter vervangen heeft

stel ik nu vast dat

(c) er om de 6 uur een onderbrekingen van een minuut ofzo plaatsvindt

Ja... het is "maar een minuut"... maar als je bv. net op dat ogenblik aan het chatten bent of online gamen is dat wel HEEL vervelend.
Als ik kijk in mijn router die achter de box hangt, dan zie ik evenwel dit staan:

Sat Mar 29 01:26:22 2008 1 Blocked by DoS protection 172.19.3.1

En voor iedereen zegt dat het om een DoS aanval gaat, het IP adres is uiteraard dat van de Scarlet box zelf en ten tweede, het is exact één melding, juist om de 6 uur. Ik heb al 5 keer van IP adres gewisseld deze week en het probleem blijft bestaan, dus kan het moeilijk om een gerichte DoS attack gaan.

Wat is het nu weer met de scarlet box? :roll:

Re: Scarlet box onderbrekingen (deel 2)

Geplaatst: 30 maa 2008, 15:12
door neon
en aan de DHCP lease kan het evenmin liggen

ik heb gekeken en de lease is 24 uur geldig, maar de onderbrekingen vinden 4x per dag plaats... en telkens om de 6uur

die 6 uur schuiven echter op als je de box op een bepaald moment reset, dus het is evenmin zo dat er vaste tijdstippen aan te koppelen zijn

Geplaatst: 10 apr 2008, 11:56
door spliffeh
Was dit niet een probleem bij een bepaalde firmware van de copperjet modem die scarlet gebruikt...? Kan er nu niet momenteel opkomen maar zal eens even rondzoeken. Probeer anders eens de firmware te flashen?

Geplaatst: 10 apr 2008, 22:43
door neon
spliffeh schreef:Was dit niet een probleem bij een bepaalde firmware van de copperjet modem die scarlet gebruikt...? Kan er nu niet momenteel opkomen maar zal eens even rondzoeken. Probeer anders eens de firmware te flashen?


ahja? Scarlet weet van niets en intussen heb ik al mijn router vervangen ook, omdat het volgens hen daaraan ligt

maar dat is natuurlijk bs, want waarom valt mijn telefoon dan ook uit op hetzelfde ogenblik? en bovendien doet het probleem zich ook voor als ik de router er vantussenuit haal...

exact om de 6uur hé, klop op de seconde
kan geen toeval zijn uiteraard

Geplaatst: 11 apr 2008, 09:31
door neon
spliffeh schreef:Was dit niet een probleem bij een bepaalde firmware van de copperjet modem die scarlet gebruikt...? Kan er nu niet momenteel opkomen maar zal eens even rondzoeken. Probeer anders eens de firmware te flashen?


ik sta nogal weigerachtig hiertegenover, want ik vermoed dat scarlet dan zal zeggen dat het buiten garantie valt en de schuld weer op zich afschuiven

moest je natuurlijk iets terugvinden waaruit blijkt dat er wel degelijk een firmware probleem is, dan kan ik dat wel staven wanneer ik klacht zou indien, want het loopt de spuigaten uit met die onderbrekingen

Geplaatst: 11 apr 2008, 17:44
door spliffeh
wss stomme vraag maar staat je scarlet box ingesteld als modem/bridge?

Geplaatst: 12 apr 2008, 14:38
door neon
spliffeh schreef:wss stomme vraag maar staat je scarlet box ingesteld als modem/bridge?


nee ZIPB staat uit
heb het al even geprobeerd met aan te zetten, maar de onderbrekingen blijven bestaan

ik heb even rondgesurft op 't net en ik vind wel veel klachten van mensen in Nederland die periodieke onderbrekingen ondervinden (om de 3 uur, om de 8 uur)... daar spraken ze eventueel van een firmware probleem, maar ik heb dat nagekeken en beschik over de laatste nieuwe versie dusjah...

ben ten einde raad eigenlijk
scarlet weet het ook niet meer en ze hebben al een nieuwe box geplaatst

Geplaatst: 12 apr 2008, 16:37
door spliffeh
nja dan weet ik het ook niet. Het materiaal dat ze gebruiken is nu niet echt hoogstaand te noemen...=/

Geplaatst: 01 mei 2008, 11:28
door Devilzown
neon schreef:
spliffeh schreef:wss stomme vraag maar staat je scarlet box ingesteld als modem/bridge?


nee ZIPB staat uit
heb het al even geprobeerd met aan te zetten, maar de onderbrekingen blijven bestaan

ik heb even rondgesurft op 't net en ik vind wel veel klachten van mensen in Nederland die periodieke onderbrekingen ondervinden (om de 3 uur, om de 8 uur)... daar spraken ze eventueel van een firmware probleem, maar ik heb dat nagekeken en beschik over de laatste nieuwe versie dusjah...

ben ten einde raad eigenlijk
scarlet weet het ook niet meer en ze hebben al een nieuwe box geplaatst


Zet is een voltmeter op uw koperpaar.

Scarlet box onderbrekingen (deel 2)

Geplaatst: 29 jul 2008, 15:28
door speedyrepair
Bij mij is het mogelijk nog erger.
Na een blikseminslag ( begin mei) was mijn "oude"scarletbox defekt, hoe dat kan zonder dat deze aangesloten was is mij nog een raadsel maar ja...
weekje zonder tel en internet :cry:
modem vervangen: tel + internet werkten meer niet dan wel :x
technieker langsgeweest alles ging maar na 2 dagen was het weer prijs: internet gaat trager en trager en elke +-10sec een onderbreking van ....+-9sec.
nog eens een box..en nogmaals...nu zitten we al aan nr6!

dit is niet plezant meer 'k wil mijn oude box hersteld terug!
of heeft er iemand een beter idee?

nog even dit: met mijn oude router (speedtouch) gaat internet aan 4Mb/sec gedurende meerdere dagen maar heb dan geen tel meer

Groeten,
Speedyrepair ( nikname verwujst naar mijn vorig beroep :wink: )

Geplaatst: 29 jul 2008, 17:48
door fluppie
Wetende dat de boxen van Scarlet van geen al te goede kwaliteit zijn,heb ik eens een antwoord afgedrukt van iemand die er 'messchien' meer van kent.
Die zegt dat de router niet sterk genoeg is om alles op zich te pakken
de oplossing zou zijn,een eigen router gebruiken,en de Scarlet router in bridge modus zetten.Op die manier maakt je echte router gewoon een verbinding met de adsl router,alsof het een gewone modem is.
kwam van Tweakers.net.
Ik weet niet of het werkt,maar heb dit art. nog altijd liggen,en messchien is er iemand wel mee geholpen??

Geplaatst: 29 jul 2008, 18:23
door Chewie
fluppie schreef:Wetende dat de boxen van Scarlet van geen al te goede kwaliteit zijn,heb ik eens een antwoord afgedrukt van iemand die er 'messchien' meer van kent.
Die zegt dat de router niet sterk genoeg is om alles op zich te pakken
de oplossing zou zijn,een eigen router gebruiken,en de Scarlet router in bridge modus zetten.Op die manier maakt je echte router gewoon een verbinding met de adsl router,alsof het een gewone modem is.
kwam van Tweakers.net.
Ik weet niet of het werkt,maar heb dit art. nog altijd liggen,en messchien is er iemand wel mee geholpen??


Ik wil dat artikel wel eens lezen, ik heb al een paar keer geprobeerd om de scarletbox in bridge mode te zetten maar dat lukt me maar niet :oops:

Geplaatst: 29 jul 2008, 18:34
door fluppie
Chewie,zelf ken ik er allemaal niet genoeg van,maar ik kan je wel nog zeggen dat het origineel art. was 'Scarlet Telecom herstructureert na een problematisch jaar' van Tweakers.net,de copie die ik toen genomen heb,was een v.d. reakties daarop. De datum 4-4-2007.
Ik denk wel dat er op UserBase genoeg personen zijn die meer kennis hebben van zaken,om u verder te helpen. :???:

Geplaatst: 29 jul 2008, 20:30
door Block
Chewie schreef:Ik wil dat artikel wel eens lezen, ik heb al een paar keer geprobeerd om de scarletbox in bridge mode te zetten maar dat lukt me maar niet :oops:


Ben je hier mee geholpen?

http://www.tik.be/stug/pagina/hoe_meerd ... carlet_box

Scarlet box onderbrekingen (deel 2)

Geplaatst: 30 jul 2008, 08:32
door speedyrepair
Ondertussen "alles" geprobeert en enkel met een "oude" adslmodem werkt alles zoals het hoort maar dan zonder telefoon.
scarletbox rechtstreeks met de bijgeleverde ethernet aan pc hangen is ook geen oplossing. Alles blijft blokkeren. :evil:

Vandaag komen ze nog maar eens kijken en heb nu gezegd dat het welletjes is geweest na 2 maand. Indien dit niet blijvend is opgelost na deze interventie ben ik bij scarlet WEG!
Het is duidelijk voor zowel de technieker als voor mij dat de scarletbox niet correct werkt en nu dat ik hier gelezen heb dat de gebruikte aparatuur al niet denderend is van kwaliteit..... :eek: twijfel ik al sterk om zowiezo bij scarlet te blijven ( voor de prijs moet je het al niet meer doen).

Groeten, Speedyrepair

Geplaatst: 30 jul 2008, 09:56
door Chewie
Block schreef:
Chewie schreef:Ik wil dat artikel wel eens lezen, ik heb al een paar keer geprobeerd om de scarletbox in bridge mode te zetten maar dat lukt me maar niet :oops:


Ben je hier mee geholpen?

http://www.tik.be/stug/pagina/hoe_meerd ... carlet_box


Bedankt, is gelukt nu :-) het lag aan mijne Belkin router.
Maar heb wel gemerkt dat ik in bridge mode een tragere up/download heb, maar dat kan misschien aan mijn router liggen daar kan ik de MTU waarde maar tot 1454 zetten in plaats van 1500

Geplaatst: 23 okt 2008, 21:28
door ScarletHelpdeskRuled
interessante thread!