Pagina 1 van 1
Geplaatst: 24 maa 2008, 11:19
door fieldoxide
Hallo,
na de laatste dagen een 'redelijke ' internetverbinding te hebben zonder al teveel disconnects en dergelijke zou ik aan de 'experts ' onder jullie willen vragen om volgende screenshots eens te bekijken en al dan niet correcties door te geven aan mij aangezien ik nog niet ten volle overtuigd ben dat deze settings juist staan,indien jullie nog meer settings willen laat me dan zeker iets weten .Bedankt .
http://imageshack.ushttp://img245.imageshack.us/img245/6513/screenhunter01mar241112zm2.gif[/img
[url=http://imageshack.us
http://imageshack.us[url=http://img297.imageshack.us/img297/7937/screenhunter02mar241112gh0.gif[/img

[/hier]
In het advanced adsl scherm (hierboven weergegeven ) staat een optie bij capability aangevinkt bitswap enable maar er staat ook sra enable , weet iemand wat deze termen betekenen en of deze moeten aangevinkt staan of niet ?

Geplaatst: 24 maa 2008, 12:54
door kaise1
Toch ff meedelen dat het niet verwonderlijk is dat je soms disconnects ervaart met een 5.4 dB down SNR margin....
Geplaatst: 24 maa 2008, 13:34
door fieldoxide
kaise1 schreef:Toch ff meedelen dat het niet verwonderlijk is dat je soms disconnects ervaart met een 5.4 dB down SNR margin....
Het vreemde is dat die SNR margin continue naar boven en beneden gaat ,daar ligt volgens mij de oorzaak van de uitval ,het enige dat ik nog kan bedenken is de binnenbekabeling vernieuwen, op het eerste zicht zie ik daar niks speciaals aan ,ben heel de kabel tot in de garage afgegaan ,het is wel een kabel van uit 1971 van de RTT (wat nu belgacom is ), zou het kunnen liggen aan de ouderdom van deze kabel misschien ? En dat kastje in de garage is volgens mij ook eentje van uit die periode .
Misschien die zaken nog eens vervangen ? Wat denken jullie ,komt daar slijt op die dingen?
En hierboven zie je weer dat de SNR omhoog gaat .
Enig idee mensen ?

Geplaatst: 24 maa 2008, 13:59
door Joro
SNR margin (dB) schommelt bij mij ook van dag tot dag. Nieuwe Belgacom-inleiding sinds begin 2006, 1,2 km van de centrale, binnenbekabeling nieuw sinds eind 2005.
Geplaatst: 24 maa 2008, 14:02
door ljd
fieldoxide schreef:kaise1 schreef:Toch ff meedelen dat het niet verwonderlijk is dat je soms disconnects ervaart met een 5.4 dB down SNR margin....
Het vreemde is dat die SNR margin continue naar boven en beneden gaat ,daar ligt volgens mij de oorzaak van de uitval ,het enige dat ik nog kan bedenken is de binnenbekabeling vernieuwen, op het eerste zicht zie ik daar niks speciaals aan ,ben heel de kabel tot in de garage afgegaan ,het is wel een kabel van uit 1971 van de RTT (wat nu belgacom is ), zou het kunnen liggen aan de ouderdom van deze kabel misschien ? En dat kastje in de garage is volgens mij ook eentje van uit die periode .
Misschien die zaken nog eens vervangen ? Wat denken jullie ,komt daar slijt op die dingen?
Het beste is toch dat je modem aansluit waar je telefoonlijn binnenkomt. En niet met een kabel van 20 meter en daarop de modem aan te sluiten.
Geplaatst: 24 maa 2008, 14:07
door fieldoxide
Ja , dat lijkt volgens mij ook het beste ,probleem is dat ik geen andere optie heb dan nu ,de aansluting van de telefoon komt binnen in de garage , vandaar aan het aansluitpunt gaat de kabel zo naar het aansluitpunt in de huiskamer bij ons.die afstand is vrij groot .
Geplaatst: 24 maa 2008, 16:19
door Burny
fieldoxide schreef:
Ja ,
dat lijkt volgens mij ook het beste ,probleem is dat ik geen andere optie heb dan nu ,de aansluting van de telefoon komt binnen in de garage , vandaar aan het aansluitpunt gaat de kabel zo naar het aansluitpunt in de huiskamer bij ons.die afstand is vrij groot .
Plaats gewoon een ethernetmodem waar de lijn binnenkomt?
Geplaatst: 24 maa 2008, 16:38
door fieldoxide
de modem is aangesloten via het grijze telefoonkabeltje dat erbij zat,dat zit rechtsreeks in de kontaktdoos van de telefoon(wel met een splitter er tussen ),probleem is dan dat er dan een vrij lange grijze kabel loopt tot in de garage waar het aansluitpunt van belgacom ligt.Het zou interessant zijn als ik deze afstand kon overbruggen maar weet niet goed hoe .
Het zou handiger zijn moest de telefoonkabel rechtstreeks in de living binnenkomen denk ik .
Heeft iemand een oplossing ?
Geplaatst: 25 maa 2008, 09:00
door ljd
Grijze kabel vervangen door een ethernetkabel is ook een mogelijkheid
Geplaatst: 26 maa 2008, 10:57
door tequila
fieldoxide schreef:
de modem is aangesloten via het grijze telefoonkabeltje dat erbij zat,dat zit rechtsreeks in de kontaktdoos van de telefoon(wel met een splitter er tussen ),probleem is dan dat er dan een vrij lange grijze kabel loopt tot in de garage waar het aansluitpunt van belgacom ligt.Het zou interessant zijn als ik deze afstand kon overbruggen maar weet niet goed hoe .
Het zou handiger zijn moest de telefoonkabel rechtstreeks in de living binnenkomen denk ik .
Heeft iemand een oplossing ?
Jij had toch een wireless router hè?
Dan is het toch snel opgelost, gewoon modem in de garage zetten en router er langs. Of is dat geen mogelijkheid omwille van signaalstrerkte ofzo?
Geplaatst: 26 maa 2008, 11:14
door frado
Jij had toch een wireless router hè?
Dan is het toch snel opgelost, gewoon modem in de garage zetten en router er langs. Of is dat geen mogelijkheid omwille van signaalstrerkte ofzo?[/quote]
met een wireless kan je niet goed gamen, geen files delen met computers(gaat rete traag). Dus ik raad dit zeker niet aan. Altijd een mogelijkheid om met de goede oude, veel snellere, kabel te werken.
Geplaatst: 26 maa 2008, 11:16
door deej
fieldoxide schreef:Heeft iemand een oplossing ?
Ik had een vergelijkbaar probleem. Ik heb m'n speedtouch vlakbij het telefooncontact gezet en vandaar met een 25m UTP kabel naar mijn router.
Ik vrees dat je dit ook zo zal moeten gaan doen.
Geplaatst: 26 maa 2008, 11:37
door fieldoxide
Net iemand van belgacom langsgeweest om alles uit te meten,alles is hier perfect in orde,geen signaalverlies op de lijn,kabel volledig in orde, splitter ook nagekeken , draden aan het aansluitpunt nog eens los en vastgemaakt .
Ligt dus niet aan binnenbekabeling of hardware.
Zelfs als de persoon van belgacom hier was zag hij de disconnects .
Probleem is dat hij geen test op mijn adsl kan doen aangezien ik bij dommel zit.
Ik ga de laatste keer naar dommel bellen en mijn verhaal nog eens doen maar ze moeten echt actie ondernemen want dit kan echt niet meer .
Ik ben ten einde raad .
fieldoxide schreef:Net iemand van belgacom langsgeweest om alles uit te meten,alles is hier perfect in orde,geen signaalverlies op de lijn,kabel volledig in orde, splitter ook nagekeken , draden aan het aansluitpunt nog eens los en vastgemaakt .
Ligt dus niet aan binnenbekabeling of hardware.
Zelfs als de persoon van belgacom hier was zag hij de disconnects .
Probleem is dat hij geen test op mijn adsl kan doen aangezien ik bij dommel zit.
Ik ga de laatste keer naar dommel bellen en mijn verhaal nog eens doen maar ze moeten echt actie ondernemen want dit kan echt niet meer .
Ik ben ten einde raad .
IK heb een DLINK wireless ads router /modem type DSL-2740B,
utp kabel zit rechtstreeks in de modem aangezien ik niet draadloos surf met mijn pc , heb enkel een wireless verbinding voor mijn xbox 360.
Geplaatst: 26 maa 2008, 13:09
door tequila
frado schreef:
met een wireless kan je niet goed gamen, geen files delen met computers(gaat rete traag). Dus ik raad dit zeker niet aan. Altijd een mogelijkheid om met de goede oude, veel snellere, kabel te werken.
Traag gamen en file sharen met een draft-n router? Dan denk ik dat er eerder elders iets scheelt hoor. 18Mbps zou toch makkelijk moeten lukken op een afstand van enkele meters. Als dat niet genoeg is om te gamen of bestanden over te zetten, dan is het ook niet genoeg om te surfen.
Ik game hier al enkele jaren draadloos en filesharen is hier ook niet onbekend met verschillende computers in huis, zo goed als allemaal wireless.
Geplaatst: 26 maa 2008, 13:19
door xenne
fieldoxide schreef:Net iemand van belgacom langsgeweest om alles uit te meten
hoe heb je die technieker bekomen? via dommel? en hoeveel heb je die moeten betalen?
Geplaatst: 26 maa 2008, 13:56
door Nikon
ljd schreef:fieldoxide schreef:kaise1 schreef:Toch ff meedelen dat het niet verwonderlijk is dat je soms disconnects ervaart met een 5.4 dB down SNR margin....
Het vreemde is dat die SNR margin continue naar boven en beneden gaat ,daar ligt volgens mij de oorzaak van de uitval ,het enige dat ik nog kan bedenken is de binnenbekabeling vernieuwen, op het eerste zicht zie ik daar niks speciaals aan ,ben heel de kabel tot in de garage afgegaan ,het is wel een kabel van uit 1971 van de RTT (wat nu belgacom is ), zou het kunnen liggen aan de ouderdom van deze kabel misschien ? En dat kastje in de garage is volgens mij ook eentje van uit die periode .
Misschien die zaken nog eens vervangen ? Wat denken jullie ,komt daar slijt op die dingen?
Het beste is toch dat je modem aansluit waar je telefoonlijn binnenkomt. En niet met een kabel van 20 meter en daarop de modem aan te sluiten.
dit hangt compleet af van welke kwaliteit je binnebekabeling is
ik heb dat hier thuis ook getest en effectief met een kabel van 20 meter of meer had ik geen enkel verschil
Geplaatst: 26 maa 2008, 14:50
door ljd
fieldoxide schreef:Net iemand van belgacom langsgeweest om alles uit te meten,alles is hier perfect in orde,geen signaalverlies op de lijn,kabel volledig in orde, splitter ook nagekeken , draden aan het aansluitpunt nog eens los en vastgemaakt .
Ligt dus niet aan binnenbekabeling of hardware.
Zelfs als de persoon van belgacom hier was zag hij de disconnects .
Probleem is dat hij geen test op mijn adsl kan doen aangezien ik bij dommel zit.
Ik ga de laatste keer naar dommel bellen en mijn verhaal nog eens doen maar ze moeten echt actie ondernemen want dit kan echt niet meer .
Ik ben ten einde raad .
Zolang je hem niet aansluit waar de telefoonlijn binnenkomt heb je geen bulletproof bewijs. Dan mag je klagen zoveel je wil.
Geplaatst: 26 maa 2008, 15:03
door fieldoxide
xenne schreef:fieldoxide schreef:Net iemand van belgacom langsgeweest om alles uit te meten
hoe heb je die technieker bekomen? via dommel? en hoeveel heb je die moeten betalen?
Heb een lijntest op mijn 'vaste ' lijn laten uitvoeren door belgacom via de telefoon en daar merkten ze dat er toch wat 'ruis ' opzat,vandaag is dan die persoon van belgacom langsgeweest en alles uitgemeten,die heeft het toen ook met zijn eigen ogen gezien dat er regelmatig disconnects waren, maar de meting van de vaste lijn was volledig ok,hij stelde mij dan voor om kontact op te nemen met dommel en dat heb ik van middag gedaan ,daar heb ik 2 verschillende personen aan de lijn gehad waaronder Bart Dom zelf en die heeft zelf wat testen uitgevoerd en gemerkt dat mijn SNR zeer hard schommelt , ze hebben dit getest met mijn lijn op verschillende profielen te plaatsen,hij heeft mij nu voorgesteld om even mijn lijn te laten staan op een 0.8 Mb profiel en dit verder op te volgen,mijn SNR ligt 'voorlopig ' nu op een 7.5 db en mijn ping grafiek ligt ook plosteling veel lager wat volgens mij een goed teken is , als dit niet zou werken dan ging hij mij die nieuwe modem/router opsturen voor eens uit te proberen of mijn lijn daar stabieler mee bleef omdat ze reeds goede resultaten hadden met die router /modem die ze binnenkort gaan gebruiken voor hun homeconnect, in ieder geval ik heb wel vandaag het gevoel gehad dat er echt met mijn probleem rekening wordt gehouden en dat ze er toch alles aan gaan doen voor dit opgelost te krijgen , ik heb hun dat ook gezegd .
Nu is het weer bang afwachten hoe mijn lijn zich gedraagt .
Ik zend in bijlage enkele nieuwe screenshots en hou julllie zeker op de hoogte . Hij zei me ook dat die schommeling zou te maken hebben met electrische impulsen in de buurt van apparaten die mijn lijn zouden kunnen storen(zoals een tl lamp,microgolf ,....) maar dat staat hier niet in de buurt .
ljd schreef:fieldoxide schreef:Net iemand van belgacom langsgeweest om alles uit te meten,alles is hier perfect in orde,geen signaalverlies op de lijn,kabel volledig in orde, splitter ook nagekeken , draden aan het aansluitpunt nog eens los en vastgemaakt .
Ligt dus niet aan binnenbekabeling of hardware.
Zelfs als de persoon van belgacom hier was zag hij de disconnects .
Probleem is dat hij geen test op mijn adsl kan doen aangezien ik bij dommel zit.
Ik ga de laatste keer naar dommel bellen en mijn verhaal nog eens doen maar ze moeten echt actie ondernemen want dit kan echt niet meer .
Ik ben ten einde raad .
Zolang je hem niet aansluit waar de telefoonlijn binnenkomt heb je geen bulletproof bewijs. Dan mag je klagen zoveel je wil.
probleem is dat ik niet weet hoe ik deze modem/router daar moet aansluiten want dat kastje is nog zo een heel oud .
Zie foto in bijlage .
De 2 bovenste kabels zijn de aanslutingen van de telefoonkabel , de onderste 4 kabels zijn de kabel van belgacom die binnenkomt in de garage bij ons
Iemand enig idee hoe ik mijn opstelling moet uitvoeren om mijn modem daar te kunnen op aansluiten ?

Geplaatst: 26 maa 2008, 15:47
door ljd
En je kon het kastje niet laten vervangen als die bgc technieker er was

. Zelf een kabeltje maken van 20 cm en daar een telefoonplug opzetten zou ik zeggen.
Geplaatst: 26 maa 2008, 16:14
door fieldoxide
ljd schreef:En je kon het kastje niet laten vervangen als die bgc technieker er was

. Zelf een kabeltje maken van 20 cm en daar een telefoonplug opzetten zou ik zeggen.
Die technieker vertelde me dat de kastjes van vroeger veel meer solide waren en stevig dan die ze nu plaatsen .
Ik heb hem eerst gevraagd om dit te vervangen maar dat was absoluut niet nodig zei hij, heeft het nagekeken en ook naar de contactpunten en deze waren nog goed , kabel vervangen was helemaal niet nodig zei hij .
Geplaatst: 27 maa 2008, 21:22
door fieldoxide
Hallo,
weet iemand eigenlijk wat het verschil is tussen PPPoA VC MUX en PPPoA LLC snap bridging is ?
Een van de mogelijkheden kan ik selecteren in mijn setup scherm van mijn modem/router van DLINK.Maakt het verschil uit welke van de 2 je kan kiezen?
Ik heb deze ook staan onder PPPoE VC MUX en PPPoE snap bridging maar weet dat je deze niet kan (of) mag gebruiken voor cityconnect.
Geplaatst: 27 maa 2008, 21:40
door deej
Google.
Geplaatst: 28 maa 2008, 00:26
door ruben
Niet voor het een of het ander en ik ben ook geen mod, maar fieldoxide, zou je misschien beter geen eigen topic maken ?
Zonder overdrijven heb je al minstens 3 pagina's gevuld met foto's, vragen, screenshots, posts, ... over jouw persoonlijke problemen met betrekking tot snelheid en disconnects, dit heeft niets meer te maken met 'algemene' vragen en ervaringen betreffende cityconnect.
Vandaar nogmaals mijn advies : start je eigen thread want dit vervuilt deze enorm en onnodig met zaken die totaal irrelevant zijn voor andere mensen die willen lezen hoe het er voorstaat met cityconnect.
Geplaatst: 28 maa 2008, 01:11
door fieldoxide
Geen enkel probleem , we kunnen er misschien een topic van maken allerlei city connect problemen,zodoende kan iedereen zijn eigen foto's ,screenshots,data en dergelijke posten .
Indien dit ok is voor de Moderator zal ik al mijn cityconnect 'miserie' daar inzetten.
Geplaatst: 28 maa 2008, 01:16
door Robbe
Ge moogt daar gerust een apart topic voor maken, zolang ge er geen "beste dagboek" thread van maakt.
BTW fieldoxide, als je onder je vorige posts post dan hoef je echt niet te quoten en probeer de dit knop te gebruiken om de bijkomende reacties aan je laatste reactie toe te voegen. Dan moet ik niet opnieuw al je posts samenvoegen ...
En nu ik toch bezig ben, ... als je quote dan dient dat om stukken aan te halen die niet in hun geheel boven je reply staan.
Tenzij je het op een zeer specifiek onderdeel ervan hebt.
Heb het ondertussen uitgesplitst en het de naam "City Connect instellingen" meegegeven omdat het vooral daarover gaat. Heb je trouwens
hier al gekeken?
Geplaatst: 28 maa 2008, 06:50
door fieldoxide
Bedankt voor alles mooi samen te vatten en voor de handige tips .

Geplaatst: 28 maa 2008, 15:37
door fieldoxide
Moet de MTU (maximum eenheid van de transmissie ) op 1492 staan ?
Geplaatst: 28 maa 2008, 18:45
door Rogue