Pagina 1 van 1
probleem met telefoonlijn scarlet
Geplaatst: 15 maa 2008, 08:54
door frankyboy
geregeld valt mijn scarlet telefoonlijn uit.
Na een uurtje wachten lost dit probleem zichzelf op,
naar mijn eigen nummer bellen met de gsm,
of eens alle stekkers uittrekken, helpt ook soms.
ik help al naar scarlet gebeld en kreeg daar een belachelijke uitleg : "uw toestel (broter fax 1820c) is niet aangepast voor de scarlet lijnen"
Wat kan hier aan de hand zijn ?
Zijn er nog onder u die last hebben van een instabiele lijn ?
Geplaatst: 15 maa 2008, 10:19
door Joris84
Ik geloof dat 1 op 10 faxen niet geschikt is met voip, de uwe zal daar mss bijhoren?
Geplaatst: 15 maa 2008, 10:48
door rolandvc
Joris84 schreef:Ik geloof dat 1 op 10 faxen niet geschikt is met voip, de uwe zal daar mss bijhoren?
Scarlet gebruikt geen VOIP maar VoATM.
Re: probleem met telefoonlijn scarlet
Geplaatst: 15 maa 2008, 11:01
door neon
frankyboy schreef:geregeld valt mijn scarlet telefoonlijn uit.
Na een uurtje wachten lost dit probleem zichzelf op,
naar mijn eigen nummer bellen met de gsm,
of eens alle stekkers uittrekken, helpt ook soms.
ik help al naar scarlet gebeld en kreeg daar een belachelijke uitleg : "uw toestel (broter fax 1820c) is niet aangepast voor de scarlet lijnen"
Wat kan hier aan de hand zijn ?
Zijn er nog onder u die last hebben van een instabiele lijn ?
Geloof me vrij, dat het aan uw fax zou liggen is een typisch Scarlet excuus. Moest je een ander merk gezegd hebben, hadden ze hetzelfde geantwoord.
Uit mijn ondervindingen en wat ik op online fora lees gaat het doorgaans als volgt:
-"Ah meneer, geeft uw telefoon problemen? Wacht even, is het misschien een Philips, Topcom of Siemens?"
- Nee het is een ander merk
- "Welk merk hebt u dan?"
- Merk x
- "Ah maar natuurlijk, dat verklaart het, dit merk geeft OOK problemen!"
Waarschijnlijk is er iets aan je box. Er zijn wel meer mensen die geregeld onderbrekingen hebben ondervonden (ik heb het momenteel ook, en zowel internet als telefonie valt 3x per dag uit).
Geloof me, hoe meer je naar die helpdesk belt, hoe belachelijker hun antwoorden worden.
Geplaatst: 15 maa 2008, 15:36
door Block
Moet uw modem opnieuw syncen en een handshake doen? Verliest die dus gewoon het adsl signaal.
Geplaatst: 15 maa 2008, 15:54
door frankyboy
tijdens de onderbrekingen blijft de pc gewoon werken (98%van de keren toch) en vaak helpt het om het stopkontakt uit te trekken en en terug aan te leggen.
Geplaatst: 15 maa 2008, 16:13
door Block
Maar op uw
http://172.19.3.1/ scarlet one box is dan niets vreemds te zien?
Geplaatst: 15 maa 2008, 16:23
door frankyboy
je bedoelt als de onderbreking zich voordoet ?
Kweeniet, zal dit eens nagaan
Geplaatst: 16 maa 2008, 10:48
door neon
op het moment dat dergelijk probleem zich voordoet, is het niet mogelijk om in te loggen op de box!
Geplaatst: 16 maa 2008, 13:56
door Funsize
gewoon vragen dat ze die komen vervangen, zeg dat telefoon regelmatig uitvalt en dat de inteface niet toegankelijk is, binnen de week zou je "normaal gezien" een nieuwe moetten hebben
Geplaatst: 16 maa 2008, 15:13
door frankyboy
dak daar nog niet aan gedacht heb,
bedankt ik vraag morgen een nieuwe box aan