Pagina 1 van 2
Dommel dommel dommel toch
Geplaatst: 02 maa 2008, 03:51
door Rimson
Reeds (nu in totaal 3 mails gestuurd) om van een netconnect +
naar een netconnect te gaan (ook enkele keren gebeld trouwens)
3 maand geen reacties gehad dus heb deze maand opnieuw gebeld en de domiciliering stopgezet.
Enige respons dak kreeg was ... tja we hebben onze mails niet bekeken.
We zullen ze deze week afwerken...
terwijl ze me 3 maand laten wachten en 2 maand 30€ extra aanrekenen voor die netconnect+ vragen ze me toch een overgangs kost van 25€ te betalen, die ik nog nergens heb gezien in mijn contract (heb het nagekeken)
Begrijp dat ze niet altijd naar die mails kunnen kijken, maar moest ik op mijn werk 3 maand mijn werk laten liggen, ik had een mooie C4 gekregen...
Is het nu bij elke ISP iets ? Nergens kunnen ze degelijke service (hier nu hun support desk) bij versatel was het verbinding en bij telenet ... een verhuis die 3 maand na datum pas in orde was...
Begin het belgische ISP wereldje zo stillaan beu te geraken ...
zijn er alternatieven ?
Geplaatst: 02 maa 2008, 10:08
door SniFManS
Je bent maar een klantnummer en nee daar kan je niets aan doen . Enkel het niet aantrekken en blijven zoeken tot je het beste hebt gevonden volgens jou.
Geplaatst: 02 maa 2008, 11:10
door Joris84
Ik heb net hetzelfde voor met boostpack. Sinds 21 januari al afgezegd maar nog steeds niets gebeurd. Gisteren telefonisch contact opgenomen met die betaalnr en ik kreeg als antwoord dat ze dit weekend alles gingen bijwerken van tickets... ik geloof er nie veel van eerlijk gezegd.
Geplaatst: 02 maa 2008, 11:21
door on4bam
Joris84 schreef: ik kreeg als antwoord dat ze dit weekend alles gingen bijwerken van tickets... ik geloof er nie veel van eerlijk gezegd.
Ik wel. Ik heb gisteren 3 replies gekregen. 1 wegens het geblacklisted zijn van het IP van de mailserver van mijn hosting en 2 betreffende een uitval van de servers waarop mijn website staat. De eerste was van 5 feb de andere 2 van 9 feb. Vermits de uitval van de hostingserver na enkele uren opgelost was had ik niet echt antwoord nodig op de 2 tickets van 9/2. Het antwoord op het ticket van 5/2 was geen oplossing en dus heb ik dit weer "open" gezet.
Geplaatst: 02 maa 2008, 11:44
door ubremoved_983
Joris84 schreef:Ik heb net hetzelfde voor met boostpack. Sinds 21 januari al afgezegd maar nog steeds niets gebeurd. Gisteren telefonisch contact opgenomen met die betaalnr en ik kreeg als antwoord dat ze dit weekend alles gingen bijwerken van tickets... ik geloof er nie veel van eerlijk gezegd.
Ik heb gisteren op 8 tickets die nog open stonden van mij antwoord gekregen ... lijkt er op dat ze alles aan het bijwerken zijn

Re: Dommel dommel dommel toch
Geplaatst: 02 maa 2008, 12:14
door Ken
Rimson schreef:Reeds (nu in totaal 3 mails gestuurd) om van een netconnect +
naar een netconnect te gaan (ook enkele keren gebeld trouwens)
Is het nog je eerste jaar bij Dommel? Want dan mag je niet downgraden. Alhoewel in hun contract gaten zitten (hetgene je getekend hebt) zou het wel moeten kunnen...
Geplaatst: 02 maa 2008, 16:56
door AnD
Volgens mij zijn ze alles aan het bijwerken want ik heb gisteren ook een antwoord gekregen van een vraag die ik op 07-02 had gesteld.
PS: ze werken precies ook op zaterdag

Geplaatst: 02 maa 2008, 17:52
door emke
ze werken ook op zondag denk ik.
mijn snelheid was een paar weken geleden zonder reden verlaagt naar 1 mbps. ik heb dan een mailtje gestuurd met de vraag waarom ze dat gedaan hebben. ik zie nu dat ze vandaag (zondag ) mijn snelheid terug verhoogt hebben naar 3 mbps . ben terug tevreden .
Geplaatst: 02 maa 2008, 19:28
door AnD
emke schreef:ze werken ook op zondag denk ik.
mijn snelheid was een paar weken geleden zonder reden verlaagt naar 1 mbps. ik heb dan een mailtje gestuurd met de vraag waarom ze dat gedaan hebben. ik zie nu dat ze vandaag (zondag ) mijn snelheid terug verhoogt hebben naar 3 mbps . ben terug tevreden .
Volgens mij doen ze dit niet, daarom heb ik ook een bericht naar ze gestuurd om mijn snelheid te verhogen. Zij geven het door aan Belgacom en die doen de rest.
Geplaatst: 02 maa 2008, 19:31
door xenne
emke schreef:ze werken ook op zondag denk ik.
het weekend is idd een ideaal moment om ongestoord een stapeltje onbeantwoorde tickets door te nemen. heb dit ook al meermaals ondervonden
Geplaatst: 02 maa 2008, 23:01
door hoy69
mijn 2 tickets (emails) van 15 en 18 febr zijn nog ongeantwoord. Het gaat voor een opzeg van een dommel abo

.. mischien best morgen of zo eens bellen, zo kan je blijven wachten op die pipos
Geplaatst: 02 maa 2008, 23:39
door gunny2
Soms blijf je beter waar je bent... ;)
Alle gekheid op een stokje: Test-Aankoop heeft het al eens gezegd:
Belgacom is weliswaar duurder, maar de helpdesk is ook beter.
Pas op, zelf heb ik ook veel liever 200GB d/l per maand dan een snelle helpdesk, maar als je ze dan eens een keertje nodig hebt, dan valt het verschil pas op.
Onlangs heb ik gevraagd wat ik moet doen om de domiciliering te activeren (ik liet nooit veel geld op mijn zichtrekening staan, maar nu met die 3% van Keytrade speelt het geen rol meer, soit da's een ander verhaal), dit is toch geen moeilijke vraag?! Op 20 februari heb ik de vraag gesteld (naar het correcte e-mail adres) en gisteren, op 1 maart, wisten ze mij te zeggen dat ik hen mijn nieuw rekeningnummer moest laten weten, dan sturen ze mij de nodige instructies (ik veronderstel dat dat dus nog eens 10 dagen gaat duren).
Ik vrees dat ze slachtoffer zijn van hun eigen succes en dat ze dringend meer volk op de helpdesk moeten zetten (of willen ze juist zoveel mogelijk oproepen op het betalend nummer hebben?); dat ze hun auto-reply beter aanpassen (wij reageren binnen de 5 dagen - haha).
mvg
Gunny
Geplaatst: 02 maa 2008, 23:53
door xenne
gunny2 schreef:Soms blijf je beter waar je bent...

Alle gekheid op een stokje: Test-Aankoop heeft het al eens gezegd:
Belgacom is weliswaar duurder, maar de helpdesk is ook beter.
alsof die helpdesk een reden is om elke maand te veel te betalen en aan handen & voeten gebonden te zijn. nu toch al 7 maanden dommel en behalve de eerste week de dommel helpdeks niet meer nodig gehad. ik kan enkel hopen dat het zo blijft

Geplaatst: 03 maa 2008, 11:04
door bmantra
Is die 25€ overgangskosten normaal?
Geplaatst: 03 maa 2008, 13:08
door Rimson
Volgens mij niet, ik heb contract nagekeken en staat er niet in ...
volgens mij kunnen ze dit niet wettelijk hard maken... maar wie ben ik eh ...
Geplaatst: 03 maa 2008, 15:03
door ljd
Als je ziet wat TN allemaal durft aanrekenen. Zou het mij niet verwonderen dat ze je ook 25 euro overgangskost kunnen aanrekenen.
Geplaatst: 03 maa 2008, 15:16
door tw2007
Rimson schreef:Volgens mij niet, ik heb contract nagekeken en staat er niet in ...
volgens mij kunnen ze dit niet wettelijk hard maken... maar wie ben ik eh ...
Wel, als er niets in het contract staat over overschakelen naar een ander product, dan moet men dit zien als het ene product opzeggen en het nieuw product nemen. Bij het nemen van een nieuwe formule moet er een activatiekost betaald worden (weet niet meer hoeveel ik voor netconnect betaald heb, maar das was volgens mij rond de 25 euro...). Lijkt mij dus volledig normaal...
Geplaatst: 03 maa 2008, 16:20
door tequila
gunny2 schreef:
Ik vrees dat ze slachtoffer zijn van hun eigen succes en dat ze dringend meer volk op de helpdesk moeten zetten (of willen ze juist zoveel mogelijk oproepen op het betalend nummer hebben?); dat ze hun auto-reply beter aanpassen (wij reageren binnen de 5 dagen - haha).
mvg
Gunny
Er staan 2 vacatures open bij Dommel die allebei betrekking hebben op de helpdesk. Een technical support engineer en een customer care representative. Dus aan initiatief/goede wil ontbreekt het hen in ieder geval niet. We sukkelen echter wel met een grote werkloosheid in dit land ... go figure.
Geplaatst: 03 maa 2008, 16:44
door Rimson
mja zou jij voor een hongerloontje gaan werken daar ?
Geplaatst: 03 maa 2008, 16:46
door xenne
Rimson schreef:mja zou jij voor een hongerloontje gaan werken daar ?
valt wel mee zenn .... moest het zo ver niet zijn, dan ........
Geplaatst: 03 maa 2008, 17:32
door AnD
xenne schreef:Rimson schreef:mja zou jij voor een hongerloontje gaan werken daar ?
valt wel mee zenn .... moest het zo ver niet zijn, dan ........
telewerken of hoe noemt men dat

Geplaatst: 03 maa 2008, 22:05
door tequila
Rimson schreef:mja zou jij voor een hongerloontje gaan werken daar ?
Ik weet niet wat ze betalen. Tis ook geen job waar ge zware studies voor moet gedaan hebben natuurlijk, dus je moet ook niet verwachten dat je er rijk van kan worden.
Geplaatst: 04 maa 2008, 00:19
door ketter
Rimson schreef:mja zou jij voor een hongerloontje gaan werken daar ?
Vanwaar komt deze onzin nu weeral ?

Geplaatst: 04 maa 2008, 12:35
door Rimson
kweet wat er standaard voor een helpdesker geboden wordt.
1600€ bruto per maand tot 1800€ bruto per maand
ik zou daarvoor niet opstaan

zeker niet om ontevreden mensen te woord te staan, is slecht voor het humeur

Geplaatst: 06 maa 2008, 10:26
door dietervanb
Heb ooit in mijn carriere enkele maanden helpdesk gedaan.
Was wel een meer gespecialiseerde BtoB helpdesk, en het loon was ook niet slecht (rond de 3000 euro bruto), maar vond het toch een klootjob.
Ieder zijn ding, maar al dat gezeur en gezaag de hele tijd : niets voor mij.
Het enige wat ik geleerd heb is dat ik niet meer nodeloos naar een helpdesk bel. Het haalt weinig uit om 4 of 5 maal voor hetzelfde probleem te bellen, je wordt er toch niet sneller door geholpen.
Als er iets echt te gortig is : aangetekend schrijven met in gebreke stelling.
Geplaatst: 06 maa 2008, 15:32
door xenne
AnD schreef:xenne schreef:Rimson schreef:mja zou jij voor een hongerloontje gaan werken daar ?
valt wel mee zenn .... moest het zo ver niet zijn, dan ........
telewerken of hoe noemt men dat

weet niet of dat mogelijk is bij dommel, kzal eens informeren
Geplaatst: 09 maa 2008, 02:10
door Rimson
Dieter, wat noem jij te gortig ?
3 maand geleden melden dat je het contract wil veranderen naar een goedkopere oplossing en tot op heden nog steeds het duurdere contract moeten betalen ?
Heb ondertussen een week geleden een mailtje gekregen met als vermelding dat ik mijn telefoonnummer moest doorgeven.
Heb dit dus gedaan, ging volgens de mail heel snel antwoord krijgen ... maar tot op heden ... niets ?.??.
dommel dommel dommel toch ...
Geplaatst: 10 maa 2008, 15:13
door ceurrrix
ceurrrix schreef:ketter schreef:Ik denk er meer aan omdat ceurrrix een dwarsligger is.
ceurrrix maar is het nu opgelost ?
Ik denk in dit geval dat je eerder op een forum van de post had moeten zijn en dan daar de post afschieten inplaats van hier op userbase nog maar is onterecht op Dommel te moeten komen schieten.
Dat zal ik weten,als ik geen aanmaningen van DommeL krijg. Bron,:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=
Vandaag heb ik moeten antwoorden op een 2e aanmaning,:
Na uw 1e reminder van 5/3/2008 genegeerd te hebben omdat mijn storting op 3/3/2008 is gedaan ontvang ik van uw slecht georganiseerd bedrijf ,vandaag een 2e reminder.
Gelieve er nota van te nemen dat ik op 5/3/2008 de betaling gedaan heb door een storting op uw rekening.
Op, :
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=17982 vind je alles mooi uitgelegd
Dat het fout loopt,als U nog niet weet ,dat 3401 niet het postnummer van Landen is,daar verschiet ik niet van.
Geplaatst: 10 maa 2008, 18:09
door on4bam
ceurrrix schreef:Na uw 1e reminder van 5/3/2008 genegeerd te hebben omdat mijn storting op 3/3/2008 is gedaan ontvang ik van uw slecht georganiseerd bedrijf ,vandaag een 2e reminder.
Gelieve er nota van te nemen dat ik op 5/3/2008 de betaling gedaan heb door een storting op uw rekening.
Op, :
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=17982 vind je alles mooi uitgelegd
Dat het fout loopt,als U nog niet weet ,dat 3401 niet het postnummer van Landen is,daar verschiet ik niet van.
De toon van je mail naar Dommel zegt al heel veel over hoe we je klachten moeten interpreteren. Mocht ik als bedrijf zo'n mail ontvangen zou ik deze al zeker niet als prioriteit behandelen. Elementaire beleefdheid aan de dag leggen zal je verder brengen dan wat je hier boven schreef

Geplaatst: 10 maa 2008, 23:56
door Petrikske
vrees ook voor een goede afloop op die manier.
Geplaatst: 11 maa 2008, 02:17
door Rimson
Mijn mail was eigenlijk heel vriendelijk
hun erop gewezen dat die 25€ overstap kost nergens te vinden was en dus ook moeilijk kan gevraagd worden aan trouwen klanten die klant blijven...
en dat ze een héle tevreden klant zouden hebben moesten ze de laatste factuur verrekenen aan het tarief dat ikg ekozen heb.
nuja, enkele dagen later, nog geen antwoord...
kan ceurix begrijpen hoor , mijn goed humeur is ook aan het verdwijnen nu
Geplaatst: 11 maa 2008, 10:54
door ceurrrix
on4bam schreef:ceurrrix schreef:Na uw 1e reminder van 5/3/2008 genegeerd te hebben omdat mijn storting op 3/3/2008 is gedaan ontvang ik van uw slecht georganiseerd bedrijf ,vandaag een 2e reminder.
Gelieve er nota van te nemen dat ik op 5/3/2008 de betaling gedaan heb door een storting op uw rekening.
Op, :
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=17982 vind je alles mooi uitgelegd
Dat het fout loopt,als U nog niet weet ,dat 3401 niet het postnummer van Landen is,daar verschiet ik niet van.
De toon van je mail naar Dommel zegt al heel veel over hoe we je klachten moeten interpreteren. Mocht ik als bedrijf zo'n mail ontvangen zou ik deze al zeker niet als prioriteit behandelen. Elementaire beleefdheid aan de dag leggen zal je verder brengen dan wat je hier boven schreef

Als men U ,moest behandelen,zoals ze met mij al 3 maand bezig zijn en zulke "elementaire service en elementaire aanmaningen " naar U moesten sturen, U ten onrechte 2 keer van het internet wippen en U nog vierkant uitlachen aan de telefoon,zal je ook wel wat minder "elementaire beleefdheid" gaan gebruiken.
grts
ps,: Vanmorgen nog ontvangen en beantwoord
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: dommel.com services [mailto:
[email protected]]
Verzonden: maandag 10 maart 2008 18:30
Aan: ceurrrix
Onderwerp: Reply Services Ticket [SCHEDOM-209394-SCHEDOM]
Geachte,
Mogen we u erop wijzen dat " bij het laatste gedeelte van ,: Mededeling : " NIET een betaling is met gestructureerde mededeling!
Hiervoor dient u immers het OGM-veld te gebruiken. Mocht dit niet lukken dan zijn er 2 alternatieven : u consulteert uw bankinstelling om advies of u betaalt via domiciliëring.
Wat de betaling betreft, gelieve ons in reply volgende gegevens in te vullen:
1/ datum van betaling;
2/ bedrag;
3/ de referentie die bij de betaling werd gebruikt; 4/ proforma faktuur nummer waarvoor de betaling bedoeld is; 5/ titularis van de rekening van waarop de betaling is uitgevoerd.
met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,
Antwoord ceurrrix schreef:
Mijne dames en heren
Op het hierbij nogmaals bijgevoegde "Schedom DommeL bewijs van betaling van 3 3 2008" in een voor iedereen leesbaar JEPG bestand staan duidelijk de door U gevraagde gegevens.
Ik vul ze op uw vraag ook nog eens in
Wat de betaling betreft, gelieve ons in reply volgende gegevens in te vullen:
1/ datum van betaling; 3/3/2008 om 12:02:30 uur (staat op bijgevoegd door de Post afgeleverd ontvangstbewijs vermeld op de 3e regel na "Réf.Documentnummer:")
2/ bedrag;41,95 EUR (staat op bijgevoegd door de Post afgeleverd ontvangstbewijs vermeld op de 4e regel na "Bedrag:")
3/ de referentie die bij de betaling werd gebruikt; 1916076343 3/3/2008 12:02:30 (staat op bijgevoegd door de Post afgeleverd ontvangstbewijs vermeld op de 3e regel na "Réf.Documentnummer:")
4/ proforma faktuur nummer waarvoor de betaling bedoeld is; proforma faktuur nummer gecreëerd op vervaldatum bedrag openstaand
91135 2008/02/13 2008/03/05 €41.95 (bij mijn weten en wat U schijnbaar niet weet,is dat er maar één nog niet betaalde factuur open staat en daar is die betaling uiteraard voor bedoeld en niet voor iets anders)
5/ titularis van de rekening van waarop de betaling is uitgevoerd :SCHEDOM ST LAMBERTUSSTR.87 3410 Walshoutem (Het door U opgeven 3401 Landen word door de computer van de Post niet aanvaard en automatisch omgezet naar 3410 Walshoutem)
Wat betreft,: Mogen we u erop wijzen dat " bij het laatste gedeelte van ,: Mededeling : " NIET een betaling is met gestructureerde mededeling!
Kunt U me dan eens een voorbeeld geven van een" gestructureerde mededeling"
En
Hiervoor dient u immers het OGM-veld te gebruiken.
Leg mij eens uit wat een OGM-veld is.
Ik veronderstel dat U de 2 onderste regels bedoeld van het bijgevoegde voorbeeld van een stortingsbiljet waar ik OMG-veld heb ingevuld.
Zoniet leg het dan eens uit,waarvoor mijn dank
Mocht dit niet lukken dan zijn er 2 alternatieven : u consulteert uw bankinstelling om advies of u betaalt via domiciliëring.
Daar geef ik U na uw antwoord op dit bericht een antwoord op.
Met de groeten van een ontevreden klant
Geplaatst: 11 maa 2008, 11:14
door cloink
ceurrrix, ik begrijp best dat je geen domiciliering wil, maar als je niet handig genoeg bent om een overschrijving correct uit te voeren, met een correcte
(OGM) referentie, dan moet je dat misschien toch eens opnieuw overwegen.
Vergeet niet: het ganse Dommel-systeem (en hun prijzenpolitiek) is gesteund op automatisatie. Mede door uw geklungel komt er van automatisatie hier niet veel terecht en zo ontstaan er (langs beide kanten I presume) frustraties.
Heb zelf ook niet te beste ervaringen met hun facturatiedienst (na 3 maanden staan mijn uiterste factuur/betaaldata eindelijk in orde), maar met een hoop geduld en beleefdheid komt het altijd wel in orde.
Geplaatst: 11 maa 2008, 12:34
door ceurrrix
cloink schreef:ceurrrix, ik begrijp best dat je geen domiciliering wil, maar als je niet handig genoeg bent om een overschrijving correct uit te voeren, met een correcte
(OGM) referentie, dan moet je dat misschien toch eens opnieuw overwegen.
Vergeet niet: het ganse Dommel-systeem (en hun prijzenpolitiek) is gesteund op automatisatie. Mede door uw geklungel komt er van automatisatie hier niet veel terecht en zo ontstaan er (langs beide kanten I presume) frustraties.
Heb zelf ook niet te beste ervaringen met hun facturatiedienst (na 3 maanden staan mijn uiterste factuur/betaaldata eindelijk in orde), maar met een hoop geduld en beleefdheid komt het altijd wel in orde.
Ik gebruik een
(OGM) referentie, voor mijn stortingen en krijg sinds enkele maanden zo een
http://img360.imageshack.us/my.php?imag ... anboj6.jpg terug als stortingsbewijs.
Als ze op de Post een nulleke te weinig invullen kan ik er ook niet direct iets aan doen,want het door mij ,juist ingevulde stortingsbiljet
(OGM) referentie, behouden ze.
Van het door de Post afgeleverde ontvangstbewijs heb ik een copie van gemaakt en naar Dommel gestuurd.
Ik vraag mij af wat
daar verkeerd mee is,dat ze me per e-mail,nog eens vragen naar de gegevens van mijn betaling ?
Geplaatst: 11 maa 2008, 12:42
door cloink
Dan zou ik je pijlen evenzeer op De Post richten hoor, als ze al niet in staat zijn een correcte OGM referentie in te vullen...
PS: heeft De Post geen online banking module? Iets wat je zelf doet, doe je beter?
Geplaatst: 11 maa 2008, 12:46
door CueBoy
cloink schreef:PS: heeft De Post geen online banking module? Iets wat je zelf doet, doe je beter?
Jazeker, dat heeft De Post (BPO-banking)... en bovendien is het BPO-abonnement gratis

(wat bij andere banken ook niet altijd het geval is)
Maar om hiervan gebruik te kunnen maken, moet je natuurlijk wel een (zicht)rekening bij De Post hebben... en ik begin zo te vermoeden dat ceurrrix die niet heeft.
Geplaatst: 11 maa 2008, 13:13
door ceurrrix
CueBoy schreef:cloink schreef:PS: heeft De Post geen online banking module? Iets wat je zelf doet, doe je beter?
Jazeker, dat heeft De Post (BPO-banking)... en bovendien is het BPO-abonnement gratis

(wat bij andere banken ook niet altijd het geval is)
Maar om hiervan gebruik te kunnen maken, moet je natuurlijk wel een (zicht)rekening bij De Post hebben... en ik begin zo te vermoeden dat ceurrrix die niet heeft.
De laatste zichtrekening die ik had bij de Post is geplunderd geweest en nu geblokkeerd.
En met domicilieering heb ik ook al genoeg miserie meegemaakt.
Wel curieus, dat al de andere stortingen (Edpnet,BC,gas,elektriciteit en meer)probleemloos verlopen.
Geplaatst: 11 maa 2008, 14:18
door cloink
Wacht wacht wacht... Begrijp ik het goed en heb jij geen zichtrekening? Bij geen enkele bank?
Geplaatst: 11 maa 2008, 14:40
door ceurrrix
cloink schreef:Wacht wacht wacht... Begrijp ik het goed en heb jij geen zichtrekening? Bij geen enkele bank?
Zou dat verboden zijn ? ?
En in geval van nood kan ik terecht op een spaarrekening 
Geplaatst: 11 maa 2008, 14:53
door cloink
ceurrrix schreef:Zou dat verboden zijn ? ?

Nee hoor, het maakt het leven er alleen nogal zuur op en bv. automatische betalingen minder automatisch, zoals je nu aan der lijve kan ondervinden...