Pagina 1 van 1

Van Scarlet Naar Dommel

Geplaatst: 18 feb 2008, 10:52
door mitchaKe
Hoi,
Hoe kan ik het beste overschakelen van Scarlet naar Dommel?

Onze factuurdatum gaat vanaf de 22ste van elke maand tot de 22ste van elke maand. En we zijn al zeker meer dan een jaar klant bij scarlet.

Ik heb een premium account van scarlet, dus ons telefooncontract is bij belgacom zelf. Ik heb ook een test gedaan op de site van dommel of het bij ons aansluitbaar was. En dat was geen probleem. Mijn vraag was dus nu ook moet ik nog speciale dingens aanvragen bij belgacom zelf?

Normaal gezien toch niet hé? Ik heb een router met een ingebouwde modem die ADSL2+/ADSL ondersteunt.

Dus hoe zeg ik mijn factuur op en wanneer? Voor de 22ste van de maand?
Ik zal dan wrs de maand die gaat komen nog één keer moeten betalen zeker? Omdat ze het nog niet direct hadden afgesloten, dit wil ik ook niet (wil niet zonder internet zitten uiteraard).

Hoe zeg ik scarlet op? Best bellen, emailen, opzeggen op de website?


Alvast bedankt!

Geplaatst: 18 feb 2008, 14:02
door UniCorn
Ik heb nog maar pas hetzelfde gedaan, maar dan met EDPnet
Contract loopt vanaf 20ste van de maand.

Bij EDPnet was het zo dat je ofwel een brief, een fax of een e-mail moest sturen naar hun voor contract te laten opzeggen.
Wat ze wel moesten hebben daar was een handtekening, een ingescanned documentje versturen via e-mail is ook voldoende (via de e-mail die op je account geregistreerd staat).

Het is zo dat je dan vóór de 22ste hun verwittigd moet hebben voor een opzeg te doen.
Ze gaan dan inderdaad nog 1 maand extra aanrekenen en pas na die periode zou dan Scarlet worden afgesloten. Voor jou dan 22 Maart 2008.

En ik dacht dat het 10 of 15 dagen duurde voor Dommel te activeren? (ben niet zeker)
Ik ga in ieder geval een 20-tal dagen op voorhand Dommel aanvragen.

Als je ook telefonie van Dommel gaat nemen kan je best ook naar Belgacom bellen om daar bv. over te gaan naar een Discovery lijn.


MVG


PS: verbeter mij indien ik fout zit, heb nog geen bevestiging gehad van EDPnet, maar hun vorige agent heeft me verteld hoe ik kan opzeggen.

Geplaatst: 18 feb 2008, 14:18
door Goztow
Best en aangetekende brief schrijven, want die faxen en mails lijken ze bij scarlet regelmatig te "verliezen"...

Voor aansluiting Dommel mag je toch wel 3 weken rekenen. M.a.w. je kan in principe nu opzeggen bij Scarlet en direct Dommel aanvragen.

Geplaatst: 18 feb 2008, 14:40
door mitchaKe
Maar ik zou graag mijn telefonie bij belgacom houden, dit is perfect mogenlijk?

Dus ik moet niets extra aanvragen voor Dommel te kunnen hebben hier thuis, want ik heb tamelijk al een telefoonlijn bij belgacom.

Enkel contract opzeggen, en dommel bestellen.

Naar waar moet ik mijn opzegbrief dan naartoe sturen?

Scarlet
Medialaan 50
B - 1800 Vilvoorde

?


Groetjes

Geplaatst: 18 feb 2008, 15:43
door Goztow
Bij Belgacom moet je niks doen.

Geplaatst: 18 feb 2008, 16:26
door mitchaKe
Cava, maar als ik het goed had was de opzeg termijn van Scarlet 3maanden, wil dit zeggen dat ik morgen mijn aangetekende brief verstuur naar Scarlet, dat ik 3maand nog moet betalen voor ze mijn account afsluiten?

Geplaatst: 18 feb 2008, 17:39
door Sido
mitchaKe schreef:maar als ik het goed had was de opzeg termijn van Scarlet 3maanden


Eén maand als het onderstussen niet veranderd is. Anyway, ben vorig jaar ook van Scarlet naar Dommel gekomen en heb eerst Dommel aangevraagd, gewacht tot hier alles in orde was en ik via Dommel het net op kon en dan pas Scarlet opgezegd. Heb die opzeg ook via de site gedaan zonder een aangetekende brief op te sturen en alles is bij mij toch in orde gekomen. Enig nadeel (nuja) is natuurlijk dat ik gedurende één maand zowel Dommel als Scarlet heb moeten betalen.

Geplaatst: 18 feb 2008, 17:44
door mitchaKe
Bedankt,

Wat moet ik hier nemen? Wij hebben enkel Telefoonie bij belgacom dus geen digitale tv enz.

    maak een keuze uit een van 2 onderstaande opties
    optie a: u hebt nog geen adsl-aansluiting op deze telefoonlijn:
    kies het belgacom lijntype classic/discovery/duo/pstn line of twin/isdn-2/digital line
    een lokale pabx werd geinstalleerd op het nummer hierboven.
    een alarm-systeem werd geinstalleerd op de aansluiting hierboven
    optie b: u hebt reeds een bestaande adsl-aansluiting op deze telefoonlijn:
    kies het belgacom lijntype classic/discovery/duo/pstn line of twin/isdn-2/digital line


Ik zal Optie B moete nemen toch? En dan welke lijntype? Normaal maakt da toch niet uit dat ik op dit moment nog een adsl-aansluiting heb op deze lijn hé?

Geplaatst: 18 feb 2008, 18:06
door Sido
Ik zal Optie B moete nemen toch? En dan welke lijntype?


Waarschijnlijk Classic als je nooit iets speciaals heb gevraagd bij belgacom, maar dit zou je moeten kunnen nakijken op jou Belgacom factuur.

Normaal maakt da toch niet uit dat ik op dit moment nog een adsl-aansluiting heb op deze lijn hé?


Voor uzelf maakt dit niets uit nee (wel voor de ISP maar swat, das nog iets anders).

Geplaatst: 18 feb 2008, 18:36
door mitchaKe
cavaa :) besteld, nu nog afwachten op de email met contract enzo dat ik het kan faxen en betalen. :)

Bedankt voor jullie informatie!

Geplaatst: 19 feb 2008, 15:20
door mitchaKe
Vwalla alles inorde gemaakt, maar nu nog eventjes een vraagje.

Normaal gezien is mijn adsl al actief niet (waar ik nu mee surf, scarlet)? Dus moete zij(Dommel) enkel mijn account gegevens inorde maken en ik kan surfen? Dus dit is hetzelfde als van Belgacom naar Dommel te gaan. Want scarlet gebruikt toch ook de koperleidingen van Belgacom dus... :)

Geplaatst: 19 feb 2008, 16:09
door Goztow
Neen, scarlet gebruikt zijn eigen netwerk, daarom werkt dit dus niet zo.

Geplaatst: 19 feb 2008, 16:19
door hollebollegijs
Goztow schreef:Neen, scarlet gebruikt zijn eigen netwerk, daarom werkt dit dus niet zo.


Vele weten blijkbaar niet dat Scarlet zijn eigen netwerk heeft. Laat dit voor eens en altijd duidelijk zijn :

"Scarlet heeft een eigen netwerk".

Geplaatst: 19 feb 2008, 18:48
door Xi
[quote="hollebollegijs"][quote="Goztow"]Neen, scarlet gebruikt zijn eigen netwerk, daarom werkt dit dus niet zo.[/quote]

Vele weten blijkbaar niet dat Scarlet zijn eigen netwerk heeft. Laat dit voor eens en altijd duidelijk zijn :

"Scarlet heeft een eigen netwerk".[/quote]

op een paar plaatsen

Geplaatst: 19 feb 2008, 18:54
door Lord Utopia
Scarlet heeft toch wel meer netwerk dan op een paar plaatsen denk ik.

http://www.scarletbusiness.be/business/ ... etwork.jsp

Geplaatst: 20 feb 2008, 10:22
door doeternietoe
UniCorn schreef:Bij EDPnet was het zo dat je ofwel een brief, een fax of een e-mail moest sturen naar hun voor contract te laten opzeggen.
Wat ze wel moesten hebben daar was een handtekening, een ingescanned documentje versturen via e-mail is ook voldoende (via de e-mail die op je account geregistreerd staat).


Ik ga in de zomer ook over van edpnet naar dommel.
Dus voor op te zeggen hebben ze een handtekening nodig maar om klant te worden is dit niet nodig??? Bende randdebielen bij edpnet.

Geplaatst: 20 feb 2008, 11:13
door Mr.T
doeternietoe schreef:Bende randdebielen bij edpnet.


Kunnen we het wel even beleefd houden?

Geplaatst: 20 feb 2008, 15:34
door mitchaKe
Hoelang duurd het voor al eer bij "Contract" Yes sta, ik heb gisteren gefaxt, en ik ga vrijdag betalen.

Geplaatst: 20 feb 2008, 16:35
door xenne
mitchaKe schreef:Hoelang duurd het voor al eer bij "Contract" Yes sta, ik heb gisteren gefaxt, en ik ga vrijdag betalen.
je zal eerst moeten betalen :wink: verwerking van het contract kan ook wel een paar werkdagen duren. in mijn geval was het 5 werkdagen, maar ik had het via post gestuurd

Geplaatst: 20 feb 2008, 16:40
door OmarH
ik had mijn contract gefaxt op ne maandag en woensdag rond 17u stond er "YES", dus reken +-3 tal dagen

Geplaatst: 20 feb 2008, 16:51
door mitchaKe
Lol ik kijk net; CONTRACT: yes (id = ------)

Geplaatst: 20 feb 2008, 18:16
door mitchaKe
Zo ik kan al wat dingentjes doen, zoals email/webspace aanmaken. Maar ik heb nog niet betaald, zou het iets uitmaken of ik dit nu al doe? Ik betaal vrijdag.

Geplaatst: 20 feb 2008, 22:05
door xenne
mitchaKe schreef:Zo ik kan al wat dingentjes doen, zoals email/webspace aanmaken. Maar ik heb nog niet betaald, zou het iets uitmaken of ik dit nu al doe? Ik betaal vrijdag.
zolang je niet betaald hebt zullen ze de activatie van adsl niet aanvragen bij belgacom. dus waarom wachten tot vrijdag?

Geplaatst: 20 feb 2008, 22:52
door mitchaKe
Dat vroeg ik ook niet hé :) Ik kon mijn dommel email en webspace al aanmaken.

Geplaatst: 20 feb 2008, 23:59
door Robbe
Topic naar overstappen gezet.

Geplaatst: 25 feb 2008, 20:41
door mitchaKe
expected activation date : 07/03/2008
(14.00u - 18.00u)


Mooi zo.