Pagina 1 van 1

Installatie Discovery Line : 135 euro??

Geplaatst: 13 feb 2008, 22:36
door woutervhb
Voor m'n nieuwe woning denk ik vooral aan EDPnet als internetaanbieder. Dan moet ik er wel een Belgacom Discovery Line bijnemen...
OK voor de 6.85 euro per maand.

Maar nu ik de bestelling wil doen via internet, zie ik dat er een installatiekost is van 135 euro :eek:

Er staat wel bij:
Optie : Installatiekosten van uw telefoonlijn : deze bevatten de activatie, de eventuele installatie van het aansluitpunt en de eventuele verplaatsing van een technicus.
De kosten voor eventuele graafwerken en interne bekabeling zijn niet inbegrepen.


Tja, als het echt een optie is dan hoef ik 'm niet... maar ik kan 'm niet uitschakelen.

Goed om weten: De huidige bewoners van het huis gebruiken al een vaste Belgacomlijn om te telefoneren. Hun telefoonnummer heb ik ingegeven bij het begin van de onlinebestelling, om de installatie te vergemakkelijken.

Enig idee of ik de installatiekosten nu ga moeten betalen? Toch geen 135 euro voor een gewone activatie/verlenging?
Zijn er nog alternatieven?

thx
Wouter

(Mij leek het hier wel OK om dit te posten - het valt ook niet onder "Mobiel internet, GSM, VoIP en navigatie"...)

Geplaatst: 13 feb 2008, 22:47
door Insom
Wouter, goede raad. Bel morgen eerst naar de 080022800.
Vraag direct een GRATIS activatie of installatie van een discoverylijn.

De internetaanvragen worden vaak pas na 1 dag ingegeven en hier wordt nooit rekening gehouden met niet commerciële promo's.
Indien dit reeds is ingegeven, vraag je alsnog naar de promotie, laat je er een case voor opmaken.

Er is wel degelijk een promo maar men mag er niet mee naar buiten komen. Vraag er gewoon ff achter.

Indien je dit niet doet betaal je sowieso 66 euro aan activatiekosten.
Indien je een technicus nodig hebt is het totaal 135 euro.

Geplaatst: 14 feb 2008, 09:01
door saffie
wij hebben hier niet voor moeten betalen, volgens de mannen van dxADSL
is er altijd promotie op de installatie.

OK

Geplaatst: 14 feb 2008, 17:06
door woutervhb
OK, heb het telefonisch gedaan. Er was inderdaad nog een "promotie" :-)

Geplaatst: 14 feb 2008, 17:27
door a3ke
en toch heb ik er geweten dat dan moesten betalen (telefonishc krijg je geen bestelformulier en teken je ook niet voor gratis eh

beste is nog altijd en veiligste naar de lokale BCG shop gaan , dan heb je het op papier 8)

Geplaatst: 19 feb 2008, 20:07
door Asuske
ff een vraagske,een discoveryline is toch niet het zelfde als een Classic Line e?

Want ik heb vandaag een factuur van Belgacom thuis gekregen waarop ze mij 66€ aan installatiekosten aanrekenen (voor Classic en niet voor Discovery) Is dit normaal? :|


Alvast bedankt! :-D

Geplaatst: 19 feb 2008, 20:46
door Patje
Asuske schreef:ff een vraagske,een discoveryline is toch niet het zelfde als een Classic Line e?

Want ik heb vandaag een factuur van Belgacom thuis gekregen waarop ze mij 66€ aan installatiekosten aanrekenen (voor Classic en niet voor Discovery) Is dit normaal? :|

Alvast bedankt! :-D

Voor een classic line is het 66 € dat klopt
Had je wel een classic line aangevraagd? of had je nog geen lijn ...
kijk eens op deze link -> onderstaande tabel
Belgacom
woutervhb schreef:Voor m'n nieuwe woning denk ik vooral aan EDPnet als internetaanbieder. Dan moet ik er wel een Belgacom Discovery Line bijnemen...
OK voor de 6.85 euro per maand.

Maar nu ik de bestelling wil doen via internet, zie ik dat er een installatiekost is van 135 euro :eek:

Er staat wel bij:
Optie : Installatiekosten van uw telefoonlijn : deze bevatten de activatie, de eventuele installatie van het aansluitpunt en de eventuele verplaatsing van een technicus.
De kosten voor eventuele graafwerken en interne bekabeling zijn niet inbegrepen.


Tja, als het echt een optie is dan hoef ik 'm niet... maar ik kan 'm niet uitschakelen.

Goed om weten: De huidige bewoners van het huis gebruiken al een vaste Belgacomlijn om te telefoneren. Hun telefoonnummer heb ik ingegeven bij het begin van de onlinebestelling, om de installatie te vergemakkelijken.

Enig idee of ik de installatiekosten nu ga moeten betalen? Toch geen 135 euro voor een gewone activatie/verlenging?
Zijn er nog alternatieven?

thx
Wouter

Als die kabel daar al ligt en de aansluitingsdoos is er, dan moeten die kosten niet aangerekend worden zoals 39€ forfait verplaatsings kosten en die aansluitdoos van 30€ vallen weg.

Geplaatst: 19 feb 2008, 21:18
door Asuske
Patje schreef:
Asuske schreef:ff een vraagske,een discoveryline is toch niet het zelfde als een Classic Line e?

Want ik heb vandaag een factuur van Belgacom thuis gekregen waarop ze mij 66€ aan installatiekosten aanrekenen (voor Classic en niet voor Discovery) Is dit normaal? :|

Alvast bedankt! :-D

Voor een classic line is het 66 € dat klopt
Had je wel een classic line aangevraagd? of had je nog geen lijn ...
kijk eens op deze link -> onderstaande tabel
Belgacom


Allereerst bedankt voor de snelle reactie,op het eerste papier dat ik gekregen heb van belgacom staat "Telefoonlijn Discoveryline Prijs:6,85€/maand"

Voor de rest staat er niets bij van installatiekosten,en classic line

Ik heb daarmee een discoveryline aangevraagd om een nr te krijgen zodat ik ADSL kon aanvragen.

Geplaatst: 20 feb 2008, 00:16
door xenne
Asuske schreef:ff een vraagske,een discoveryline is toch niet het zelfde als een Classic Line e?
afgaande op deze link

http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... w_incl.pdf

maken ze bij het plaatsen van een lijn onderscheid ts classic - duo - twin - isdn .... 't is nu te hopen voor jou dat ze op die lijn een Discovery Line abonnement activeren. best eens bellen voor duidelijkheid, en dan kan je meteen eens vragen voor de promotie te krijgen op de installatie, dan valt die 66euro weg

Geplaatst: 20 feb 2008, 20:21
door Asuske
xenne schreef:
Asuske schreef:ff een vraagske,een discoveryline is toch niet het zelfde als een Classic Line e?
afgaande op deze link

http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... w_incl.pdf

maken ze bij het plaatsen van een lijn onderscheid ts classic - duo - twin - isdn .... 't is nu te hopen voor jou dat ze op die lijn een Discovery Line abonnement activeren. best eens bellen voor duidelijkheid, en dan kan je meteen eens vragen voor de promotie te krijgen op de installatie, dan valt die 66euro weg


Oke superbedankt allemaal voor jullie uitleg,ik ga morgen es bellen naar Belgacom. :wink:

Geplaatst: 20 feb 2008, 20:34
door Patje
Asuske schreef:
xenne schreef:
Asuske schreef:ff een vraagske,een discoveryline is toch niet het zelfde als een Classic Line e?
afgaande op deze link

http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... w_incl.pdf

maken ze bij het plaatsen van een lijn onderscheid ts classic - duo - twin - isdn .... 't is nu te hopen voor jou dat ze op die lijn een Discovery Line abonnement activeren. best eens bellen voor duidelijkheid, en dan kan je meteen eens vragen voor de promotie te krijgen op de installatie, dan valt die 66euro weg


Oke superbedankt allemaal voor jullie uitleg,ik ga morgen es bellen naar Belgacom. :wink:

Of je kan ook een Belgacom winkel binnen gaan ....