Pagina 1 van 15

Cityconnect: onstabiliteit en disconnects

Geplaatst: 11 feb 2008, 14:54
door Epo
Een nieuwe thread, om de main thread niet te bevuilen.

Als je Cityconnect hebt en vaak disconnects ervaart, post dan iets in de thread met je ervaringen.

Ikzelf heb Cityconnect Plus en heb momenteel elke 20min een disconnect, die ik oplos door het IP te releasen en te renewen. Als ik dat niet doet, ligt mijn connectie ongeveer 10min uit.

Geplaatst: 11 feb 2008, 15:07
door tequila
Hier lijkt het iets minder frequent te zijn momenteel. Heb zojuist eens gekeken en zoals zovelen verschrikkelijk slechte snr waarden; 5.5/7.
Iedereen heeft zoiets dacht ik, maar waar ligt de oorzaak ... ?
Afstand is <800m en down/up zit rond de 12Mbit/2Mbit.

Geplaatst: 11 feb 2008, 15:09
door ubremoved_983
Ik heb geen disconnects in de vorm van sync verlies, maar ik heb wel vaak een verbreking van IP verkeer ... surfen kan opeens niet meer, ssh sessies gaan dood enzoverder, even nadien is het weer in orde ( 1 minuutje ofzo). Zeer storend eerlijk gezegd.

Geplaatst: 11 feb 2008, 15:11
door marcvan1
Net gebeld met de helpdesk: het probleem is bij hen gekend;de dslam vertoont kuren. Ze zijn ermee "bezig".

Geplaatst: 11 feb 2008, 15:18
door Epo
Bedankt om te bellen Marc :-)

Helaas is de respons zoals gevreesd. Het probleem zal dus ineens opgelost worden, als we degelijke SNR waardes krijgen, maar wanneer zal dat zijn?

Oproep aan de ub'ers: zodra je een goede SNR waarde hebt, gelieve hier te posten, dan kunnen wij ook hersynchen en testen. Thanks :-)

Geplaatst: 11 feb 2008, 17:17
door TOGI
Wel ik heb in "Het grote Cityconnect topic" veel gelezen over disconnects maar ik moet echter wel zeggen dat ik er weinig om niet te zeggen geen last van heb ...

Ik heb net de logs van mijn router nagekeken en heb voor vele uren na elkaar een constante verbinding.

Ik wil gewoon maar even zeggen dat jullie misschien eens moeten zien of de disconnects niet veel (of alleen) voorkomen bij de Speedtouch modems/routers ...

Zelf heb ik een ADSL2+ router van Asus (WL-600g) en heb constant mooie snelheden en heel weinig disconnects (zelfs vorig weekend)

Geplaatst: 11 feb 2008, 18:27
door marcvan1
Ik heb een D-Link DSL-320T en het gaat van kwaad naar erger. D'er werd ook een aftandse Alacatel Speedtouch 510, ter controle, geplaatst, met hetzelfde resultaat echter. Het ligt wel degelijk bij hen.

Geplaatst: 11 feb 2008, 18:29
door bmantra
Hey togi, hoever zit jij van de centrale?
Ik heb ook gebeld naar dommel, ze hebben mijn profiel lager gezet, maar zonder resultaat.. nog altijd iets van een 350/400 kilobit en vaak wegvallen...

Geplaatst: 11 feb 2008, 19:00
door TOGI
Wel over afstand kan ik moeilijk iets zeggen eigenlijk .. ga het officiëel eens laten meten deze week..

Wel weet ik dat ik ongeveer een dikke KM van de vismarkt woon.. dus echt ver zal het niet zijn...

Geplaatst: 11 feb 2008, 19:27
door smokem
Zit op 1,7km van de centrale - speedtouch 516 v6 - *al* de mogelijke firmware getest (5.x 6.x, 7.x) int+uk, allemaal hetzelfde probleem.
Binnen bekabeling volledig nagekeken en ok. Lijntest ook ok.

Heb nu ongeveer om de 5 tot 10 minuten een disconnect. Geen nieuwe sync maar ip dat niet meer verder kan, enkel een renew helpt. Static instellen helpt ook niet, moet je interface nog down/up brengen.
SNR waardes van 7.0 tot 5.5 down/up ..sync

:cry:

Geplaatst: 11 feb 2008, 19:33
door jollito
marcvan1 schreef:Ik heb een D-Link DSL-320T en het gaat van kwaad naar erger. D'er werd ook een aftandse Alacatel Speedtouch 510, ter controle, geplaatst, met hetzelfde resultaat echter. Het ligt wel degelijk bij hen.


Hier is het begonnen op zaterdag 9/2. Ik heb exact geteld 36 uren online gekunnen door de onkunde van dommel. Eerst vijf à zes weken zonder internet gezeten en nu terug die miserie. Ik begin het stilaan beu te worden.

Ik heb een DLINK DSL-320 T op 1,5 km van centrale vismarkt.
Ik had 12 Mbit download, 1,9 upload.

Hopelijk snel opgelost.

Jollito

Geplaatst: 11 feb 2008, 19:40
door deej
ditCh schreef:Ik heb geen disconnects in de vorm van sync verlies, maar ik heb wel vaak een verbreking van IP verkeer ... surfen kan opeens niet meer, ssh sessies gaan dood enzoverder, even nadien is het weer in orde ( 1 minuutje ofzo). Zeer storend eerlijk gezegd.


Idem hier.

Geplaatst: 11 feb 2008, 19:44
door smokem
deej schreef:
ditCh schreef:Ik heb geen disconnects in de vorm van sync verlies, maar ik heb wel vaak een verbreking van IP verkeer ... surfen kan opeens niet meer, ssh sessies gaan dood enzoverder, even nadien is het weer in orde ( 1 minuutje ofzo). Zeer storend eerlijk gezegd.


Idem hier.


yep, eerste week+ liep het trouwens wel goed

Re: Cityconnect: onstabiliteit en disconnects

Geplaatst: 11 feb 2008, 19:50
door fieldoxide
Epo schreef:Een nieuwe thread, om de main thread niet te bevuilen.

Als je Cityconnect hebt en vaak disconnects ervaart, post dan iets in de thread met je ervaringen.

Ikzelf heb Cityconnect Plus en heb momenteel elke 20min een disconnect, die ik oplos door het IP te releasen en te renewen. Als ik dat niet doet, ligt mijn connectie ongeveer 10min uit.


Ik heb hier hetzelfde probleem,cityconnect,krijg geen verbinding met het internet terwijl mijn modem/router wel aangeeft dat mijn network en cable status connect zijn,het enige dat dan helpt is DHPC release en DHPC renew te duwen , dan blijkbaar geraak ik weer on line , de situatie doet zich al een paar dagen voor ,is begonnen vrijdag,snr noise waardes zijn ook ineens zeer slecht , voor de moment zit ik op een downstream van 5.4 db en een upstream van 13.1 db.
NOg even zeggen dat ik op 2800 meter van de centrale zit en dat ik voor de moment synchroniseer op 8781 Kbps downstream en 945 Kbps upstream.
Mijn modem is een D-LINK DSL-2740B.

Geplaatst: 11 feb 2008, 20:42
door deej
Hupla net nog eentje gehad :<

Geplaatst: 11 feb 2008, 20:47
door Epo
Constant hier, geen 15min aaneensluitend connectie. Dat kan toch niet langer...

Geplaatst: 11 feb 2008, 20:49
door paraordonance
idem hier ... vanaf zaterdagnacht ...gemiddeld om het half uur mag ik eens mijn modem rebooten (d-link) en dan werkt het weer goed.

Aan de afstand tot de centrale zal 't niet liggen (dat is net aan de overkant van de straat)

Hopelijk vlug in orde ...na de trage start (en 2 maand zonder internet) heb ik net 10 dagen zonder problemen kunnen surfen ....wel 10 dagen super content geweest ...

Geplaatst: 11 feb 2008, 21:01
door Marie-Anne
idem in Heverlee op 2.8 km van de centrale.

Zowel met Speedtouch 516 V6 als met D-Link DSL G624T sinds 9/2 misserie en nog een misserie :cry:

Geplaatst: 11 feb 2008, 21:19
door deej
/me prays Alcatel will update the f*cking firmware

Geplaatst: 11 feb 2008, 21:20
door Epo
Van de DSLAM bedoel je dan? Ik heb zo mijn twijfels of dat eigenlijk wel gaat helpen...

Geplaatst: 11 feb 2008, 21:33
door smokem
Zag nog dat de dhcp lease gisteren of eergisteren op 120 sec stond..nu 1800, hielp zeker niet

Geplaatst: 11 feb 2008, 21:44
door Epo
Intussen is het al elke 10min. Echt ondoenbaar.

Geplaatst: 11 feb 2008, 23:55
door Freakazoid
Ik kan hier niet veel aan toevoegen, alleen dat ik er ook last van heb. In een niet zo technische uitleg: lichtjes op mn speedtouch 858 blijven groen maar op willekeurige tijdstippen heb ik geen verbinding met inet.

Nu zit ik al terug op wifi van de buren want dit is onbruikbaar/waardeloos.

Dus maar weer wachten, ik word er goed in.

Geplaatst: 12 feb 2008, 00:03
door fieldoxide
Freakazoid schreef:Ik kan hier niet veel aan toevoegen, alleen dat ik er ook last van heb. In een niet zo technische uitleg: lichtjes op mn speedtouch 858 blijven groen maar op willekeurige tijdstippen heb ik geen verbinding met inet.

Nu zit ik al terug op wifi van de buren want dit is onbruikbaar/waardeloos.

Dus maar weer wachten, ik word er goed in.


The story of our life,......
Hopen dat het snel opgelost geraakt,misschien zetten ze wel een announcement op bun site over de problemen (alhoewel dat geen te beste reclame is denk ik ). :-(

Geplaatst: 12 feb 2008, 00:07
door tequila
ik denk dat we al heel erg blij mogen zijn met een berichtje in de news sectie op het CRM-paneel.

Geplaatst: 12 feb 2008, 08:05
door jollito
Freakazoid schreef:Ik kan hier niet veel aan toevoegen, alleen dat ik er ook last van heb. In een niet zo technische uitleg: lichtjes op mn speedtouch 858 blijven groen maar op willekeurige tijdstippen heb ik geen verbinding met inet.

Nu zit ik al terug op wifi van de buren want dit is onbruikbaar/waardeloos.

Dus maar weer wachten, ik word er goed in.


Heeft er eigenlijk iemand al gebeld naar die nitwits ?
Ik heb een heel weekend gebeld naar dat 0903 nummer, geen antwoord.
Gisteren heel lang on hold gestaan op de 070 nummer, om dan te horen : onze "specialisten" zijn er mee bezig.
Mooie reclame ...

Geplaatst: 12 feb 2008, 09:52
door bmantra
wat doen jullie, gaan jullie volgende factuur betalen of hoe? Ik denk dat ik via aangetekend schrijven ga zeggen dat ik in eerste instantie een stabiele lijn wil met een behoorlijke downspeed alvorens ik verderga met betalen.
Ik kan met mijn huidige lijn zelfs niet eens meer bellen via voip. De connectie valt constant weg.
Lang leve het internet van de buren...

Geplaatst: 12 feb 2008, 10:26
door fieldoxide
Hier ook al heel de morgen problemen,volgens mijn modem heb ik verbinding,enkel DHCP release duwen en dan DHPC renew duwen ,daarna kan ik terug on line,dit moet echt opgelost geraken,ik betaal wel om te kunnen internetten en een stabiele lijn te hebben.Wat betekent eigenlijk DHCP? :???:

Geplaatst: 12 feb 2008, 10:41
door smokem
fieldoxide schreef:Hier ook al heel de morgen problemen,volgens mijn modem heb ik verbinding,enkel DHCP release duwen en dan DHPC renew duwen ,daarna kan ik terug on line,dit moet echt opgelost geraken,ik betaal wel om te kunnen internetten en een stabiele lijn te hebben.Wat betekent eigenlijk DHCP? :???:


http://en.wikipedia.org/wiki/Dhcp

Geplaatst: 12 feb 2008, 11:10
door jollito
bmantra schreef:wat doen jullie, gaan jullie volgende factuur betalen of hoe? Ik denk dat ik via aangetekend schrijven ga zeggen dat ik in eerste instantie een stabiele lijn wil met een behoorlijke downspeed alvorens ik verderga met betalen.
Ik kan met mijn huidige lijn zelfs niet eens meer bellen via voip. De connectie valt constant weg.
Lang leve het internet van de buren...


Ik heb ook al gedreigd met niet te betalen deze maand, heb reeds 84 euro betaald en slechts 36 uur online geweest op zes weken (eerst zes weken geen internet, dan 36 uur, dan terug offline).
Ik ga ook testaankoop inlichten, misschien zullen ze dan iets sneller in gang schieten.

J.

Geplaatst: 12 feb 2008, 11:17
door ljd
Test Aankoop kent Dommel niet eens :wink:

Geplaatst: 12 feb 2008, 11:32
door freegeek
ik weet niet welk type DSLAM dommel gebruikt maar als ik de problemen hier lees dan zou ik eerder denken dat het een probleem is in hun IP backbone. Het type DSLAM waar ik ervaring mee heb zijn puur layer 2 apparaten die ATM cellen switchen. Er is ook geen syncro verlies dus de lijnkaarten zouden ok moeten zijn. Als je je DHCP lease moet vernieuwen om terug online te geraken denk ik niet dat het iets te maken heeft met de DSLAM. Het zou mij verbazen dat de DSLAM ook hun DHCP server is. Dat is eerder een job voor een aparte DHCP server of één van hun Junipers. Als ik de problemen hier lees is het alsof één of ander Dommel netwerkelement de ARP entry van de klanten "verliest" en door een geforceerde DHCP renewal klanten terug connectiviteit kunnen forceren.

allemaal speculatie van mijn kant natuurlijk want ik weet niet hoe het Dommel netwerk in elkaar zit

ik denk dat Dommel nu ook beseft dat het niet gemakkelijk is om zelf een ISP te zijn die een end-to-end netwerk moet beheren. In het wholesale model kan je altijd gaan zagen bij Belgacom, nu moeten ze de technische problemen zelf oplossen (die soms zeer ingewikkeld zijn, ik spreek uit ervaring ;-) )

Geplaatst: 12 feb 2008, 11:50
door tequila
Enkele dingen die ik merk, maar dat kan even goed toeval zijn, misschien dat anderen het kunnen staven.
- Problemen doen zich 's avonds vaker voor dan overdag.
- Na downloaden (of tijdens) van een groot bestand is het hier bijna altijd prijs, gewoon surfen tijdens de dag geeft meestal weinig problemen.
- iedereen heeft ongeveer dezelfde SNR waarden; 5,5/7
- snelheden zijn niet wat je zou verwachten (ik sync wel op een mooie 2.213/18.067)
- ...

Geplaatst: 12 feb 2008, 12:54
door smokem
tequila schreef:Enkele dingen die ik merk, maar dat kan even goed toeval zijn, misschien dat anderen het kunnen staven.
- Problemen doen zich 's avonds vaker voor dan overdag.
- Na downloaden (of tijdens) van een groot bestand is het hier bijna altijd prijs, gewoon surfen tijdens de dag geeft meestal weinig problemen.
- iedereen heeft ongeveer dezelfde SNR waarden; 5,5/7
- snelheden zijn niet wat je zou verwachten (ik sync wel op een mooie 2.213/18.067)
- ...


Zelfde hier + oorspronkelijk wel stabiel

Geplaatst: 12 feb 2008, 13:14
door Epo
Zelfde hier, vandaag nog geen beterschap.

Geplaatst: 12 feb 2008, 13:16
door baxxie
sinds 2 dagen opgeleverd
hier ook hopen disconnects
disconnects nemen toe naarmate ik de connectie meer gebruik
in t geval van torrents val ik zelfs om de 3 minuten uit
ik vermoed door het hoog aantal connecties

Geplaatst: 12 feb 2008, 13:43
door Goztow
Maw: hun boeltje werkt langs geen kanten...

Geplaatst: 12 feb 2008, 13:56
door fieldoxide
Ik ga nogmaals eens naar de helpdesk bellen, zal ze ook even doorverwijzen naar userbase dan kunnen ze zien dat ik tenminste niet de enige met problemen ben .
Hou jullie op de hoogte .

Geplaatst: 12 feb 2008, 14:05
door fieldoxide
Heb contact opgenomen met de technische dienst,het antwoord dat ik kreeg was dat ze een ticket geopend hebben naar alcatel toe , het probleem zou (zoals ik reeds dacht ) te maken hebben met hun dslam,blijbaar waren ze op de hoogte van het probleem ( er zullen nog wel mensen gebeld hebben vermoed ik :wink: ), in ieder geval ze konden niet zeggen wanneer het opgelost ging geraken , de enige manier om te surfen is via DHCP release en renew voorlopig.
Van zodra het probleem opgeslost was gingen ze er iets van op hun website zetten.
Meer nieuws heb ik ook niet , de persoon aan de andere kant van de lijn vond het ook heel vervelend maar hij is maar de ' messenger ' die uitleg moet geven dus daar kan ik niet boos op zijn,blijft natuurlijk een zeer lastige zaak en moet eerlijk zijn sinds ik dommel heb heb ik nog niet het gevoel gehad dat ik bij een 'degelijke ' internetprovider zit . :?

Geplaatst: 12 feb 2008, 15:15
door bmantra
ze zouden beter nu een bericht op hun site zetten om te laten zien dat ze er mee bezig zijn + stand van zaken in plaats van achteraf de zaken te gaan bagatelliseren...