telemeter 'probleem' ;-)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

weer een 'probleemke' met telemeter? ik heb ComfortNet en ik heb vorige maand wegens omstandigheden 7 blokken moeten bijkopen :oops: maar ze hebben mij maar €0,57 aangerekend? kan iemand dit verklaren ? wat is het verschil tussen Uitbreiding maandelijks basisvolume & Eenmalig extra volume

:???:

of waren het solden :wink:
Bijlagen
telebrolmeter.jpg
(53.16 KiB) 1818 keer gedownload
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Eenmalig is pay as you go = dat is 0,01 € per MB. (of zoiets in die aard)
Volumeblok is 1,02 € per 150 MB.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Lord Utopia schreef:Eenmalig is pay as you go = dat is 0,01 € per MB. (of zoiets in die aard)
Volumeblok is 1,02 € per 150 MB.
oké. maar zoals je ziet heb ik 7 blokken van 150MB aangekocht : 1050MB - waarvan resterend 1200MB :eek: pay as you go? is dat dan als je kiest om automatisch verder te surfen aan hoge snelheid? dat staat altijd af. enfin, ze hebben mij ipv 7,14 maar 0,57 aangerekend, dus ik zal maar geen klacht indienen :lol:



ps: dit is eigenlijk wel niet van mij, maar van iemand die vraagt om blokken bij te gaan kopen als ze weer eens op trage snelheid zit en niet meer op telenet site geraakt :roll:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Reken maar dat je die extra blokken ook moet betalen ;)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ditCh schreef:Reken maar dat je die extra blokken ook moet betalen ;)
heb de factuur al gekregen hoor, staan er niet op - enkel die 0,57euro staat genoteeerd
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ditCh schreef:Reken maar dat je die extra blokken ook moet betalen ;)
Als je die blokken direct uitschakeld, reken maar van niet ;)
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:
ditCh schreef:Reken maar dat je die extra blokken ook moet betalen ;)
Als je die blokken direct uitschakeld, reken maar van niet ;)


idd, nu vraag ik me af heeft telenet het recht om achteraf dit bedrag terug te eisen?
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

pm schreef:
Lord Utopia schreef:
ditCh schreef:Reken maar dat je die extra blokken ook moet betalen ;)
Als je die blokken direct uitschakeld, reken maar van niet ;)


idd, nu vraag ik me af heeft telenet het recht om achteraf dit bedrag terug te eisen?
Reklameren moet ge zeker niet doen.

Als ze dat geld willen moeten ze er maar naar zagen.

Ben blij dat ze eens een foutje maken in het voordeel van de klant.

Laat ze daar maar een aangetekende brief voor sturen.

En verlies die ook maar eens
Laatst gewijzigd door ceurrrix op 02 mar 2008, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Lord Utopia schreef:
ditCh schreef:Reken maar dat je die extra blokken ook moet betalen ;)
Als je die blokken direct uitschakeld, reken maar van niet ;)
bedankt voor de info - ik heb het idd zo gedaan :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

ohla mascheert hier ook :P
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

hoe bedoelt ge volumeblokken meteen uitschakelen? Ik zit op smallband met ExpressNet dus leg ens uit?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Ledje schreef:hoe bedoelt ge volumeblokken meteen uitschakelen? Ik zit op smallband met ExpressNet dus leg ens uit?
een blok aankopen, de limiet wordt aangepast - daarna meteen extra volume terug op "0" zetten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
pietnoeck
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2004, 14:00

lukt echter niet altijd.
Moet je terug zetten voor je de bevestigingsmail hebt gekregen ?
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

pietnoeck schreef:lukt echter niet altijd.
Moet je terug zetten voor je de bevestigingsmail hebt gekregen ?


Dan gaat het niet. Je krijgt eerst een bevestigingsmail voor dat je het terug kan plaatsen ... Ik krijg een van de dagen de factuur... Ben benieuwd of het deze 2e keer er op staat ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xenne schreef:een blok aankopen, de limiet wordt aangepast - daarna meteen extra volume terug op "0" zetten


Dan zal je nog steeds die blok moeten betalen... eens aangezet blijft deze actief tot je maand is verlopen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

r2504 schreef:
xenne schreef:een blok aankopen, de limiet wordt aangepast - daarna meteen extra volume terug op "0" zetten


Dan zal je nog steeds die blok moeten betalen... eens aangezet blijft deze actief tot je maand is verlopen.
Als je die blok direct uitschakelt, reken maar van niet :wink: (om nog eens te herhalen wat hierboven al staat)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xenne schreef:Als je die blok direct uitschakelt, reken maar van niet :wink: (om nog eens te herhalen wat hierboven al staat)


Volgens mij vergis je je met de upgrade truuk naar Turbonet... die kan (geen idee of het nog steeds lukt) je namelijk doen, wachten tot je meter gereset wordt naar 0, en daarna downgrade je terug naar ExpressNet.

Voor blokken heb ik altijd geweten dat hoe snel je ze ook afzet, ze steeds blijven lopen tot het einde van je periode, en je er dus ook voor moet betalen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

En toch is het niet zo R2504, ik doe die volumeblokken truuk nu al zoveel keren, nog nooit heb ik ze moeten betalen. Hell, zelfs de helpdeskmedewerkers bij Telenet zelf gebruiken die truuk.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

kijk r2504, geloof me of niet. maar ik heb het zelf ervaren. doe er uw voordeel mee :wink: die telemeter zit vol bugs, en ja - switchen van Express naar Turbo (of omgekeerd) om de Telemeter te resetten werkt ook nog steeds, en volgens mij is dat nog steeds de beste manier om Telenet te bedriegen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xenne schreef:kijk r2504, geloof me of niet. maar ik heb het zelf ervaren.


I believe you... het leek me gewoon onwaarschijnlijk (hoe snel moet je hem dan trouwens verwijderen... na 1 minuut, 10 minuten, een uur, ... ?

xenne schreef:resetten werkt ook nog steeds, en volgens mij is dat nog steeds de beste manier om Telenet te bedriegen


Wettelijk kan men daar in ieder geval weinig aan doen... up/downgrades van producten zijn namelijk gratis. Eventueel kan men het pro-rata per dag gaan aanrekenen.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

ik had t ook eerst getest met 1 gig, vanaf mail terug afgezet en idd geen extra kosten, de maand erop getest met 60gig en op de telemeter staat idd dat de kosten erbij komen, tot het factuur kwam... niets extra te betalen...
enkel toen ik die 60gig wou afzetten ging dat tijdelijk niet door n fout in de website en na 10 minuten proberen ging het eindelijk wel, that was a close one hehe :) als dat te lang zou duren dan heb je het natuurlijk aan je pan... maar voor da risico kies je...
alleen wil ik toch gewoon liever een normaal abbo met normale limieten ipv al dat gepruts...
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

pm schreef:ik had t ook eerst getest met 1 gig, vanaf mail terug afgezet en idd geen extra kosten, de maand erop getest met 60gig en op de telemeter staat idd dat de kosten erbij komen, tot het factuur kwam... niets extra te betalen...
enkel toen ik die 60gig wou afzetten ging dat tijdelijk niet door n fout in de website en na 10 minuten proberen ging het eindelijk wel, that was a close one hehe :) als dat te lang zou duren dan heb je het natuurlijk aan je pan... maar voor da risico kies je...
alleen wil ik toch gewoon liever een normaal abbo met normale limieten ipv al dat gepruts...


Doe dan toch maar beter die switch-truc, die werkt nog altijd en is met minder risico (turbonet is 'maar' 19 euro duurder dan expressnet, nog altijd minder dan 60 blokjes :wink:)
To download or not to download, that's the question.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”