Pagina 1 van 1

De trein der traagheid

Geplaatst: 30 jan 2008, 19:59
door Molletje
Vorige week vrijdag, als een donderslag bij heldere hemel, is de snelheid van deze provider gedaald evenredig met de beursindexen. van +/-400kB/s naar +/- 10kB/s, zodus een factor 40 naar beneden.
Traagheid troef. Er zijn zelfs resultaten gemeten van 0kB/s.
Bellen met de provider, bellen met Belgacom, testen van het modem, voorleggen van testresultaten via deze site, geen resultaat, geen oplossing, van het kastje naar de muur...
Zit Scarlet met een overbelast netwerk ?
Werkt men aan een oplossing ?
Echter, in de loop van iedere nacht, snelheden tot 300kB/s, nog niet optimaal, maar werkzaam. Moeten we nu Scarlet mee gaan laten omroepen bij het dagelijks file-leed ? Er staat een file van bit tot in byte, alle verkeer dient te verlopen via de buurtwegen, we raden dan ook iedereen aan van terug het oude inbelmodem uit de kast te halen,... enz...enz...DE TREIN DER TRAAGHEID...
Ook bij mijn collega, hier in de regio Mol, eveneens bij Scarlet, doen zich identieke problemen voor, ook hij krijgt de zaak niet opgelost via Scarlet.
We overwegen van "Testaankoop" op deze zaak te zetten.
Heeft er iemand een ander voorstel, we staan open voor alle suggesties... ?

Geplaatst: 30 jan 2008, 20:29
door Fluppeke
heb geen voorstel maar wil wel alle acties steunen die er zijn.
Hier dezelfde problemen ..al een hele tijd trouwens.
Wanneer gaat scarlet zijn probleemzone's upgraden??
En waar ligt het probleem juist?
Probleem wordt wel erger aan de reacties te zien op dit forum ... ik vind tik een zeer goed initatief .. maar ik vrees dat ze in deze tekort schieten.

Geplaatst: 30 jan 2008, 20:34
door ispwatch
Tik is inderdaad een goed intiatief, maar wat baten kaars en bril als de uil niet ziet en wil.
Tenandere heb ik de indruk dat iedere provider die van het Scarlet netwerk gebruikt maakt mag delen in de fantastische service van die non-provider, misschien dat alle klanten die op een of andere manier van het Scarlet netwerk afhangen samen een aktie dienen te ondernemen vooraleer Scarlet stopt met zijn klanten uit te kleden.

Geplaatst: 30 jan 2008, 20:45
door tooslow
Uiteindelijk ligt de schuld van trage snelheid bij belgacom die het verzuimt om al de koperkabels te vervangen door glasvezel en die de bestaande kabels niet goed onderhoudt. Want 1 enkele beschadiging tussen uw computer en de telefooncentrale kan voor een trage snelheid zorgen.

Maar daarnaast kunnen er ook vele andere kleinere problemen zijn zoals een slechte binnenbekabeling, een defecte modem, splitters die niet werken of die niet goed aangesloten zijn en dergelijke .. .

Het kan natuurlijk aan uw isp liggen die met een al dan niet lokale en of tijdelijke overbelasting te maken heeft.

Geplaatst: 30 jan 2008, 20:47
door Molletje
Snel reageren is niet aan de orde, het opladen van deze reply-pagina nam immers 7 minuten in beslag.
Leg me even uit wat "Tik" juist is, vermits ik hier pas als nieuwkomer ben, is dit niet helemaal duidelijk.
Opzoeken in het forum is nu een ramp, het opladen duurt onnoemelijk lang.

Geplaatst: 30 jan 2008, 21:02
door ispwatch
http://www.tik.be/tik_vzw/pagina/over_tik_vzw

Tik vzw is de grootste nationale vereniging voor Telecom- en InternetKlanten en is ontstaan uit de feitelijke vereniging PUB, acroniem voor Pandora User Base. Dit was oorspronkelijk een vereniging van klanten die gebruik maken van de Internettoegang die in Vlaanderen wordt aangeboden door Telenet.

Op 31 januari 2004 werd Tik vzw opgericht door het toenmalige bestuur van PUB. De oprichting van een vzw liet verdere groei van de vereniging toe en zorgde voor meer rechtszekerheid voor de leden en medewerkers.

De structuur van de vzw werd speciaal zodanig op- en opengesteld dat een uitbreiding naar andere providers mogelijk was.

Door deze open structuur hebben we intussen STUG, acroniem voor Scarlet Telecom User Group binnen de vzw kunnen integreren als een aparte entiteit, net zoals PUB een aparte entiteit binnen Tik vzw is.

Geplaatst: 30 jan 2008, 21:27
door Molletje
ispwatch, hartelijk dank, ik informeer me verder.
Hiertoch nog even mijn laatste meting:

Your DOWNLOAD Speed:
39 kbps or 5 KB/sec
an efficiency of ~1%


Your UPLOAD Speed:
316 kbps or 40 KB/sec

Traag maar waar....

Geplaatst: 31 jan 2008, 14:30
door Yanman.be
Ze weten nu hopelijk dat er een probleem is...

Geplaatst: 31 jan 2008, 15:11
door Fluppeke
zolang ze hun geld op het einde van de maand krijgen ...
We zoude een grotere actie moeten voeren ... mssn in samenwerking met tik.

Geplaatst: 31 jan 2008, 16:13
door ispwatch
Ware het maar mogelijk dat je je abonnementsgeld op een geblokkeerde rekening mocht storten tot de service daadwerkelijk op niveau was, je zou Scarlet (en niet enkel Scarlet hoor) nog als eens uit de sloffen zien schieten.

Geplaatst: 31 jan 2008, 16:22
door Rudi.$
Molletje schreef:ispwatch, hartelijk dank, ik informeer me verder.
Hiertoch nog even mijn laatste meting:

Your DOWNLOAD Speed:
39 kbps or 5 KB/sec
an efficiency of ~1%


Your UPLOAD Speed:
316 kbps or 40 KB/sec

Traag maar waar....


Op dit moment zitten ze voor wat mij betreft terug op kruissnelheid. Deze morgen waren er inderdaad zware snelheidsproblemen, waar en hoe geen idee. Feit blijft dat het inderdaad de laatste tijd erg kan varieeren, en dat ik van heel wat mensen dezelfde problemen hoor. Dus we blijven het opvolgen en aankaarten.

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3410 kbit/s or 426 kbyte/s
- Upload speed : 530 kbit/s or 66 kbyte/s
Thu Jan 31 2008 at 16:21:09 UTC+0100

Geplaatst: 31 jan 2008, 18:35
door Yanman.be
situatie 31 jan 18.32

speedtest.nl

down: 4.7 KByte/sec
(=38 kbps)

up: 37.8 KByte/sec
(=302 kbps)

67.0 Conn/min ( normaal 200 of 300? )

pings zijn normaal.

Geplaatst: 31 jan 2008, 18:52
door Goendi
Uiteindelijk ligt de schuld van trage snelheid bij belgacom die het verzuimt om al de koperkabels te vervangen door glasvezel en die de bestaande kabels niet goed onderhoudt. Want 1 enkele beschadiging tussen uw computer en de telefooncentrale kan voor een trage snelheid zorgen.


Dat is dus wat ik bedoel met stemmingmakerij! Dit heeft -niks-, maar dan ook -niks- met Belgacom te maken. Belgacom is niet verantwoordelijk voor snelheidsissues bij een ander ISP what so ever, en wat belet Scarlet om te investeren in glasvezel? Geen centen of zo?

Dees is er echt -over-, raakt kant noch wal!

Geplaatst: 31 jan 2008, 19:02
door Rudi.$
Goendi schreef:
Uiteindelijk ligt de schuld van trage snelheid bij belgacom die het verzuimt om al de koperkabels te vervangen door glasvezel en die de bestaande kabels niet goed onderhoudt. Want 1 enkele beschadiging tussen uw computer en de telefooncentrale kan voor een trage snelheid zorgen.


Dat is dus wat ik bedoel met stemmingmakerij! Dit heeft -niks-, maar dan ook -niks- met Belgacom te maken. Belgacom is niet verantwoordelijk voor snelheidsissues bij een ander ISP what so ever, en wat belet Scarlet om te investeren in glasvezel? Geen centen of zo?

Dees is er echt -over-, raakt kant noch wal!


Inderdaad, als het aan Belgacom ligt hoor je dat ook aan je lijn, heb het voor gehad, op dezelfde dag geholpen (werken in de straat)
Als het goed is moet je dat ook zeggen.

Geplaatst: 31 jan 2008, 20:37
door Fluppeke
Wie heeft een goed initatief om de snelheidsproblemen aan te kaarten ?
TIK ??

off topic mode : on

Neen snelheidsproblemen komen voor op het broba2 scarlet netwerk. Heeft niets met belgacom te maken.
Al doet bgc veel moeilijker voor mensen die adsl bij een andere isp hebben (wat betreft het analoge gedeelte van de lijn, lijntesten, afstandsmetingen, enz ...) . En ik merk in de belgacomshops dat ze dit punt ook meer en meer uitspelen...
Schandalig maarja ..
Dringend tijd dat het historisch bgc netwerk in handen komt van een onafhankelijke netwerkbeheerder. Hoe vroeger hoe beter

Geplaatst: 31 jan 2008, 23:14
door Tinneke
Inderdaad wat baat kaars en bril als ...
En wat baat het steeds te klagen op deze site?
We weten nu allemaal dat we van Scarlet niets moeten verwachten en dat ze misschien wel nog redelijke krampen hebben van het grijnzen en lachen met deze topics.

Dus we moeten veranderen van provider tot dat ze lachen dat ze groen zien.
Ik stap over naar Dommel, aangevraagd voor 15/03.

Ziezo ze kunnen ze kussen.

Maar ik leef zeker mee met de mensen die nog vastzitten aan die provider met de schilpaddengang.
Was hun leuze ook niet ... Sprinten over het internet..

Laat je zeker niet doen.. Klant is koning.

Geplaatst: 07 feb 2008, 12:30
door Koelreuteria
Tinneke schreef:...Klant is koning.

... en de provider is "keizer"...

Geplaatst: 05 maa 2008, 23:40
door jjvk
inderdaad de provider is Keizer, zolang je zo zot genoeg ben als je geen service krijgt te blijven.
Dan is de klant geen koning maar een dommekl**t... en eens is de maat vol en geef je die Scarletprovider de bons.