Pagina 1 van 1
Betrouwbaarheid smtp.scarlet.be
Geplaatst: 23 jan 2008, 15:32
door jensked
Hoi
Ik zit hier op m'n werk met Scarlet Business extreme ADSL...
We maken dan ook gebruik van smtp.scarlet.be om onze mails te versturen. Maar ik krijg de laatste tijd relatief veel meldingen van mails die niet zouden toekomen.
Is de uitgaande mailserver van Scarlet echt betrouwbaar? Dan kan ik dat probleem al uitsluiten.
Bedankt!
Geplaatst: 23 jan 2008, 21:38
door lithion
Krijg je foutmeldingen als de mails niet toekomen of verdwijnen ze gewoon in het niets? Worden ze niet als spam aanzien bij de bestemmeling?
Geplaatst: 24 jan 2008, 08:46
door jensked
Ze verdwijnen in het niets...maar ik weet ook wel dat je niet zomaar mag afgaan op wat gebruikers zeggen
De delete knop loert altijd.
Geplaatst: 24 jan 2008, 11:29
door selder
jenskid, PM me eens alle gegevens van zo'n mail waar het fout mee loopt, zoals ip-adres, tijdstip, sender address, recipient address etc etc.
Geplaatst: 25 jan 2008, 18:09
door Tinneke
Inderdaad, ik ben zelfstandige, en krijg ook veel te horen dat
verschillende personen mijn mails niet ontvangen, maar ik ontvang er ook veel minder...
Ik zit ook bij "Scarlet", de providers van die fameuze 1 mbps.
Naar ik "gehoord " heb, als je gebruik maakt van de "ScarletSpamfilter "
ontvang, je de helft van je mails niet meer. Eigenaardig, ook deze dat jezelf verstuurt zijn soms nergens meer te bespeuren.
Dus ik zou zeggen als je bij Scarlet zit, doe gewoon die Spamfilter uit.
( op de site van "mijnscarlet")
doei
Geplaatst: 02 feb 2008, 02:39
door Hercules
Ik krijg de laatste tijd wel veel medlingen: sending of message failed by SMTP error.
Dus er is weldegelijk iets loos.
Zelfs webmail werkt kut.
Geplaatst: 02 feb 2008, 04:10
door gr4vity
Bij telenet is er een probleempje geweest dat de spamfilter een heel deel uitgaande mail blokeerde. Misschien zelfde probleempje bij scarlet?
Geplaatst: 15 feb 2008, 17:41
door Isoik
Scarlet mail is helemaal niet betrouwbaar, ik maak gebruik van Gmail want daarbij heb ik ook SMTP toegang en kan ik mail sturen van mijn eigen domeinnaam.
Geplaatst: 14 maa 2008, 11:26
door neon
Isoik schreef:Scarlet mail is helemaal niet betrouwbaar, ik maak gebruik van Gmail want daarbij heb ik ook SMTP toegang en kan ik mail sturen van mijn eigen domeinnaam.
De Scarlet mail is één grote farce. Je moet eens proberen via webmail een bericht naar jezelf te sturen. Ik krijg het nooit afgeleverd, ondanks alle spamfilters bij Scarlet uit te schakelen. Hebben ze hun eigen geblacklist ofzo?! Aangezien ik het via webmail probeer kan ik kiezen voor de optie ontvangstbevestiging. Guess what? Je krijgt wel de ontvangstbevestiging dat de mail zou afgeleverd zijn, maar de mail zelf zie ik nooit!
Dat is nog maar het topje van de ijsberg. De laatste twee weken kan ik geen mails meer sturen naar mensen die een adres hebben bij Yahoo. Enkele dagen later krijg ik een bericht dat de mail niet kon afgeleverd worden. Wat zegt Scarlet? Het probleem ligt bij Yahoo. "Je moet eens bellen naar Yahoo". Makkelijk gezegd dan gedaan
Vreemd dat ik bij testen bij familie en vrienden vanaf een ander domein dan wel probleemloos naar alle Yahoo adressen kan mailen.
Verder ontvang ik de laatste tijd mails van andere personen met gemiddeld 2 dagen vertraging. Wat een luxe, e-mail die trager werkt dan de klassieke post!!
Geplaatst: 14 maa 2008, 20:21
door flt
Ik heb eigenlijk geen problemen met de mailserver. Alle emails komen altijd toe.
Gisteren waren er wel wat vertragingen maar geen verloren emails.
Geplaatst: 14 maa 2008, 20:56
door neon
flt schreef:Ik heb eigenlijk geen problemen met de mailserver. Alle emails komen altijd toe.
Gisteren waren er wel wat vertragingen maar geen verloren emails.
Zonet een bericht ontvangen van een collega die de mail woensdagavond verstuurd heeft.
Leuk.
Geplaatst: 19 maa 2008, 02:23
door Lutin
Verder ontvang ik de laatste tijd mails van andere personen met gemiddeld 2 dagen vertraging. Wat een luxe, e-mail die trager werkt dan de klassieke post!!
Idd hier ook enorme vertragingen laatste week, mss daarom dat ik nog geen antwoord heb van de helpdesk
Geplaatst: 19 maa 2008, 13:09
door frankyboy
antwoord van de helpdesk kan tot 3 weken uitblijven om dan een antwoord te krijgen als het probleem reeds lang opgelost is.
vandaag eens gebeld omdat ik probleem heb met mijn telefoonlijn : volgende antwoord gekregen : mijnheer uw centrale is geupdate en uw toestel voldoet niet aan de eisen om goed met die centrale te werken. Dus u koopt best een nieuw toestel
Ik denk dat ik best vertrek bij scarlet
Geplaatst: 19 maa 2008, 14:31
door neon
frankyboy schreef:antwoord van de helpdesk kan tot 3 weken uitblijven om dan een antwoord te krijgen als het probleem reeds lang opgelost is.
vandaag eens gebeld omdat ik probleem heb met mijn telefoonlijn : volgende antwoord gekregen : mijnheer uw centrale is geupdate en uw toestel voldoet niet aan de eisen om goed met die centrale te werken. Dus u koopt best een nieuw toestel
Ik denk dat ik best vertrek bij scarlet
Da's onvoorstelbaar gewoon! Geloof me, u bent niet de eerste en zult blijkbaar niet de laatste zijn aan wie zo zoiets proberen wijs te maken.
Ze hebben een aantal merken die incompatibel zijn, en waarmee het misschien echt wel zo is. Maar als de medewerker aan de andere lijn zegt dat uw merk er niet tussenzit en 5 minuten later blijkt dat hij het niet kan oplossen en het dan toch incompatibel is... dat moet je mij niet wijsmaken hoor!
Een schande is het...
Geplaatst: 23 maa 2008, 15:04
door Hercules
De laatste tijd ontvang ik zo wie zo mails vaak met 12-24 uur vertraging, maar begin bang te worden dat ik ook niet alles binnen krijg
Zal ze komende week eens bellen ofdat dit nog geneest, maar aangezien ik de mail ook zakelijk gebruik kan dit echt niet.
Geplaatst: 24 maa 2008, 10:57
door neon
Hercules schreef:De laatste tijd ontvang ik zo wie zo mails vaak met 12-24 uur vertraging, maar begin bang te worden dat ik ook niet alles binnen krijg
Zal ze komende week eens bellen ofdat dit nog geneest, maar aangezien ik de mail ook zakelijk gebruik kan dit echt niet.
Dit is nu al een maand gaande, ik had gehoopt dat er misschien wat verandering ging in komen door het aantal klachten op deze website, zodat misschien iemand van Userbase de klanten kon vertegenwoordigen, maar nee. Het blijft maar aanslepen. Voor een ISP met meer dan honderdduizend klanten is dit onaanvaardbaar in mijn ogen.