Pagina 1 van 1

GSM Provider BASE

Geplaatst: 07 jan 2008, 23:42
door Rafael
Aangezien ik van plan ben om over te stappen naar Base, door de lage kosten, ben ik zoek naar ervaringen hiermee.

Wat zoekwerk zegt me dat sommigen niet tevreden zijn over het bereik, maar dat zijn dan geen al te recente postings.

Is het bereik van Base nog een struikelblok de dag van vandaag? Zijn er mensen met ervaringen met Base, ook met de klantendienst en dergelijk?

Bedankt ;)

Re: GSM Provider BASE

Geplaatst: 08 jan 2008, 00:51
door laurens7
Rafael schreef:Aangezien ik van plan ben om over te stappen naar Base, door de lage kosten, ben ik zoek naar ervaringen hiermee.

Wat zoekwerk zegt me dat sommigen niet tevreden zijn over het bereik, maar dat zijn dan geen al te recente postings.

Is het bereik van Base nog een struikelblok de dag van vandaag? Zijn er mensen met ervaringen met Base, ook met de klantendienst en dergelijk?

Bedankt ;)
Wireless user (onder base),veel goedkoper en nooit problemen ondervonden (veel hangt ook af van uw gsm).

klantendienst? waarom heb je zoiets nodig? (klantendienst is van wireless bij mij)

Geplaatst: 08 jan 2008, 06:32
door AgentVortex
Ik ben in 2004 overgestapt van Proximus naar Base, na acht trouwe (en dure) jaren :-D

Nog geen moment spijt van gehad, dekking is perfect, roamingtarieven vallen ook goed mee.

Ik kan mij echter niet uitspreken over de ontvangst in bv. de Ardennen ...

Greetz,

Mr. V.

Geplaatst: 08 jan 2008, 07:57
door klooooon
hier ook al 4 jaar base en nog geen seconden spijt van

Geplaatst: 08 jan 2008, 11:19
door lithion
Al jaren ervaring mee en de dekking is goed. Veel mensen beelden zich het in dat Base een slechte ontvangst heeft omdat ze de eerste jaren minder bereik hadden dan bvb Proximus. Het is ook redelijk normaal want Proximus bestond al 5 jaar toen Base op de markt kwam.

Re: GSM Provider BASE

Geplaatst: 08 jan 2008, 12:01
door Rafael
laurens7 schreef:klantendienst? waarom heb je zoiets nodig? (klantendienst is van wireless bij mij)
Je weet nooit waarvoor je ze nodig hebt, ikzelf heb de klantendienst van Proximus ooit gecontacteerd voor hulp met de Voicemail, maar verder niets. Tegenwoordig valt dit via internet te regelen, maar als ik ooit een probleem zou hebben, zou het fijn zijn als er geen wachtrij van anderhalf uur voor je staat.

Ik woon nog net in Limburg, aan de grens met Vlaams-Brabant en Antwerpen, en heb een 'oude' Samsung van 3 jaar. Het toestel wordt alleen gebruikt om te bellen en te smsen, extra opties zijn voor mij geen noodzaak.

Ik ben in ieder geval al blij met de positieve reacties hier.

Symio

Geplaatst: 08 jan 2008, 16:44
door elrocco
Ik ben sinds de start een tevreden beller met Simyo, die eveneens gebruik maken van het Base-netwerk. Vooral de scherpe tarieven hebben me toen over de streep getrokken, en dat heb ik me nog geen seconde beklaagd!!!
Greetz,

Elrocco 8)

Re: Symio

Geplaatst: 08 jan 2008, 16:52
door laurens7
elrocco schreef:Ik ben sinds de start een tevreden beller met Simyo, die eveneens gebruik maken van het Base-netwerk. Vooral de scherpe tarieven hebben me toen over de streep getrokken, en dat heb ik me nog geen seconde beklaagd!!!
Greetz,

Elrocco 8)
wireless is veel goedkoper in ieder geval(maar niet voor iedereen verkrijgbaar)

Re: Symio

Geplaatst: 08 jan 2008, 18:38
door Petrikske
laurens7 schreef:wireless is veel goedkoper in ieder geval(maar niet voor iedereen verkrijgbaar)
Bedoel je Wire-Less uit Laarne?
Zijn er bij hen ook geen tarieven aangepast recentelijk?
Vandaag factuur aangekregen en zie dat een SMS EUR 0.103 kost zonder de 21% BTW.
Ook mag ik daar dan nog maandelijks abonnementsgeld voor betalen.

Zit nu toch ook te denken aan Simyo of iets dergelijks.

Dochterlief lacht ons dan weer uit omdat ze gratis SMS kan versturen (Proximus Pay & Go)

Re: Symio

Geplaatst: 08 jan 2008, 19:12
door laurens7
Petrikske schreef:
laurens7 schreef:wireless is veel goedkoper in ieder geval(maar niet voor iedereen verkrijgbaar)
Bedoel je Wire-Less uit Laarne?
Zijn er bij hen ook geen tarieven aangepast recentelijk?
Vandaag factuur aangekregen en zie dat een SMS EUR 0.103 kost zonder de 21% BTW.
Ook mag ik daar dan nog maandelijks abonnementsgeld voor betalen.

Zit nu toch ook te denken aan Simyo of iets dergelijks.

Dochterlief lacht ons dan weer uit omdat ze gratis SMS kan versturen (Proximus Pay & Go)
Kalken.
dan heb je je niet ingeschreven op de nieuwe tariefformule:

sms: 0.0702 eur/stuk,excl. BTW.0,084942€ incl. btw.
Verder altijd 10cent/minuut om naar gewone nr's/gsm's te bellen de eerste 60min, daarna 20cent/min (per gesprek geloof ik).

Re: Symio

Geplaatst: 10 jan 2008, 11:04
door blidi
laurens7 schreef:
Petrikske schreef:
laurens7 schreef:wireless is veel goedkoper in ieder geval(maar niet voor iedereen verkrijgbaar)
Bedoel je Wire-Less uit Laarne?
Zijn er bij hen ook geen tarieven aangepast recentelijk?
Vandaag factuur aangekregen en zie dat een SMS EUR 0.103 kost zonder de 21% BTW.
Ook mag ik daar dan nog maandelijks abonnementsgeld voor betalen.

Zit nu toch ook te denken aan Simyo of iets dergelijks.

Dochterlief lacht ons dan weer uit omdat ze gratis SMS kan versturen (Proximus Pay & Go)
Kalken.
dan heb je je niet ingeschreven op de nieuwe tariefformule:

sms: 0.0702 eur/stuk,excl. BTW.0,084942€ incl. btw.
Verder altijd 10cent/minuut om naar gewone nr's/gsm's te bellen de eerste 60min, daarna 20cent/min (per gesprek geloof ik).

Na 60 minuten betaal je 20 cent per minuut naar Mobistar en Proximus.
Naar vast en Base blijft het tarief op 10 cent per minuut.

Geplaatst: 10 jan 2008, 11:23
door filipi
Hier bij mij in de streek, één van de uithoeken van Belgie, had ik vroeger ook 2 aan het buitenland grenzende gebieden waar slechte tot geen onvangst was op het base netwerk.
Dat is sinds enkele jaren veranderd. Nu heb ik overal perfekte ontvangst.

Ook hun helpdesk is prima in orde.

Met Base geen problemen hier

Maar wat bedoelen jullie met die 'wireless' ?
Dat is mij volledig onbekend maar klinkt wel interessant :wink:

Geplaatst: 10 jan 2008, 12:57
door kUmbro
filipi schreef:Maar wat bedoelen jullie met die 'wireless' ?
Dat is mij volledig onbekend maar klinkt wel interessant :wink:
Is blijkbaar iets voor (ex)werknemers van de lijn/spoorwegen

Geplaatst: 10 jan 2008, 13:00
door cavecat
Mijn werkgever heeft al een jaar of 8 een corporate contract bij Base (nu sympac) en qua ontvangst e.d. moet je je niet teveel zorgen maken ... tenzij je in een van de black spots zit. (bijv. hier in de buurt net tussen Tessenderlo en Molenstede)

Mobi* en Proximus hebben er ook hier en daar.

Zelfs in de ardennen (tot in Virton/Arlon) hebben we er geen issues mee gehad. (Er loopt ongeveer een 200 man rond met zo'n ding)

Geplaatst: 10 jan 2008, 17:54
door a3ke
Bereik is al jaaren (nee geen typfout) een issue niet meer

Helpdesk is zelden nodig geweest en dan ook direct resultaat

Kortom , heb het me nooit beklaagd , zelfs niet als orange pre-tester

Zegt dit genoeg over hoelang ik al reeds klant ben :wink:

Geplaatst: 10 jan 2008, 23:34
door blidi
kUmbro schreef:
filipi schreef:Maar wat bedoelen jullie met die 'wireless' ?
Dat is mij volledig onbekend maar klinkt wel interessant :wink:
Is blijkbaar iets voor (ex)werknemers van de lijn/spoorwegen
Niet enkel voor nmbs en de lijn, maar ook voor de werknemers van de gemeenten, steden en ambtenaren..
Meer info op http://users.skynet.be/bk343625/blad%20promotie.htm

Geplaatst: 11 jan 2008, 18:29
door DimaX
Ik heb base al 3 jaar. Alles is oke, maar ik mis gratis smsjes want bij andere zoals mobistar en proximus krijg je dat wel :-(

Geplaatst: 11 jan 2008, 18:38
door rolandvc
Ik heb ook al Base vanuit de Orange-tijd. Nog nooit problemen mee gehad. Eén keer voor een informatie naar de helpdesk gebeld en onmiddellijk en correct geholpen.
In het begin was er geen ontvangst in de Brusselse metro, maar dat is intussen geen probleem meer.

Geplaatst: 11 jan 2008, 21:02
door lithion
DimaX schreef:Ik heb base al 3 jaar. Alles is oke, maar ik mis gratis smsjes want bij andere zoals mobistar en proximus krijg je dat wel :-(
En de gratis smsjes bij jim mobile?

Geplaatst: 15 jan 2008, 22:48
door dbr
Ik ben zelfstandig verkoper van zowel Base als Proximus.

Het netwerk is geen concurentievoordeel, hoogstends dat Proximus ook umts heeft en Base (nog) niet.
Kwa bereik haalt het niet uit, dat is hierboven ook al gebleken.

Ze hebben beiden een goede klantenservice, naar mijn ervaring wordt ik bij Base sneller geholpen ook als ik prive bel.
Maar de kwaliteit is van beiden goed, Base is alleen een stuk goedkoper.