Belgacom 'Service' bij het opzeggen van ADSL Go
Geplaatst: 05 jan 2008, 15:46
Halverwege december 2007 heb ik mijn vader kunnen overtuigen om eindelijk Belgacom/Skynet te verlaten. Onze nieuwe provider werd FullADSL (wegens nog studerende zus - goeie prijs/kwaliteit verhouding)
Abonnement aangevraagd bij Full Telecom en op 20 december kregen we 2 brieven in de bus:
1 van Belgacom/Skynet dat ADSL Go op 4 januari wordt afgesloten.
1 van Full Telecom dat FullADSL op 5 januari wordt aangesloten.
Ik had op voorhand nagevraagd of overstappen geen probleem zou zijn voor de opties op onze Belgacom-classic-telefoonlijn, en na heel veel gedoe werd zowel telefonisch als per mail bevestigd dat er voor alles wat met telefonie te maken had, er niks zou veranderen. Ik zou nergens iets van merken, tenzij ik BelgacomTV had (niet dus).
Gisteren 4 januari was ik nog wat aan't surfen (ADSL Go) toen plots om 13H40 mijn internet uitviel. Niks abnormaal, maar mijn moeder was aan't telefoneren en werd middenin haar telefoongesprek onderbroken.
Niet leuk, maar zou waarschijnlijk wel snel weer werken?
Om 14H naar klantendienst gebeld:
Nee meneer, uw lijn staat nog op actief in ons systeem. Ah, u zegt ADSL op? Ah dan moeten ze in de centrale vanalles aanpassen. U vind dat niet normaal? Best even naar storingen bellen dan
Storingen:
Ja meneer, die lijn staat nog op actief. U kunt best langs de klantendienst bellen. Oh, die sturen u naar ons? Tja, ik zal eens in het systeem kijken. Onze techniekers zijn er in de centrale mee bezig om uw lijn weer om te zetten naar een lijn zonder ADSL signaal. Jawel meneer, het is normaal dat dat even duurt. Wanneer dat terug gaat werken? Dat weet ik niet. Toch wel meneer, dat duurt zeker langer dan 5 minuten. Nee ik kan daar geen eindtijd op plakken
Even aangedrongen en dame van storingen beloofde me terug te bellen op mijn GSM:
Hallo meneer, ik heb net contact gehad met onze techniekers. Ze zijn daar nog mee bezig, en ze weten niet hoe lang dat nog gaat duren, maar we garanderen dat het om 16H30 uiterlijk weer zal werken.
Om 15H20 teruggebeld naar storingen:
Nee meneer het klopt dat anderhalf uur veel te lang is voor deze actie. Dat zou inderdaad maar 5 minuten mogen duren. Nee helaas, ik kan hier verder niks aan doen. Onze techniekers zijn er mee bezig. Maar ik zien in het dossier dat ze beloven dat om 16H30 alles zal werken. Ik kan eventueel wel uw vaste lijn kosteloos doorschakelen naar uw GSM.
Heb ik niks aan, 't is mijn GSM en mijn ouders hun lijn. En ik ben straks weg (daarbij wil ik ze geen excuus bezorgen om het niet meteen te moeten oplossen).
Teruggebeld naar klantendienst om +/- 16H00, en daar aangedrongen dat ze uitdrukkellijk in het dossier toevoegden dat de klant NIET TEVREDEN was en dat het absoluut vandaag moest zijn opgelost.
Om 16H25 terug contact gezocht met de storingen, om 16H55 eindelijk iemand aan de lijn:
En wat werkt er niet meneer, u krijgt geen kiestoon? Vreemd, ik meet de lijn uit en er is geen probleem mee. Ik zie dat er een toestel op de lijn hangt. Kun je dat even uittrekken? Hm, vreemd, ik meet nog steeds een aktief toestel op uw lijn. Ja dan is er misschien iets foutgelopen in de centrale. Dan zal ik een technieker moeten sturen. Is dat goed volgende week dinsdag?
Nee dat is niet goed, het moet vandaag nog opgelost worden.
Hm, een ogenblikje, ik zal even kijken.
Er komt vandaag een technieker langs, meneer. Uw adres is toch ...?
Om 18H50 telefoon van X. van Belgacom Special Intervention Team. Leg het probleem nog eens uit. OK, ik zit in Antwerpen, en vertrek dadelijk naar de centrale in oostmalle, waarschijnlijk zit het probleem daar. Als het opgelost is bel ik jullie op, anders neem ik contact via het GSMnr of kom ik langs.
Deze technieker heeft het probleem in de centrale opgelost (verkeerd gepatched), mijn vader opgebeld op het vaste nr, die zelf iemand anders laten opbellen en dan teruggebeld om te checken of alles effectief in orde was.
Om 19H40 werkte de telefoon weer, dat is 6 uur om het ADSL signaal van de lijn te halen.
BTW:
Om 19H40 werkte ook FullADSL ineens ook al - een dag vroeger dan voorzien. Ik had tijdens de downtime de parameters in de modem maar vast aangepast. Merci voor de service Full Telecom.
Jullie ook bedankt voor de service Belgacom. (Hier krijgen ze waarschijnlijk vroeg of laat ook wel weer een award voor).
Soms maak je beter dat je weg bent.
Abonnement aangevraagd bij Full Telecom en op 20 december kregen we 2 brieven in de bus:
1 van Belgacom/Skynet dat ADSL Go op 4 januari wordt afgesloten.
1 van Full Telecom dat FullADSL op 5 januari wordt aangesloten.
Ik had op voorhand nagevraagd of overstappen geen probleem zou zijn voor de opties op onze Belgacom-classic-telefoonlijn, en na heel veel gedoe werd zowel telefonisch als per mail bevestigd dat er voor alles wat met telefonie te maken had, er niks zou veranderen. Ik zou nergens iets van merken, tenzij ik BelgacomTV had (niet dus).
Gisteren 4 januari was ik nog wat aan't surfen (ADSL Go) toen plots om 13H40 mijn internet uitviel. Niks abnormaal, maar mijn moeder was aan't telefoneren en werd middenin haar telefoongesprek onderbroken.
Niet leuk, maar zou waarschijnlijk wel snel weer werken?
Om 14H naar klantendienst gebeld:
Nee meneer, uw lijn staat nog op actief in ons systeem. Ah, u zegt ADSL op? Ah dan moeten ze in de centrale vanalles aanpassen. U vind dat niet normaal? Best even naar storingen bellen dan
Storingen:
Ja meneer, die lijn staat nog op actief. U kunt best langs de klantendienst bellen. Oh, die sturen u naar ons? Tja, ik zal eens in het systeem kijken. Onze techniekers zijn er in de centrale mee bezig om uw lijn weer om te zetten naar een lijn zonder ADSL signaal. Jawel meneer, het is normaal dat dat even duurt. Wanneer dat terug gaat werken? Dat weet ik niet. Toch wel meneer, dat duurt zeker langer dan 5 minuten. Nee ik kan daar geen eindtijd op plakken
Even aangedrongen en dame van storingen beloofde me terug te bellen op mijn GSM:
Hallo meneer, ik heb net contact gehad met onze techniekers. Ze zijn daar nog mee bezig, en ze weten niet hoe lang dat nog gaat duren, maar we garanderen dat het om 16H30 uiterlijk weer zal werken.
Om 15H20 teruggebeld naar storingen:
Nee meneer het klopt dat anderhalf uur veel te lang is voor deze actie. Dat zou inderdaad maar 5 minuten mogen duren. Nee helaas, ik kan hier verder niks aan doen. Onze techniekers zijn er mee bezig. Maar ik zien in het dossier dat ze beloven dat om 16H30 alles zal werken. Ik kan eventueel wel uw vaste lijn kosteloos doorschakelen naar uw GSM.
Heb ik niks aan, 't is mijn GSM en mijn ouders hun lijn. En ik ben straks weg (daarbij wil ik ze geen excuus bezorgen om het niet meteen te moeten oplossen).
Teruggebeld naar klantendienst om +/- 16H00, en daar aangedrongen dat ze uitdrukkellijk in het dossier toevoegden dat de klant NIET TEVREDEN was en dat het absoluut vandaag moest zijn opgelost.
Om 16H25 terug contact gezocht met de storingen, om 16H55 eindelijk iemand aan de lijn:
En wat werkt er niet meneer, u krijgt geen kiestoon? Vreemd, ik meet de lijn uit en er is geen probleem mee. Ik zie dat er een toestel op de lijn hangt. Kun je dat even uittrekken? Hm, vreemd, ik meet nog steeds een aktief toestel op uw lijn. Ja dan is er misschien iets foutgelopen in de centrale. Dan zal ik een technieker moeten sturen. Is dat goed volgende week dinsdag?
Nee dat is niet goed, het moet vandaag nog opgelost worden.
Hm, een ogenblikje, ik zal even kijken.
Er komt vandaag een technieker langs, meneer. Uw adres is toch ...?
Om 18H50 telefoon van X. van Belgacom Special Intervention Team. Leg het probleem nog eens uit. OK, ik zit in Antwerpen, en vertrek dadelijk naar de centrale in oostmalle, waarschijnlijk zit het probleem daar. Als het opgelost is bel ik jullie op, anders neem ik contact via het GSMnr of kom ik langs.
Deze technieker heeft het probleem in de centrale opgelost (verkeerd gepatched), mijn vader opgebeld op het vaste nr, die zelf iemand anders laten opbellen en dan teruggebeld om te checken of alles effectief in orde was.
Om 19H40 werkte de telefoon weer, dat is 6 uur om het ADSL signaal van de lijn te halen.
BTW:
Om 19H40 werkte ook FullADSL ineens ook al - een dag vroeger dan voorzien. Ik had tijdens de downtime de parameters in de modem maar vast aangepast. Merci voor de service Full Telecom.
Jullie ook bedankt voor de service Belgacom. (Hier krijgen ze waarschijnlijk vroeg of laat ook wel weer een award voor).
Soms maak je beter dat je weg bent.