Pagina 1 van 1

Instellingen Linksys WAG200G router.

Geplaatst: 03 jan 2008, 20:35
door Matthias
Sinds vandaag zou mijn Dommel adsl normaal moeten werken. Ik heb de instellingen die ik in de sticky las in mijn router ingesteld, maar het blijkt niet te werken. Het ledje van ADSL en Internet werken niet en als ik probeer manueel te connecteren, krijg ik voor 2 seconden een rood ledje te zien bij ADSL en dan niets meer. Enkel het power ledje en die van de actieve LAN poort.

Voor zover ik weet zit alles correct geïnstalleerd. Vanuit mijn wandcontactdoos een telefoonkabel met rj11 connectoren.


Hulp zou handig zijn :).

Alvast bedankt

Matthias

Geplaatst: 03 jan 2008, 20:45
door ljd
mss is je signaal nog niet actief, mss ff afwachten tot morgen.

En zeker zijn dat je geen O als nul geschreven hebt of omgekeerd.

Geplaatst: 03 jan 2008, 20:49
door Matthias
Ik heb de e-mail gehad dat alles zou moeten werken. Kan het dan nog altijd zijn dat ik moet wachten tot morgen?

Moet je een splitter hebben voor het adsl signaal? Ik dacht dat ik had gelezen dat je dit niet noodzakelijk nodig heeft.

EDIT: In de andere sticky posten er mensen dat er een technieker van Belgacom heeft langsgeweest, maar hier heeft er niemand gekomen.

Geplaatst: 03 jan 2008, 22:27
door Goendi
Geen synchro, geen signaal. Probeer andere contactpunten in het huis eens?

Geplaatst: 03 jan 2008, 22:36
door Matthias
Wij hebben maar 1 contactpunt waar vroeger onze telefoon aanhing. Vanuit de muur komt er zon 5-6 meter grijze kabel naar dit contactpunt. Ik steek daar zo'n 5polige stekker op en verbindt dit met de router punten met de telefoondraad die ik bij de router kreeg.

Ik vind het eigenaardig dat zelfs mijn adsl interface 'down' is.

Geplaatst: 03 jan 2008, 22:40
door Uzzi
Matthias schreef:Wij hebben maar 1 contactpunt waar vroeger onze telefoon aanhing. Vanuit de muur komt er zon 5-6 meter grijze kabel naar dit contactpunt. Ik steek daar zo'n 5polige stekker op en verbindt dit met de router punten met de telefoondraad die ik bij de router kreeg.

Ik vind het eigenaardig dat zelfs mijn adsl interface 'down' is.
Als je op de modem inlogt (http://192.168.1.1) en je gaat naar Status --> DSL connection, wat zie je dan ?
Idem, maar voor Status --> Gateway ?

Je kan onder Administration --> Reporting altijd de reporting eens inschakelen (mocht die nog niet actief zijn) en dan met 'view log' de log bekijken. Misschien leert die je iets.

Geplaatst: 03 jan 2008, 23:05
door Matthias
De router zegt dat de gateway 'down' is.

Kzal de reporting hier eens kopiëren.

het enige wat er in de event log staat:
Sun, 2002-09-08 13:03:25 - Upnp Log: UPNP ACTION: upnpd starting up

Geplaatst: 03 jan 2008, 23:14
door on4bam
Het lijkt er inderdaad sterk op dat je geen ADSL op je lijn hebt. Kijk alle verbindingen eens na (tel. stekker en hoe je modem aan de telefoon verbonden is.

Geplaatst: 03 jan 2008, 23:17
door Matthias
Ik heb 2 5 polige stekkers. 1 van de oude telefoo(10j geleden ofzo) en 1 dat ik verleden jaar bij me laptop heb bijgekregen.

Ik heb beide geprobeerd en ook 2 verschillende telefoonkabels gebruikt tss de stekker en de modem.

We hebben ook telenet telefonie gehad. Kan dat zijn dat Telenet wat veranderd(lees: verkloot) heeft aan de telefoonlijn?

Geplaatst: 03 jan 2008, 23:20
door Burny
Heb je nog een oude telefoon? Sluit die eens aan op die lijn, en luister eens of je kiestoon krijgt.
Vanaf dan kunnen we weer verder zoeken.

Geplaatst: 03 jan 2008, 23:21
door Uzzi
Matthias schreef:Ik heb 2 5 polige stekkers. 1 van de oude telefoo(10j geleden ofzo) en 1 dat ik verleden jaar bij me laptop heb bijgekregen.

Ik heb beide geprobeerd en ook 2 verschillende telefoonkabels gebruikt tss de stekker en de modem.

We hebben ook telenet telefonie gehad. Kan dat zijn dat Telenet wat veranderd(lees: verkloot) heeft aan de telefoonlijn?
Errrm, dat zijn toch ADSL splitters hoop ik ?

Geplaatst: 03 jan 2008, 23:25
door Uzzi
Matthias schreef:De router zegt dat de gateway 'down' is.
Wat staat er onder status --> DSL connection ?

Geplaatst: 03 jan 2008, 23:26
door Matthias
Juist de oude telefoon aangesloten voor zover ik wist dat het nog ging. Maar er komt niets van geluid uit.

Ik heb geen splitter. Enkel zo'n 5 polige telefoonstekker. Ik weet bijna niets van ADSL en soorten. Ik weet niets van een 5 polige adsl stekker.

Dit is wat ik krijg bij DSL connection:
DSL Status: Connecting
DSL Modulation Mode: Not Trained
DSL Path Mode: Not Trained
Downstream Rate: 0 kbps
Upstream Rate: 0 kbps
Downstream Margin: 0 db
Upstream Margin: 0 db
Downstream Line Attenuation: 0 db
Upstream Line Attenuation: 0 db
Downstream Transmit Power: 0 db
Upstream Transmit Power: 0 db


--------------------------------------------------------------------------------

PVC Connection
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Enable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Down

Geplaatst: 03 jan 2008, 23:32
door cavecat
Check eens wat er staat bij "DSL connection"

Dit is een screenshot van mijn WAG :
Afbeelding

Als daar staat "Not connected" wil het idd zeggen dat hij je DSL signaal niet ziet.
Heb je een DSL splitter gebruikt ?
Dat ziet er 't zelfde uit als zo'n andere stekker maar het is het niet helemaal.
Ik heb er hier eentje voor me en daar hangt een stickertje op met :
"Z Blocker Filter" en onderaan naast de plug hangt een stickertje met "ADSL"

Geplaatst: 03 jan 2008, 23:32
door Uzzi
Matthias schreef:Dit is wat ik krijg bij DSL connection:
DSL Status: Connecting
DSL Modulation Mode: Not Trained
DSL Path Mode: Not Trained
Downstream Rate: 0 kbps
Upstream Rate: 0 kbps
Downstream Margin: 0 db
Upstream Margin: 0 db
Downstream Line Attenuation: 0 db
Upstream Line Attenuation: 0 db
Downstream Transmit Power: 0 db
Upstream Transmit Power: 0 db


--------------------------------------------------------------------------------

PVC Connection
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Enable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Down
Geen synchronisatie vrees ik. Volgens mij is de oplevering nog niet helemaal klaar. Best even contact opnemen met Dommel.

Geplaatst: 03 jan 2008, 23:33
door xenne
zonder kiestoon zal je niets uit de lijn halen. de vraag is waarom je geen kiestoon hebt :roll: misschien heeft Telenet wat draadjes doorgeknipt?

Geplaatst: 03 jan 2008, 23:34
door Matthias
Ik gebruik geen splitter enkel zo'n telefoonstekker.

Geplaatst: 04 jan 2008, 02:32
door Tracer07
splitter is enkel nodig als je er ook een telefoon op aansluit.. omdat je ander ruis gaat krijgen op die telefoonlijn..

de splitter blokeert de frequenties van het adsl gebeuren van de telefoon :)

Geplaatst: 04 jan 2008, 08:58
door ljd
mja, maar als je geen kiestoon hebt op je telefoonlijn zal het toch niet gaan :-D

Geplaatst: 04 jan 2008, 09:17
door Burny
Kiestoon is nu je eerste probleem. Ik vermoedde al dat het daar al fout ging.
Contact opnemen met BGC, en zeggen dat je geen kiestoon hebt op je discoveryline(?). Als dat in orde is, zal je router wel connecten. Of op zen minst het lampje van synchro (=adsl signaal gevonden) aangaan. Dan is het een kwestie van instellingen mocht het nog niet werken.

Die adslfilter is niet nodig als je er _geen_ telefoon/fax op aansluit.

Geplaatst: 04 jan 2008, 09:46
door Matthias
Bedankt voor de antwoorden.

Heb deze morgen gebeld naar Belgacom gebeld en maandag :cry: komt er iemand langs. Ze denken dat er iets onderbroken is in de local loop.

Geplaatst: 04 jan 2008, 10:21
door Burny
Normaal gaat je dat niets kosten, tenzij de fout toch in de binnenbekabeling zou zitten.
Keep us up2date!

Geplaatst: 07 jan 2008, 12:09
door Matthias
Ja, dus het was een fout dat je eigenlijk jezelf rond de oren moet slaan. Op de wandcontactdoos zat de BGC kabel niet aangesloten, maar die van Telenet, die ze niet hebben meegenomen nadat we Telenet telefonie hadden opgezegd.

Alles werkt nu.

Ik haal zo'n 85% efficiëntië met behulp van de tool hier, maar mijn upload was 44KB/s en ik heb maar een 256K lijntje :eek: . Zeker een fout?

Bedankt voor de hulp iedereen.

Een gelukkige Dommeluser