Welke bank is uw spaargeld waard?

Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik heb voor elk van mijn 3 kinderen (<=3 jaar) een Rabobank.be rekening. Nu was ik eens aan het kijken bij Ethias naar de First Junior rekening, een soort spaar-levensverzekering voor kinderen/jongeren. Je geld staat wel vast tot ze 18 zijn, wat op zich geen kwaad kan voor ons. Het rendement is wel aantrekkelijker (6,2% in 2006, waarschijnlijk iets minder in 2007) dan die spaarrekening bij Rabobank.be.

Nu, hun geld moet niet direct beschikbaar zijn, dus lijkt me dit wel interessant. Heeft iemand ervaring met dit type rekening, of kent er iemand nog alternatieven?
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

wasa schreef:r2504, bij de e-spaar rekening, heb je dan nog altijd recht op een gratis visa kaart bij de zichtrekening? ik neem aan van wel. maar wat is dan het verschil tussen de maxi en de e-spaar, behalve dat je geen geld meer op het kantoor kan afhalen van je spaarrekening? maar wel van je zichtrekening als je van je spaar naar je zichtrekening overzet? komt beetje vreemd over.

Tuurlijk hebt ge nog recht op de gratis visa bij de zichtrekening. De e-spaar rekening is een aparte rekening en het enige verschil met de maxi rekening is dat ge niet naar het loket moogt komen (enkel voor openen/sluiten van rekening) en de intrest natuurlijk.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

wasa schreef:bij de e-spaar rekening, heb je dan nog altijd recht op een gratis visa kaart bij de zichtrekening?


e-spaar is iets anders dan de zichtrekening he. De visa hoort bij de zichtrekening.

wasa schreef:wat is dan het verschil tussen de maxi en de e-spaar, behalve dat je geen geld meer op het kantoor kan afhalen van je spaarrekening?


- Geen verrichtingen mogelijk in het kantoor (enkel over internet)
- Hogere rente op e-spaar

Als je dus geld wilt afhalen moet je het eerst overzetten op je zichtrekening.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Zeker en vast Argenta!
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

cloink schreef:
Lord Utopia schreef:Ja, wel, mijn moeder zit in de nederlandse variant.

Nou...
Enkele jaren terug heeft Rabobank oa op Focus (regionale tv noord-west vlaanderen) serieus wat reclame gemaakt voor hun bankdiensten in sluis. Het is dus heel goed mogelijk dat de moeder van Lord Utopia daar geld staan heeft. Ze geven wel andere producten aan de belgen dan de nederlanders.Ik ken trouwens ook mensen die geld staan hebben in Frankrijk bvb.
wasa
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15 nov 2005, 17:43

devilkin schreef:
wasa schreef:bij de e-spaar rekening, heb je dan nog altijd recht op een gratis visa kaart bij de zichtrekening?


e-spaar is iets anders dan de zichtrekening he. De visa hoort bij de zichtrekening.

wasa schreef:wat is dan het verschil tussen de maxi en de e-spaar, behalve dat je geen geld meer op het kantoor kan afhalen van je spaarrekening?


- Geen verrichtingen mogelijk in het kantoor (enkel over internet)
- Hogere rente op e-spaar

Als je dus geld wilt afhalen moet je het eerst overzetten op je zichtrekening.


als dat het enige is zie ik eigenlijk niet veel nadeel in van een e-spaar rekening ivgl met een maxi rekening. goed om te weten! weet iemand of ik mijn rekening nummer behoud als ik zou veranderen?
bedankt voor de info.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

wasa schreef:
devilkin schreef:
wasa schreef:bij de e-spaar rekening, heb je dan nog altijd recht op een gratis visa kaart bij de zichtrekening?


e-spaar is iets anders dan de zichtrekening he. De visa hoort bij de zichtrekening.

wasa schreef:wat is dan het verschil tussen de maxi en de e-spaar, behalve dat je geen geld meer op het kantoor kan afhalen van je spaarrekening?


- Geen verrichtingen mogelijk in het kantoor (enkel over internet)
- Hogere rente op e-spaar

Als je dus geld wilt afhalen moet je het eerst overzetten op je zichtrekening.


als dat het enige is zie ik eigenlijk niet veel nadeel in van een e-spaar rekening ivgl met een maxi rekening. goed om te weten! weet iemand of ik mijn rekening nummer behoud als ik zou veranderen?
bedankt voor de info.


Je krijgt een nieuw rekeningnummer voor de e-spaar rekening, aan de zichtrekening verandert niks.

Houd er wel rekening mee dat voor een spaarrekening zonder verrichtingen en een saldo kleiner dan 50 Euro een kost aangerekend wordt van ongeveer 5 Euro per jaar. Dus ik ga mijn Maxi rekening opzeggen als ik nog eens bij Argenta kom.
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Vandaag nog even bij Argenta langs gelopen om mijn Maxi om te zetten in een E-spaar. Wie in januari geld op zijn rekening stort bij Argenta geniet alsnog van de getrouwheidspremie op het einde van het jaar. 't is maar dat ge het weet hé.

Verder wist onze loketbediende te melden dat er in de eerste helft van 2008 ook een digipass komt. Die vervangt het oude systeem met tokens. Nu hoop ik dat er ook een mooiere versie van internetbanking komt.
wwdj
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 18 dec 2007, 17:07

Kartouch schreef:
Verder wist onze loketbediende te melden dat er in de eerste helft van 2008 ook een digipass komt. Die vervangt het oude systeem met tokens. Nu hoop ik dat er ook een mooiere versie van internetbanking komt.


Ah da was een van de zaken die me tot nu toe nog tegenhield van bij Argenta te gaan. :P
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

lithion schreef:
cloink schreef:
Lord Utopia schreef:Ja, wel, mijn moeder zit in de nederlandse variant.

Nou...
Enkele jaren terug heeft Rabobank oa op Focus (regionale tv noord-west vlaanderen) serieus wat reclame gemaakt voor hun bankdiensten in sluis. Het is dus heel goed mogelijk dat de moeder van Lord Utopia daar geld staan heeft. Ze geven wel andere producten aan de belgen dan de nederlanders.Ik ken trouwens ook mensen die geld staan hebben in Frankrijk bvb.


Zou dat nu nog kunnen? En ik veronderstel dat als zij een overschrijving doet naar/in Nl dat ze geen 4 dagen moet wachten vooraleer haar geld bij de begunstigde is aangekomen. Dat zou nu nog een interessant voordeel zijn. :-)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Kokki schreef:Zou dat nu nog kunnen? En ik veronderstel dat als zij een overschrijving doet naar/in Nl dat ze geen 4 dagen moet wachten vooraleer haar geld bij de begunstigde is aangekomen. Dat zou nu nog een interessant voordeel zijn. :-)

Ik stel me inderdaad dezelfde vraag. Pluspunten (zo op 't eerste zicht):

- Nederlandse pinpas (handig om in .nl shops te betalen!)
- iDeal mogelijkheid (handig om in .nl shops online te betalen!)
- Snellere overschrijvingen naar .nl shops

(valt het op dat ik vaak in .nl shop? :p)
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

cloink schreef:(valt het op dat ik vaak in .nl shop? :p)

Nah! :wink: In welke shops zoal, als ik vragen mag? En hoe zit dat met levering en RMA toestanden?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

MacE501 schreef:Nah! :wink: In welke shops zoal, als ik vragen mag? En hoe zit dat met levering en RMA toestanden?

Eigenlijk geen vaste shop, ik kijk gewoon naar de kostprijs en eventueel naar de nabijheid (dicht tegen de grens = zelf afhalen). Sites als tweakers.net en kieskeurig.nl zijn een handig hulpmiddel. Toch kom ik vaak uit op dezelfde shops en dat zijn met name zercom.nl en 4launch.nl (beiden in Eindhoven en dus dicht tegen de grens).

Levering dus liever niet, tenzij het ten opzichte van de totale kostprijs een te verwaarlozen bedrag is. Bv. iets van 100€ zal ik bijna altijd gaan afhalen (15€ betalen op 100€ is me wat te veel), daarentegen als ik 50€ moet betalen om iets van 1000€ te laten opsturen, dan zal ik dat wel doen.

In de beide gevallen nog nooit problemen gehad. En wat betreft RMA: dat is toch altijd richting fabrikant, dus daar heeft de shop weinig mee te maken.

PS: dit is off-topic en ik laat het dan ook bij deze laatste reply wat dit betreft. ;)
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Kartouch schreef:Verder wist onze loketbediende te melden dat er in de eerste helft van 2008 ook een digipass komt. Die vervangt het oude systeem met tokens. Nu hoop ik dat er ook een mooiere versie van internetbanking komt.


Dat van de Digipass is inderdaad een feit. Of het een mooiere omgeving wordt, staat echter niet vast. Argenta heeft zich altijd een kostenbewust imago willen toemeten ("de Colruyt van de banken"), en de spartaanse internetbankingomgeving is zeer zeker zo bedoeld.
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik zou ook graag willen overstappen van ING naar Argenta.

Wat moet ik daar allemaal voor meenemen (ID hoogstwaarschijnlijk)en hoe lang duurt die omschakeling van het ene bankkantoor naar het andere ?

Argenta is bijna alles gratis zoals Visa, zichtrekening, Proton.

Vandaar de overstap want Proton gebruik ik niet maar betaal er wel voor bij mijn bank. Jaarlijks 36€ ipv niets bij Argenta.

Wat ik mij ook afvraag is dat die bank niet over enkele jaren word overgenomen door een of andere groot bank, zoals je tegenwoordig veel ziet met andere kleine banken en verzekeringen.

Kunnen de personen die gebruik maken van Argenta, de voordelen en de nadelen van die bank ffe opnoemen. Want gratis kan toch niet dezer tijden, al hoewel ik van vele mensen heb gehoord dat het daar wel veel voordeliger is dan bij andere bankkantoren !

ps. Ook zou ik graag van verzekering veranderen, volgens mij betaal ik daar ook teveel. Welke verzekeringen staan bekend als goedkoper (wilt zker niet zeggen beter, en zitten zker addertjes onder het gras)

Bedankt !
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Argenta
Idd digipass was aangekondigd ergens zomer 2007 dus zal ie er wel komen onderand zeker.
Is van het type waar je je bannkaart moet insteken als authorisatie (je moet dus je bankkaart naar je pc sleuren) .. nét iets minder handig als gewoon een paswoord ... maar bon.
Over de veiligheid van het argenta systeem nu .. Het is waar dat dit minder veilig is dan het digipass systeem .. maar kbc werkte tot voor kort ook nog met diskette's wat nog onveiliger was. En vergeet niet .. bij eventuele fraude ben je zelf NIET verantwoordelijk. De wetgever bepaald dat de bank u zal vergoeden .. Er zijn gevallen bekend waarin dat gebeurd is (zoek maar is op google)

Als ge het topic doorleest dan kom je zelf wel achter de voor en nadelen.
Iets trager in het verwerken van verrichtingen .. een sober internetbanking systeem (uiteraard wel mét alle functies.. maar met een 'zakelijk' no-nonses uitzicht).
Voordelen : Gratis = écht gratis , hogere rentevoet op uw zichtrekening. En in mijn geval behulpzame en vriendelijke kantoorhouders
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Fluppeke schreef:Argenta
Idd digipass was aangekondigd ergens zomer 2007 dus zal ie er wel komen onderand zeker.
Is van het type waar je je bannkaart moet insteken als authorisatie (je moet dus je bankkaart naar je pc sleuren) .. nét iets minder handig als gewoon een paswoord ... maar bon.
Over de veiligheid van het argenta systeem nu .. Het is waar dat dit minder veilig is dan het digipass systeem .. maar kbc werkte tot voor kort ook nog met diskette's wat nog onveiliger was. En vergeet niet .. bij eventuele fraude ben je zelf NIET verantwoordelijk. De wetgever bepaald dat de bank u zal vergoeden .. Er zijn gevallen bekend waarin dat gebeurd is (zoek maar is op google)

Als ge het topic doorleest dan kom je zelf wel achter de voor en nadelen.
Iets trager in het verwerken van verrichtingen .. een sober internetbanking systeem (uiteraard wel mét alle functies.. maar met een 'zakelijk' no-nonses uitzicht).
Voordelen : Gratis = écht gratis , hogere rentevoet op uw zichtrekening. En in mijn geval behulpzame en vriendelijke kantoorhouders


Bedankt !

Kan ik wel met leven, als ze uw geld echt willen (de hackers dan), dan is geen enkel systeem veilig. Alles is wel te doorbreken.

Wat betreft die verrichtingen dat het iets langer duurt voor dat het overgeschreven is, is ook wel met te leven gewoon wat vroeger overschrijven...


Ik weet niet hoe nu dat E-banking in zijn werking gaat ?

Als je met geen paswoord kunt inloggen of nog niet met die digi pass, hoe doen jullie dat nu dan ?

Wat betreft die digipass, volgens mij moet je dan nog eenmalig zo een kastje waar je uw pasje in kunt steken aankopen. Enig idee hoeveel dit gaat kosten ?


Bedankt voor uw nadere toelichtingen betreft deze bank !
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

LaundroMat schreef:
Kartouch schreef:Verder wist onze loketbediende te melden dat er in de eerste helft van 2008 ook een digipass komt. Die vervangt het oude systeem met tokens. Nu hoop ik dat er ook een mooiere versie van internetbanking komt.


Dat van de Digipass is inderdaad een feit. Of het een mooiere omgeving wordt, staat echter niet vast. Argenta heeft zich altijd een kostenbewust imago willen toemeten ("de Colruyt van de banken"), en de spartaanse internetbankingomgeving is zeer zeker zo bedoeld.


Om eerlijk te zijn is de Argenta web interface nog een van de handigere. Fortis is een draak van een site, de KBC webbanking interface heeft een aantal heel irritante beperkingen, ING is ook maar s****.

Die van Argenta doet gewoon wat ie moet doen, niks meers - ideaal ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik denk dat de Fortis Webbanking een van de beste is.

Dexia is gewoon zakelijk maar doet zijn werk.

Maar voor mij moeten alle die franzen niet. Mag gewoon zakelijk zijn voor mij.

Binnenkort krijg ik mijn digipass voor rabobank, ik zal wel zien hoe het daar is.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Effe mijn visie over argente ( heb er zelf ook een zicht en internet rekening ) .


Voordelen :

Visa kaart/bc/proton gratis .
Rekeningen gratis zolang er meer dan 50 euro opstaat .
Gratis homebanking
Hoge intrestvoeten

Nadelen :

Zelfstandige agenten -> je bent gebonden aan het kantoor die je kiest .
M.a.w stel je hebt een rekening bij kantoor X te kortrijk .
Dan kan je in geen enkel ander kantoor terecht .. bijvoorbeeld geld afhalen of op de rekening zetten in kantoor Y te GENT is onmogelijk . ( ook al is het beiden argenta ) .

Homebanking is basic .. doet wat et het moet maar ook niks meer .
Overschrijven naar het buitenland ( iban ) is (nog) NIET mogelijk .
Geld ontvangen van buiteland is wel mogelijk .
Buitelandse cheque op rekening zetten is ook NIET mogelijk ..( ooit een s geweest met franse cheque .. konden ze niet op mijn zichtrekening zetten ) .

Tarieven voor leningen liggen muurvast , ooit geinformeerd voor autofinanciering , wijken niet af van de opgelegde tarieven door argenta .
( waar grootbanken wel meer speling geven ..als je het beetje slim speelt . )

Dat zijn mijn persoonlijke ervaringen , denk voor de doorsnee loontrekkende , argenta best wel te doen is anders ..

Voor mij is het een aanvulling met mijn beroepsmatige ING rekening ( en ik vind dat er geen enkele bank kan tippen aan de ofline homebank , ook al zie ik hier andere meningen .. )
Heb ook nog KBC maar die gaat de deur ASAP .. die digipass vind ik een drama bij elke overschrijving .
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Kitt schreef:Overschrijven naar het buitenland ( iban ) is (nog) NIET mogelijk .


"Nog" is inderdaad het kernwoord. Met de SEPA wetgeving die in voege is getreden, zullen overschrijving binnen de EU binnenkort tot de mogelijkheden behoren.

Wat ik wel niet weet is hoe de banken hierop reageren qua tarificatie. Ik vermoed dat Argenta dat wel kostenloos ter beschikking zal stellen.

En wat iemand hierboven postte mbt een eventuele overname van Argenta: alles is te koop in onze wereld he. De algemene veronderstelling is dat Argenta niet eeuwig onafhankelijk zal blijven. De eventuele koper zou wel kortzichtig zijn om een dergelijk unieke bank zijn eigenheid te ontnemen.
lanky
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2007, 14:04

Als je bij argenta naar het kantoor gaat, zijn overschrijvingen naar het buitenland natuurlijk wel mogelijk en gratis.

Ik ben klant bij KBC en argenta (KBC enkel en alleen voor de woonlening, daar ging bij mij geen andere bank onder aelfs als je hun duurdere verzekeringen meerekent).

Ik denk dat voor de rest wel alle voor en nadelen van Argenta hier wel al instaan. Voor de rest is het ook niet mogelijk om vreemd geld te verkrijgen bij argenta.

Ik ben zelf wel super tevreden over de gratis en goede service bij mijn argenta kantoor.
wasa
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15 nov 2005, 17:43

Er was een interview in de Standaard vermoed ik een goed jaar geleden, met vader Van Rompuy en zijn 2 zonen die argenta grotendeels runnen. Daar zei een van de zonen dat dat momenteel nog zeker niet aan de orde is, maar het er natuurlijk ooit wel eens van zou kunnen komen. Laten we hopen van niet.

Iemand suggesties/tips voor autoverzekeringen, geen omnium, gewoon ba. Ik zit momenteel bij AXA, maar Ethias lijkt me ook wel vrij behoorlijk.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

lanky schreef:Voor de rest is het ook niet mogelijk om vreemd geld te verkrijgen bij argenta.

Met de visa van argenta kan je overal ter wereld gratis geld afhalen. Op iedere luchthaven vind je wel een bankautomaat dus no problem.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

informeer ook eens bij ing .. zeker nu met het salon zijn er zowat overal beetje goeie voorwaarden ... ik herinner met toen ik auto kocht 3 jaar geleden heb ik overal geinformeerd en het scheelde soms tot 600 euro ( zelfstandige makelaar was 600 euro duurder tegenover verzekering van het automerk zelf ( die in realiteit AXA is onder eigen merk ) en die bood zelfs betere voorwaarden in mijn geval kwa franchise/vervangwagen etc ..
l1wolf
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 mar 2005, 22:15

Ik heb een spaarboekje geopend bij DHB bank.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben. Ze geven 4% + 0.25% aangroei.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

cloink schreef:
Lord Utopia schreef:Nee, dat is geen vereiste.

Héél erg vreemd, ben je hier zeker van? Dus ik kan zodadelijk, als particulier, een rekening openen bij een Nederlandse bank en Nederlandse betaalkaarten krijgen (chipknip)? Ik lees echt overal dat je een SOFI-nummer moet hebben of zakelijke statuten moet voorleggen... :???:


Je kunt bij sommige banken zelfs online je rekening aanvragen.(postbank, keytrade)
Een inschrijving in het gba(gemeentebasisadministratie) is meestal pas verplicht als je geld wil lenen.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

wasa schreef:Kunnen gebruikers van Deutsche Bank hun ervaringen concreet geven? blijkbaar is de dienstverlening niet zo goed, en gebruiken ze zoals Argenta valutadagen (geen onmiddellijke verrichtingen)? Is de online banking/beleggingsmethode goed?

Zou spijtig zijn want ik zoek eigenlijk een nieuwe/extra bank met betere spaarvoorwaarden en ook de mogelijkheid om online te kunnen beleggen op latere termijn.
Zit nu al 15 jaar bij Argenta, maar ik vind hun spaarrente niet echt meer fantastisch (1,75% + 1,35% aangroei), plus ik maak eigenlijk vrij weinig gebruik van hun loket. Daarbij vind ik dat ze op mijn kantoor toch regelmatig klantonvriendelijke fratsen uithalen en de online banking kan echt wel beter. De gratis bankkaarten zijn dan weer een grote extra bij Argenta.
Deutsche Bank valt bij vergelijkingen toch wel op, met dbmax 3,5% + 1% (iets "minder" dan rabobank) , en toch met een gratis bank- en mastercard, en voor mij zou hun kantoor toch nog vrij dicht in de buurt zijn.

Ik ben dan ook aan het overwegen om gewoon mijn Argenta zichtrekening met visa te houden, en dan een nieuwe spaar-en zichtrekening te openen bij DB. Zo speel ik toch nog safe (geld op 2 lokaties en niet enkel bij "online" bank) en heb ik de voordelen van beide (gratis visa/mastercard/goede rente).


Over de service van Deutsche bank ben ik op dit moment tevreden. Openen van beide zichtrekening ging vlot (1 via internet/post en 1 via kantoor).
Ook toen men account geblokeerd was (code van tweede rekening gebruikt) was dit binne de week opgelost.

En dan nu de minpunten:
-De intresten waarmee geadverteerd werden zijn teidelijk (of toch niet echt vast) en zijn is de 6 maanden dat ik klant ben toch al 1x gedaald (bij Rabobank lijken die alleen maar te stijgen).
-Verichtingen zijn traag. VB: Van Dexia naar Deutsch Bank duurt 3-4 werkdagen terwijl van Dexia naar Rabobank maar 1 werkdag duurd, omgekeerd geld hetzelfde.
-Netbanking werkt goed, maar volgens mij zijn die tokens zeker niet 100% veilig. En heelaas is er ook geen echte historiek beschikbaar (laatste 10 verichtingen).
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

dbr schreef:Je kunt bij sommige banken zelfs online je rekening aanvragen.(postbank, keytrade)

Hmm, interessant. Doch ik zie 2 problemen:

1) Postbank is niet gratis :-(
2) Keytrade kan ik wel op intekenen via keytrade.nl, maar ik vermoed wanneer ik aangeef dat in Belg ben, dat ze gewoon een Belgische rekening openen?

Iemand een gratis alternatief in Nederland? ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”