Pagina 1 van 1

vraagje dommel afstandscheck

Geplaatst: 02 jan 2008, 13:58
door predje
ik weet het, het staat hier al in topics, kheb het zelf al gelezen
maar nu is men vraag of er mensen rond hasselt dommel hebben
ik woon aan het helbeekplein(virga jesse) en ik zou wille weten hoever dit ongeveer is van de centrale,
dommel heeft me een telefoon nr (nl : 070/22.43.05 )gegeven maar deze is al de hele dag bezet ( van deze morgen tot nu nog altijd dus )
dusja misschien dat ik hierlangs MEER geluk ga hebben :-D
ik heb nog geen actieve lijn ( deze gaat wel 011/22.44.52 ) worden
maar moet ik deze hebben voordat ik dit kan nachecken

Geplaatst: 02 jan 2008, 14:02
door Ken
*Offtopic: Ik kan precies niks lezen zonder leestekens. Nog iemand met dit gevoel? *

Geplaatst: 02 jan 2008, 14:33
door xenne
je kan het ook aan belgacom vragen (0800 22 800) of aan dxADSL

Re: vraagje dommel afstandscheck

Geplaatst: 02 jan 2008, 14:38
door cloink
predje schreef:ik heb nog geen actieve lijn ( deze gaat wel 011/22.44.52 ) worden
maar moet ik deze hebben voordat ik dit kan nachecken
Simpel: ja.

Geplaatst: 02 jan 2008, 16:23
door ljd
Belgacom zegt enkel als in je in de groene zone zit :-D

Geplaatst: 02 jan 2008, 16:35
door cloink
ljd schreef:Belgacom zegt enkel als in je in de groene zone zit :-D
Dat is dan nieuw, de dienst storingen heeft mij een dikke maand geleden nog netjes meegedeeld wat de afstand was. ;)

Re: vraagje dommel afstandscheck

Geplaatst: 02 jan 2008, 16:53
door xenne
cloink schreef:
predje schreef:ik heb nog geen actieve lijn ( deze gaat wel 011/22.44.52 ) worden
maar moet ik deze hebben voordat ik dit kan nachecken
Simpel: ja.
met een adres kunnen ze het toch ook checken? heb toch ooit op die manier nog gevraagd gehad

Re: vraagje dommel afstandscheck

Geplaatst: 02 jan 2008, 19:12
door darkzero
predje schreef:maar nu is men vraag of er mensen rond hasselt dommel hebben
yep banneuxwijk (andere kant van hasselt). wel nog geen afstandcheck gedaan maar nooit problemen gehad.

Geplaatst: 02 jan 2008, 23:22
door ElJay
Woon ook in Hasselt en bevind mij hier op 5.2 km van de centrale.
Haal zonder problemen 400 kB/s en voor de rest ook geen problemen.
Gewoon Dommel nemen dus.

Geplaatst: 03 jan 2008, 04:26
door gunstn
ljd schreef:Belgacom zegt enkel als in je in de groene zone zit :-D
Vorige week heeft mijn pa van belgacom ook mooi gezegd gekregen hoe ver hij van de centrale zat hoor.

Geplaatst: 03 jan 2008, 19:13
door ljd
Ik heb 2 maal gebeld 3 maand geleden, maar ze wouden de afstand niet zeggen. Maarja mss is het beleid verandert

Geplaatst: 04 jan 2008, 00:15
door ubremoved_539
ljd schreef:Ik heb 2 maal gebeld 3 maand geleden, maar ze wouden de afstand niet zeggen. Maarja mss is het beleid verandert
Gewoon mailtje sturen naar dxADSL... enkele uurtjes later heb je je afstand.

Geplaatst: 04 jan 2008, 08:56
door ljd
Ik heb het dan maar gevraagd aan dommel zelf :). Die wisten het mij na 2 uur te zeggen

Geplaatst: 04 jan 2008, 10:23
door m0djo
Ik heb dxadsl vannacht gemaild, vanmorgen stak het resultaat in mijn mailbox. Als die cityconnect plus oplevering er eens gaat komen ga ik blij zijn met mijn 764m :-D

Het is wel een plezier een mail te sturen naar een bedrijf en er vervolgens snel antwoord van te krijgen.

Geplaatst: 04 jan 2008, 10:27
door hollebollegijs
vanaf het moment dat uw lijn in dienst is, kan ik u exact de afstand vertellen. dus pm me even als uw lijn in dienst volgende week woensdag.

Geplaatst: 04 jan 2008, 11:03
door m0djo
Is het niet mogelijk hier een online tooltje voor te schrijven?
Of gewoon op de homepage van Userbase een wiki aan te maken waarin mensen hun afstand (indien die gekend is) en hun adres kunnen opgeven. Op die manier kan je toch tenminste een goed idee vormen als je de gegevens van iemand in de buurt tegen komt.

Geplaatst: 04 jan 2008, 11:06
door cloink
m0djo schreef:Of gewoon op de homepage van Userbase een wiki aan te maken waarin mensen hun afstand (indien die gekend is) en hun adres kunnen opgeven. Op die manier kan je toch tenminste een goed idee vormen als je de gegevens van iemand in de buurt tegen komt.
Euh nee, in theorie is het mogelijk dat je buur aangesloten is op een andere centrale.

Geplaatst: 04 jan 2008, 13:34
door m0djo
Ok, maar dat maakt in principe niks uit hè. Als ge dan nog meerdere gegevens hebt kunt ge ze gebruiken als crossrefrence. Als ge er een idee van kunt vormen kan het al veel betekenen.

Ik had het ook maar over het vormen van een idee, niet de exacte waarden. Je zegt ook "in theorie", is dat dan iets dat niet vaak voorkomt in de realiteit?

Geplaatst: 04 jan 2008, 15:13
door Vinny
Afstand tot centrale

Bel 0800 22312 en kies optie 2 (tech.storingen) dan kom je dat direct te weten, tenminste als ze willen meewerken ;)

Geplaatst: 07 jan 2008, 13:11
door darkzero
ik heb eens een mailtje gstuurd naar [email protected] voor een afstandscheck en kreeg als antwoord:

Code: Selecteer alles

De afstand van de centrale waar u op aangesloten bent bedraagt 7343m.

Dit stemt overeen, volgens de snelheid/afstand - curve van Belgacom, met een maximale downloadsnelheid van 1mbit.
toch raar hoor. ik heb al maanden dommel, heb't 4,4mbit profiel en download tegen 410KB/s en in mediumband tegen 148KB/s

Geplaatst: 07 jan 2008, 13:16
door Tomsworld
darkzero schreef:ik heb eens een mailtje gstuurd naar [email protected] voor een afstandscheck en kreeg als antwoord:

Code: Selecteer alles

De afstand van de centrale waar u op aangesloten bent bedraagt 7343m.

Dit stemt overeen, volgens de snelheid/afstand - curve van Belgacom, met een maximale downloadsnelheid van 1mbit.
toch raar hoor. ik heb al maanden dommel, heb't 4,4mbit profiel en download tegen 410KB/s en in mediumband tegen 148KB/s
Bij turboline based producten zoals skynet / dommel gebruiken soms mini dslam's onderweg, daardoor kan je een kortere lijn hebben tot een BGC dslam, maar een lange tot een lex waar scarlet zit.

Geplaatst: 09 jan 2008, 18:01
door predje
ok mensen,
dank u voor de vele antwoorden,
ik heb dus een mail gestuurd naar die dx mannen daar
en ik zit op 1.3km van de centrale, wat op zich dus een zeer mooi antwoord is :p
vandaag zijn ze hier belgacom komen activeren
morgenavond dus mooi dommel bestellen den dezen :)
wish me luck!!!

Geplaatst: 14 jan 2008, 23:59
door jjvk
Heeft er iemand ook reeds eens een abonnement afgesloten bij dxadsl?
Jammer dat die goedwerkende firma juist dient om informatie toe te zenden zonder ook maar één enkele aansluiting te verkrijgen.

' t Zal ook niet blijven duren..?

http://www.dxadsl.be/goedkope-adsl-tarieven

Geplaatst: 15 jan 2008, 08:58
door cloink
jjvk schreef:Jammer dat die goedwerkende firma juist dient om informatie toe te zenden zonder ook maar één enkele aansluiting te verkrijgen.

' t Zal ook niet blijven duren..?

http://www.dxadsl.be/goedkope-adsl-tarieven
Waarover heb je het nu? Misschien wat duidelijker aangeven wat er misloopt?

Geplaatst: 15 jan 2008, 09:13
door saffie
cloink schreef:
jjvk schreef:Jammer dat die goedwerkende firma juist dient om informatie toe te zenden zonder ook maar één enkele aansluiting te verkrijgen.

' t Zal ook niet blijven duren..?

http://www.dxadsl.be/goedkope-adsl-tarieven
Waarover heb je het nu? Misschien wat duidelijker aangeven wat er misloopt?
jjvk heeft eigenlijk wel gelijk, Dommel heeft blijkbaar niet zo'n goede respons als dx, dus maar naar dx mailen om m'n afstand te kennen ...
terwijl die mannen, waar ik zelf klant ben, heel goed hun best doen om mensen te helpen, goedkope abonnementen te bieden enz ... waarom moet je die mensen (dxADSL) dan nog eens allemaal mailen om afstandscheck te vragen en dan bij Dommel te gaan ... dan organiseren we een "dag van de download" tegen Belgacom en Telenet en toch maken we misbruik van de goedheid van een alternatieve provider, vind ik ook zeker niet correct ...

Wat gaan jullie doen als de helpdesk van dommel niet antwoord? Ook naar dx mailen?
:roll:

Ik hoor het al in een volgend bericht ( in drukletters "dx zegt geen afstand meer") ... (de reden waarom zal dan weer niet duidelijk zijn) Tegenwoordig moet je al ferme ballen aan uw lijf hebben om alternatieve provider te willen worden ...

ff een opmerking van een heel tevreden dxADSL klant

Geplaatst: 15 jan 2008, 09:25
door liger
saffie schreef:
cloink schreef:
jjvk schreef:Jammer dat die goedwerkende firma juist dient om informatie toe te zenden zonder ook maar één enkele aansluiting te verkrijgen.

' t Zal ook niet blijven duren..?

http://www.dxadsl.be/goedkope-adsl-tarieven
Waarover heb je het nu? Misschien wat duidelijker aangeven wat er misloopt?
jjvk heeft eigenlijk wel gelijk, Dommel heeft blijkbaar niet zo'n goede respons als dx, dus maar naar dx mailen om m'n afstand te kennen ...
terwijl die mannen, waar ik zelf klant ben, heel goed hun best doen om mensen te helpen, goedkope abonnementen te bieden enz ... waarom moet je die mensen (dxADSL) dan nog eens allemaal mailen om afstandscheck te vragen en dan bij Dommel te gaan ... dan organiseren we een "dag van de download" tegen Belgacom en Telenet en toch maken we misbruik van de goedheid van een alternatieve provider, vind ik ook zeker niet correct ...

Wat gaan jullie doen als de helpdesk van dommel niet antwoord? Ook naar dx mailen?
:roll:

Ik hoor het al in een volgend bericht ( in drukletters "dx zegt geen afstand meer") ... (de reden waarom zal dan weer niet duidelijk zijn) Tegenwoordig moet je al ferme ballen aan uw lijf hebben om alternatieve provider te willen worden ...

ff een opmerking van een heel tevreden dxADSL klant
daar vrees ik ook voor

Geplaatst: 15 jan 2008, 10:59
door cloink
Aha, ok, nu begrijp ik de opmerking...

Geplaatst: 15 jan 2008, 20:54
door Fluppeke
Moest dxadsl via turboline werken had ik hen een kans gegeven..
Ik ben echter niet tevreden meer van de instabiele snelheid van scarlet hier ... dus ik vrees dat k bij resellers niet beter af ben ?
Daarom zal ik nr dommel gaan in de nabije toekomst

Geplaatst: 16 jan 2008, 00:08
door ispwatch
hollebollegijs schreef:vanaf het moment dat uw lijn in dienst is, kan ik u exact de afstand vertellen. dus pm me even als uw lijn in dienst volgende week woensdag.
Die Belgacomtool werkt toch ook met enkel een adres of hebben Belgacommedewerkers een tool die minder mogelijkheden biedt dan de tool die Belgacom aanbiedt aan andere ISP's?

protest/wake met pers bij Telenet ...

Geplaatst: 16 jan 2008, 02:05
door eco racer
dit moeten we SAMEN organiseren en ik denk dat we met een paar honderd man kunnen zijn, kwartiertje aanwezig zijn/verzamelen aan de ingang met pers erbij en zelf veel foto's trekken, eventueel spandoeken meebrengen en ludieke attributen ... die massale opzeg kunnen we later nog wel organiseren. Bij de EC in brussel als Viviane Reding er is persoonlijk een petitie gaan afgeven met een aantal personen ... we moeten het gewoon goed organiseren en DOEN. :wink:

ludieke actie :lol:

Boevennest NV - Mechelsesteenweg 2² [rekenen kunnen ze wel, maar luisteren naar de klanten ...] - 2800 Mechelen

Geplaatst: 16 jan 2008, 06:57
door cloink
Kerel... Gij steekt tegen... :x

Geplaatst: 18 jan 2008, 21:37
door q-tec
de afstand tot de centrale heb ik niet eens moeten vragen die van dommel zeiden het zelf :-D 3.2

*hoi ik heb intresse in jullie internet en ik heb niks van aansluitingen
-ik kijk even uw aansluitbaarheid na en de afstand tot de centrale
...