Pagina 1 van 2

EDPnet OUT ?

Geplaatst: 01 jan 2008, 07:26
door MrZipper
Hallo,

Allereerst,allemaal een spetterend & vooral gezond 2008 toegewenst :!:

Ik heb sedert gisteren (avond) géén verbinding met EDPet meer.
(surf nu wireless via de connectie van mijn buren)

:???:

Geplaatst: 01 jan 2008, 07:31
door Mr.T
Een beetje meer info is welkom.
Wat heb je zelf al nagekeken?
Welke modem heb je?
Heb je sync? Zoja met welke waarden?
Zie je iets in de log van je modem?

Geplaatst: 01 jan 2008, 08:01
door MrZipper
ADSL
Mode: G.DMT

Type: Fast
Line coding: Trellis On
Status: No Defect
Link power state: L0

Downstream Upstream
SNR margin (dB): 27.4 15.0
Attenuation (dB): 7.0 5.0
Output power (dBm): 11.7 11.9
Attainable rate (Kbps): 11296 1032
Rate (Kbps): 6144 640

K (number of bytes in DMT frame): 193 21
R (number of check bytes in RS code word): 0 0
S (RS code word size in DMT frame): 1 1
D (interleaver depth): 1 1
Delay (msec): 0 0

Super Frames: 1820149 1820147
Super Frame Errors: 0 0
RS Words: 0 0
RS Correctable Errors: 0 0
RS Uncorrectable Errors: 0 N/A

HEC Errors: 0 0
OCD Errors: 0 0
LCD Errors: 0 0
Total Cells: 448375307 0
Data Cells: 0 0
Bit Errors: 0 0

Total ES: 0 0
Total SES: 0 0
Total UAS: 15 0




pppoa_8_35_1
Your modem is capable of testing your DSL connection. The individual tests are listed below. If a test displays a fail status, click Rerun Diagnostic Tests at the bottom of this page to make sure the fail status is consistent. If the test continues to fail, click Help and follow the troubleshooting procedures.
Test the connection to your local network
Test your Ethernet Connection: DOWN Help

Test your Wireless Connection: PASS Help

Test the connection to your DSL service provider
Test ADSL synchronization: PASS Help

Test ATM OAM F5 segment ping:
PASS Help

Test ATM OAM F5 end-to-end ping:
FAIL Help

Test the connection to your Internet service provider
Test PPP server connection: FAIL Help

Test authentication with ISP: PASS Help

Test the assigned IP address: FAIL Help

Ping default gateway: FAIL Help

Ping primary Domain Name System Server: PASS Help

Geplaatst: 01 jan 2008, 08:04
door MrZipper
...verder heb ik de modem al aan en uit gedaan, pc paar keer opnieuw opgestart, niks, ik ben dus wel wireless verbonden maar krijg geen connectie met EDPnet meer.

Met dezelfde modem surf ik nu dus via een andere access point.
:cry:

Geplaatst: 01 jan 2008, 10:21
door Avenger 2.0
Hier ligt EDPnet sinds gisteren 9 uur ook al uit. Zit nu even bij familie op internet. Ben van regio Bilzen (3740). Nog mensen waar het uit ligt?

Geplaatst: 01 jan 2008, 12:11
door MrZipper
Inderdaad, bij mij lag het ook sinds gisteren 21u uit, ik ben van 3650 Dilsen.

Geplaatst: 01 jan 2008, 12:22
door Avenger 2.0
Heb eens proberen te bellen, maar bij edpnet werkt niemand vandaag. Het is te hopen dat het morgen snel gefixed wordt...

Geplaatst: 01 jan 2008, 13:04
door FlashBlue
Zelfde probleem hier sinds gisterenavond ergens volgens logs ...
"Could not get ip adress from ppoe server".

Regio Dilsen-Stokkem (3650), zit atm ff online via utms kaart vant werk (lang leve mobile internet :p )

Ik krijg overigens bvb een fulladsl login dezelfde foutmelding, kan goed zijn dat het een meer algemeen issue is ... Wait and see, en hopen dat et rap opgelost is idd :)

Geplaatst: 01 jan 2008, 13:58
door EDPnet
Avenger 2.0 schreef:Heb eens proberen te bellen, maar bij edpnet werkt niemand vandaag.
Jawel hoor, maar niet op de helpdesk.
De storing was ons al bekend en is idd. algemeen voor een deel van Limburg:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Zijn ... et-netwerk

Geplaatst: 01 jan 2008, 17:49
door FlashBlue
het lijkt er in ieder geval niet op dat we vandaag nog een oplossing moeten verwachten heb ik zo de indruk ...

Geplaatst: 01 jan 2008, 19:22
door MrZipper
Is het trouwens normaal dat bij een panne - zelfs met Nieuwjaar - de klanten meer dan 24 uur niet meer kunnen surfen?

Stel dat dit bij Skynet was gebeurd, zou dan half Limburg ook in de kou hebben gestaan? Maw is het bij Skynet ooit gebeurd dat klanten meer dan 24 uur helemaal niet konden surfen?

Waar zit het verschil in de service?

Niet denken dat ik over EDPnet wil klagen, maar ik vraag me dit gewoon af?

Geplaatst: 01 jan 2008, 19:50
door FlashBlue
tsja, daar twijfel ik dus ook aan, of men dit bij belgacom evenlang had laten aanslepen, zeker gezien dit geen infrastructuur betreft, maar puur een defecte atm switch, die op 1 2 3 vervangen kan worden normaal gezien...

Ik vind het niet zoooo een ramp, ik kan verder met umts abo van het werk, maar er zijn veel mensen die daar niet op kunnen terugvallen.

Verder heeft er tot vanmiddag niks op edpnet hun site gestaan, en dan komt men hier triomfantelijk verkondigen "we wisten wel ervan hoor" ...

Al bij al kon dit een pak beter afgehandeld worden, daar heb je gelijk in ...

Geplaatst: 01 jan 2008, 20:49
door Mette
MrZipper schreef:Is het trouwens normaal dat bij een panne - zelfs met Nieuwjaar - de klanten meer dan 24 uur niet meer kunnen surfen?

Stel dat dit bij Skynet was gebeurd, zou dan half Limburg ook in de kou hebben gestaan? Maw is het bij Skynet ooit gebeurd dat klanten meer dan 24 uur helemaal niet konden surfen?

Waar zit het verschil in de service?

Niet denken dat ik over EDPnet wil klagen, maar ik vraag me dit gewoon af?
Ik heb vroeger (over meer als 7 jaar geleden spreek ik dan) bij UPC volledige weekends en halve weken zonder internet gezeten en ook al vind ik het niet normaal, kwa zo'n dingen verbaast mij alleszins niets meer.

Al vind ik het spijtig dat dit gebeurd, rond deze periode kan ik het nog beter snappen als meerdere weekends gewoon tijdens het jaar. Wat natuurlijk niet maakt dat dit goed te spreken is maarja :?.

Geplaatst: 01 jan 2008, 21:08
door EDPnet
FlashBlue schreef:tsja, daar twijfel ik dus ook aan, of men dit bij belgacom evenlang had laten aanslepen, zeker gezien dit geen infrastructuur betreft, maar puur een defecte atm switch, die op 1 2 3 vervangen kan worden normaal gezien...

Ik vind het niet zoooo een ramp, ik kan verder met umts abo van het werk, maar er zijn veel mensen die daar niet op kunnen terugvallen.

Verder heeft er tot vanmiddag niks op edpnet hun site gestaan, en dan komt men hier triomfantelijk verkondigen "we wisten wel ervan hoor" ...

Al bij al kon dit een pak beter afgehandeld worden, daar heb je gelijk in ...
De beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen.

Overigens is intussen gebleken dat het niet een defecte atm-switch betreft, maar een defecte fiberlijn _naar_ die atm-switch. Deze leased line is in beheer van Belgacom, en kennelijk konden onze concullega's er op de overgang van oud naar nieuw inderdaad niet eerder iemand naartoe krijgen dan een kleine dag na het ontstaan van de storing.

Geplaatst: 01 jan 2008, 21:48
door FlashBlue
EDPnet schreef:De beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen.

Overigens is intussen gebleken dat het niet een defecte atm-switch betreft, maar een defecte fiberlijn _naar_ die atm-switch. Deze leased line is in beheer van Belgacom, en kennelijk konden onze concullega's er op de overgang van oud naar nieuw inderdaad niet eerder iemand naartoe krijgen dan een kleine dag na het ontstaan van de storing.
Om te beginnen zal je wel weten dat op dagen dat de helpdesk gesloten is, mensen moeten terugvallen op de "gekende problemen" pagina om te weten of er al dan niet iets aan de hand is. Die pagina updaten als het probleem bekend is, hoeft geen prioriteit te zijn boven het oplossen van het probleem, maar is wel zo netjes naar de klanten toe natuurlijk...

Moest het je overigens niet zijn opgevallen, ik heb niet zozeer een probleem met het feit dat het iets langer duurt als normaal (ik gebruik mijn internet professioneel, en heb *net daarom* een backup via umts voor als er dringends zou voorvallen op het werk), maar ik ben wel van mening dat de communicatie van het probleem nogal lang op zich liet wachten.

Als je daarop tegenwoordig al als reactie opmerkingen krijgt in het genre van "beste stuurlui staan aan wal", dan is het ver gekomen met jullie diensten in de afgelopen 4 jaar dat ik klant ben ....

Soit, goed om te weten dat er een oplossing in de maak is, en dat de issue idd iets uitgebreider was dan "maar" een defecte atm switch ... thx voor de update :)

Geplaatst: 02 jan 2008, 00:09
door Tomsworld
EDPnet schreef:
FlashBlue schreef:tsja, daar twijfel ik dus ook aan, of men dit bij belgacom evenlang had laten aanslepen, zeker gezien dit geen infrastructuur betreft, maar puur een defecte atm switch, die op 1 2 3 vervangen kan worden normaal gezien...

Ik vind het niet zoooo een ramp, ik kan verder met umts abo van het werk, maar er zijn veel mensen die daar niet op kunnen terugvallen.

Verder heeft er tot vanmiddag niks op edpnet hun site gestaan, en dan komt men hier triomfantelijk verkondigen "we wisten wel ervan hoor" ...

Al bij al kon dit een pak beter afgehandeld worden, daar heb je gelijk in ...
De beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen.

Overigens is intussen gebleken dat het niet een defecte atm-switch betreft, maar een defecte fiberlijn _naar_ die atm-switch. Deze leased line is in beheer van Belgacom, en kennelijk konden onze concullega's er op de overgang van oud naar nieuw inderdaad niet eerder iemand naartoe krijgen dan een kleine dag na het ontstaan van de storing.
Blijkbaar heeft niet iedereen dezelfde sla's met Belgacom voor kritische verbindingen, wij hebben nog nooit meer dan 24 uur moeten wachten op herstelling van een defecte fiber, zelfs op de gekste feestdagen, momenten.

Maar dan nog zelfs als een fiber breekt geen probleem, alles tussen onze datacentra, klanten is altijd dubbel uitgevoerd.

Blijkbaar hebben jullie daar wat bespaard, edpnet ?

Geplaatst: 02 jan 2008, 00:12
door deej
Tomsworld schreef:Blijkbaar hebben jullie daar wat bespaard, edpnet ?
:roll:

Wie is "wij"? Ik daag je uit een ISP te noemen die wel overal ontdubbelde lijnen naar al z'n ATM switches heeft en dan daarmee consumer abbonementen aanbiedt aan 30-35€ per maand.

Maar hey als morgen alle klanten dubbel willen betalen om nooit meer downtime te hebben, dan zullen de ISPs wel dubbele lijnen leggen.

Geplaatst: 02 jan 2008, 07:20
door FlashBlue
deej schreef: Wie is "wij"? Ik daag je uit een ISP te noemen die wel overal ontdubbelde lijnen naar al z'n ATM switches heeft en dan daarmee consumer abbonementen aanbiedt aan 30-35€ per maand.

Maar hey als morgen alle klanten dubbel willen betalen om nooit meer downtime te hebben, dan zullen de ISPs wel dubbele lijnen leggen.
exact ...
Je moet nu ook weer niet het onmogelijke gaan verwachten voor een consumer line ; hun kritische verbindingen zullen effectief wel ontdubbeld zijn.
En qua sla's, tsja, je kan zoveel sla's afspreken als je wilt, als je partner er zich niet aan houdt, of er zich niet aan kan houden wegens welke reden wat dan ook, dan ben je er nog altijd niks mee he ;)

(overigens, afaik is op atm niveau niet direct iets eigendom van edpnet, dus edpnet kan daar ook niet bespaard hebbe volgens mij :) )

Geplaatst: 02 jan 2008, 08:00
door Avenger 2.0
Zou volgens de statuspagina in de nacht van dinsdag 1 op woensdag 2 januari opgelost worden. Maar ligt nu blijkbaar nog altijd uit... :-(

Geplaatst: 02 jan 2008, 08:03
door FlashBlue
Avenger 2.0 schreef:Zou volgens de statuspagina in de nacht van dinsdag 1 op woensdag 2 januari opgelost worden. Maar ligt nu blijkbaar nog altijd uit... :-(
Die bgc techniekers ligge nog allemaal hun roes uit te slape in hun camionette :lol: , wa wilde dan :P

Geplaatst: 02 jan 2008, 08:15
door Goendi
Die bgc techniekers ligge nog allemaal hun roes uit te slape in hun camionette Laughing , wa wilde dan Tongue
Toch even iets ontkrachten... Belgacom heeft wachtdiensten en een stevig bemand NOC voor dergelijke zaken. Het zou me ten stelligste verbazen dat ze een dag wachten met iets op te lossen van die aard als er effectief een SLA in de dienstverlening bijzit. Een SLA voor dergelijke zaken gaat dan over een interventie binnen de 4 uur, onsite. Als dat gerapporteerd is om 22.00 uur op de 31ste, impliceert dat dus dat er iemand staat om 02.00 uur op nieuwjaarsnacht. Zelfs -als- ze zich daar, om welke reden dan ook, niet aan kunnen houden, zal dat dus echt wel -niet- duren tot 08.00 uur 2 dagen later! Dat zou -ruim- 24 uur na de voorziene tussenkomst moeten zijn. En voor diegenen die hieraan twijfelen... Belgacom heeft 20.000 mensen in dienst, en op feestdagen is er nog steeds circa 200 man aan het werk (en dan heb ik het niet over on-call ingenieurs/techniekers). Als dit al allemaal klopt, dan zal er wel een fysisch dermate ernstig probleem zijn dat het een tijd duurt om dit op te lossen. En als dat zo is, dan heeft Belgacom altijd alternatieve bekabeling om een tijdelijk alternatief te bieden, waardoor ze hun SLA alsnog halen. Dat die techniekers dan hun roes uitslapen, dat klopt dus echt niet. Professionele en residentiele klanten worden gans anders bediend!

Geplaatst: 02 jan 2008, 08:42
door FlashBlue
Ino goendi, Ino , en desalniettemin lopen er ook nog dingen mis bij hun B2B support en sla's hoor ... net zoals bij alle firma's.

Maar mag er al eens een (al zij het dan ietwat sarcastische) humoristische tint zijn in een klaag topic ? ;-)

Geplaatst: 02 jan 2008, 11:47
door svermassen
In welke regio's zijn de problemen?
In Hechtel konden we gisteren wel op internet en vandaag niet???

Geplaatst: 02 jan 2008, 12:07
door MrZipper
Dit begint echt vervelend te worden, we zijn straks 36 uur verder, nog steeds geen connectie met EDPnet :|

Ben nu wel echt een beetje teleurgesteld in EDPnet...

Heeft iemand een update voor mij?

Geplaatst: 02 jan 2008, 12:21
door Uzzi
svermassen schreef:In welke regio's zijn de problemen?
In Hechtel konden we gisteren wel op internet en vandaag niet???
3621 en out. Hopelijk wordt het vlug gefixt !

Geplaatst: 02 jan 2008, 12:22
door Uzzi
MrZipper schreef:Dit begint echt vervelend te worden, we zijn straks 36 uur verder, nog steeds geen connectie met EDPnet :|

Ben nu wel echt een beetje teleurgesteld in EDPnet...

Heeft iemand een update voor mij?
Op de website van Edpnet staat het volgende :

Door een storing aan een leased line naar een atm-switch in centraal Limburg zit een groot deel van de dsl-klanten uit deze provincie zonder internet. EDPnet en de Broba II-netwerkadministratie zullen deze storing zo snel mogelijk trachten te verhelpen. Een oplossing, in de vorm van een vervanging van de defecte hardware ter plaatse, wordt verwacht in de loop van woensdag 2 januari.

Onze excuses voor het ongemak.



Gisteren was het nog 'in de nacht van dinsdag op woensdag', nu is het al in de loop van woensdag geworden. Hoop doet leven !

Geplaatst: 02 jan 2008, 12:49
door Avenger 2.0
Straks veranderen ze het naar 'In de loop van 2008'...

We gaan al richting 48 uur downtime (en 20 euro umts kosten). Vind ik echt toch wel ter over...

Geplaatst: 02 jan 2008, 13:26
door svermassen
Ondertussen lijkt het, bij ons althans, opgelost te zijn...

Geplaatst: 02 jan 2008, 14:50
door Avenger 2.0
Werkt hier nu juist ook terug.

Geplaatst: 02 jan 2008, 15:56
door Kristofvds
Het was naar het schijnt trouwens niet alleen EDPnet die er last van had:
http://www.datanews.be/nl/news/90-14-15 ... ernet.html

Geplaatst: 02 jan 2008, 16:14
door doeternietoe
Ik eis 1.5 euro terug op mijn rekening.

Per 24 uur dat internet niet werkt is 1 euro verlies.
30 euro abonnement, 744 uren/maand, 24 uur down -> 3 %
--> 1 euro.

Mijn mail is verstuurt voor de terug vordering.
Ik stel voor dat iedereen dit doet.
1.5 euro maakt mij niks uit maar als je teveel download betaal je ook.
Is meer een principe kwestie.

Geplaatst: 02 jan 2008, 16:34
door FlashBlue
pfff ...

Ik weet natuurlijk niet wat de reactie van edpnet gaat zijn, maar puur contractueel bezien heb jij geen recht op een vergoeding want jij hebt geen service level agreement op die lijn, en er is geen uptimegarantie , en geen gegarandeerde service bepaald in het contract.

nu soit, als je moeilijk wil doen, have fun :)

Geplaatst: 02 jan 2008, 17:06
door TomG
doeternietoe schreef:Ik eis 1.5 euro terug op mijn rekening.

Per 24 uur dat internet niet werkt is 1 euro verlies.
30 euro abonnement, 744 uren/maand, 24 uur down -> 3 %
--> 1 euro.

Mijn mail is verstuurt voor de terug vordering.
Ik stel voor dat iedereen dit doet.
1.5 euro maakt mij niks uit maar als je teveel download betaal je ook.
Is meer een principe kwestie.
Straf, een SLA op een verbinding waar ge 30 euro/maand voor betaald. :lol:

Geplaatst: 02 jan 2008, 17:15
door Avenger 2.0
TomG schreef: Straf, een SLA op een verbinding waar ge 30 euro/maand voor betaald. :lol:
Nog straffer is dat ze bij Scarlet blijkbaar geen deftige SLA hebben...
Lekker voor die Scarlet klanten, die hebben bij oud en nieuw niet alleen 2 dagen zonder internet, maar ook zonder telefoon gezeten. Bij EDPnet hebben we tenminste nog een reactie gekregen.

Geplaatst: 02 jan 2008, 18:55
door doeternietoe
1845 nu en het werkt nog niet
zone 089

Ik kan ook niet binnen op de helpdesk

Ik ben edpnet zo kotsbeu
Slechte speed en nu dit



Is het mogelijk om 2 providers gelijktijdig te hebben?
Dommel en edpnet?

Ik hang nog 6 maand vast bij edpnet wegens overschakeling naar testaankoop promotie en ik ben al klant van 01 2006

pffff

Geplaatst: 02 jan 2008, 18:56
door Avenger 2.0
In zone 089 werkt het thans, maar je zal je modem misschien eens moeten herstarten...

Geplaatst: 02 jan 2008, 19:21
door nogChoco
doeternietoe schreef:Ik ben edpnet zo kotsbeu
Slechte speed en nu dit
Ze zeggen juist dat deze panne iedere ISP op Broba II platgelegd heeft. Deze topic staat dan wel bij EDPnet, maar dat was blijkbaar ook de enige ISP die het aan z'n klanten meegedeeld heeft.

Geplaatst: 02 jan 2008, 20:49
door MrZipper
1845 nu en het werkt nog niet
zone 089
Bij mij werkt het terug sinds 19uur, heb gewoon mijn router even herstart en alles was ok.

Ook zone 089 (Dilsen)

Geplaatst: 02 jan 2008, 20:50
door doeternietoe
Doorschakeling daghelpdesk naar 's avonds helpdesk melden verkeerde telefoon nr. :(
Dus even bij de buren online gegaan en 0902 44444 opgezocht.

Probleem lag blijkbaar bij mij.
Laptop op modem & inbellen = OK
Router via model = NIET OK

Info:
-----
* router + modem heeft meer dan 3 uur zonder spanning gezeten door de dag

1 x reset (knopje) op router gedaan = NIET OK
1 x reset op router gedaan + 10 min spanning uit = OK

Volgens mij had router zich zelf opgehangen door de vele auto retry's :)

Nu goed,
Ik heb geen mail verstuurt naar hun omdat na het goed nummer gebeld te hebben de HELPDESK schitterend was en dit zelfs voor een vrouw!
Uiteraard heb ik dit ook vermeld in mijn ticket.

1ste maal dat ik edpnet goed vind maar ze blijven voorlopig als noobs staan tov easynet in mijn ogen :lol:


Nog 6 maand doorbijten en dan "it's Dommel time" :twisted:

Geplaatst: 02 jan 2008, 21:10
door Avenger 2.0
EDPnet is zo slecht niet, het is gewoon het Scarlet netwerk wat met haken en ogen in elkaar hangt.