Pagina 1 van 1

verhuizen en nog geen jaar klant?

Geplaatst: 25 dec 2007, 19:05
door toettoet
ik ga de 22e januari verhuizen naar een nieuw appartement
maar kvroeg me af hoe dat zit bij dommel.
bij belgacom vroeger was dat gewoon formulierke invullen op hun site.
maar hoe zit dat bij dommel?

en ik ben dan helaas nog geen jaar lid van dommel, maakt dat verschil?
kzou wel graag m'n account kunnen behouden
wellicht niet maar toch voor de zekerheid vragen.

dus hoe zit dat bij dommel?
en moet ik dan weer activatiekosten betalen?

Geplaatst: 25 dec 2007, 19:13
door gr4vity
Als je het zelfde telefoonnummer kan behouden, en je verhuist binnen de zone is dat geen enkel probleem. Als dat niet het geval is zit je wel met een klein probleem.

Geplaatst: 25 dec 2007, 19:34
door ljd
Mmh ik denk niet als het echt een probleem is als je van nummer wisselt en terug dommel neemt want dan krijg je een nieuw jaarcontract :-D

Geplaatst: 25 dec 2007, 20:00
door hoy69
enkel bij belgacom je telefoon laten verhuizen en dommel gewoon niet contacteren. wat maakt het uit?

Geplaatst: 25 dec 2007, 21:56
door toettoet
ha das goed om te weten :p
dacht dat ze dan weer dingen moesten verzetten in een centrale ofzo

bedankt
hopelijk werkt het

Geplaatst: 25 dec 2007, 22:11
door xenne
als je kijkt op de site van dommel bij FAQ staat er

Code: Selecteer alles

zijn er kosten verbonden aan een verhuis?
 
ja, bij een verhuis van uw adsl-lijn zal er een kost worden aangerekend van 49.00 euro


ik zou het toch ook eens proberen zoals hoy69 hier zegt

Geplaatst: 25 dec 2007, 22:31
door Draco888
Ik zou het niet proberen als ik u was.
Als ge enkel uw telefoon nr naar een nieuw adres laat overzetten (dus binnen zelfde zone) verhuist men het ADSL signaal niet automatisch mee.

De kost van 49 Euro is de vergoeding voor het laten versteken, overdragen van uw ADSL signaal door BGC (technieker moet dat in de centrale versteken). En dat is waarschijnlijk niet eens het volle bedrag dat BGC aan Dommel doorrekent.

Over dat verhuizen en van nummer veranderen...heb al enkele topics gelezen in het EDPnet forum die de andere kant op wijzen, dat ge dus toch (een deel) van uw oud abbo zult mogen betalen.

EDPnet heeft een goede uitleg over verhuizen en ADSL mee verhuizen op wiki: bekijk het hier

Geplaatst: 25 dec 2007, 22:51
door xenne
Draco888 schreef:Als ge enkel uw telefoon nr naar een nieuw adres laat overzetten (dus binnen zelfde zone) verhuist men het ADSL signaal niet automatisch mee.
dat klinkt idd logisch

Geplaatst: 26 dec 2007, 00:49
door Prutske
Het adsl signaal op je lijn verhuist wel automatisch mee.

Spreek van ervaring. Belgacom ziet dat er een signaal op je nummer zit en dit wordt intergraal mee verhuisd.

Dommel dient enkel je nieuwe adres te hebben voor de facturatie.

Grtz....

Geplaatst: 26 dec 2007, 11:08
door DarthDavy
Thx voor de info. Ik verhuis ook eind januari en wil natuurlijk ook mijn BC lijn en Dommel ADSL mee verhuizen.

Geplaatst: 26 dec 2007, 11:41
door Patje
even informeren in een Belgacom winkel voor meer uitleg en prijzen om uw telefoonlijn en adsl te verhuizen is het beste vind ik, daar kunnen ze meteen een datum instellen in de computer en er een technieker op afsturen om de zaak te veranderen.
vorig jaar was ik in 1dag verhuisd met telefoon en adsl (in de voormiddag afgesloten-oude woning-> en om 13.30 uur had ik al opnieuw telefoon en internet in mijn nieuwe woning)

Geplaatst: 26 dec 2007, 11:41
door Prutske
Je moet natuurlijk wel zien dat je nummer mee verhuisd, anders moet je terug activatie betalen bij Dommel.

Geplaatst: 26 dec 2007, 11:46
door xenne
Prutske schreef:Je moet natuurlijk wel zien dat je nummer mee verhuisd, anders moet je terug activatie betalen bij Dommel.
en als je nog geen jaar klant bent, moet je dan ook abogeld blijven betalen de rest van het jaar?

Geplaatst: 26 dec 2007, 13:39
door ivanden
Hey,

Ik kan je uit ervaring zeggen, dat Belgacom de ADSL mee verhuist.

Ik was Dommel voor 1,5 maand bijna jaartje geleden.
Ben dan verhuisd binnen 03 zone.

Langs Belgacom shop geweest voor verhuis.
ADSL is gewoon mee met de lijn gegaan, als ik zelfs inlog op de dommel klanten pagina, en ik kijk naar me package info, staat nog steeds mijn oud adres daarop.. maar het werkt reeds 10 maanden heel goed op mijn nieuwe adres hoor.

Dus, Belgacom normaal verhuist gewoon je ADSL signaal mee, maar het is wel best dat je die extra vermeld of even langs belgacom winkeltje gaat, en het duidelijk vermeld dat je dommel adsl hebt, dan komt het wel in orde.

Geplaatst: 23 jan 2008, 11:51
door toettoet
**een kleine bump**

ondertussen ben ik verhuisd, maar nog geen vaste lijn blijkbaar en dus ook geen dommel :( (ontwenning)

kregen we vandaag doodleuk een brief van bgc dat ons abbo van vaste lijn met een jaar verlengd is maar er staat natuurlijk niet bij dat het geactiveerd is e.d.

ik denk dat ik straks eens langs ga gaan in een bgc winkel
en es informatie vragen

maar moesten jullie nog tips weten, laat ze maar komen ;)

ik geraak wel altijd ergens op het net :p

Geplaatst: 23 jan 2008, 14:37
door DarthDavy
En hoe komt het dat de verhuis zo moeilijk gaat?

Geplaatst: 23 jan 2008, 18:40
door toettoet
geen idee, blijkbaar komen ze volgende week maandag pas langs voor de lijn.
moet er speciaal voor thuisblijven :p

Geplaatst: 25 jan 2008, 19:18
door Insom
Voor de goede orde, ik vrees dat het misschien vijgen na pasen zijn maar toch:
Laat je Belgacomcontact (klantendienst of shop) ALTIJD in de opmerkingen zetten dat er een DSL signaal op de lijn zit.

De meeste techniekers verhuizen het signaal inderdaad mee, maar ik heb al meer dan genoeg gezien dat men dit "vergeet".