Pagina 1 van 1

Problemen met de verbinding

Geplaatst: 25 dec 2007, 14:15
door ic706mk2
Wat kan ik doen???NIEMAND neemt de problemen ernstig op ZEKET EDPNET niet!Heb problemen met de verbindingen .....ja meneer alles boven de 1Mb is LUXE volgens EDPNET je kan nergens reclameren is hun uitleg.En iemand van Belgacom laten de lijn controleren ook niet!!!Heirbij al eens een stuk van mijn log van vandaag!!!
12/25/2007 14:08:37 192.168.2.50 login success
12/25/2007 14:08:33 ADSL Media Up !
12/25/2007 14:07:57 ADSL Media Up !
12/25/2007 14:07:22 ADSL Media Up !
12/25/2007 14:06:48 ADSL Media Up !
12/25/2007 14:06:06 ADSL Media Up !
12/25/2007 14:05:32 ADSL Media Up !
12/25/2007 14:04:48 ADSL Media Up !
12/25/2007 14:04:32 192.168.2.50 logout
12/25/2007 14:04:04 ADSL Media Up !
12/25/2007 14:03:18 ADSL Media Up !
12/25/2007 14:02:34 ADSL Media Up !
12/25/2007 14:02:02 ADSL Media Up !
12/25/2007 14:01:25 192.168.2.50 login success
12/25/2007 14:01:25 ADSL Media Up !
12/25/2007 14:00:37 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:53:49 If(PPPoE1) PPP connection ok !
12/25/2007 13:53:48 PPPoE1 get IP:213.219.150.12
12/25/2007 13:53:48 PPPoE1 start PPP
12/25/2007 13:53:48 PPPoE receive PADS
12/25/2007 13:53:48 PPPoE send PADR
12/25/2007 13:53:48 PPPoE receive PADO
12/25/2007 13:53:48 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:53:44 enter pppShutdown()
12/25/2007 13:53:44 PPPoE1 stop PPP
12/25/2007 13:53:44 PPPoE receive PADT
12/25/2007 13:53:26 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:52:53 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:52:19 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:51:45 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:49:30 If(PPPoE1) PPP connection ok !
12/25/2007 13:49:29 PPPoE1 get IP:213.219.147.209
12/25/2007 13:49:28 PPPoE1 start PPP
12/25/2007 13:49:28 PPPoE receive PADS
12/25/2007 13:49:28 PPPoE send PADR
12/25/2007 13:49:28 PPPoE receive PADO
12/25/2007 13:49:28 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:49:23 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:49:20 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:49:12 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:49:07 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:48:59 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:48:51 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:48:43 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:48:41 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:48:38 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:48:30 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:48:22 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:48:14 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:48:08 PPPoE send PADR
12/25/2007 13:48:08 PPPoE receive PADO
12/25/2007 13:48:08 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:48:03 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:48:00 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:47:52 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:47:44 PPPoE send PADI
12/25/2007 13:47:41 PPPoE stop
12/25/2007 13:47:41 enter pppShutdown()
12/25/2007 13:47:41 PPPoE1 stop PPP
12/25/2007 13:47:20 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:46:38 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:46:07 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:45:36 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:44:26 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:38:43 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:38:00 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:37:16 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:36:06 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:35:10 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:34:12 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:33:28 ADSL Media Up !
12/25/2007 13:31:09 ADSL Media Up !
12/25/2007 12:18:20 If(PPPoE1) PPP connection ok !
12/25/2007 12:18:19 PPPoE1 get IP:213.219.147.111
12/25/2007 12:18:18 PPPoE1 start PPP
12/25/2007 12:18:18 PPPoE receive PADS
12/25/2007 12:18:18 PPPoE send PADR
12/25/2007 12:18:18 PPPoE receive PADO
12/25/2007 12:18:18 PPPoE send PADI
12/25/2007 12:18:14 ADSL Media Up !
12/25/2007 12:18:10 PPPoE send PADI
12/25/2007 12:18:02 PPPoE send PADI
12/25/2007 12:17:57 PPPoE send PADI
12/25/2007 12:17:49 PPPoE send PADI
12/25/2007 12:17:43 ADSL Media Up !
12/25/2007 12:17:41 PPPoE send PADI
12/25/2007 12:17:33 PPPoE send PADI
12/25/2007 12:17:28 PPPoE send PADI
12/25/2007 12:17:20 PPPoE send PADI
12/25/2007 12:17:12 PPPoE send PADI
12/25/2007 12:17:08 ADSL Media Up !
12/25/2007 12:17:04 PPPoE send PADI
12/25/2007 12:17:04 Dial On Demand(PPPoE1)
12/25/2007 12:17:00 PPPoE stop
12/25/2007 12:17:00 enter pppShutdown()
12/25/2007 12:17:00 PPPoE1 stop PPP
12/25/2007 12:16:27 ADSL Media Up !
12/25/2007 12:15:55 ADSL Media Up !
12/25/2007 12:15:24 ADSL Media Up !
12/25/2007 12:14:41 ADSL Media Up !
12/25/2007 12:13:47 ADSL Media Up !
12/25/2007 12:13:04 ADSL Media Up !
12/25/2007 12:11:06 ADSL Media Up !
12/25/2007 12:05:57 ADSL Media Up !
12/25/2007 12:00:55 NTP Date/Time updated.
12/25/2007 12:00:09 ADSL Media Up !
12/25/2007 11:55:41 ADSL Media Up !
12/25/2007 11:20:47 ADSL Media Up !
12/25/2007 06:01:03 NTP Date/Time updated
Sommige dagen heb ik wel goede verbindingen....
Het noislevvel van de lijn blijft boven de 14Db dus daar moeten ze ook niet meer met afkomen....Ben ten einde raad....en telenet is GEEn alternatief
Groeten

MOD: Even de titel aangepast van "prettige feesten!!!!!!!!" naar "Problemen met de verbinding"

Geplaatst: 25 dec 2007, 15:09
door FlashBlue
Je kan misschien eens beginnen met een deftige en beleefde post te maken ipv dit onding...
En eens wat uitleg geven over wat het probleem is, wat er al gedaan is (binnenbekabeling bvb ...), of er al tickets geopend zijn bij edpnet, hoever je van de centrale zit, etc etc ...
( overigens heb je idd geen gegarandeerde bandwith, zoals bij geen enkele consumer line ... )

Secondly kan je eens probere om ook op een deftige manier met edpnet te communiceren, daar raak je nog altijd verder mee dan met gewoon lawaai maken en je agressief opstellen.

Geplaatst: 25 dec 2007, 20:31
door JrCv
snap niet eens wat 't probleem is, ik vermoed disconnects :???:

Geplaatst: 26 dec 2007, 10:21
door xedion
Specifiek de aard van het probleem: ? (disconnects)
Huidige snelheid: ?
Afstand tot centrale: ?
Modem Verbinding gegevens: ?
Aanwezigheid splitter(s): ?
Aanwezigheid Tel. Centrale: ?
Reeds Tiket geopend bij EDPnet: ?

Geplaatst: 26 dec 2007, 10:32
door ic706mk2
Hallo!!!!
Allemaal aandelen bij EDPNET misschien??
Ja er zijn al tickets gemaakt geweest en ja ik heb al dagen met EDPNET aan de telefoon gehangen en ja ze hebben GEEN oplossing gegeven ze hebben zelf geen controle van de lijn gevraagd bij Belgacom.Moest maar op 1mb verderleven terwijl er naast de deur gemakkelijk 4mb loopt en bij mij ook ALTIJD gelopen heeft.Tot er aansluiting bij Belgacomtv is gebeurt naast de deur,en ja het zijn connectie losts.
Zit nu terug op3mb,de problemen doen zich voor tijdens de tv uren!!!
En ja ben niet alleen een bekende Belgacom medewerker!!!! heeft er alles voor buitengesmeten om dat hij het zelfde probleem had na aansluiting van zijn buur op Belgacomtv en die woonde maar 500mtr van de centrale!!!En ja alles is hier gedaan binnen nieuwe splitter nieuwe modem modem op 25cm van de ingang geplaatst enz enz....Dus hier kan je het niet meer zoeken.Volgens de metingen woonde ik 4550meter van de centrale nu plotselling 5850!!!Dus waar zit hem nu het probleem...noise margin is 15db dus dat is ook genoeg voor een stabiele verbinding volgens EDPNET.En ja ge wordt er gek van om dat er niemand iets wil aan doen.Een lijn controle bij Belgacom dat kan toch zo moeilijk niet zijn he.
Toch nog prettige feestdagen....

Geplaatst: 26 dec 2007, 10:53
door ic706mk2
hier de gegevens...

Stream Type
Actual Data Rate

Up Stream 384 (Kbps.) Down Stream 3328 (Kbps)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 25 dB 12 dB
Attenuation 44 dB 45 dB

Indicator Name Near End Indicator Far End Indicator

Fast Path FEC Correction 68 0
Interleaved Path FEC Correction 0 0
Fast Path CRC Error 4 267
Interleaved Path CRC Error 0 0
Loss of Signal Defect 0 ---
Fast Path HEC Error 68 0 Interleaved Path HEC Error 0 0

Nu reeds 14.11u zonder connection lost.....maar zij er maar zeker van dat rond 17u 17u30 de miserie opnieuw begint tot een uur of half negen....en dat is een constante!!!Dus ge gaat me niet wijs maken dat het hier ligt he...

Geplaatst: 26 dec 2007, 19:47
door ic706mk2
Ik ben een helderziende zeker???
Zoals voorspeld rond 17h30 is de miserie terug begonnen...
12/26/2007 17:23:50 ADSL Media Up !
12/26/2007 17:23:17 ADSL Media Up !
12/26/2007 17:22:27 ADSL Media Up !
12/26/2007 15:37:35 ADSL Media Up !

en dat zal wel weer stoppen rond 21U

Groeten en nog veel internet plezier!

Geplaatst: 26 dec 2007, 21:24
door Avenger 2.0
Zoals je zelf zegt, lijkt het eerder iets wat belgacom heeft mis gedaan bij de installatie van de BelgacomTV bij je buur. Best Edpnet bellen met de uitleg en hopen dat belgacom er iets aan wil doen. Maar voor dat laatste vrees ik...

Geplaatst: 27 dec 2007, 03:22
door nogChoco
BelgacomTV op 5km van de centrale - is dat wel mogelijk?

Geplaatst: 27 dec 2007, 09:54
door ic706mk2
hallo,
@avanger...Heb ik al ge daan EDPnet doet er ook niets aan als alleen op 1mb zetten.

Ja ze hebben belgacomtv ik was ook al verwonderd dat het lukte met die afstand maar wat voor truuken hebben ze moeten toepassen ....ik merk het!!!

Groeten

Geplaatst: 27 dec 2007, 09:56
door ic706mk2
Verdere stappen ondernomen en een schrijven gericht aan de onbudsman telekom bij de BIPT!!
Eens zien hoe die reageren.

groeten

Geplaatst: 27 dec 2007, 12:44
door FlashBlue
ic706mk2 schreef:Verdere stappen ondernomen en een schrijven gericht aan de onbudsman telekom bij de BIPT!!
Eens zien hoe die reageren.

groeten
op 5.8 km is 1 mbit inderdaad ongeveer de maximumsnelheid als ik het me goed herhinner, dus het is normaal dat men je op die afstand terugbrengt tot dat lijnprofiel als je problemen hebt. Het is ook deel van de troubleshooting om probleemlijnen op een fallbackprofiel van 1mbit te zetten om zo wat monitoring te kunnen doen.

Als jij dat weigert, tsja, dan blijf je in eerste instantie met de disconnects zitten inderdaad. ( de oorzaak van de disconnects is een andere zaak natuurlijk , dat is ook een vreemd verhaal )

Aangaande lijnproblemen, edpnet kan inderaad iets doen als de lijn niet aan de normen voldoet, maar 3mbit kan je niet verwachten op een 5.8 km lijn, en het feit dat die afstand ineens langer is geworden zal eerder bij belgacom gezocht dienen te worden dan bij edpnet.

Afstand van jouw huis tot centrale is overigens ook niet iets waar edpnet enige invloed op heeft, evenmin op de cabling die bgc toepast, het is wel op zijn zachts gezegd vreemd dat jouw lijn ineens langer zou worden als men bij je buur bgc tv installed ....

Ben eens benieuwd naar het eindresultaat :)

Geplaatst: 27 dec 2007, 15:29
door Toxeh
ic706mk2 schreef:hier de gegevens...

Stream Type
Actual Data Rate

Up Stream 384 (Kbps.) Down Stream 3328 (Kbps)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 25 dB 12 dB
Attenuation 44 dB 45 dB

Indicator Name Near End Indicator Far End Indicator

Fast Path FEC Correction 68 0
Interleaved Path FEC Correction 0 0
Fast Path CRC Error 4 267
Interleaved Path CRC Error 0 0
Loss of Signal Defect 0 ---
Fast Path HEC Error 68 0 Interleaved Path HEC Error 0 0

Nu reeds 14.11u zonder connection lost.....maar zij er maar zeker van dat rond 17u 17u30 de miserie opnieuw begint tot een uur of half negen....en dat is een constante!!!Dus ge gaat me niet wijs maken dat het hier ligt he...
De piek van internetverkeer situeert zich 's avonds. Meer internetverkeer betekent meer crosstalk (ruis) op ADSL lijnen in dezelfde stra(a)t(en). Maw, als je lijn instabiel is, wat ik vermoed gezien de lange afstand, zal je inderdaad veel kans hebben op syncverlies.

Geplaatst: 27 dec 2007, 18:56
door ic706mk2
@ flashblue...
Dat de oorzaak van die deconnecties ergens moet liggen is mij ook klaar..maar waarom is de situatie dan zo plotselling zo drastisch verslechterd!!!HEb 4jaar zonder enig probleem de volle 4Mb snelheid gehad zonder deconnecties.Ergens moet er iets gebeurd zijn niet...en dat wil niemand uitzoeken,iemand op 1Mb zetten is inderdaad de gemakkelijkste oplossing.En nog iets naast de deur hebben ze nogaltijd die snelheid....en die wonen evenver van de centrale ja de zelfde centrale.
En van de 15 woningen hier in de rij hebben er maar 2 Adsl de rest telenet...
Groeten

Geplaatst: 28 dec 2007, 19:04
door ic706mk2
Antwoord van het BIPT:
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft uw klacht van 26/12/2007, handelend over "Defecten en Storingen ‑
Internet" in goede orde ontvangen. Na onderzoek van de gegevens heb ik uw klacht ontvankelijk verklaard en in
behandeling genomen. Uw dossierbeheerder van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie is Philippe Blommaerts.

Ik heb uw klacht op 28/12/2007 verstuurd naar
‑ de heer Pierre‑Eric Evrard van Belgacom
‑* EDPnet van EDPnet

en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 28/01/2008.
De operator heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.

Groeten