Pagina 1 van 1

Mailbox

Geplaatst: 23 dec 2007, 11:18
door Sunreezer
Ik ben van Telenet overgeschakeld naar Dommel, en ik heb op die Schedom nu gezien dat mijn lijn actief is. Ik heb een e-mailadres aan gemaakt en heb de gegevens doorgestuurd. Maar hoe kan ik nu in die mailbox van dommel geraken om mijn gegevens op te vragen?

Ik heb trouwens twee weken geleden Dommel aangevraagd en direct een factuur van 55 euro betaald, nu krijg ik hier al een tweede factuur van 35 euro :?

Geplaatst: 23 dec 2007, 11:31
door on4bam
Door diezlfde settings in te geven in je e-mail programma natuurlijk :wink:
hoe maak ik mijn @dommel.be emailaccount aan?


- ga naar het plesk control panel voor uw hostingpakket; log in op https://crm.schedom-europe.net
- kies in het menu voor "my packages".
- klik op het "o" icoontje achter uw adsl pakket.
- klik op "add new mailbox".
- geef een naam en wachtwoord in en kies "add mailbox".
uw @dommel.be email account is nu aangemaakt.

geef in uw emailclient volgende gegevens in;
pop/imap server : pop.dommel.be
smtp server : relay.dommel.be
account name : uw volledig @dommel.be adres
password : het door u gekozen paswoord
En dat alles stond gewoon op de website van Dommel :twisted:

Geplaatst: 23 dec 2007, 11:36
door Sunreezer
Ja ok dit is één zaak. Maar hoe verklaar je dan dat ik 2 weken geleden 55 euro heb betaald (activatie + 1e maand), en dat ik amper 2 weken later alweer een factuur van 35 euro krijg?

Geplaatst: 23 dec 2007, 11:44
door Burny
Devilex schreef:Ja ok dit is één zaak. Maar hoe verklaar je dan dat ik 2 weken geleden 55 euro heb betaald (activatie + 1e maand), en dat ik amper 2 weken later alweer een factuur van 35 euro krijg?
Dit wordt besproken in zowat de helft van de topics hier op het Dommel subforum.

Geplaatst: 23 dec 2007, 11:45
door on4bam
Devilex schreef:Ja ok dit is één zaak. Maar hoe verklaar je dan dat ik 2 weken geleden 55 euro heb betaald (activatie + 1e maand), en dat ik amper 2 weken later alweer een factuur van 35 euro krijg?
Ik stel voor dat je eens wat meer leest op het forum. Deze opmerking is hier al tientallen keren gemaakt. Je zal NIETS te veel betalen. Eens je op het dommel netwerk zit worden de reeds betaalde facturen verrekend. Eventueel mail je naar hen.

Dit forum heeft een goede zoekfunctie zodat je vooraleer te posten eens kan kijken of je vraag hier niet eerder gesteld was.

Geplaatst: 23 dec 2007, 12:54
door Blue-Sky
on4bam schreef:Dit forum heeft een goede zoekfunctie zodat je vooraleer te posten eens kan kijken of je vraag hier niet eerder gesteld was.
Dat klopt, soms is het gemakkelijk in de zoekfunctie enkel één of twee woord(en) in de vullen.
(in het zoekenveld)
Zonder 'n Nickname of gebruikersnaam in te vullen,... in dat voorziene veld.
Bijvoorbeeld: e-mail + dommel

Geplaatst: 23 dec 2007, 14:29
door ljd
Gewoon email naar dommel en vragen om facturatie periode gelijk te zetten met abo en dan zal je niks teveel betalen

Geplaatst: 23 dec 2007, 14:37
door Sunreezer
Ok bedankt. En die inbelgegevens mailen ze die dan uit zichzelf naar mij of moet ik die ergens aanvragen?

Geplaatst: 23 dec 2007, 14:42
door ljd
in de crm moet je eens op de R duwen dan krijg je je accountgegevens

Geplaatst: 23 dec 2007, 15:21
door Sunreezer
Kheb daar enkel ne combobox met English/Dutch en een knopke submit.
Heb daar al meermaals op geklikt maar krijg geen mail.

Geplaatst: 23 dec 2007, 15:25
door xenne
Devilex schreef:Kheb daar enkel ne combobox met English/Dutch en een knopke submit.
Heb daar al meermaals op geklikt maar krijg geen mail.
links klikken op mijn pakketten (of my packages) , daarna op de Afbeelding

Geplaatst: 23 dec 2007, 15:46
door Sunreezer
Dan kom ik gewoon terecht in [my home]

Geplaatst: 23 dec 2007, 15:48
door xenne
Devilex schreef:Dan kom ik gewoon terecht in [my home]
log eens volledig uit door op het Afbeelding te klikken en herhaal de procedure

Geplaatst: 23 dec 2007, 15:52
door Sunreezer
Ik kom telkens op deze pagina terecht als ik dat doe:

https://crm.schedom-europe.net/user.php

Geplaatst: 23 dec 2007, 16:29
door Burny
Devilex schreef:Dan kom ik gewoon terecht in [my home]
Hier werkt het goed, dus ofwel doe je iets fout, ofwel moeten ze een deel nog activeren oid.

Geplaatst: 23 dec 2007, 16:46
door xenne
Burny schreef:
Devilex schreef:Dan kom ik gewoon terecht in [my home]
Hier werkt het goed, dus ofwel doe je iets fout, ofwel moeten ze een deel nog activeren oid.
idd... maar afgaande op z'n eerste post heeft hij al email adressen kunnen aanmaken, dus dan lijkt hij toch al geactiveerd?

Geplaatst: 23 dec 2007, 18:45
door ljd
mss hebben ze zijn contract en betaling nog niet ontvangen. Dan zie je die dingen nog niet

Geplaatst: 26 dec 2007, 10:23
door Sunreezer
expected activation date : 27/12/2007
(14.00u - 18.00u)

Dit staat er,


maar dan in het begin van die crm staat:

my status: active

Ik heb nog steeds geen inbelgegevens ontvangen en wanneer ik ze probeer door te sturen via de crm wordt ik nog steeds geredirect naar de homepage.

Mijn contracten zijn reeds 2 weken geleden opgestuurd dus normaal zouden ze die moeten gekregen hebben.

Geplaatst: 26 dec 2007, 10:27
door xenne
Devilex schreef:Ik heb nog steeds geen inbelgegevens ontvangen en wanneer ik ze probeer door te sturen via de crm wordt ik nog steeds geredirect naar de homepage.
dit is raar, maar je zal dommel moeten contacteren voor info denk ik. voor de rest ziet alles er normaal uit, morgen word je adsl blijkbaar geactiveerd, sobiezo zal je dan ook automatisch jouw login gegevens via de mail ontvangen. ik begrijp wel niet dat je blijkbaar al dommel email adressen kan aanmaken maar op die R klikken lukt niet?

Geplaatst: 26 dec 2007, 10:45
door Sunreezer
Die R moet me normaal doorverwijzen naar deze pagina:

https://crm.schedom-europe.net/include/ ... s.php?id=3...

Maar als ik op de R klik kom ik in plaats van op die pagina die mijn gegevens moet doormailen terug op mijn 'home'.

Geplaatst: 26 dec 2007, 11:11
door xenne
link van die R pagina is =

https://crm.schedom-europe.net/include/ ... d=abcDEFGh

dat id (12345) en dat paswoord (abcDEFGh) kiest dommel zelf, dus als daar iets mee scheelt moet je dommel maar eens contacteren
Maar als ik op de R klik kom ik in plaats van op die pagina die mijn gegevens moet doormailen terug op mijn 'home'.
tsja, dat is normaal, maar normaal gezien zijn de login gegevens dan door gestuurd naar het email adres dat je opgaf bij inschrijven (het adres waarmee je ook inlogt op de crm site)

Geplaatst: 26 dec 2007, 11:40
door Sunreezer
Ik heb in plaats van mijn gmail adres nu eens mijn telenet adres ingegeven en terug op de R gedrukt, nu ontvang ik wel alles. Aan mijn gmail kan het blijkbaar niet liggen want andere mails ontvang ik wel.

Geplaatst: 26 dec 2007, 11:47
door xenne
Devilex schreef:Ik heb in plaats van mijn gmail adres nu eens mijn telenet adres ingegeven en terug op de R gedrukt, nu ontvang ik wel alles. Aan mijn gmail kan het blijkbaar niet liggen want andere mails ontvang ik wel.
hmm... raar... misschien een fout gmail adres opgegeven?

Geplaatst: 26 dec 2007, 11:53
door Sunreezer
Nee dat is het ook niet, want de mails ivm facturen etc ontving ik wel...

Geplaatst: 26 dec 2007, 12:50
door xenne
Devilex schreef:Nee dat is het ook niet, want de mails ivm facturen etc ontving ik wel...
raar... enige vraag die ik nog heb bij dit voorval, ligt het aan uw gmail adres of is er een algemeen probleem met gmail adressen?

Geplaatst: 26 dec 2007, 12:52
door ljd
bij mijn gmail no problemo

Geplaatst: 26 dec 2007, 12:53
door Sunreezer
Aangeziek ik alle andere mails wel ontvang maar enkel die logingegevens niet moet het probleem elders liggen?

Soit kheb eens proberen connecten maar lukt nog niet, zal hoogstwaarschijnlijk voor morgen zijn dan.