Pagina 1 van 2
Dommel down zone 052?
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:07
door Heronic
Zit hier al een hele tijd zonder (dommel) internet... zijn er nog met dit probleem?
Benieuws wat er nu weer loos kan zijn.
Jammer dat belgacom stopt met de inbel lijnen, sinds ik bij dommel zit heb ik daar al veel geniet van gehad
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:09
door Lord Utopia
Overschakelen naar Belgacom he, die hebben nooit een outage he
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:14
door Jethz
Zelfde probleem in zone 053
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:15
door xenne
hier geen probleem (zone 09 btw)
eigenlijk nog nooit outage gehad bij dommel, waar ik bij telenet minstens 4 keer per jaar droog stond (tgv werken of technische problemen)
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:20
door tw2007
Zone 09
Ik had zowel gisterenavond als deze avond (nog steeds BTW, zit nu op mijn BGC account) geen internet. Router kan wel met dommel connecten en krijgt ip & dns servers e.d.
Ik heb nog maar 3 dagen Dommel internet, ik hoop maar dat dit geen routine wordt. Gelukkig heb ik nog BGC (wel al op smallband), maar binnen enkele weken zal dit niet meer zo zijn...
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:22
door Heronic
AArg en zeggen dat zone 09 op 100 meter van m'n deur start.
Dommel heeft dit wel vaker... mochten belgacom en/of telenet nu eens menselijke limieten hanteren zou de keuze snel gemaakt zijn
(ben trouwens nog internet klant geweest bij beide operatoren)
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:25
door tw2007
Pff, waarom heb ik berichten als deze niet een paar weken vroeger gelezen dan...
Heb lang moeten zagen voor ze hier thuis akkoord waren om van internet te veranderen, als het niet stabiel loopt, zal ik het wel te horen krijgen
Als je zegt, dit gebeurt wel vaker, hoeveel keer is dat dan ongeveer, en voor hoelang meestal?
Greetz
Tom
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:27
door yama
hier zone 056 en geen probs
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:33
door Goztow
Moest het vaker gebeuren, zouden we hier wel meer topics over zien, denk ik... Ik hoop dat het opgelost geraakt!
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:35
door tw2007
Goztow schreef:Moest het vaker gebeuren, zouden we hier wel meer topics over zien, denk ik... Ik hoop dat het opgelost geraakt!
Welja, dat dacht ik ook voordat ik besliste om Dommel te nemen ipv BGC. Maar heb het nu sinds donderdagmiddag en heb al 2x meegemaakt dat internet niet meer werkte, vandaar die plotse onzekerheid...
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:37
door Goztow
Niet dat ik twijfel aan je deskundigheid, maar kan het geen software of firewall probleem zijn? Heb je het eigenlijke probleem al kunnen opsporen?
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:41
door tw2007
Goztow schreef:Niet dat ik twijfel aan je deskundigheid, maar kan het geen software of firewall probleem zijn? Heb je het eigenlijke probleem al kunnen opsporen?
Heb al zitten kijken naar verschillende instellingen, maar het is niet alleen op mijn pc maar ook op alle andere aangesloten op mijn netwerk hier. Plus, als ik gewoon de login gegevens van mijn router verander van Dommel naar BGC werkt het wel, direct, zonder andere instellingen te veranderen. Het lijkt mij dus zeer sterk dat het een probleem hier is.
Ik was wel, zowel vandaag als gisteren, azureus aan het draaien en een aantal torrents met een groot aantal connecties aan het downloaden. Heb daar vroeger soms problemen mee gehad met mijn router, maar dat was direct opgelost door een reset. Nu lost het niks op...
Enig advies altijd geapprecieerd natuurlijk
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:46
door JSC
Hier ligt dommel er ook uit hoor sinds een uur ofzo, router is verbonden maar geen internet. Zone 054. En nee dit gebeurt niet vaak, eerste keer dat ik het meemaak eigenlijk in meer dan een jaar (zat tot voor kort wel in zone hasselt).
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:46
door Goztow
Wat zeggen de router logs dan? Die zouden toch moeten uitsluitsel geven?
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:46
door Heronic
Zoals nu het geval is gebeurt niet echt a gogo maar toch wel af en toe (paar keer per jaar) hangt ook van de zone af.
Ik zie toch geregeld eens een topic over de 'verbinding' bij dommel. Persoonlijk vind ik deze al VEEL verbeterd tov in het begin dat ik erbij zat. Toen had ik zowat elke avond een brakke verbinding. (disconnects a gogo etc) Die zijn nu weg
resten alleen nog de occasionele outages. Ach ja als je bij telenet na een kleine week door je limiet heen zit is de fun er ook af niewaar. Denk dat ik dan maar eens ga maffen.
Geplaatst: 22 dec 2007, 23:55
door nounou
zone 09 wel een probleem al van 9 uur deze avond
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:00
door tw2007
Goztow schreef:Wat zeggen de router logs dan? Die zouden toch moeten uitsluitsel geven?
Blijkbaar wist mijn router al zijn logs bij elke restart, met als gevolg dat ik dus zo goed als blanco logs heb. Dit krijg ik bij elke login:
Dec/22/2007 23:57:14 PPPoE line connected
Dec/22/2007 23:57:12 Manual Dialup Try to establish PPPoE line
Dec/22/2007 23:57:06 AP mode Ready. Channel : 11 SSID : ******
Dec/22/2007 23:57:06 System started
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:04
door reyntjensw
Problemen in de 09 zone
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:18
door Digger
yep zone 09 eruit.
moest mss vroeger hier komen checken
zit al uren te sukkelen , verstond ermij niet aan ...
router zegt CONNECTED en heb een IP, ook bij een restart van de router krijg ik direct terug een IP, maar geen internet.
dacht dan DNS, maar op Ip lukt erook niks
Weird
Het zou wel handig zijn moesten ze een newsupdate doen over deze problemen, ge begin ... just een paar dagen dommel en daar gaat die al plat
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:20
door gunstn
oei, nu ik bijna mijn ouders heb kunnen overhalen om over te stappen lees ik dit over dommel, hopelijk is dit een uitzondering ?
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:25
door tw2007
Ik hoop alleen maar dat Dommel hiervan op de hoogte is en dat ze ook s nachts en in het weekend werken
. Hopelijk zijn ze niet teveel gefocust op hun cityconnect in Leuven en denken ze ook nog aan hun 'gewone' netconnect klanten...
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:28
door verdickt
zone 052 ligt er hier ook uit, waarschijnlijk de dns servers want een connectie krijg ik nog.
Ben nu online via skynet
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:29
door Digger
langs de andere kant, het is half 1
ik ga mij wassen en gaan slapen
op die ééne dag steekt da nu niet.
Telenet had/heeft dit ook nog regelmatig.
en derbij ... misschien is het één of andere klote stunt van Belgacom om hen een kloot af te trekken, wie weet ?
PS: de DNS serevrs zijn het niet, want op IP kan iik ook niet naar het werk connecteren
Greetzzz
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:29
door tw2007
Is het dan niet mogelijk om andere DNS servers te gebruiken dan die van Dommel? Kan ik niet bvb de DNS servers van BGC gebruiken en toch connecten via mijn Dommel internet?
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:30
door tw2007
Digger schreef:lang de andere kant, het is half 1
ik ga mij wassen en gaan slapen
op die ééne dag steekt da nu niet.
Telenet had/heeft dit ook nog reelmatig.
en derbij ... misschien is het één of andere klote stunt van Belgacom om hen een kloot af te trekken, wie weet ?
Greetzzz
Mja, misschien was dit wel zo bij Telenet, maar in de 7 jaar dat ik ADSL heb gehad bij Skynet/BGC heb ik nooit een connectieprobleem gehad.
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:31
door hellsnake
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:32
door Digger
het is geen dns probleem !!!
surf maar eens naar
http://www.yahoo.com
of
http://216.109.112.135
same problem
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:33
door Digger
Mja, misschien was dit wel zo bij Telenet, maar in de 7 jaar dat ik ADSL heb gehad bij Skynet/BGC heb ik nooit een connectieprobleem gehad.
Waarom ben je dan weggegaan als het DAAR ZO GOED was ?
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:35
door hellsnake
Digger schreef:Waarom ben je dan weggegaan als het DAAR ZO GOED was ?
hij zegt alleen dat hij nooit verbindingsproblemen had, het is niet nodig om hem direct aan te vallen.
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:36
door Digger
niks van aantrekken, het ligt aan mij ik z'n muug
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:37
door hellsnake
Digger schreef:niks van aantrekken, het ligt aan mij ik z'n muug
ga dan slapen inplaats van te wachten tot je internet weer werkt
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:38
door tw2007
Digger schreef:
Mja, misschien was dit wel zo bij Telenet, maar in de 7 jaar dat ik ADSL heb gehad bij Skynet/BGC heb ik nooit een connectieprobleem gehad.
Waarom ben je dan weggegaan als het DAAR ZO GOED was ?
Mja, ik ben weggegaan zoals de meesten, wegens het belachelijke volume. Ik wou alleen maar zeggen dat connectieproblemen niet bij alle providers zo voor de hand liggen, ik vind het eerlijk gezegd zelfs verrassend dat dit bij Telenet het geval zou zijn. Ik wist wel, toen ik naar Dommel overgeschakeld ben, dat hun netwerk waarschijnlijk niet zo stabiel zou zijn als dat van Belgacom. Ze moeten zich toch ergens hun lage prijs kunnen veroorloven...
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:41
door tw2007
hellsnake schreef:Digger schreef:niks van aantrekken, het ligt aan mij ik z'n muug
ga dan slapen inplaats van te wachten tot je internet weer werkt
Zal deze raad ook maar opvolgen, het is duidelijk geen DNS probleem want ook met opendns servers werkt het hier niet.
Hopelijk is het tegen morgenvroeg opgelost...
Geplaatst: 23 dec 2007, 00:45
door Digger
juist ff gebeld met dommel.
er is inderdaad een probleem
en als het help ... ze zijn ermee bezig
btw: vriendelijk persoon daarjuist bij de helpdesk op dit uur van de dag, chapeau !!
Geplaatst: 23 dec 2007, 02:16
door Draco888
Ent is gedaan, van 22u40 tot 2u05 ongeveer.
Valt wel mee he.
Had ook ff gebeld en vriendelijk antwoord, hoewel de toon een beetje verveeld leek, ma ja na 1u.... kan da ergens wel begrijpen.
BTW die opmerking over hun netwerk, voor het grootste gedeelte is dat het BGC netwerk hoor TW (de laatste panne in O-Vl paar maanden geleden was trouwens een fout van BGC)
Geplaatst: 23 dec 2007, 02:23
door Chinaski
Ook zone 03 was down, was al aan't twijfelen/knoeien aan mijn Fritz
Geplaatst: 23 dec 2007, 02:31
door Nikon
hier in mortsel ook tot 2 uur snachts
(zone 03)
Geplaatst: 23 dec 2007, 02:36
door Draco888
lol allé mannen (en dames), 3-4 urr is echt niks hoor, heb veel erger meegemaakt in mijn scarlet periode.
En als ge der echt zo van over uw toeren geraakt konde misschien ff ne goeie film zien, raad een van Gaston en Leo hun meesterwerken aan: "de Paniekzaaiers"
Is wel grappig, dacht nog zou ik nu bellen of ni? andere twee keren was het steeds onder 4u opgelost, half uur nadak belde wast al zover.
Thx Dommel, communiceren is ni uw sterkste punt, maar ge staat er wel voor uw klanten.
Geplaatst: 23 dec 2007, 02:41
door xenne
Draco888 schreef:Thx Dommel, communiceren is ni uw sterkste punt, maar ge staat er wel voor uw klanten.
er staat wel degelijk iets op de site :
Code: Selecteer alles
December 23 - 2007 - 2:28 AM posted by: [dommel.com servicecenter]
subject: outage in gent,brussels and antwerp-region
due to a fibercut in brussels we have experienced a general dsl-outage in gent,antwerp and brussels between 11.30 pm and 02.00 am. the oncall-engineer has been dispatched onsite at 0.00 am. the problem has been solved now and all services are operational again.
Geplaatst: 23 dec 2007, 02:47
door Draco888
Had het over hun communicatie int algemeen Xenne
Dommel is een van de beste providers in Be, en zeker van die ik ooit had (enkel het oude PI was nog iets beter voor de aasgieren van Scarlet het verpestten). Maar hun communicatie blijkt soms toch nog hun achilleshiel. Moet er wel bij zeggen, over 3 weken ben ik een jaar bij hun en heb ze eigenlijk nog niet moeten contacteren (behalve dan voor mijn boostpack te bestellen), dus voor mij zit da wel snor.
PS: cablecut? Was dat de vorige keer ook niet zoiets? Geloof dat toen ne BGC werknemer "per ongeluk" de verbinding in de centrale van Gent had onderbroken. (in Juni of Juli alsk het goed heb)