Ter info, opzegmogelijkheden bij Dommel :-)
Geplaatst: 15 dec 2007, 22:12
For your information:
Wanneer Dommel de prijswijzigingen aangekondigd heeft voor de Netconnect abonnementen via het CRM zijn ze vergeten dat dit volgens de wet schriftelijk moet aangekondigd worden, dit per e-mail of per post.
Zelf al staat er in het contract dat dit via hun website zal worden aangekondigd, moet het per brief of e-mail.
Volgens hun contract moet er ook een kennisgeving door middel van een mededeling op de website van SCHEDOM VOF van deze prijswijziging staan. Welk website adres is dit dan? Het staat er niet letterlijk bij dus het is ongeldig.
Wanneer Dommel de limieten aan de Netconnect abonnementen heeft gewijzigd een aangekondigd heeft via het CRM zijn ze ook vergeten dat dit volgens de wet schriftelijk moet aangekondigd worden, dit per e-mail of per post. Iedere productwijziging, diensten of goederen zijn onderworpen aan deze wet bij verkopen op afstand.
In het contract staat ook dat ik per kredietkaart mag betalen. Wanneer ik iemand van Dommel aan de lijn had met de vraag of dit mogelijk was werd dit tegengesproken, dit is ook bevestigd door enkele andere klanten. Dit is dus ook een vorm van contractbreuk aangezien ik niet per overschrijving nog per domiciliering wil betalen (argument als voorbeeld).
N.B. Ik heb van Dommel geen enkele brief en/of e-mail ontvangen over deze wijzigingen sinds ik bij hen klant ben.
Dankzij deze Wet op de Handelspraktijken is het mogelijk om zonder kosten op te zeggen. Indien je dat voor een of andere reden wilt natuurlijk.
Dit houdt dus ook in dat de prijswijziging niet van toepassing is voor iedereen die daar niet schriftelijk, hetzij per e-mail of per post op de hoogte werd gebracht.
Hopelijk zien ze in dat ze hun contract zullen moeten aanpassen.
Alle nodige instanties die ikzelf persoonlijk wou inlichten zijn al enkele weken op de hoogte en zullen zonodig indien er zich complicaties voordoen een document/rapport samenstellen en beschikbaar stellen voor mensen die zich benadeeld voelen.
Wanneer Dommel de prijswijzigingen aangekondigd heeft voor de Netconnect abonnementen via het CRM zijn ze vergeten dat dit volgens de wet schriftelijk moet aangekondigd worden, dit per e-mail of per post.
Zelf al staat er in het contract dat dit via hun website zal worden aangekondigd, moet het per brief of e-mail.
Volgens hun contract moet er ook een kennisgeving door middel van een mededeling op de website van SCHEDOM VOF van deze prijswijziging staan. Welk website adres is dit dan? Het staat er niet letterlijk bij dus het is ongeldig.
Wanneer Dommel de limieten aan de Netconnect abonnementen heeft gewijzigd een aangekondigd heeft via het CRM zijn ze ook vergeten dat dit volgens de wet schriftelijk moet aangekondigd worden, dit per e-mail of per post. Iedere productwijziging, diensten of goederen zijn onderworpen aan deze wet bij verkopen op afstand.
In het contract staat ook dat ik per kredietkaart mag betalen. Wanneer ik iemand van Dommel aan de lijn had met de vraag of dit mogelijk was werd dit tegengesproken, dit is ook bevestigd door enkele andere klanten. Dit is dus ook een vorm van contractbreuk aangezien ik niet per overschrijving nog per domiciliering wil betalen (argument als voorbeeld).
N.B. Ik heb van Dommel geen enkele brief en/of e-mail ontvangen over deze wijzigingen sinds ik bij hen klant ben.
Dankzij deze Wet op de Handelspraktijken is het mogelijk om zonder kosten op te zeggen. Indien je dat voor een of andere reden wilt natuurlijk.
Dit houdt dus ook in dat de prijswijziging niet van toepassing is voor iedereen die daar niet schriftelijk, hetzij per e-mail of per post op de hoogte werd gebracht.
Hopelijk zien ze in dat ze hun contract zullen moeten aanpassen.
Alle nodige instanties die ikzelf persoonlijk wou inlichten zijn al enkele weken op de hoogte en zullen zonodig indien er zich complicaties voordoen een document/rapport samenstellen en beschikbaar stellen voor mensen die zich benadeeld voelen.