Pagina 1 van 1

Ter info, opzegmogelijkheden bij Dommel :-)

Geplaatst: 15 dec 2007, 22:12
door Ken
For your information:

Wanneer Dommel de prijswijzigingen aangekondigd heeft voor de Netconnect abonnementen via het CRM zijn ze vergeten dat dit volgens de wet schriftelijk moet aangekondigd worden, dit per e-mail of per post.
Zelf al staat er in het contract dat dit via hun website zal worden aangekondigd, moet het per brief of e-mail.

Volgens hun contract moet er ook een kennisgeving door middel van een mededeling op de website van SCHEDOM VOF van deze prijswijziging staan. Welk website adres is dit dan? Het staat er niet letterlijk bij dus het is ongeldig.

Wanneer Dommel de limieten aan de Netconnect abonnementen heeft gewijzigd een aangekondigd heeft via het CRM zijn ze ook vergeten dat dit volgens de wet schriftelijk moet aangekondigd worden, dit per e-mail of per post. Iedere productwijziging, diensten of goederen zijn onderworpen aan deze wet bij verkopen op afstand.

In het contract staat ook dat ik per kredietkaart mag betalen. Wanneer ik iemand van Dommel aan de lijn had met de vraag of dit mogelijk was werd dit tegengesproken, dit is ook bevestigd door enkele andere klanten. Dit is dus ook een vorm van contractbreuk aangezien ik niet per overschrijving nog per domiciliering wil betalen (argument als voorbeeld).

N.B. Ik heb van Dommel geen enkele brief en/of e-mail ontvangen over deze wijzigingen sinds ik bij hen klant ben.

Dankzij deze Wet op de Handelspraktijken is het mogelijk om zonder kosten op te zeggen. Indien je dat voor een of andere reden wilt natuurlijk.

Dit houdt dus ook in dat de prijswijziging niet van toepassing is voor iedereen die daar niet schriftelijk, hetzij per e-mail of per post op de hoogte werd gebracht.


Hopelijk zien ze in dat ze hun contract zullen moeten aanpassen.

Alle nodige instanties die ikzelf persoonlijk wou inlichten zijn al enkele weken op de hoogte en zullen zonodig indien er zich complicaties voordoen een document/rapport samenstellen en beschikbaar stellen voor mensen die zich benadeeld voelen.

Geplaatst: 15 dec 2007, 22:22
door devilkin
Nu, allemaal mooi enzo... maar totals dit getest is zou ik toch enigzinds voorzichtig zijn :p

Geplaatst: 15 dec 2007, 23:10
door mala
Mag ik één goede reden om mijn Dommel abo op te zeggen??? :eek:
Overstap naar Telenet mischien??? :P

Geplaatst: 16 dec 2007, 09:46
door kUmbro
Is dat trouwens nu niet veel te laat dat ge daar mee begint? En die site lijkt mij toch wel overduidelijk https://crm.schedom-europe.net :p

Geplaatst: 16 dec 2007, 13:42
door Ken
kUmbro schreef:Is dat trouwens nu niet veel te laat dat ge daar mee begint? En die site lijkt mij toch wel overduidelijk https://crm.schedom-europe.net :p
In het contract staat er dat het www.dommel.com is. Deze site staat er niet expliciet in vermeldt. En ik heb vooraal niks tegen Dommel, alleen het feit dat ze nu en dan eens onvriendelijk zijn en precies een Hollandse mentaliteit hebben plus dat hun contract niet waterdicht is.

Geplaatst: 16 dec 2007, 13:43
door xenne
goed te weten dat de mogelijkheid er is, maar denk niet dat er veel mensen staan te springen om op te zeggen.

Geplaatst: 17 dec 2007, 11:29
door ctgilles
Als ik toch plots hersenschade zou oplopen zal ik hier zeker gebruik van maken!

:lol:

Geplaatst: 23 dec 2007, 16:18
door Diod
Ja, hun contract heeft veel "gaten.(niet alleen in ons "voordeel", ook in hun) Tis daarom dat mijn vader het niet heeft willen tekenen.

Geplaatst: 23 dec 2007, 18:54
door hoy69
mensen die van job veranderen en gratis via telenet of zo dergelijk kunnen surfen hebben nu een beter excuus om op te zeggen.

Geplaatst: 23 dec 2007, 19:46
door BBB
hoy69 schreef:mensen die van job veranderen en gratis via telenet of zo dergelijk kunnen surfen hebben nu een beter excuus om op te zeggen.
als ik gratis internet zou krijgen en dan ook maar 12GB dan zou ik dommel niet opzeggen, maar Telenet erbij nemen. En als er dan één van de twee uitvalt dan heb ik nog altijd internet

Geplaatst: 27 dec 2007, 20:02
door hoy69
weet iemand wat de opzeg procedure is bij dommel? kvind t zo nie direct op hun site

Geplaatst: 27 dec 2007, 20:19
door xenne
hoy69 schreef:weet iemand wat de opzeg procedure is bij dommel? kvind t zo nie direct op hun site
3.3. De opzegging van het abonnement door de Klant dient in het eerste
contractjaar ten laatste 3 maanden voor vervaldatum schriftelijk gericht
te worden aan SCHEDOM VOF. Indien de Klant wenst op te zeggen in de
hieropvolgende periode, dient een opzeggingstermijn van 1 maand in
acht te worden genomen. Een opzegging kan via e-mail bekend gemaakt
worden op [email protected], via een ondertekende fax op het nummer
+32 70 224 305 of via reguliere post.
Opzeggingen via e-mail worden enkel aangenomen indien deze ons
bereiken vanop het contact e-mail adres in de database van SCHEDOM
VOF.
Indien de Klant een rechtspersoon is, worden opzeggingen enkel
aanvaard indien deze zijn opgemaakt op briefhoofding van de
rechtspersoon en ondertekend zijn door een persoon die de
rechtspersoon wettelijk mag vertegenwoordigen.

Geplaatst: 28 dec 2007, 11:35
door hoy69
bedankt !

ah dju, dus voort eerste jaar ben ik al te laat denk ik

Geplaatst: 28 dec 2007, 12:01
door Uzzi
hoy69 schreef:bedankt !

ah dju, dus voort eerste jaar ben ik al te laat denk ik
Na het eerste jaar is je contract gewoon maandelijks opzegbaar. Dank u Freya ! :-)

Geplaatst: 28 dec 2007, 12:33
door xenne
hoy69 schreef:bedankt !

ah dju, dus voort eerste jaar ben ik al te laat denk ik
waarom wil je opzeggen? en waar je hene? succes!

Geplaatst: 28 dec 2007, 14:23
door hoy69
Uzzi schreef:
hoy69 schreef:bedankt !

ah dju, dus voort eerste jaar ben ik al te laat denk ik
Na het eerste jaar is je contract gewoon maandelijks opzegbaar. Dank u Freya ! :-)
ahja inderdaad. had t verkeerd geinterpreteerd.

dommelacount is van mn zus, ze gaat op haar werkgever haar adsl verder die veel goekoper is . (ze download maar enkele gigs per maand.. ;) )

Geplaatst: 05 jan 2008, 22:35
door Peter3
xenne schreef: Een opzegging kan via e-mail bekend gemaakt
worden op [email protected], via een ondertekende fax op het nummer
+32 70 224 305 of via reguliere post.
Bij mijn opzeg via mail (met het juiste email-adres) kreeg ik prompt als antwoord:
Gelieve uw opzeg aangetekend te versturen aan: schedom, enz...

Dus dat van via mail opzeggen van uw contract is zever.

Geplaatst: 05 jan 2008, 22:51
door xenne
Peter3 schreef: Dus dat van via mail opzeggen van uw contract is zever.
tsja, ik schreef enkel wat er in hun contract staat (13.3) :roll:

Geplaatst: 06 jan 2008, 00:01
door Peter3
xenne schreef:
Peter3 schreef: Dus dat van via mail opzeggen van uw contract is zever.
tsja, ik schreef enkel wat er in hun contract staat (13.3) :roll:
Natuurlijk, m'n kritiek van hierboven was ook gericht aan Dommel.
Foutje van mij, 't leek alsof ik op u reageerde, maar u citeerde ook maar wat er in het contract staat.

Geplaatst: 06 jan 2008, 00:20
door xenne
Peter3 schreef:
xenne schreef:
Peter3 schreef: Dus dat van via mail opzeggen van uw contract is zever.
tsja, ik schreef enkel wat er in hun contract staat (13.3) :roll:
Natuurlijk, m'n kritiek van hierboven was ook gericht aan Dommel.
Foutje van mij, 't leek alsof ik op u reageerde, maar u citeerde ook maar wat er in het contract staat.
geen probleem, btw ik ben het huidige contract nog eens gaan bekijken en van dat via mail opzeggen staat er niet meer in :

13.3. De opzegging van het abonnement door de Klant dient in het eerste
contractjaar ten laatste 1 maand voor vervaldatum schriftelijk gericht te
worden aan SCHEDOM NV/SA. Indien de Klant wenst op te zeggen in de
hieropvolgende periode, dient een opzeggingstermijn van 1 maand in
acht te worden genomen. Een opzegging kan enkel via een aangetekend
schrijven worden uitgevoerd, gericht aan de maatschappelijke zetel van
SCHEDOM NV/SA.

Geplaatst: 06 jan 2008, 02:35
door Ken
Enkel het ondertekende contract telt voor iedere klant. Wat ze achteraf aan het contract veranderen, lees 'algemene voorwaarden' is enkel geldig voor nieuwe klanten. Wat je tekend is rechtsgeldig en niet omgekeerd.