Pagina 1 van 1
ongewenste downloadcapaciteit aangesmeerd
Geplaatst: 13 dec 2007, 22:38
door witchqueen
Ik heb (had) internet voor iedereen bij telenet. Ik werd extra downloadcapaciteit aangesmeerd op een manier waar ik niet mee akkoord ging. De aankoop moest bevestigd worden met een simpele pop-up, wat mijn minderjarige zoon heeft gedaan zonder te beseffen dat hij een aankoop deed. Waarom valt zoiets niet onder de reglementering van de verkoop op afstand ?
De zaak was in behandeling bij de ombudsdienst en telenet beweert dat er een uitspraak was en heeft daarom mijn verbinding afgesloten. Een verbinding die via die internet voor iedereen voorafbetaald was tot 22/1/2008. Ik vind dit niet kunnen. Een voorafbetaalde dienst afsluiten is wat mij betreft diefstal.
Ik had geen bericht ontvangen van de ombudsdienst (nog altijd niet, ondanks herhaaldelijk vragen) en mijn vraag aan telenet voor een kopie van wat zij zouden hebben ontvangen wordt vakkundig genegeerd.
Iemand enig advies ?
Let wel, ik wil niet terug aangesloten worden bij telenet. Ik wil mijn geld terug voor de periode tot 22/1/2008.
Een juridische adviesdienst ging 'zorgen dat ik terug aangesloten werd' en toen ik zei dat ik dat niet wilde, wilden ze ook niet meer helpen
Geplaatst: 13 dec 2007, 22:58
door dr S.A.f.
Ik ben natuurlijk geen advocaat, maar ik meen mij te herinneren uit de lessen recht dat een minderjarige in principe geen geldig contract kan afsluiten.
En dat er bij verkoop op afstand een schriftelijke bevestiging van het aangekochte goed/dienst moet volgen en dat er een bekoelingsperiode van 14 dagen is , waarin zonder kost van de aankoop kan worden afgezien.
[edit]En er is ook nog zoiets als consensus tussen beide partijen, als 1 van de 2 partijen maw niet bewust akkoord gaat, dan is de deal niet geldig. (maar dat is natuurlijk allemaal theorie, wat daar in de praktijk van over schiet weet ik ook niet)[/edit]
Geplaatst: 13 dec 2007, 22:59
door yama
Misschien beter je verhaal op de tik forum te plaatsen dat is de telenetklantenvereniging.
hier de link
http://www.tik.be/forum/index.php
Geplaatst: 13 dec 2007, 23:01
door hellsnake
dr S.A.f. schreef:en dat er een bekoelingsperiode van 14 dagen is , waarin zonder kost van de aankoop kan worden afgezien.
Is natuurlijk wel moeilijk bij verbruikt volume.
Maar verder heeft de topicstarter compleet gelijk. Het is schandalig dat je door het slechte systeem van telenet op kosten wordt gejaagd.
Geplaatst: 14 dec 2007, 02:28
door Goendi
Afgesloten als het voorafbetaald is? Stevige schadevergoeding eisen zou ik zo denken :) Ze klagen vlot steen en been, en smeren dure opzegvergoedingen aan als jij een contract voortijdig beëindigd, maar dat geldt evengoed omgekeerd: als zij de dienst afsluiten, is dit een eenzijdige beëindiging van het contract vanwege hun, waarvoor zij evengoed dienen te betalen.
Geplaatst: 14 dec 2007, 08:30
door Goztow
Je kan natuurlijk niet bewijzen dat het je minderjarige zoon is die op die popup geklikt heeft. Maar tegelijkertijd heb je ook niks getekend of zo.
Geplaatst: 14 dec 2007, 12:19
door a3ke
Spijt me om je dit te vertellen maar dit is de reden dat ik sinds Maart 2007 al reeds met Telenet in de clinch lag , het heeft geresulteerd dat ik uit wanhoop naar Dommel ben gegaan
Ik heb zelfs geen pop-up gekregen en toch ging ik steeds vlot over men capaciteit en werd dan driedubbel aangerekend voor extra eenmalig volume
Tientalle telefoons en briefwisselingen schriftelijk en electronisch hebben niets opgelost , het was mar niet mogenlijk me automatisch eens ik men volume verbruikt had op smallband te zetten
Gevolg : Telenet meent een uitstaand saldo van 1784 € te hebben , ik op preventellijst en waarschijnlijk word dit rechtbank ....
Toevoeg : Telenet zou al afgesloten moeten geweest zijn mits angetekend schrijven anderhalve maand geleden werd verstuurd maar het is nog lekker actief en ja hoor , extra eenmalig volumemeter is lekker aan het lopen , tsjing tsjing
Tik 2 keer "tussengekomen" zonder resultaat , nu terug Tik eropgezet maar krijg geen reactie , ook niet van localhost op PM's
Test-Aankoop en comsumentenbond ook ingeschakeld maar zelfde reactie daar (weinig tot geen)
Geplaatst: 14 dec 2007, 13:12
door Goztow
Was die Internet voor iedereen niet bestemd voor mensen met weinig middelen? En dan moeten ze naar de rechtbank :o.
Geplaatst: 14 dec 2007, 14:38
door xenne
in zo'n geval is het natuurlijk altijd het best te betalen in de hoop van het achteraf terug te krijgen
Geplaatst: 14 dec 2007, 14:51
door ubremoved_983
Goztow schreef:Was die Internet voor iedereen niet bestemd voor mensen met weinig middelen? En dan moeten ze naar de rechtbank :o.
Internet Voor Iedereen was er voor iedereen hoor
Geplaatst: 14 dec 2007, 17:55
door witchqueen
Inderdaad ik ben alleenstaande moeder en internet is nu niet echt een kost die ik wil maken. Maar tegenwoordig krijgen de kinderen op school zodanige taken dat je er niet meer zonder kan. Dus heeft mijn zoon zijn spaarcenten aangesproken voor internet voor iedereen.
a3ke,hoe ben je bij dommel binnengeraakt als je op de preventellijst staat ?
Ik heb ondertussen dx-solutions, maar ik vreesde even dat dit niet ging lukken.
Bij mij gaat het zeker niet over zo'n groot bedrag, maar dan nog.
Telenet zegt : je kunt kiezen, gratis verder surfen op smalband (traag) of snel verder surfen tegen betaling. Op de telemeter site kun je dat instellen. Maar er stond standaard ingesteld dat ik tegen betaling snel verder wilde surfen en dat moest enkel met die popup bevestigd worden.
Mijn zoon heeft dat achteraf gezegd, dat er 'rare' popups op het scherm kwamen en ik heb dan ontdekt hoe het zat en die boel uitgeschakeld. Maar tegen dan zaten we al met een factuur opgezadeld.
Ik vind dit bedriegelijke verkoopspraktijken.
Van de ombudsdienst kreeg ik geen hulp. Het dossier is daar precies in de doofpot beland.
Ook al mijn beklag gedaan op het pub-forum en mailtje gestuurd naar TIK, maar daar kreeg ik ook nog geen antwoord op.
Klacht ingediend bij het ministerie van economische zaken maar daar 'stellen ze geen inbreuk vast op de economische wetgeving'.
Blijkbaar valt dit niet onder de verkoop op afstand, terwijl het dat eigenlijk wel is. Telenet beweert overal dat het standaard niet zo ingesteld was, en dat klopt niet.
Ze beweren ook dat je geen downloadcapaciteit kunt aankopen zonder paswoord en dat klopt ook niet.
En toch gelooft iedereen telenet
Klacht ingediend bij testaankoop, maar geen reactie gekregen.
En die juridische dienst uiteindelijk wilde via de ombudsdienst zorgen dat ik terug aangesloten werd, maar toen ik dat niet meer wilde, wilden ze ook niet helpen om mijn centen terug te krijgen voor die periode dat ik afgesloten ben en dus eigenlijk al betaald had.
Centen zelf al teruggevraagd uiteraard, maar dat negeren ze natuurlijk.
Ik heb ook gemeld dat de overeenkomst geëindigd is wegens contractbreuk van hun kant, maar toch sturen ze verder facturen.
Heb nu nog een officiële opzegbrief gestuurd, want vanaf 22/1/08 zou dat internet te betalen zijn en ik zie ze perfect in staat om steeds maar verder facturen te sturen.
Zo is het niet moeilijk om de rekening te laten oplopen.
Eigenlijk zouden we al die klachten moeten kunnen bundelen en dan naar testaankoop gaan, of naar de media. Dan zou het misschien allemaal opgelost geraken.
Geplaatst: 14 dec 2007, 18:37
door ketter
a3ke schreef:Spijt me om je dit te vertellen maar dit is de reden dat ik sinds Maart 2007 al reeds met Telenet in de clinch lag , het heeft geresulteerd dat ik uit wanhoop naar Dommel ben gegaan
Ik heb zelfs geen pop-up gekregen en toch ging ik steeds vlot over men capaciteit en werd dan driedubbel aangerekend voor extra eenmalig volume
Tientalle telefoons en briefwisselingen schriftelijk en electronisch hebben niets opgelost , het was mar niet mogenlijk me automatisch eens ik men volume verbruikt had op smallband te zetten
Gevolg : Telenet meent een uitstaand saldo van 1784 € te hebben , ik op preventellijst en waarschijnlijk word dit rechtbank ....
Toevoeg : Telenet zou al afgesloten moeten geweest zijn mits angetekend schrijven anderhalve maand geleden werd verstuurd maar het is nog lekker actief en ja hoor , extra eenmalig volumemeter is lekker aan het lopen , tsjing tsjing
Tik 2 keer "tussengekomen" zonder resultaat , nu terug Tik eropgezet maar krijg geen reactie , ook niet van localhost op PM's
Test-Aankoop en comsumentenbond ook ingeschakeld maar zelfde reactie daar (weinig tot geen)
a3ke denk je nu echt dat je kan rekenen op die mensen van bvb TIK.Als je ziet wat ze doen dan heb je toch meer het vermoeden dat ze gewoon samenwerken met Telenet .
Geplaatst: 14 dec 2007, 18:51
door ceurrrix
witchqueen schreef:a3ke,hoe ben je bij dommel binnengeraakt als je op de preventellijst staat ?
TN heeft me ook al een tijd (6 - 7 maand)op hunne Preventellijst staan,
Telenet schreef:Wij verwachten dan wel van de klant dat hij zo snel als mogelijk het nog openstaande saldo van 315.39€
aanzuivert. Als het openstaande saldo is aangezuiverd, geven wij dit door aan Preventel en wordt de klant
automatisch van de lijst gehaald.
mijn Dommel is vandaag geactiveerd.
Dommel kent hem precies niet of trekt zich van de Preventellijst niets aan.
Geplaatst: 14 dec 2007, 22:44
door a3ke
Voor de zekerheid is men dommel op een andere naam maar dommel is niet aangesloten bij Preventel dus kunnen er in principe geen aanspraak op doen maar kom , ik wanbetaler ? voor die perikelen jaren , bijna 10 altijd domicilieering , altijd optijd dus alsook men proxismus en orange/baserekeningen in orde , ze kunnen dus op beide oren slapen
Vandaag een beetje schot in de zaak gekregen met rechtstreeks contact te maken met Test-aankoop , waar , men vader dan toch , al jaren klant van is
Ze bevestigden me al dat consumentenbond telecommunicatie een farse is en van Tik hadden ze nog nooit niet gehoord
Zoals al eerder gezegd , ze zijn er (Tik) en normaal reageren ze al dan niet zonder resultaat maar kom , ze worden toch aanhoord lijkt , of hun lepel groot genoeg is om in de pap te roeren daar twijfel ik ook aan maar over Tik geen slecht woord , anders moet je zelf maar eens hun vrijwilligerswerk wat overnemen vind ik
Back on topic , je kan dus niet meer doen dan de befaamde telemeter dagelijks goed in het oog te houden en , indien mogenlijk en werkend , alle extra's uitschakelen , werkt dit je kinderen toegang tot deze pagina verbieden en indien toch verdere "misbruik" , de stekker eruit ....
Geplaatst: 15 dec 2007, 00:52
door Carl
xenne schreef:in zo'n geval is het natuurlijk altijd het best te betalen in de hoop van het achteraf terug te krijgen
Ik ben geen specialist, maar let op : als je betaalt, kunnen zij achteraf claimen dat je betaalde omdat je akkoord ging met hun eisen...
Nogmaals, onder voorbehoud, maar ik zou die zaak eerst voor de rechtbank proberen te betwisten alvorens te betalen. Het is aan Telenet om te bewijzen dat je akkoord ging (handtekening, ...).
En de nieuwe wet zegt dat de partij van de verliezer mogelijk moet opdraaien voor de advokatenkosten van de winnaar. Dus in dat geval kost het je niets.
@TS :
Zelf heb ik ook mijn aandeel gehad in zeer twijfelachtige en ronduit frauduleuze facturatietechnieken van Telenet, dus jouw situatie is niet zozeer op voorhand verloren...
Veel succes. Als er écht sprake is van foutieve aanrekening, moet een rechter die gerechtelijkheid als basisprincipe hanteert in jouw voordeel spreken - mits Telenet met bewijzen komt aandraven.
Carl
Geplaatst: 15 dec 2007, 11:57
door xenne
Carl schreef:xenne schreef:in zo'n geval is het natuurlijk altijd het best te betalen in de hoop van het achteraf terug te krijgen
Ik ben geen specialist, maar let op : als je betaalt, kunnen zij achteraf claimen dat je betaalde omdat je akkoord ging met hun eisen...
misschien wel waar... maar als je niet betaald dan komen er elke maand interesten bij, na een paar maand zit je met een bedrag dat de pan uitswingt
Nogmaals, onder voorbehoud, maar ik zou die zaak eerst voor de rechtbank proberen te betwisten alvorens te betalen. Het is aan Telenet om te bewijzen dat je akkoord ging (handtekening, ...).
En de nieuwe wet zegt dat de partij van de verliezer mogelijk moet opdraaien voor de advokatenkosten van de winnaar. Dus in dat geval kost het je niets.
je moet eerst winnen, en als gewone man/vrouw tegen die telenet advokaten, lijkt me niet zo'n simpele opgave. als je dan verliest moet je niet alleen het bedrag ophoesten maar ook nog eens de gerechtskosten, dan kan het goed zijn dat je failliet bent. risky business.
ik kan die mensen enkel maar succes wensen en waarderen voor hun moed
Geplaatst: 16 dec 2007, 15:29
door localhost
a3ke schreef:Tik 2 keer "tussengekomen" zonder resultaat , nu terug Tik eropgezet maar krijg geen reactie , ook niet van localhost op PM's
Ik zit een paar weken achter met mijn email.
Geplaatst: 17 dec 2007, 22:14
door witchqueen
Ik kan het geloven dat je achter staat met je mails, als ik op die forums lees wat voor een knoeiboel telenet ervan maakt, dan zullen er wel veel mensen moeten malen.
Vraag is of het uiteindelijk iets uithaalt.
De verkoop op afstand is strikt gereglementeerd, maar telenet trekt zich daar geen bal van aan en ze geraken er nog mee weg ook.
Waarschijnlijk allemaal aandeelhouders van telenet bij het ministerie van economische zaken
mailen natuurlijk en niet malen
Btw, ik heb ondertussen een adsl verbinding, maar als ik explorer open, komt daar bovenaan nog altijd 'telenet internet' op mijn internetvenster.
Mijn vriend heeft het al eens weggekregen, maar na opnieuw opstarten staat het er terug
Hoe krijg ik dat daar definitief uit weg ???
Edited by Robbe : Heb uw posts samengezet via de wijzig knop
Geplaatst: 03 jan 2008, 18:33
door ubremoved_983
witchqueen schreef:Btw, ik heb ondertussen een adsl verbinding, maar als ik explorer open, komt daar bovenaan nog altijd 'telenet internet' op mijn internetvenster.
Mijn vriend heeft het al eens weggekregen, maar na opnieuw opstarten staat het er terug
Hoe krijg ik dat daar definitief uit weg ???
Internet Explorer herinstalleren
Geplaatst: 03 jan 2008, 19:14
door cavecat
Op XP of Vista is dat nogal moeilijk :-p
Dit programma zou het moeten kunnen :
http://www.nuetools.co.uk/download.html
Het verandert dingen in je registry dus best een system restore pointje aanmaken op voorhand ...
ofwel FireFox gebruiken
(I'm a believer!)
Geplaatst: 19 jan 2008, 00:44
door witchqueen
Op mijn officiële opzegbrief hebben ze geantwoord dat ze geen antwoord meer kunnen geven op 'mijn vraag over een betaling', want ze hebben mijn dossier doorgestuurd naar een inningskantoor.
En daaronder staan 2 adressen.
Standaardbriefje en een adres vergeten te wissen ?
Of schakelen ze daar meteen 2 kantoren in omdat ze denken het niet te halen met één ?
Trouwens, telenet heeft een voorafbetaalde verbinding afgesloten. Zij moeten geld aan mij !