Pagina 1 van 1

Poort 465 + Uitgaande mail problemen

Geplaatst: 12 dec 2007, 20:23
door Koelreuteria
Heren (m/v)

Weet iemand onder jullie of bij Tiscali poort 465 open/gesloten is? :curt:
Nog een vraagje: volgens http://www.scarlet.be/applications/status/?lang=nl zijn of kunnen er problemen zijn met uitgaande mail.
Bij mijn collega sleept dat nu al meer dan 1 week aan... Wat zijn jullie ervaringen? En hoe lang gaat dat nog duren?

Geplaatst: 12 dec 2007, 21:03
door lithion
Scarlet blokkeert enkel poort 25 inkomend.

Geplaatst: 13 dec 2007, 14:36
door Koelreuteria
lithion schreef:Scarlet blokkeert enkel poort 25 inkomend.
Aha.. Goed nieuws dus :-D
Alleen snap ik niet, als ik bij mijn collega telnet mail.xxxxxx.be 465 doe er blijkbaar geen connectie is? 'k Blijf maar staren naar een flikkerende cursor, maar geen "blokjes" te zien..????

Geplaatst: 13 dec 2007, 15:25
door lithion
Er staat toch geen virusscanner op ofzo?

Geplaatst: 13 dec 2007, 15:32
door Koelreuteria
lithion schreef:Er staat toch geen virusscanner op ofzo?
Oepsss.... Inderdaad. 'k Geloof dat AVG meedraait...
Maar werkt die scanner nog onder opdrachtprompt?
(Mmmm.... en de Windows firewall zal ook wel aanliggen denk ik...)

Geplaatst: 13 dec 2007, 15:55
door lithion
Sommige virusscanners en firewalls laten op de pc enkel van gekende programma's toegang toe tot bepaalde poorten.

[update] Poort 465 + Uitgaande mail problemen

Geplaatst: 16 dec 2007, 15:59
door Koelreuteria
Even melden dat alles nu perfect werkt onder die poort 465 ;-)
Mijn collega is nu tenminste van dit smtp probleem verlost:
http://www.scarlet.be/applications/status/?lang=nl :thumbs: